Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Lajban: Du ska bara se till att bli frisk och äta, så är du med i matchen sen igen=D
Mikli: Tack, men jag tycker du ger upp lite för lätt. Jag har sagt detta förr, och jag säger det igen: Med lite mat skulle du förmodligen växa som en svamp och gå om oss alla i styrka på ingen tid alls:)
coffe: Jag var ju svag. Men om du tycker att jag förtjänar att diskas så ska jag väl inte bråka egentligen, även om jag hade samma förutsättningar som steve och crosstjeck. Enda skillnaden mellan dem och mig var att jag för första gången på ett år fick mitt schema rätt xD
Lajne: Klart jag inte tycker du ska diskas! Jag skrev mitt inlägg med glimten i ögat så att säga! Jag gläds åt andras framgångar.
Lajne skrev:
Mikli: Tack, men jag tycker du ger upp lite för lätt. Jag har sagt detta förr, och jag säger det igen: Med lite mat skulle du förmodligen växa som en svamp och gå om oss alla i styrka på ingen tid alls:)
Mitt friskiskort går ut i slutet av oktober och jag funderar på att ta en paus från styrketräningen, jag känner mig lite trött och har inte haft ett längre uppehåll på 4 år. Borde ju kunna bulka upp mig under den perioden. Snyft
Jag kommer säkert ändå gå ut och springa vilket gör viloperioden onödig..
Helvete också.
Nu får man ju börja träna igen.
Dagens bänk:
90 kg 10, 7, 5+1
Uthållighet är inte min starka sida...
Jag tror jag skulle kunna maxa 120 kg en bra dag, men väntar ett tag med att prova. Skulle gärna ta 120 kg innan jag når 80 kg på vågen, ligger på 79,5 kg nu så lite bråttom är det allt... Så blir man en aning stressad av Lajnes vansinnesframfart här också! Men jag erkänner mig inte besegrad ännu!!
Testade max idag och kom upp på 130kg. Har fortfarande inte fattat det.
Bänkpress, stopp (utan signal)
Värmning till 100kg. Känns lätt.
115kg x 1 - Mycket lätt! Har aldrig lyft 115 så här lätt. Jag satsar fan på 125. Det får bära eller brista.
125kg x 1 - JA!!! PB. Mersmak också!! Äntligen får jag revansch på min benskada. Bänken som alltid varit min akilleshäl börjar ge vika nu tack gode gud.
Kändes så lätt så jag lade på 130kg.
130kg x 1 - PB. Den satt. Tung och knölig, ett dåligt lyft rent tekniskt, men den satt. Stefan ville att jag skulle sätta på 2,5kg till och testa för det var vad han uppskattade mitt max till. Jag sa att nu fick det räcka, för jag har ett djävulskt sheikopass framför mig. Dessutom har jag tröjbänk i övermorgon tillsammans med mer sheiko.
gratulerar steve, jag som trodde Lajne skulle vinna :)
stevebc skrev:
Testade max idag och kom upp på 130kg. Har fortfarande inte fattat det.
Bänkpress, stopp (utan signal)
Värmning till 100kg. Känns lätt.
115kg x 1 - Mycket lätt! Har aldrig lyft 115 så här lätt. Jag satsar fan på 125. Det får bära eller brista.
125kg x 1 - JA!!! PB. Mersmak också!! Äntligen får jag revansch på min benskada. Bänken som alltid varit min akilleshäl börjar ge vika nu tack gode gud.
Kändes så lätt så jag lade på 130kg.
130kg x 1 - PB. Den satt. Tung och knölig, ett dåligt lyft rent tekniskt, men den satt. Stefan ville att jag skulle sätta på 2,5kg till och testa för det var vad han uppskattade mitt max till. Jag sa att nu fick det räcka, för jag har ett djävulskt sheikopass framför mig. Dessutom har jag tröjbänk i övermorgon tillsammans med mer sheiko.
Fan va gott mannen!:) Sa ju att du skulle ta hem det här, aldrig ens tvivlat faktisktxD Lajne gjorde det onödigt spännande dock. Grattis till dej med Lajne, snabba ökningar efter skroten av din förra töntbok;)
Tackar! Jag trodde också Lajne skulle vinna. Men vi skulle kört på wilks egentligen. Jag är ju fan en flodhäst nu (fetare än när denna tävlingen började). Tror jag väger kanske 92?
Tack Zacke men fan jag trodde du tvivlade på mig innan när jag mesade med päronvikter i sheiko ;)
Stort grattis till dig stevebc!!!
VAFAAAN! *roidrage*
Nåja.
Grattis som fan mannen, riktigt bra jobbat:) Jag finner tröst i din 10kg tyngre kroppsvikt och använder det som ursäkt :P
Lajne skrev:
VAFAAAN! *roidrage*
Nåja.
Grattis som fan mannen, riktigt bra jobbat:) Jag finner tröst i din 10kg tyngre kroppsvikt och använder det som ursäkt :P
Du smiskar mig i wilks, och du är på gång. Lätt 120 i bänk och det var ju inte alltför längesen jag såg dig göra 110. Det kommer bli en riktigt intressant höst/vinter i din dagbok tror jag.
Mäktigt att du fick upp 120kg lätt. Nu ökar pressen på oss andra ganska rejält =)
Crosstjeck skrev:
Mäktigt att du fick upp 120kg lätt. Nu ökar pressen på oss andra ganska rejält =)
Alla förutom stevebc..
grattis stevebc grymt jobbat..
dagens bänkpass:
72,5*8
95*1
105*1
115*1 (Lite hjälp av passaren..)
115*1 (riktigt segt å trögt men det gick precis.)
80*7
107,5*2(första relativt lätt men fick lite hjälp på andra..)
85*6
102,5*3 (inga problem ev ork för en till)
90*5
97,5*4
Första bänkpasset som gick hyfsat på två veckor då jag satte pb:t på 115. Börjar att få tillbaka mina krafter litegrann efter förkylningen men dock kändes det här passet mycket jobbigare än det den 19/9. kan tilläggas att bänkpressarna var upptagna först så jag körde ett par set stående militärpress först.
Okej, jag vann flodhästklassen (dvs +90, som jag var ensam i?).
Nu är det upp till er att vinna benrangelklassen ;)
Nej stevebc jag räknas oxå in i flodhästklasssen då vågen visade 90,4 efterdagens pass..
däremot e jag nog den äldste deltagaren då jag fyllde 30 i somras..
Dagens pass:
Bänkpress
8x75kg
1x120kg
7x80kg
2x112,5kg
6x87,5kg
3x105kg
5x95kg
4x100kg
Lätt, men tråkigt. Som det ska vara antar jag ;)
lajban skrev:
Nej stevebc jag räknas oxå in i flodhästklasssen då vågen visade 90,4 efterdagens pass..
däremot e jag nog den äldste deltagaren då jag fyllde 30 i somras..
Jag är 32. Däremot väger jag nog minst.
Dagens bänkpass:
72,5*8
95*1
105*1
115*1 (äntligen hyfsat tryck och utan passare dessutom..)
80*7
110*2 (kändes inte överdrivet tungt iaf.)
85*6
105*3
92,5*5
100*4 (kändes som att det fanns ork till en till åtminstonde)
Förmodligen det "bästa" bänkpasset jag gjort hittills och tror att jag snart kan prova på 120..
Bra pass lajban! Här kommer mitt:
Bänkpress
8x75kg
1x120kg
7x80kg
2x115kg
6x87,5kg
3x107,5kg
5x95kg
4x100kg
Höjde tvåan och trean med 2,5kg var. Var fortfarande lätt dock.
Senast redigerat av Lajne (2008-10-06 20:45)
100 kg 2
110 kg 1, 1
100 kg 3, 2
70 kg 17
Kände mig för lite i bänken idag, övervägde ett försök på 120 kg. 110 kg var tungt nog, hade inte klarat en tvåa på det. Tränade ju igår också så det var rätt väntat.
Jag håller dagboken vid liv, här har ni dagens pass:
Bänkpress
8x77,5kg
1x125kg
7x85kg
2x117,5kg
6x90kg
3x110kg
5x97,5kg
4x105kg
Inte ens max nu heller. Börjar bli riktigt taggad inför att se vad jag maxar på onsdag, kan bli allt från 127,5 till 135 som det känns nu. AH, YEAH! BEER! AH! YEAH! WANNA BUILD A HOUSE?!?!