Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Keep_On_Pumpin skrev:
Du säger att du tränar nedre rygg på måndag, men du tränar marklyft på onsdag? Marklyft tränar nedre rygg. =)
Bara marklyft är bra? Jag gör övning, jag vet inte men jag tror den är hyperextensions? Jag tar bort den övning.
Keep_On_Pumpin skrev:
Släng nedåtlutande bänkpress från måndagen till fredagens program och lägg in stångrodd på måndagen istället =)
Nedåtlutande bänkpress på fredag, också på måndag? Stångrodd, jag vet att vilken den övning är. Jag har stångrodd också chins? Inte för mycket att träna i samma dag?
Keep_On_Pumpin skrev:
Du kan träna biceps och triceps samma dag =)
Okej jag tränar också bicep och tricep i speciel övningarna bicepcurls och tricepextensions?
Keep_On_Pumpin skrev:
6-7 chins räcker bra. Kör såhär till att börja med varje pass: 4 set chins med 5 reps. Sista settet gör du så många reps du orkar!
Ja, det är mycket bra tror jag! Jag kan det! På sista sett jag orkar inte många, bra att göra 5, jag har energy på sista sett.
Keep_On_Pumpin skrev:
Eftersom du vill bli bra på chins och nu tänker köra det 3 ggr i veckan rekommenderar jag dig till att stryka övningen latsdrag helt.
Mycket bra, jag förstår. Också jag tränar marklyft, också på den dagen jag tränar chins? Hård träning, jag tror den är bra!
Keep_On_Pumpin skrev:
Du kan träna bicepscurls ändå =)
Den är viktig kanske. Tack :)
Keep_On_Pumpin skrev:
Jadå, du ska träna hela din kropp =)
Mycket bra.
Keep_On_Pumpin skrev:
Nej =) Du kan köra det eller dips tycker jag =).
Mmm! Svår att vad väljer jag. Dips, ibland jag har ont i dips, I dont like to go so deep. Upp bänk är viktig med? Inte så viktig om det är upp ner eller den vanlig bänk?
Sedan jag ska inte fråga mer.
László skrev:
Bara marklyft är bra? Jag gör övning, jag vet inte men jag tror den är hyperextensions? Jag tar bort den övning.
Marklyft är en väldigt bra övning för hela kroppen och den har många hormonella fördelar. Hyperextensions är också helt ok, men den tar mycket på hamstrings (bakre lår), nästan som raka marklyft.
László skrev:
Nedåtlutande bänkpress på fredag, också på måndag? Stångrodd, jag vet att vilken den övning är. Jag har stångrodd också chins? Inte för mycket att träna i samma dag?
Du kan köra nedåtlutande bänkpress på måndag och fredag, men jag skulle lägga det på den dagen du kör de andra bröstövningarna, det vill säga på fredag=).
Stångrodd: http://www.exrx.net/WeightExercises/Bac … erRow.html
Ja, du kan köra den samma dag som marklyft och chins. =)
László skrev:
Okej jag tränar också bicep och tricep i speciel övningarna bicepcurls och tricepextensions?
Ja det funkar bra =).
László skrev:
Mmm! Svår att vad väljer jag. Dips, ibland jag har ont i dips, I dont like to go so deep. Upp bänk är viktig med? Inte så viktig om det är upp ner eller den vanlig bänk?
Du kan välja om du vill köra dips eller nedåtlutande bänkpress varje pass, du tar helt enkelt det du känner för. Uppåtlutande bänkpress tar mycket på axlarnas främre del och på övre delen av bröstet, nedåtlutande bänkpress tar mest på nedre delen av bröstet, vanlig bänkpress tar mycket på hela bröstmuskeln och är den viktigaste övningen eftersom man kan köra tyngst på den.
László skrev:
Sedan jag ska inte fråga mer.
Du får fråga hur mycket du vill=)
Jag tycker du ska läsa lite här: http://www.halso.info/forum/t-20326.html
Kom gärna med ett slutgiltigt programförslag så vi kan titta på det och ändra något om vi tycker att det ser dåligt ut! =)
Keep_On_Pumpin skrev:
Marklyft är en väldigt bra övning för hela kroppen och den har många hormonella fördelar. Hyperextensions är också helt ok, men den tar mycket på hamstrings (bakre lår), nästan som raka marklyft.
Jag förstår, jag tar bort den övning.
Keep_On_Pumpin skrev:
Du kan köra nedåtlutande bänkpress på måndag och fredag, men jag skulle lägga det på den dagen du kör de andra bröstövningarna, det vill säga på fredag=).
På måndag och fredag jag tränar bröstmuskel, bra dag också att träna nedåtlutande bänkpress :)
Keep_On_Pumpin skrev:
Stångrodd: http://www.exrx.net/WeightExercises/Bac … erRow.html
Tack! Den övning känner jag.
Keep_On_Pumpin skrev:
Ja, du kan köra den samma dag som marklyft och chins. =)
Väldig tung! :) Jag hoppas jag ska klara den.
László skrev:
Keep_On_Pumpin skrev:
Ja det funkar bra =).
Mycket bra.
Keep_On_Pumpin skrev:
Du kan välja om du vill köra dips eller nedåtlutande bänkpress varje pass, du tar helt enkelt det du känner för. Uppåtlutande bänkpress tar mycket på axlarnas främre del och på övre delen av bröstet, nedåtlutande bänkpress tar mest på nedre delen av bröstet, vanlig bänkpress tar mycket på hela bröstmuskeln och är den viktigaste övningen eftersom man kan köra tyngst på den.
Det är mycket viktig träna vanlig bänkpress? Kanske det är bra jag inte tränar andra bänkpress i nedåtlutande bänkpress.
Keep_On_Pumpin skrev:
Du får fråga hur mycket du vill=)
Jag hoppas jag kan svara till dig också bra svar.
Du verkar ha förstått allt =) Lycka till nu =)
Keep_On_Pumpin skrev:
Jag tycker du ska läsa lite här: http://www.halso.info/forum/t-20326.html
Kom gärna med ett slutgiltigt programförslag så vi kan titta på det och ändra något om vi tycker att det ser dåligt ut! =)
Tack, imorgon jag är inte trött, då som ajg ska läsa länk.
Trevlig! :) Så här jag tror är bra:
Måndag, chins, bänkpress vanlig, stångrodd (tack för ny ord!) och mage.
Chins, 4 sett 5 repetion. Sista sett jag gör så många chins jag klara mig.
Ben. (Här jag har egen schema att jag ökar, den är väldig bra)
Bänkpress vanlig, 3-5 sett, 2-3 repetion, mycket tung.
Stångrodd, 3-5 sett, 5 repetion, mycket tung?
Mage, situps upp.
Onsdag, marklyft axlar och vader och chins?
Marklyft, jag tränar lite enklare sett, sedan jag är varm i kropen. 2 sett, 3 repetion.
Axlar, lyfta hantlar till sidan eller pressa skivstång uppåt eller dra skivstång uppåt? 3-5 sett, 6 repetion?
Vader, jag står. 3 sett, 10 repetion.
Chins, 4 sett, 5 repetion. Sista sett jag gör så många chins jag klara mig.
Fredag, bänkpress vanlig, ben, chins, bicep, tricep.
Bänkpress vanlig, 3-5 sett, 3-5 repetion. Inte så tung som på måndag, men tung.
Ben, (egen schema).
Chins, 4 sett 5 repetion, sista sett jag görså många chins jag klara mig.
Bicepcurl, stång. 3 sett 4-8 repetion.
Tricepextension, 3 sett 6-8 repetion.
Är den bra?
Keep_On_Pumpin skrev:
Du verkar ha förstått allt =) Lycka till nu =)
Tack så mycket! Jag är väldig tacksam till dig, jag hoppas jag kan svara dig bra någon dag. Det ska bli rolig den här och jag hoppas jag orkar. Vila, äta träna sova och ha rolig annat att göra, livet blir bra. Göra det bästa!
Tack. László.
Om du vill kan du höja setmängden på marklyft. Jag hoppas du kör knäböj (squats) på dina benpass =). Annars ser det bra ut.
Du verkar vara en trevlig människa =). Jag önskar dig lycka till =) Berätta gärna hur det har gått för dig senare.
Mvh //KOP
Keep_On_Pumpin skrev:
Om du vill kan du höja setmängden på marklyft. Jag hoppas du kör knäböj (squats) på dina benpass =). Annars ser det bra ut.
Jag tränar så tung på marklyft. Maximum, ibland jag orkar inte mer, jag tränar också fler sett innan två sista sett som är maximum. Knäböj, jag ska snart igen ha knäböj att träna! Mycket bra övning. Jag har i period benpress, innan benpress knäböj med utan vikter. Nu, jag känner att det är mycket bra i benen att jag igen ska träna knäböj, som innan också :)
Keep_On_Pumpin skrev:
Du verkar vara en trevlig människa =). Jag önskar dig lycka till =) Berätta gärna hur det har gått för dig senare.
Mvh //KOP
Det samma också till dig. Jag tänker, om jag är försöker vara trevlig till människor, människor kan vara trevlig till mig. Tack så mycket! Jag tänker nu träna det här första veckan, sen jag kan i den här tråd skriva hur det är.
God natt. László