Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
morgonvikt 68.3kg
Känns lite bättre i låret idag, ska köra bålen och dips, latsdrag, rodd, hantelpress - bröst
ska cykla lite lätt eller iaf cykla i luften långsamt för att få igång cirkulationen..
spicegirl_17 skrev:
Tryman : Det har jag inte tänkt på faktiskt det där med ansvaret, men du har helt rätt =D Ja, såå skönt- nu kan jag äntligen gå och klippa mig! Annars vette katten när det skulle ha blivit =P

hahah!! ungefär XD .. fast ta bort typ 1dm så kankse ;)
Låret absolut bättre idag med =) WEeee
Nu ska ni få höra en rolig sak. Den tjejen som jag brukar träna med ibland VANN US OPEN JUNIORKLASSEN I DUBBEL!!! Jag tycker det är såå bra gjort alltså! Det visar på att hon är en bra spelare men också att jag inte är långt ifrån =) Jag menar, jag slår henne på träningarna och vi är jämnbra i dubbel!! Fan vad kul för sverige!!
morgonvikt: 68.0kg, fasen jag ska ju äta upp mig =P
morgonvikt: 68.1kg. jag som tyckte jag åt så mkt, dessutom tryckte jag i mig lite chips =P
Idag blir det bål träning rehab och över kropp med gummiband =) SKa bli kul att kanske börja lite lite tennis denna vecka weeei :D
Grattis till tennisträningen om du klarar av det redan denna veckan!
Mentalt stimulerande att slå en boll över ett nät, mäktig sport ;)
Det enda ni tennislirare gör är ju annars att vila, har till och med bollkallar o tomtar som bär flaskor, tröjor o handdukar osv. Trams! ;D
JAG KAN SPELA JAG KAN SPELA FÖR FULLT!!! :D:D:D::D
hahah! Henke ;) nej nej, du har fått allt om bakfoten =P
morgonvikt: 68.2kg. Ska sakta men säkert börja gå upp nu lite =) Fasen vad roligt, nu ska jag börja köra mitt vanliga program, dock kanske inte mycket ben till att börja med. Men överkropp =)
Igår tränade med en bollmaskin - en maskin som man kan ställa in på olika nivåer, hastighet, cross, rak osv.- och för mig har det alltid varit lite hej och hå när jag tränar med den. Dvs det blir lätt brännboll. MEN igår, tänkte jag bara på " ok, hur ska det kännas när jag gör rätt rörelse?" och sedan slog jag en boll rätt och försökte kopiera den och känna när bollen studsar att denna kommer jag sätta. det var första gången jag tänkte så i hela mitt långa tennisliv ^^
Jag blev såååå glad , detta kommer hjälpa mig hur mycket som helst, det gör det redan på serven då jag känner att blir inte uppkastet 100% kommer det bli mycket svårare- detta känner jag alltså innan jag servar, och samma sak med grundslagen volley allt :-D
Träning idag 2h tennis+ gym bålträning + rehab
Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-09-08 09:16)
whos the big hairy guy?
I don't know. I was writing about that i don't had a haircut for about 3 months and then tryman posted that picture and sad that i was going to look like him =P .. ( hope you got it, sorry för my spelling and the gramma..)
Är kvar på ca 68kg och det känns helt ok. Äter bättre nu och kan äta utan att tänka på vikten. Men nu bygger jag upp mig lite, iaf ökar i styrka. SKa jag gå upp i vikt då? annars blir det lite svårt eller kan jag öka i styrka men inte gå upp till 70 kg iaf? Jag förstår, måste ha kcal överskott annars fungerar det inte så bra. Men jag vill ju inte bli stor som förut och vikten känns bra heh =P
träningen går jättebra och kört hårt och bra. Imorgon är det förhoppningsvis träning klockan 8.00 på morgonen =)
Kom på att jag faktiskt gymmade idag =P
•latsdrag: 35kg 5x3
•hantelrodd : 13,5kg 8x3 PB =P
• rodd: 35kg 8x2
Alla övningar kändes faktiskt riktigt bra och ska nog öka lite i rodden tror jag ..
gummiband för att hålla igång rörligheten efter styrkan.
imorgon blir det bålpass =D Vill inte rktigt köra böj än förrän jag stabiliserat upp baklåret bättre..
Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-09-09 20:16)
Kort pass? Du har väl mer än så att ge ;)
Eller för mkt tankar på annat håll (spontana?) när du tränar?
ah i c, its np im sure u dont look like him. well the speeling and grammer were ok.
_henkee skrev:
Kort pass? Du har väl mer än så att ge ;)
Eller för mkt tankar på annat håll (spontana?) när du tränar?
haha ja det blev lite kort pass.. Nej du, jag fokuserar bra när jag tränar =)
idag blev det följande:
tennis 7.45-8.45
bålstabilitet- 9.00-9.45
•bryggan -15*3
•rygglyft med racket snett - 10*4
•sida till sida - 8*4
•knäböj 18kg (bara bålen) 8*3
rörlighet för korsryggen
Fick i mig en skål med yoghurt och 1 banan + 150gram tonfisk .. Sedan lite vila och direkt till gymmet för att värma till nästa pass kl 11.00
Blev tennis från 11.45-13.00 Vi pratade om min tennis och utvecklingen.
Har spelat så jäkla bra hela veckan och det känns som det har släppt en del! Jag kör mycket olika poängövningar för att slappna av (brukar bli lite spänd nästan på träning (!) ) Så vi kör mycket nu att jag får poäng om jag kör x antal serier osv.. Det känns som jag är på rätt väg =)
[morgonvikt:[/b] 68.6 kg :O ??
La upp ett program för en spelare också i klubben , jag blev så glad över att jag fick göra det och att vill träna med mig (fysen med) så somnade 1.30 efter ha skrivit klart programmet =P
All denna träning plus att Du går i skolan också eller hur, planering ftw säger jag bara? :O
Mvh
Mr_W.P skrev:
All denna träning plus att Du går i skolan också eller hur, planering ftw säger jag bara? :O
Mvh
haha yesbox ;)
morgonvikt 68.0 kg
Kan jag öka i styrka trots att jag ligger på +- kcal? Eller gäller det som med allt, att gå upp i vikt?
Idag blir det 2timmarspass lite mer sparring och på kvällen 1 timme tennis igen. Idag ska jag köra lätt ben, känna lite hur det känns i o med baklåret och sedan blir det bänkpress, dips, hantelpress bröst, benböj, framlår, baklår (lätt)
När jag kommer igång med benträning igen så ska jag följa mitt " riktiga"schema
Du kan definitivt öka i styrka utan att gå upp vi vikt (se bara på min sommar). Men hörru, var det inte meningen att du skulle gå upp i vikt nu...?
Delightful_imp skrev:
Du kan definitivt öka i styrka utan att gå upp vi vikt (se bara på min sommar). Men hörru, var det inte meningen att du skulle gå upp i vikt nu...?
haha, jag vet inte om jag vill gå upp så mycket mer nu :P Jag gillar det jag ser nu, och tennismässigt är det bra! Å andra sidan viill jag ju bli starkare i överkropp samt ben så då måste jag väl gå upp. Men max 2 kg ..
spicegirl_17 skrev:
Delightful_imp skrev:
haha, jag vet inte om jag vill gå upp så mycket mer nu :P Jag gillar det jag ser nu, och tennismässigt är det bra! Å andra sidan viill jag ju bli starkare i överkropp samt ben så då måste jag väl gå upp. Men max 2 kg ..
Du måste inte gå upp i vikt för att öka styrkan...
Vedad skrev:
spicegirl_17 skrev:
Delightful_imp skrev:
Du måste inte gå upp i vikt för att öka styrkan...
nä eller hur, jag tycker det är bra nu. =)
Japp :P.. bulk/deff är bara för byggare ^^.. Dock så har jag märkt att jag inte har motivationen för att deffa.. ska försöka deffa ner mig till 80 lr ngt o sen skita i om de går upp eller ner... bara låta det vara.. är mest ute för styrka.
Vedad skrev:
Japp :P.. bulk/deff är bara för byggare ^^.. Dock så har jag märkt att jag inte har motivationen för att deffa.. ska försöka deffa ner mig till 80 lr ngt o sen skita i om de går upp eller ner... bara låta det vara.. är mest ute för styrka.
Ja precis, jag menar jag ska vara atletisk, dock kan man ju vara det trots man har mkt muskler.. Ja, du har rätt , gör på det viset du tycker är bra och känner dig nöjd med =) ska försöka ta en bild på dagsformen =)
Gött. Atletisk är ju ändå mycket mer än bara utseendet... eller? Å adnra sidan är ju muskler dämpande eller vad man kan säga så: mer muskler= mindre skador... eller ngt sånt har jag för mig. Men sånt kommer väl med tiden ;)