Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Efter några inlägg i Englunds dagbok tar jag initiativet och skapar den här tråden.
Vi som är med är:
Bragd
coffe_aberg
Crosstjeck
Englund
lajban
Lajne
mikli
Nipkiss
razor
stevebc
vedor
Den som först pressar 130 kg i bänkpress vinner evig ära!
Om någon mer vill vara med är det bara att säga till. Man bör ligga på 105-115 kg max ungefär. Kroppsvikt har ingen betydelse men vi skriver upp det för skojs skull. Lägg in era maxresultat så kan jag editera den här posten.
Tanken med tråden är att vi ska kunna följa varandras bänkpresspass utan att behöva hålla reda på en massa dagböcker. Vi skriver enbart in bänkpressen, inga andra övningar! En kommentar till hur det gick under passet och så vidare är okej.
Om någon har förslag på andra regler så skriv dem bara så ändrar jag om vi kommer överens om det.
Utgångsvikt (I alfabetisk ordning, ingen rangordning.)
Bragd
110 kg @ kroppsvikt 80 kg
coffe_aberg
110 kg @ kroppsvikt 78,5 kg (Har tagit 115 kg @ kroppsvikt 84 kg.)
Crosstjeck
110-115 kg @ kroppsvikt 85 kg (Har tagit 120 kg @ kroppsvikt 90 kg.)
Englund
110 kg @ kroppsvikt 80 kg
lajban
110 kg @ kroppsvikt 88 kg
Lajne
110 kg @ kroppsvikt 77,6 kg (Har tagit 120 kg @ kroppsvikt 84,6 kg.)
mikli
100 kg @ kroppsvikt 72,6 kg
Nipkiss
107,5 kg @ kroppsvikt 89 kg
razor
110 kg @ kroppsvikt 93 kg (Uppskattning på 1RM.)
stevebc
110 kg @ kroppsvikt 89 kg
vedor
105 kg @ kroppsvikt 80,5 kg
Uppdaterade resultat (Här fyller jag på med allas ökningar.)
Bragd
coffe_aberg
080903 – 115 kg @ kroppsvikt 77,5 kg
Crosstjeck
Englund
lajban
Lajne
mikli
080519 – 110 kg @ kroppsvikt 71,1 kg
080826 – 115 kg @ kroppsvikt 72 kg
Nipkiss
080515 – 110 kg
080611 – 112,5 kg
razor
stevebc
080522 – 112,5 kg
080702 – 120 kg
vedor
080526 – 107,5 kg
Leaderboard (Om två står på samma vikt leder den med lägst kroppsvikt.)
1. stevebc – 120 kg
2. mikli – 115 kg
3. coffe_aberg – 115 kg
4. Nipkiss – 112,5 kg
5. Crosstjeck – 110-115 kg
6. Lajne – 110 kg
7. Bragd – 110 kg
7. Englund – 110 kg
9. lajban – 110 kg
10. razor – 110 kg
11. vedor – 107,5 kg
Senast redigerat av coffe_aberg (2008-09-04 21:17)
Lycka till gubbar :).
vedor skrev:
Lycka till gubbar :).
Upp med ditt max så jag kan lägga in det.
Lycka inte till gubbs :)
Englund skrev:
Lycka inte till gubbs :)
Ditt max?
Kul att se vad alla utgår ifrån.
Nu ska jag iväg till gymmet och bänka lite! :-)
100kg tog jag senast jag maxade och jag väger 72,6
Jag vet tyvär inte mitt max. Maxar nog kanske någon gång nu i veckan.
Bra initiativ! Jag vet inte hur mycket jag maxar men skriv 110kg på 89kg kroppsvikt. Det är en rimlig gissning.
För oss svaga då? :-(
cube skrev:
Ni får starta en egen tråd om ni vill det. Tanken här är att alla som är med är hyfsat jämnstarka.
Inga förslag på några speciella regler? Några tillägg eller något jag borde ta bort i första inlägget?
När vi har fått in allas startvikter och permanentat reglerna kanske en moderator kan plocka bort alla inlägg utom första, så det inte blir så stökigt på första sidan.
coffe_aberg skrev:
cube skrev:
Ni får starta en egen tråd om ni vill det. Tanken här är att alla som är med är hyfsat jämnstarka.
Inga förslag på några speciella regler? Några tillägg eller något jag borde ta bort i första inlägget?
När vi har fått in allas startvikter och permanentat reglerna kanske en moderator kan plocka bort alla inlägg utom första, så det inte blir så stökigt på första sidan.
Ja vi måste ligga inom samma intervall typ, annars är det lönlöst för vissa och alldeles för lätt för andra.
Jag tar bort inläggen sen när vi fått tråden i rullning.
Bänkpress 95 kg 5, 4
90 kg 5
Nästa vecka börjar jag nog med ett MM2K eller något liknande program för bänkpress. Ska bli intressant!
Härliga pressar coffe. Fast de var då jäkligt få set du körde.
Jag kör alltid bara tre set per övning. Jag har inte tränat specifikt för att bli stark i bänkpress tidigare, utan det har bara varit en bröstövning för mig. Men från måndag ska jag gå in för att bli stark i bänkpress. En polare pressade 135 kg för någon vecka sedan, så jag har lite att jaga. :-)
Jag kan väl vara med för skojs skull :) fast 130kg är väääääldigt långt borta :o
110kg
80kg kv (77 kg och under deff nu)
16 år (!!)
dagens pass:
85kg*2
80kg*4
90kg*1
95kg*1
Tror min pollen allergi spökar, gör mig sjuk.. trött,huvudvärk,yrsel och allmänt svag/sliten i kroppen.
testar maxa nästa bänkpass, borde klara kring 105-107,5kg så jag platsar nog ganska bra :)
kommer dock förlora ganska stort tror jag, ska inte köra nåt speciellt för bänken. men kul ändå :)
Senast redigerat av Nipkiss (2008-05-09 19:25)
Bragd skrev:
Jag kan väl vara med för skojs skull :) fast 130kg är väääääldigt långt borta :o
Klart du ska vara med! 130 kg är väldigt långt borta för oss alla i dagsläget skulle jag tro. Det faktum att du är en liten spoling än så länge och redan tar respektabla vikter talar ju dessutom till din fördel! Kör hårt!
Vill gärna vara med o tävla men kan man ha typ 150 eller 155 som mål (mitt max är 137,5)?
Stickus skrev:
Vill gärna vara med o tävla men kan man ha typ 150 eller 155 som mål (mitt max är 137,5)?
Sorry, likaväl som jag nekar de som är svagare nekar jag också de som är starkare. (Du vet inte var jag bor ändå. ;-) )
Tanken är att det är först till 130 kg som vinner. Skulle vi ha individuella mål skulle det bli rörigt och plottrigt.
coffe_aberg skrev:
Stickus skrev:
Sorry, likaväl som jag nekar de som är svagare nekar jag också de som är starkare. (Du vet inte var jag bor ändå. ;-) )
Tanken är att det är först till 130 kg som vinner. Skulle vi ha individuella mål skulle det bli rörigt och plottrigt.
Trist men förståligt. Säg till när 150 är ert nästa mål!
Hmm, sånt här är sjukt motiverande, synd att man är bara liiite för stark för att vara med på 120kg max. Ni ska ha stort lycka till allihop iaf, må bäste man vinna!
Okej jag lägger upp mitt senaste max från bröstpasset.
Har dock inte testat vad jag tar 1 rep.
100kg 3rep.
Kroppsvikt 80.5kg
Vad kan man uppskatta mitt max till?
Senast redigerat av vedor (2008-05-09 23:35)
vedor skrev:
Okej jag lägger upp mitt senaste max från bröstpasset.
Har dock inte testat vad jag tar 1 rep.
100kg 3rep.
Kroppsvikt 80.5kg
Vad kan man uppskatta mitt max till?
105 kg borde du ta. Jag skriver det, kan inte vara långt ifrån sanningen.
Japp det blir bra :). Får maxa nästa bröst pass så får vi en rättfärdig siffra.