Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
spicegirl_17 skrev:
Madball skrev:
Mr_W.P skrev:
spicegirl_17 skrev:
Tänk om det är så att jag ser upp till min pappa på något sätt. Jag försöker göra honom stolt, genom att hela tiden prestera prestera prestera. Tänk om det också är jag som måste släppa taget och försök att inte tänka på honom hela tiden, även om det är svårt.
Om vi säger såhär: drömmålet är topp 10 i världen. om jag nu skulle lyckas vad skulle hända med pappa? Vad skulle han känna? Vad händer sedan? Jag tror att detta stämmer, med att jag måste göra mig fri från pappa också. Ibland på matcher tänker jag på hur jag pratar med antingen min tränare eller pappa om hur jag spelar, jag vill se deras ansikten och hur de reagerar. - Det är också något jag måste fundera över varför det blir så..Jag tycker att Du skall spåna vidare på den här idéen, den lär leda till en ökad förståelse för Dig och den omgivning Du har. Det är en bra tanke. =)
Jag tycker detta låter egoistiskt, att ha förväntningar på omvärlden hjälper knappast en att verkställa sina handlingar. Tvärtom så begränsar de en, skapar hinder som försvårar själva utförandet. Man måste inte göra som alla andra, det finns inget 'ska' utan 'kan'. Inget personligt menat Madball, det var bara min egen lilla åsikt av de ord Du skrev. :)
Spicegirl_17, var som en spegel och svara som ett eko. Ställer Dina föräldrar krav på Dig så KAN Du ställa krav på de men det är inget absolut nödvändigt, hjälp de även att förstå att deras krav bara slår tillbaka på de själva. Re-agera!
MvhJo men faktum är att det är sunt att vara lite egoistiskt, att kräva saker av sin omgivning, precis som den/de kräver saker av dig. Det handlar om att kunna artikulera sina behov och våga ta för sig.
Människor som brister i att ställa krav på omgivningen mår ofta psykiskt dåligt och känner rädsla för konflikter med andra, maktlöshet över livet och sin egen situation etc. Det är klassisk psykologi och fastän man är jantelagssvensk kan man ställa krav.Madball. Jag håller med dig. Jag ställer inte mycket krav alls på min omgivning, maktlös absolut. Jag måste kaxa upp mig lite liksom! Men på ett bra sätt förstås,
yeah!
grejen är den att jag måste försöka att inte vara så jävla ödmjuk!! Ursäkta språket, =(
spicegirl_17 skrev:
grejen är den att jag måste försöka att inte vara så jävla ödmjuk!! Ursäkta språket, =(
Att svära är en bra början
Madball skrev:
spicegirl_17 skrev:
Att svära är en bra början
hahah, mycket =P
spicegirl_17 skrev:
Det är just det som är grejen. varför?? Det är det jag måste jobba med, försöka förstå varför jag söker bekräftelse.
Det är en mycket enkel anledning till varför Du vill ha bekräftelse men Du har inte gått tillräckligt djupt ännu...
Vet du, igår skrev jag ner mina tankar om vad som hände och vad jag kände. Jag skrev ner punkter som
• vad kände jag?
• kommer detta påverka vår relation?
• varför blir jag ledsen
Och vet du vad jag kom på. Jag kunde säga till mig själv hur lätt som helst: !" nej spice, din relation med personen kommer inte alls ändras ett dugg"! =) OCh sedan blev jag jätteglad att jag förstod det. Så varje gång jag känner att jag tar något personligt som jag också inser att dom inte säger alls personligt kommer jag bara tänka " vår relation kommer inte påverkas alls" Detta var ett stort stort steg för mig. Och jag känner redan nu att dimman lättar lite!
...Det är en början iaf.
Det är lite samma sak där som texten ovan. Jag kommer fråga mig om detta påverkar vår relation. Och då sa jag faktiskt " ja, det kanske påverkar vår relation- den kan bli bättre tom =) " Det var så skönt att tänka så, jag har verkligen tagit kliv i mitt tänkande och i mina problem! =D
Aha, nu börjar det hända något... Fortsätt. =)
Jag förstår vad du menar Mr.W.P . Grejen är den att jag skrev detta innan jag insåg de andra grejerna med relation och hur jag ska tänka. Jag ska inte säga att mitt pussel är färdiglagt men detta var en väldigt sto framgång för mig! När det gäller de andra problemet är hur jag ska få tag i pengar som jag måste betala med,det kan jag inte bara glida ifrån så att säga.
Och Du kommer aldrig att bli färdig med pusslet men det ska Du inte bekymmra Dig över. Du gillar att lägga pussel, det är det som är det vikitiga och det är det som räknas; själva momentet av att lägga pussel. Och sluta sök efter pengar, i sinom tid kommer Du ha det Du söker efter. Låt livet ha sin gilla gång, oroa Dig inte.
Personligen anser jag att så fort jag har kommit tillrätta med tanke sättet då kan jag börja jobba med att re-agera. Du förstår, jag har nu insett att det inte håller med att bara vara med mina problem som jag har. Alla är olika och jag känner att trots de kanske skulle hjälpa tankesättet att vara så kommer det inte hjälpa mig lika mycket om jag försöker jobba MED problemet och sedan tänka i att vara. Förstår du =P ?
Aha, det var det här jag ville få fram i Dig! Arbeta MED problemen, inte mot de. Jättebra, erkänn nu att Du inte var medveten om att Du använde det ordet när Du skrev det? Instinktiv reaktion ftw, haha! XD
Dock vill jag fortfarande upplysa tillfället om att bara 'vara' med problemet. Lyssna på vad de i Din omgivning säger och förstår Du de inte, fråga de då! "Varför vill Ni detta? Hmm, jaha är det så? Okej..." och sedan ber Du om att få återkomma så att Du kan reflektera i lugn och ro. Var snäll, lugn, tyst, neutral, ödmjuk "you name it". Förstår Du nu vad jag vill komma med att 'vara' med problemet? Lösningen finns inom problemet! Så sluta skilj på att lösa problemet och bara 'vara', det är samma sak. "Now the two motions are both part of one motion." Minns Du, vi vet genom att göra!
Jag skrev upp lite saker igår kväll också. Detta skrev jag exakt:
" Jag vill få bekräftelse, men på vadå? 1. Att jag är bra (som person), 2.att personer gillar mig, 3.att jag duger. Men varför ska jag söka mig till andra och få deras bekräfelse på att jag är bra när det bara är jag själv som kan känna det? Samma sak är det när jag spelar match. Efter matcher där jag har förlorat känner jag att jag svikit klubben. Men varför? Där är det samma sak, jag vill få bekräftelse på att jag är bra (som spelare)"
Dock så har jag tagit ett bra steg på vägen absolut! Jag har insett att saker som personer säger inte påverkar vår relation, bra gjort =)
Vill Du verkligen veta varför Du vill ha bekräftelse? Därför att Du vill må bra. Kort och gott, varken mer eller mindre. Nu, vad anser Du om det?
De bästa av allt detta att jag börjar förstå att jag är en bra person, att jag är en bra tennisspelare. Jag tror inte på det hela tiden om jag säger det till mig själv men jag de viktiga är att jag tror på det dom gångerna som jag känner det =)
Igen, det är en bra början. Snart är detta så uppenbart för Dig att Du inte behöver använda Dig av ordet 'bra' längre, Du skalar av Din definition om Du minns vad jag skrev i ett tidigare inlägg? Kämpa på, Du gör ett jättebra jobb! =)
Mvh
Madball skrev:
Jo men faktum är att det är sunt att vara lite egoistiskt, att kräva saker av sin omgivning, precis som den/de kräver saker av dig. Det handlar om att kunna artikulera sina behov och våga ta för sig.
Människor som brister i att ställa krav på omgivningen mår ofta psykiskt dåligt och känner rädsla för konflikter med andra, maktlöshet över livet och sin egen situation etc. Det är klassisk psykologi och fastän man är jantelagssvensk kan man ställa krav.
Enligt mig blir ett krav blott ett onödigt hinder för att verkställa det man vill åstadkomma. Egot kan inte kontrolleras genom att man tillfredställer de behov man har, det leder bara till att man när (som i "näring" så Ni inte tror det ordet var ett grammatiskt misstag från min sida =P) de så att de bara blir större och mer svåra att kontrollera. Egot blir bara tillfredställt i processen att skapa fler behov vilket slutligen leder till att man finner sig själv fångad av att man "måste" leva efter en massa patetiska illusioner för det är det ett krav är, en illusion. Plötsligt skapar man regler som senare blir system och man drivs längre och längre bort från sanningen, man förlorar sin syn. En förblindelse.
Istället skall man försöka vara som vatten, lika mjuk och anpassningsbar mot omgivningen. Vatten är heller inget man kan greppa tag om och man borde vara lika obefintlig i sin personlighet. Om man är lika medvets-lös (fri från själv dvs.) som vatten kan ett krav inte greppa tag om en utan man flyter bara undan precis som vattnet. Ändå kan vattnet producera en otroligt stor kraft som kan splittra sten och dränka landskap... Den har inga regler som hindrar den från att röra på sig.
Rädsla för konflikter är en antagning för vad som kommer att hända, en tanke som bara förvirrar ens sinne. Man ser inte vad som händer här och nu, helt enkelt. Varför skall man tro att någon skall bestämmer över något/någon/andra, är vi inte alla en del av livet? Makt är egot som försöker skilja Dig från omvärlden, separera Dig från livets harmoni. Det är korrupt. 'Kan' går alltid, men 'bör' man är min fråga? Bli fri från behovet att vara en enskild del av det totala, finn sambandet igen mellan Dig själv och Din omgivning för att uppleva den absoluta friheten. Sluta leva efter illusioner!
Mvh
spicegirl_17 skrev:
Min vän:
"Nothingness cannot be defined; the softest thing cannot be snapped." - Bruce Lee
Ha inga krav, var 'ingenting' och kraven kommer ej att rubba Dig.
Mvh
Mr_W.P skrev:
spicegirl_17 skrev:
Det är just det som är grejen. varför?? Det är det jag måste jobba med, försöka förstå varför jag söker bekräftelse.
Det är en mycket enkel anledning till varför Du vill ha bekräftelse men Du har inte gått tillräckligt djupt ännu...
ok.
Vet du, igår skrev jag ner mina tankar om vad som hände och vad jag kände. Jag skrev ner punkter som
• vad kände jag?
• kommer detta påverka vår relation?
• varför blir jag ledsen
Och vet du vad jag kom på. Jag kunde säga till mig själv hur lätt som helst: !" nej spice, din relation med personen kommer inte alls ändras ett dugg"! =) OCh sedan blev jag jätteglad att jag förstod det. Så varje gång jag känner att jag tar något personligt som jag också inser att dom inte säger alls personligt kommer jag bara tänka " vår relation kommer inte påverkas alls" Detta var ett stort stort steg för mig. Och jag känner redan nu att dimman lättar lite!...Det är en början iaf.
ja de tär det.
Det är lite samma sak där som texten ovan. Jag kommer fråga mig om detta påverkar vår relation. Och då sa jag faktiskt " ja, det kanske påverkar vår relation- den kan bli bättre tom =) " Det var så skönt att tänka så, jag har verkligen tagit kliv i mitt tänkande och i mina problem! =D
Aha, nu börjar det hända något... Fortsätt. =)
jag jobbar ;)
Jag förstår vad du menar Mr.W.P . Grejen är den att jag skrev detta innan jag insåg de andra grejerna med relation och hur jag ska tänka. Jag ska inte säga att mitt pussel är färdiglagt men detta var en väldigt sto framgång för mig! När det gäller de andra problemet är hur jag ska få tag i pengar som jag måste betala med,det kan jag inte bara glida ifrån så att säga.
Och Du kommer aldrig att bli färdig med pusslet men det ska Du inte bekymmra Dig över. Du gillar att lägga pussel, det är det som är det vikitiga och det är det som räknas; själva momentet av att lägga pussel. Och sluta sök efter pengar, i sinom tid kommer Du ha det Du söker efter. Låt livet ha sin gilla gång, oroa Dig inte.
men Mr. W.P Pengar ramlar inte ner från himlen! Jag har nu bestämt att gå till en psykolog och ska gå 1gång/vecka och jag måste ju betala henne!! Hur hade tänkt på det? Att det kommer någon som vill lämna ut pengar til mig =P ?
Personligen anser jag att så fort jag har kommit tillrätta med tanke sättet då kan jag börja jobba med att re-agera. Du förstår, jag har nu insett att det inte håller med att bara vara med mina problem som jag har. Alla är olika och jag känner att trots de kanske skulle hjälpa tankesättet att vara så kommer det inte hjälpa mig lika mycket om jag försöker jobba MED problemet och sedan tänka i att vara. Förstår du =P ?
Aha, det var det här jag ville få fram i Dig! Arbeta MED problemen, inte mot de. Jättebra, erkänn nu att Du inte var medveten om att Du använde det ordet när Du skrev det? Instinktiv reaktion ftw, haha! XD
Jag lovar och svär att det var precis min tanke - jag vill förmedla att jag arbetar MED problemet!! =)
Dock vill jag fortfarande upplysa tillfället om att bara 'vara' med problemet. Lyssna på vad de i Din omgivning säger och förstår Du de inte, fråga de då! "Varför vill Ni detta? Hmm, jaha är det så? Okej..." och sedan ber Du om att få återkomma så att Du kan reflektera i lugn och ro. Var snäll, lugn, tyst, neutral, ödmjuk "you name it". Förstår Du nu vad jag vill komma med att 'vara' med problemet? Lösningen finns inom problemet! Så sluta skilj på att lösa problemet och bara 'vara', det är samma sak. "Now the two motions are both part of one motion." Minns Du, vi vet genom att göra!
Jag förstår, det kommer det kommer =)
Jag skrev upp lite saker igår kväll också. Detta skrev jag exakt:
" Jag vill få bekräftelse, men på vadå? 1. Att jag är bra (som person), 2.att personer gillar mig, 3.att jag duger. Men varför ska jag söka mig till andra och få deras bekräfelse på att jag är bra när det bara är jag själv som kan känna det? Samma sak är det när jag spelar match. Efter matcher där jag har förlorat känner jag att jag svikit klubben. Men varför? Där är det samma sak, jag vill få bekräftelse på att jag är bra (som spelare)"
Dock så har jag tagit ett bra steg på vägen absolut! Jag har insett att saker som personer säger inte påverkar vår relation, bra gjort =)Vill Du verkligen veta varför Du vill ha bekräftelse? Därför att Du vill må bra. Kort och gott, varken mer eller mindre. Nu, vad anser Du om det?
Ja, det är klart jag vill må bra, men det måste ju vara en grund liksom? Jag tror det är pga av min lite sämre självkänsla och mitt sämre självförtroende som jag vill ha bekräftelse. Jag är osäker.
De bästa av allt detta att jag börjar förstå att jag är en bra person, att jag är en bra tennisspelare. Jag tror inte på det hela tiden om jag säger det till mig själv men jag de viktiga är att jag tror på det dom gångerna som jag känner det =)
Igen, det är en bra början. Snart är detta så uppenbart för Dig att Du inte behöver använda Dig av ordet 'bra' längre, Du skalar av Din definition om Du minns vad jag skrev i ett tidigare inlägg? Kämpa på, Du gör ett jättebra jobb! =)
tack Mr. WP =)
Mvh
Mr_W.P skrev:
spicegirl_17 skrev:
Min vän:
"Nothingness cannot be defined; the softest thing cannot be snapped." - Bruce Lee
Ha inga krav, var 'ingenting' och kraven kommer ej att rubba Dig.
Mvh
Jag ska ta en sak i taget nu. Jag börjar tycka det blir lite mkt :P Inget illa menat!
spicegirl_17 skrev:
men Mr. W.P Pengar ramlar inte ner från himlen! Jag har nu bestämt att gå till en psykolog och ska gå 1gång/vecka och jag måste ju betala henne!! Hur hade tänkt på det? Att det kommer någon som vill lämna ut pengar til mig =P ?
Ok, berätta då hur Du skall fixa Dina pengar?
Jag ber om ursäkt om jag har varit för diffus i mina ord gällande detta ämne, jag menar bara att Du inte skall gå omkring och känna oro över att inte ha några pengar för tillfället, det kommer i slutändan att bara resultera i samma form av dålig influens som rädslan och Dina dåliga tankar har gett Dig; Du kommer inte att 'se' möjligheterna. Svaret går förlorat i sökandet, minns Du? Så därför, var öppen i Dina möjligheter och när Du minst anar det så kommer pengarna - tro det eller ej - ramla ifrån himlen, metaforiskt menat förstås. =)
Jag lovar och svär att det var precis min tanke - jag vill förmedla att jag arbetar MED problemet!! =)
Men inte längre 'mot' eller hur? Det är ett framsteg från mitt perspektiv iaf och det tycker jag är bra gjort från Din sida. =)
Ja, det är klart jag vill må bra, men det måste ju vara en grund liksom? Jag tror det är pga av min lite sämre självkänsla och mitt sämre självförtroende som jag vill ha bekräftelse. Jag är osäker.
Grunden är att Du vill må bra, Din kropp vill känna stimuleringen av all endorfin, dopamin, serotonin och andra liknande substanser som produceras när Du upplever något som gynnar Dig som individ. Vi har ett beroende för de...
Att Du anser Dig ha en sämre självkänsla och ett sämre självförtroende är ett resultat av den sociala struktur som Du har upplevt under Ditt liv, det är inte grunden till Din bekräftelse utan snarare ett symptom. Du har blivit indoktrinerad i att tro att få erhålla bekräftelse kommer göra att Du mår bra. Detta går att ändra, tror jag. =)
Mvh
spicegirl_17 skrev:
Jag ska ta en sak i taget nu. Jag börjar tycka det blir lite mkt :P Inget illa menat!
Ingen fara hehe, Du får säga till om jag ska ge Dig lite andrum? Då kan jag ju istället passa på att fråga om lite träningsrelaterade saker för ovanlighetens skull. Det blir säkerligen en frisk vind i våra filosofiska debatter? ^^
1. Varför har Du valt att köra ett halvkroppsupplägg på Din styrketräning?
2. Varför har Du ett separat pass för bålträning och vad anser Du om möjligheten att den ordinarie styrketräningen kan bidra med en likartad effekt att träna bålen?
Mvh
Ok, berätta då hur Du skall fixa Dina pengar?
Det är det problemet är! Jag har ingen aning om hur. Klubben har ju sagt att det ställer upp men jag är tveksam om det kan göra det faktiskt. Jag har inte vågat fråga min tränare, som är bortrest och h*n har inte med mobilen verkar det som. Det är en träningssäsong nu och inga matcher alls förrän i slutet av oktober tror jag, så kan inte vinna några pengar heller..
Jag ber om ursäkt om jag har varit för diffus i mina ord gällande detta ämne, jag menar bara att Du inte skall gå omkring och känna oro över att inte ha några pengar för tillfället, det kommer i slutändan att bara resultera i samma form av dålig influens som rädslan och Dina dåliga tankar har gett Dig; Du kommer inte att 'se' möjligheterna. Svaret går förlorat i sökandet, minns Du? Så därför, var öppen i Dina möjligheter och när Du minst anar det så kommer pengarna - tro det eller ej - ramla ifrån himlen, metaforiskt menat förstås. =)
Jag förstår .
Men inte längre 'mot' eller hur? Det är ett framsteg från mitt perspektiv iaf och det tycker jag är bra gjort från Din sida. =)
Absolut inte mot tycker jag =)
Grunden är att Du vill må bra, Din kropp vill känna stimuleringen av all endorfin, dopamin, serotonin och andra liknande substanser som produceras när Du upplever något som gynnar Dig som individ. Vi har ett beroende för de...
Att Du anser Dig ha en sämre självkänsla och ett sämre självförtroende är ett resultat av den sociala struktur som Du har upplevt under Ditt liv, det är inte grunden till Din bekräftelse utan snarare ett symptom. Du har blivit indoktrinerad i att tro att få erhålla bekräftelse kommer göra att Du mår bra. Detta går att ändra, tror jag. =)
Jag håller med dig och jag tror det stämmer =)
Angående min träning så kör jag halvkroppsprogram pga av att jag inte kommer hinna med på något annat sätt, och jag tycker det blir bäst så =) + fått hjälp av hsb och kop. När det gäller bålen så tycker jag det blir bäst att lägga den själv. Kom ihåg att jag spelar tennis också och då blir kanske något sådant här :
• måndag: överkroppspass 1, tennis 3timmar
• tisdag: underkropp pass 1 tennis 2 timmar
• onsdag: bål snabbhet 3 timmar (kör två pass och imellan passen kör jag bålen. ( statiska övningar, mer specificerade för tennis)
• torsdag: överkropp pass 2 , tennis 4 timmar
• fredag: benpass 2 , tennis 4 timmar
• lördag: vila
• söndag: bålpass, snabbhets/spänst tennis 3 timmar
Ungefär något sådant kommer det bli. Och att dela upp på ett annat sätt tror jag inte är bra.
morgonvikt 68.1kg Känner att jag måste bestämma mig om jag ska deffa eller inte mer =( tanken var att deffa ner mig till träningsperioden och sedan gå upp sakta och lägga på mig muskler. Så om jag ska upp till 70kg kanske igen? Men då kanske jag blir för tung? A, vi får se vad som händer ..
Har ont i halsen, dock bättre . Imorgon ska jag åka på tävling och jag hoppar nog dagens träning för att försöka fixa halsen tills imorgon. Kan man träna gym med lite halsont?
spicegirl_17 skrev:
Det är det problemet är! Jag har ingen aning om hur. Klubben har ju sagt att det ställer upp men jag är tveksam om det kan göra det faktiskt. Jag har inte vågat fråga min tränare, som är bortrest och h*n har inte med mobilen verkar det som. Det är en träningssäsong nu och inga matcher alls förrän i slutet av oktober tror jag, så kan inte vinna några pengar heller..
Finns det en tidsgräns för när Du kan börja gå till denna psykolog? Låt oss säga att Du inte får pengar förräns efter en tävling i Oktober, kan Du fortfarande besöka h*n eller är det för sent då? Om det är möjligt så borde lite tålamod vara svaret på Din fråga tycker jag men annars så blir Ditt problem lite mer knepigt...
Så Du har inga pengar på kontot, inga tävlingar att vinna förräns om en månad och Du kan inte skaffa ett jobb... Inte ens ett där man delar ut tidningar på morgonen, reklam eller något sådant? Det Du kan göra iaf är att fråga klubben, de har trots allt erbjudit sig. Ingen skada i att fråga, menar jag. Kan de så kan de, kan de inte så kan de inte helt enkelt. Jag är ledsen att jag inte kan hjälpa Dig lika mycket här. :(
Annars... köp en lott och hoppas på det bästa. Eller baka en kaka och sälj den, smakar säkert jättebra! ;P
Angående min träning så kör jag halvkroppsprogram pga av att jag inte kommer hinna med på något annat sätt, och jag tycker det blir bäst så =) + fått hjälp av hsb och kop. När det gäller bålen så tycker jag det blir bäst att lägga den själv. Kom ihåg att jag spelar tennis också och då blir kanske något sådant här :
• onsdag: bål snabbhet 3 timmar (kör två pass och imellan passen kör jag bålen. ( statiska övningar, mer specificerade för tennis)
Ungefär något sådant kommer det bli. Och att dela upp på ett annat sätt tror jag inte är bra.
Mmm, fast jag syftade visserligen inte på att "dela upp" träningen... ;)
Tennisen är obligatorisk, misstänker jag? Schemat ser bra ut, verkligen men jag vill veta lite mer om vad Du tycker om Din träningsmängd. Upplever Du det bätre att köra så mycket som möjligt, hålla en jämn rytm av intensitet under veckans gång så att säga? Sedan undrar jag hur lång tid ett styrkepass resp. bålpasset tar att genomföra för Dig? Varför statiska övningar för tennis, vilken funktion har de menar jag? Och till sist; vad anser Du om möjligheten att den ordinarie styrketräningen kan bidra med en likartad effekt för att träna bålen? (Ja, samma fråga igen som tidigare, hittade nämligen inget svar. ^^)
Mvh
Finns det en tidsgräns för när Du kan börja gå till denna psykolog? Låt oss säga att Du inte får pengar förräns efter en tävling i Oktober, kan Du fortfarande besöka h*n eller är det för sent då? Om det är möjligt så borde lite tålamod vara svaret på Din fråga tycker jag men annars så blir Ditt problem lite mer knepigt...
Ja, jag kan ju säga till psykologen att pengarna är ett hinder just nu. Min coach sa till mig via sms att jag ska fråga en annan tränare på klubben, vilket jag inte riktigt vågar men måste. Det har ju erbjudit sig så vi får se, men det är mycket pengar det handlar om.
Så Du har inga pengar på kontot, inga tävlingar att vinna förräns om en månad och Du kan inte skaffa ett jobb... Inte ens ett där man delar ut tidningar på morgonen, reklam eller något sådant? Det Du kan göra iaf är att fråga klubben, de har trots allt erbjudit sig. Ingen skada i att fråga, menar jag. Kan de så kan de, kan de inte så kan de inte helt enkelt. Jag är ledsen att jag inte kan hjälpa Dig lika mycket här. :(
Annars... köp en lott och hoppas på det bästa. Eller baka en kaka och sälj den, smakar säkert jättebra! ;P
Jag har inget kort =( nej, jag jobbar ju varje dag kan man säga, med tennisen =) Men, nej jag hinner inte alls.
hahaha! japp, en kaka absolut kan jag baka :P.. Skämt åtsido, vi får se vad klubben säger..
Ungefär något sådant kommer det bli. Och att dela upp på ett annat sätt tror jag inte är bra.Mmm, fast jag syftade visserligen inte på att "dela upp" träningen... ;)
Tennisen är obligatorisk, misstänker jag? Schemat ser bra ut, verkligen men jag vill veta lite mer om vad Du tycker om Din träningsmängd. Upplever Du det bätre att köra så mycket som möjligt, hålla en jämn rytm av intensitet under veckans gång så att säga? Sedan undrar jag hur lång tid ett styrkepass resp. bålpasset tar att genomföra för Dig? Varför statiska övningar för tennis, vilken funktion har de menar jag? Och till sist; vad anser Du om möjligheten att den ordinarie styrketräningen kan bidra med en likartad effekt för att träna bålen? (Ja, samma fråga igen som tidigare, hittade nämligen inget svar. ^^)
Ja, alltså jag vill ju träna då så att säga , så ja den är "obligatorisk" trots att det bara är jag själv i stort sett med en tränare.Dock inte alla pass. Jag tycker det är jättebra med den mängden, jag trivs att träna hårt och mycket =) Ett bålpass tar ca 1h och samma sak med styrkepasset ca 1 h, ibland 1,5timmar. Alltså, jag har fått ett program av min fystränare att träna bålen på. ( Jag tänkte att du trodde att jag kunde träna bålen när jag kör te x ben men jag ville vara tydlig med att säga att jag kör ett offensivare, bålprogram.) Förlåt, jag förstår inte fråga =P ??
morgonvikt: 67.7kg
Hade ett samtal med min kära fader om kost och träning igår. Han frågade hur mycket jag hade gått ner, och att jag ändrat kosten och ja sa att jag har gått ner och känner mig lättare. Och han började snacka om att jag svält mig och blablabla.. Jag sa att det är väldigt svårt att få i sig för mycket protein, men min kära fader påstår det inte alls är svårt. Jag tror jag får i mig ca 70-90gram max per dag..
Finns det något sätt att räkna ut hur mycket proteiner man får i sig, om man inte väger maten exakt? T ex med denna kost
frukost:1 dl havregrynsgröt, 2 dl mellanmjölk
mellanmål: 2 ägg (normalstora)
lunch: tonfisk 150gram , 1 dl ris, 1 avokado, 1 glas vatten (1,5dl)
mellanmål: 1 lingongrova, leverpastej, 1 tomat
middag: 1 fläskkotlett, 2 normalstora potatisar, groddar, 1 vatten, (1,5dl)
kvällsmål: 1 lingongrova med skinka , 1 glas mjölk ( ca 1,5dl )
Kan det vara ca 70-90 gram proteiner?
Efter en snabb och ganska osäker överslagsräkning så skulle jag gissa på att det hamnar på runt 70-75 gram, hinner tyvärr inte räkna mer noggrant.
ok, du behöver inte räkna mer noggrant. Jag vill bara veta ungefär, tack för det =)
spicegirl_17 skrev:
hello!
Yeah, pretty well I think =) But I'm afraid i have a cold or something like that. =( So i have been eating garlic all day =P Smells good all over the house ;)
well i hope u get well soon. why garlic why not lemon and oranges.?
özermaatka skrev:
spicegirl_17 skrev:
hello!
Yeah, pretty well I think =) But I'm afraid i have a cold or something like that. =( So i have been eating garlic all day =P Smells good all over the house ;)well i hope u get well soon. why garlic why not lemon and oranges.?
Well, i don't think that oranges will help me when I already have the cold. C-vitamin is for prevent the cold but if I already have it I believe mor in garlic. Garlic makes you sweat and kill the germs ( germs- is that right word ?) ..
But maybe i'm wrong, maybe I should eat more oranges =)
Still having this cold =(
well from what i studied yes its a prophylactic (prevents) but in vitro studies have shown id does have aniviral properties though in very high doses. it does kill the virus but not as efficiently in the doses we take oranges. take whatever ur comfortable with. hope u get well soon.
im of to gym legs again
spicegirl_17 skrev:
Ja, alltså jag vill ju träna då så att säga , så ja den är "obligatorisk" trots att det bara är jag själv i stort sett med en tränare.Dock inte alla pass. Jag tycker det är jättebra med den mängden, jag trivs att träna hårt och mycket =) Ett bålpass tar ca 1h och samma sak med styrkepasset ca 1 h, ibland 1,5timmar. Alltså, jag har fått ett program av min fystränare att träna bålen på. ( Jag tänkte att du trodde att jag kunde träna bålen när jag kör te x ben men jag ville vara tydlig med att säga att jag kör ett offensivare, bålprogram.) Förlåt, jag förstår inte fråga =P ??
Hur trivs Du med mängden av kompletterande träning då, dvs. all styrke-, bål-, spänst- och snabbhetsträning? Upplever Du en jämn rytm i den delen av schemat också eller känner Du behovet av att kunna lägga in någon mer aktivitet utan att det rubbar träningsmängden?
Jag misstänker att Ditt nya styrketräningsschema tar mindre tid att genomföra än 1 - 1.5 h? Tre till fyra övningar per pass bör väl inte ta alltför lång tid, menar jag. :)
Jag vill höra Ditt svar på varför Du kör statiska övningar under bålpasset, vad ger det Dig anser Du? F.ö. så är jag inne lite på tanken att Du kan träna bålen under styrketräningen istället men det är bara en tanke än så länge... även om jag har lite teorier kring det påståendet. ^^
Mvh
Hur trivs Du med mängden av kompletterande träning då, dvs. all styrke-, bål-, spänst- och snabbhetsträning? Upplever Du en jämn rytm i den delen av schemat också eller känner Du behovet av att kunna lägga in någon mer aktivitet utan att det rubbar träningsmängden?
Jag trivs jättebra med att köra mycket olika, i tennisen behöver man allt och jag tycker jag har gjort det bra. so far so good =)
Jag misstänker att Ditt nya styrketräningsschema tar mindre tid att genomföra än 1 - 1.5 h? Tre till fyra övningar per pass bör väl inte ta alltför lång tid, menar jag. :)
Nej, mitt nya schema kommer väl ta 45min kanske..
Jag vill höra Ditt svar på varför Du kör statiska övningar under bålpasset, vad ger det Dig anser Du? F.ö. så är jag inne lite på tanken att Du kan träna bålen under styrketräningen istället men det är bara en tanke än så länge... även om jag har lite teorier kring det påståendet. ^^
Jag tycker inte jag ska köra bålpasset under benpassen. jag anser att det behövs pga av att man måste vara väldigt stark o bålen och ligga ute i hörnorna och kunna trycka ifrån. Det har gett mig ett mycket bra resultat när jag kör mycket bål och olika statiska övningar- dock är det inte bara det jag kör, en liten bit av hela passet
Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-09-01 10:03)
morgonvikt: 68.7kg
Har ju inte ätit jättebra mat dessa dagar =(
Är fortfarande inte kvitt förkylningen men spelade ändå några matcher och jag väldigt bra i dubbel , sämre i singeln då jag inte orkade. Vi var 5 i laget som åkte ner och det var jätteroligt. Jag trivs jättebra med alla, och för första gången i mitt liv kändes det bra att åka ner med några och spela och ha lite trevligt. Jag tog inte åt mig saker som jag brukade, jag klankade inte ner mig själv, och det var verkligen en toppenresa personligen för mig =)
Men nu sitter jag här och önskar att jag var fit for fight. Innesäsongen har börjat och jag längar sååååå att få spela!!
Jag ska berätta en liten rolig sak tycker jag iaf. För det första trodde jag inte det skulle bli så fint väder, därav packade jag alltså varken, kortbyxor, linnen (förutom match) eller solkräm. Men vad händer, första dagen bränner jag mig något fruktansvärt i ansiktet så jag ser ut son en kräfta. Jag ringer mamma och klagar, som svar får jag: " gå till affären och köp fil, gräddfil. En liten förpackningen. Sedan smetar du på det i ansiktet och låter det vara i 1h. Därefter sköljer du bort med ljummet vatten. När jag fick höra detta trodde jag att mamma var galen... Men jag tog mig samma och tänkte vad kan hända, och gick och köpte gräddfil. OCH vad händer- det var så otroligt skönt och svalkande + att det faktiskt hjälpte ! Dessutom blev mina lagkompisar på ännu bättre humör att se mig vit i ansiktet =)
Nästa dag händer precis samma sak, jag bränner mig i ansiktet igen dock är jag lite mer brun denna gången. Men jag slängde tyvärr gräddfilen så där satt jag på tåget hem och kände mig som en kräfta igen.
Jag rekommenderar det starkt!! =D
ett gott skratt förlänger livet ;)
Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-09-01 10:20)
hej
hows ur cold going? working out better i hope?:D