Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Protein innan morgonträning?

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Nej skillnaden är inte +-0 i längden därför att proteinet behövs i blodet just under och efter träningen, inte 6 timmar senare. Att jämföra är att om du käkar precis efter träning kan du öka proteinsyntesen med över 300% (minns inte siffran exakt, men något sådant) medan om du väntar 3 timmar och sedan käkar kommer du vad du än gör inte att få en ökning större än ca 8-12%. På samma sätt kommer 30g kasein normalt sett ge en bättre proteinbalans än 30g vassle sett över tid, men om du timar det rätt runt träning gäller inte samma sak.

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Ah, i got ya! Då har vi kommit tillrätta. Tack. :)

Från: Övik
Registrerad: 2005-09-12

Jag kan med största säkerhet påstå att skillnaden är +-0 för det otränade ögat. Även för det tränade ögat. Men kanske inte för nogranna mätningar med instrument i ett par år.

Exakt. Ska inte håll på och älta detta igen men har man käkat en bra måltid några timmar innan och sedan fyller på med energi efter så har man ett bra utgångslänge hur man än gör. Det är bevisat om och om igen. Sen att denna personen går mista om 1hg muskelmassa på ett år vs den personen som sveper EAA innan etc är väl ganska ointressant. Det vi disskuterar är igentligen optimering.

Webbsida

Men så är det ganska ofta med det mesta vi diskuterar; att all analtiming ger ytterst små fördelar jämfört med grunderna är väl ganska välkänt vid det här laget.

Från: Göteborg, Sveriges framstjärt
Registrerad: 2005-01-16
Webbsida

sorry att jag snor tråden lite.. hittade inte detta i den och känner inget behov av en ny tråd för detta, ev även lite off topic.

Hur fungerar det att ta protein innan morgonpromenad (star nutrition whey 100)? hur påverkar det fettförbränningen om magen för övrigt är tom sedan kvällen innan sånär som en kopp svart kaffe?

Petergbg skrev:

sorry att jag snor tråden lite.. hittade inte detta i den och känner inget behov av en ny tråd för detta, ev även lite off topic.

Hur fungerar det att ta protein innan morgonpromenad (star nutrition whey 100)? hur påverkar det fettförbränningen om magen för övrigt är tom sedan kvällen innan sånär som en kopp svart kaffe?

Den förstör hela vittsen med att gå just en morgonpromenad (fastande mage), annars är det ju lugnt. :)

Webbsida

Jag personligen hade ju då valt något som inte är så snabbt som vassle om jag skulle ut och promenera, helt enkelt därför att det inte behövs. Faktum är att som HSB säger behövs det inte direkt nåt protein alls, snarare förstör det själva meningen med just en morgonpromenad, men i slutändan kvittar det väl i vilket fall:)

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB