Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Orbitrek

Registrerad: 2008-04-17

Tänkte höra vad som ger bäst resultat för viktnedgång och fettförbränning osv med crosstrainer Orbitrek på lågt eller tungt motstånd? Tack för svar

Senast redigerat av ShaneMacGowan (2008-05-06 11:16)

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

variera mellan tungt och lätt. det här ger träning som påminner mer om intervallträning, som numera är vida erkänt som den bästa kardiovaskulära träningen som går att utföra med kroppen.

Från: Göteborg, Sveriges framstjärt
Registrerad: 2005-01-16
Webbsida

crosstrainer överhuvudtaget tycker jag är mkt bra! det har jag kört under hela min deff. Jag brukar köra på medeltungt motstånd, 4 av 10. Det enda jag håller koll på är att jag håller pulsen nånstans mellan 135 och 145. går den upp för mkt sänker jag bara tempot o vise versa. beroende på när du kör, vad du kört innan och när du åt senast är fettförbränning allt som oftast effektivast först efter 20min. jag ligger uppemot en timme om dagen, antingen på morgonen eller efter gympasset.
(Observera att jag skrivit vad jag tycker, inte vad som är rätt eller påstå mig vara vetenskapligt bevisat).

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

rent vetenskapligt så är det väl snarare tvärt om, är det inte? jag har fått för mig att kroppen anpassar sig till ansträngningsgraden och därför förbrukar så lite energi som möjligt vid konstant tempo. intervall däremot gör att kroppen inte hinner bli effektiviserad, och därmed slösar mer energi.

Från: Göteborg, Sveriges framstjärt
Registrerad: 2005-01-16
Webbsida

Du, om jag ska va helt ärligt har jag inte den blekaste! :S vad jag kan säga är att pulsen först stiger ganska snabbt, sedan planar den ut sjunker en aning, sen höjar man tempot något och pulsen stiger igen, planar ut och sjunker.. till en viss grad naturligtvis.. man kommer inte i s.k. andra andningen. Men vilket som är effektivast ur fettförbränningssynpunkt vet jag ej. någon annan?

Registrerad: 2007-01-16

Lite OT men vill bara slå ett slag för Crosstrainern som bra uppvärmningsredskap! Kör den alltid på överkroppspass då jag tycker att den vekligen aktiverar hela kroppen :)

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB