Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Morgon- vs. kvällsvikt

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Lajne skrev:

Tror snarare det är vätskan i utandningsluften än eventuella svettningar som gör att man tappar vatten i sömnen faktiskt, men vad vet jag; era sängar kanske är stora pölar efter varje natt?:P

jag har vaknat flera ggr av att min pöl vart dyngsur :P och då snackar vi kudde och täcke också... Detta hände ofta i somras när jag åt väldigt mycket och låg på ganska rejält överskott.

Från: Helsingborg
Registrerad: 2008-04-06

Hänt någon att ni vaknat och vägt mer än vad ni gjorde när ni la er? haha
Ibland tror jag att jag äter i sömnen eller något. :o

Registrerad: 2006-01-03

köp en ny våg kompis! ;)

Registrerad: 2008-04-17

hypercello skrev:

Linx skrev:

Rikluz skrev:

För att du ska få en vettig bild av hur mycket det förändras måste du mäta det över flera dagar.

Morgonvikt - kvällsvikt - morgonvikt - kvällsvikt - morgonvikt osv...

Skriv även upp vilka tider ni väger er samt hur många timmar ni sover. Allt det har ju betydelse för att statistiken ska ge en hyffsad bild av förändringarna.

Kan väll inte spela roll hur många timmar man sover. Det är ju inte direkt så att vattnet/maten dunstar medans man sover.
Sedan en fråga, går folk inte på toa under dagen, utan sammlar på sig så mycket mat och vatten som möjligt, går och lägger sig, och sedan tömmer ut allt på morgonen innan man kliver på vågen. Låter smått lustigt i mina öron, och förstår inte poängen med det.
Själv så brukar jag gå på toa under olika tidpunkter under dagen, morgon som kväll, och släpper ofta på trycket innan jag går och lägger mig, då det är svårt att sova pissnödig. Så jag har ingen låg morgonvikt eller hög kvällsvikt, och tror att om jag förde statestik över det under en lång tid så skulle det nog vara väldigt lika.

Rikluz skrev:

Så med andra ord vill du se vem som kan äta & dricka mest på en dag? =)

Utan att lätta på trycket =D

Inte för jag vet, min i mina öron låter det ganska logiskt att man förlorar endel vätska under natten. Då tänker jag inte på toalettbesök utan att man svettas helt enkelt-vilket man säkert gör mer än man tror...        en hypotes

Men 5kg/liter svett är väll lite i överkant...
Nog svettas man under natten, men kanske någon dl i sådana fall, inte liter. Har ingen aning om hur mycket vikt man kan förlora genom svett och utandningsluft, men i min vildaste fantasi kan jag aldrig tänka mig att det skulle gå över 0,5liter/kg.

Registrerad: 2008-04-06

Degpekka skrev:

köp en ny våg kompis! ;)

Haha, ja man börjar undra om det är något fel på min våg, ibland visar den det man vill och ibland inte :P

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB