Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
spicegirl_17 skrev:
Min tränare tror jag ljuger om allt och säger att hon vet inte om hon kan lita på mig igen. usch, det är så fruktansvärt svårt.
Hur tycker ni jag ska göar angående ringa psykolog. Jag kommer att träna den timmen där man har tid för att ringa så att säga. Så då kanske jag ska vänta tills jag kommer hem, ringer måndag?
Kneppig situation med tanke på jag kommer vara borta så mkt också! en annan grej skulle vara att jag kör mitt program jag har i sommar och sedan därefter tar itu med problemet men samtidigt är inte det heller bra. Jag kommer iofs inte träffa min tränare så jätte mkt i sommar.
http://www.bris.se/ - dit kan du ringa/maila under andra tider än dem du fick av din tränare. Se till att fixa det här nu. Ju mer du skjuter upp det, desto värre blir det.
Och glöm inte att hela den här situationen har uppstått pga andra orsaker än en oförståelig tränare, det är DET du måste försöka få bukt med - samt försöka lösa problemen med de inblandade så klart.
Chop chop, det kommer kännas bättre så snart du vågat ta första steget.
jag förstår precis! Tyvärr tror jag inte är direkt och lösa sådär jättelätt och enkelt! Jag tror nämligen att det aldrig kommer bli som förr tack för mitt misstag och det här kommer jag få leva med! Ja, bris kanske är bättre.. Jag ska kolla lite där.
Nu har jag börjat äta lite bättre iallafall första bra måltiden sen lördags! Allt känns bättre nu när jag är borta men sedan att komma till klubben, känns som jag har svikit hela klubben. Alla jag pratar med känner jag att jag är en dålig människa som har gjort något hemskt.
jag ser nog hellre att jag går till någon psykolog och pratar. För jag känner nog att jag behöver prata ut, Visst ett mail kan jag skicka men då skjuter jag bara upp telefonen och gömmer mig bakom mail. jag måste möta min fruktan..
Även om det känns bättre så har jag svårt att förstå hur detta ska lösa sig. jag kommer inte kunna prata med varken spelarna eller min tränare den närmaste tiden. Jag har en väldig ångest att träffa min tränare nästa vecka. Jag bara förstår inte hur detta kommer sluta men jag får väl ta en dag itaget.
Hon kommer säkert säga saker som " jag litade på dig, hur kunde du göra detta? Fy fan osv." Visst det får jag försöka att stå ut med, men jag vill ha tillbaka henne. Allt som jag har sagt till henne, hon måste ju förstå att jag inte är en dålig människa tycker jag. Nu är det svårt för er att veta hur vår relation har varit men vi har alltid haft bra kontakt, aldrig grälat m.m. Att hon bara nu ska helt dissa mig känns ändå fel av henne på något sätt. Jag hoppas innerligt detta ska lösa sig.
En sak är säkert: inget kommer lösa sig av sig själv och genom att sitta och snyffta här. Du måste själv agera, ingen annan kan göra det åt dig. Vi kan finnas här som stöd och bollplank, men det är du och endast du som kan ta steget att försöka fixa till din tillvaro.
Om du förklarar för henne och dina lagkamrater hur det EGENTLIGEN ligger/låg till så har du gjort ditt och kan bara hoppas att de ger dig en 2:a chans. Att älta vad som har hänt ger dig inget annat än ångest, försök blicka framåt nu.
Nej jag förstår det och jag kommer att ring numret som jag fick av min tränare på måndag. Ja, men det känns lite bättre nu efter att ha "pratat ut" här.
Jag ska prata med janne och kolla lite med honom om han tycker jag ska maila t min tränare
Om detta nu inte skulle lösa sig, vad ska jag göra. Nu menar jag dålig relation med spelarna + min tränare. ?
jag har en till fråga som jag hoppas på svar på.
Min tränare har sagt att hon ENBART vill prata tennis med mig, att allt annat måste jag ta med en psykolog, då kanske jag inte borde maila henne för hon´kan tro att allt är lögn ändå? Att hon inte orkar mer.
Jag är så tveksam om jag ska maila eller inte. :S
spicegirl_17 skrev:
Om detta nu inte skulle lösa sig, vad ska jag göra. Nu menar jag dålig relation med spelarna + min tränare. ?
Det får du ta itu med då. Dumt att gå händelserna i förväg.
spicegirl_17 skrev:
jag har en till fråga som jag hoppas på svar på.
Min tränare har sagt att hon ENBART vill prata tennis med mig, att allt annat måste jag ta med en psykolog, då kanske jag inte borde maila henne för hon´kan tro att allt är lögn ändå? Att hon inte orkar mer.
Du vill ju själv inte ha en sån här relation med din tränare, right? För att återgå till hur den såg förut (eller ja, exakt så kommer den antagligen aldrig mer bli) så måste du ju förklara, så att hon kanske får förståelse för det låg/ligger till. Som sagt, vad har du att förlora?
spicegirl_17 skrev:
Vill du verkligen titta tillbaka på det här och veta att du inte gjorde allt du kunde? Att saker och ting kunde ha haft en chans att bli bra om du verkligen vågade försöka förklara, men att du struntade i det? Om det är vad du vill så ska du ju helt klart inte maila; annars kan det nog vara en fördel att göra det:)
Senast redigerat av Lajne (2008-05-08 12:07)
mm , det är sanna svar från båda av er. Men hon har ju sagt att jag ska ta allt med en psykolog. ?
Hon kanske jag vill jag ska ta lite avstånd från henne, och inte kontakta henne ?
Sårade människor säger underliga saker för att skydda sig själva; i slutändan kan (och ska) man sällan eller aldrig utgå från vad man tror en människa vill utan bara från vad man själv känner är rätt att göra. Annars riskerar man att båda två ångrar det som hände; gör du det du kan kommer åtminstone du kunna tänka tillbaka på det hela vetandes att du försökte reparera ditt misstag så gott du kunde. Det är för övrigt en allmänt bra riktlinje för hur man ska leva tycker jag, se till så att du aldrig behöver ångra passivitet.
Lajne: så ditt svar om jag ska maila är maila?
Givetvis:) Min egen erfarenhet är att hittills ångrar jag bara de gångerna då jag inte har tagit mig möjlighet att reda ut saker med folk, samtidigt som jag är ytterst tacksam för mer än en av gångerna då jag har gjort det:)
ok, vad hade du tänkt att jag skulle skriva? att be om förlåtelse och att jag vill hon ska försöka att förstå? Det är en kneppig situation. jag är faktiskt tveksam på det sättet att hon inte kommer tro mig för fem öre och att hon inte orkar läsa mitt mail?
spicegirl_17 skrev:
mm , det är sanna svar från båda av er. Men hon har ju sagt att jag ska ta allt med en psykolog. ?
Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Psykologen kan vara bra för de andra problemen du hade, som vi kom fram till tidigare i tråden.
Jag ångrar aldrig saker jag gör, bara saker som jag inte gör, är något som brukar stämma ganska bra. Självklart ångrar du att du ljög, men det är historia nu - gör vad du kan istället för att reda ut det och gå vidare.
Angående vad du ska skriva, så kan du göra det enkelt för dig och referera den till den här tråden? Alternativt skriva ungefär samma sak som du skrev på sida 1.
Senast redigerat av Cybercowboy (2008-05-08 13:05)
Cowboy: ja det är en idé som jag ska prata med Janne med. Han har iofs sagt att han kan prata med anki om detta in löser sig, det är ett alternativ att hjälpa mig på traven lite. har ju frågat om jag skule maila för några dagar sedan men hon svarade inte. Ja, hon kan ju hela min historia från förr och att skriva något som den första sidan är ett bra alternativ också.
Jag är rädd att det här händelsen ska komma ut i sverige, att spelarna kommer säga att dem inte ska lita på mig, att jag är inget att ha osv. tror ni att dem skulle kunna göra det? Eller att tränaren säger till mina föräldrar?
Kan du kontrollera ifall folk snackar bakom din rygg? Nej, det kan du inte (undantaget är om du är en galen diktator med en hemlig polis som existerar enkom för att ta reda på sådant, men nu är så inte fallet). I vilket fall bör du då inte fokusera på det; att lägga fokus på saker man inte kan göra något leder tyvärr sällan till att man blir lyckligare.
Angående vad du ska skriva så är det bara du som vet det. Det är bara du som är du och därför är det bara du som kan få någon annan att förstå varför saker blev så fel som de blev. Givetvis behöver det inte ge något resultat, givetvis finns risken att hon inte ens öppnar mailet. Men det vet du redan och det är inget som gör det lönt att totalt strunta i det, i mina ögon. Vilket för övrigt är risken med ett mail, finns ju andra sätt att kommunicera på också.
jag förstår dig lajne.
Vilka andra metoder tycker du jag ska ta till om i såfall inte mail? jag har en träning med henne nästa tisdag helt själv, då är det första gången vi måste prata face to face . O andra sidan känns det lättare med ett mail nu för att sedan OM hon har läst det kanske inte klagar på mig lika mycket.
Hon har iallafal sagt att hon inte hatar mig ( vilket jag har frågat)
Det börjar bli en del upprepningar nu. Nu handlar det om att du måste våga ta steget. Våga för att vinna helt enkelt.
Jag tycker ett handskrivet brev vore det bästa. Det blir personligt och det kommer hon garanterat läsa. Skicka det via post eller be henne face-to-face att läsa det, mer än så behöver du inte säga.
roligt att du säger "våga för att vinna" Ett uttryck som jag tänker ofta på i tävlingsammanhang.
oj, handskrivet? Ja, jag kan ju lämna det till henne på klubben lägga d på hennes bord. Det är svårt, jag ska rådgöra med min andra tränare lite. Till en början skulle vi avvakta tills jag kommer hem nästa vecka och se hur stämningen blir när jag ska träna själv med henne.
Cybercowboy skrev:
Jag tycker ett handskrivet brev vore det bästa. Det blir personligt och det kommer hon garanterat läsa. Skicka det via post eller be henne face-to-face att läsa det, mer än så behöver du inte säga.
+1
Folk som inte växte upp med mail och sms brukar uppskatta ett handskrivet brev ganska mycket:)
menar ni att jag ska be henne läsa det direkt när jag står där? :O Blir rädd bara av tanken. .
Jag ska fundera på det. Kan det inte vara lika stor chans att hon inte vill läsa d heller?