Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Kvällsförkylning

Registrerad: 2007-12-30

Har de senaste dagarna känt mig lite förkyld och irriterad i halsen på kvällarna, men på morgnarna är jag hur pigg som helst.
Även efter träning blir jag förkyld i ca 30 minuter, dock utan halsont.

Borde jag ta det lugnt? Blir ju trist eftersom jag har massor med energi och känner mig frisk hela tiden utom 2 timmar på kvällen+½timme efter träning.

Tips någon?

Från: Kristianstad
Registrerad: 2008-04-18
Webbsida

Om du inte känner av det innan träning och när du tränar bör det inte vara någon fara. Du får dricka lite te och kolla på snooker på kvällarna för att få bort "kvällsförkylningen"  :)

NybZ skrev:

Om du inte känner av det innan träning och när du tränar bör det inte vara någon fara. Du får dricka lite te och kolla på snooker på kvällarna för att få bort "kvällsförkylningen"  :)

Rnigde sjukvårdsupplysningen och de rekommenderade också Snooker. Eller Dart.

Senast redigerat av Vårdarjäveln (2008-05-02 21:06)

Från: Göteborg
Registrerad: 2003-08-07

Någon typ av allergi, gå och testa dig..

Från: Kristianstad
Registrerad: 2008-04-18
Webbsida

Vårdarjäveln skrev:

NybZ skrev:

;)

razor skrev:

Men det låter konstigt att vara "kvällsallergisk" eller "Efterträningsallergisk"
Funderar på om jag har något i kroppen som tittar upp när immunförsvaret är dåligt, som efter träning

Från: Göteborg
Registrerad: 2003-08-07

Vårdarjäveln skrev:

razor skrev:

Men det låter konstigt att vara "kvällsallergisk" eller "Efterträningsallergisk"
Funderar på om jag har något i kroppen som tittar upp när immunförsvaret är dåligt, som efter träning

Ja precis, reagerar bara halsen eller hur reagerar ögon, näsa och öron?

Från: Lund/Gerda
Registrerad: 2005-10-06
Webbsida

Vårdarjäveln skrev:

NybZ skrev:

kvällens garv. förövrigt har jag kännt samma ett antal gånger, ofta inverterat också - förkyld på morgonen, lugn på kvällen. tror det beror på att jag sover precis under en ventil som det strömmar kalluft ifrån - men det härdar...bygger karaktär ;)

razor skrev:

Vårdarjäveln skrev:

razor skrev:

Ja precis, reagerar bara halsen eller hur reagerar ögon, näsa och öron?

Mest halsen, känner lite i bihålorna, framför allt de som sitter i pannan, och lite rinn i näsan, typ på hemväg från gymmet innan dusch

Drog precis en kopp te med massor av riven ingefära i, slog ut halsontet direkt!

Senast redigerat av Vårdarjäveln (2008-05-02 22:28)

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB