Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
hejsan,
Jag käkar en burk tonfisk, en burk majs + gurka varje dag. Detta är typ världens tråkigaste maträtt och jag är typ världens sämsta kock :(
Finns det någon som har några tips på vad man snabbt och lätt kan göra med tonfisk som smakar bra och sammtidigt är nyttigt?
Tonfisk+smaksatt keso är gött... Jag brukar även ha i oliver.. Också rätt tråkig mat, men variation förnöjer! och det är gott!:]
tonfisk+keso i en stekpanna bara?pasta kanske e gott till, min morsa säger dock att det inte passar.
Senast redigerat av eop (2008-04-25 10:01)
Tonfiskburgare.
1 burk tonfisk och en potatis är allt som behövs, man kan nog byta ut potatisen mot havegryns också. Bara mosa potatisen (rå), och blanda i en bunke med tonfisken och lite kryddor som du gillar sen är det bara att steka några minuter på var sida. :)
Jag gillar tonfisk i tsatsiki. Krossa tonfisken så behöver du inte tugga maten alls, det slinker ner fint = )
Tonfisk
1/3 gurka
2 dl (turkisk) yogurt
2-3 vitlöksklyftor
1 msk olivolja
tack för tipsen, ska testa dem nästa vecka. hoppas detsmakar gott :)
Ica har tonfisk med sås. Finns sötsur, jordnöt och curry... Perfekt att köra i mikron med en tallrik ris, smakar mer kyckling än tonfisk. :) Väldigt enkelt som jag brukar köra på jobbet.
jag rekomenderar att göra en brutal sallad och blanda ner salladstonfisk i det. då får du i dig många olika goda smaker.
ang keso och tonfisk så skulle jag själv nog även finriva morötter däri. FINRIVET ska det vara, kom ihåg det, för då är det saftigt och gott också. tycker man inte om morötter så går det säkert att byta ut mot någon annan rot eller så.. men vem älskar inte morötter egentligen? =)
morötter är gott, och så får man bra syn :)
det där med bra syn är nog bara en skröna. jag kan stoltsera med ett av världens sämsta seende (enligt mig då), minus 12.0! XD
zartok skrev:
det där med bra syn är nog bara en skröna. jag kan stoltsera med ett av världens sämsta seende (enligt mig då), minus 12.0! XD
Shit... Imponerande måste jag säga! Tror farsan har -8 och det är nog världens billigaste fylla att gå omkring med hans brillor 10 minuter. Undrar hur -12 är...
Måste nog fylla i
jag rekomenderar att göra en brutal sallad och blanda ner salladstonfisk i det. då får du i dig många olika goda smaker.
Koka pasta och skölj kallt, lägg i sallad, tomat, majs, gurka, morötter, tonfisk och några bönor.
Lätt som fan och riktigt gott!
en liten kasstrull
mycke oliv olja släng i lite vitlök och gulök låt det tilllagas en liten stund, Sen i med tonfisk och tommatkross,salt och peppar, svin gött enkelt och tar 5 minuter,passar bra med pasta
konstigapellefant skrev:
en liten kasstrull
mycke oliv olja släng i lite vitlök och gulök låt det tilllagas en liten stund, Sen i med tonfisk och tommatkross,salt och peppar, svin gött enkelt och tar 5 minuter,passar bra med pasta
Köttfärssås med tonfisk istället alltså. Borde bli kanongött!
Ja den enda stora skillnade från när jag gör köttfärsås är ,Mängden olivolja Jag har för mig att Jag hadde typ 1,5dl eller något liknande Och att man sedan inte till sätter varken mjöl,grädde eller mjölk,Annars är likheten inte helt olik
det där låter gott konstigapellefant! det ska jag pröva i eftermiddag!
Tänkte lägga upp en maträtt med tonfisk som jag gjorde idag :) En liten sallad ..
250g kidneybönor
en burk tonfisk i olja
1 rödlök
1 riven morot
1 hårdkokt ägg
1/4 gurka
2 tomater
blanda allt det med lite olja, salt, peppar. Blev riktigt bra =)
Ett typ enkelt recept på hur man gör i Japan är att blanda en burk med tonfisk i vatten, med 3 msk soja och 1 msk socker eller sötningsmedel och värma upp i kastrull. Servera med ris och grönsaker till.
zartok skrev:
hah du skojar!! Jag är -4 :P
Nja, man kanske inte ska äta n´tonfisk varje dag som lajne sa till mig tror jag det var. Eller cybercowboy. Men beror väl på vart den kommer ifrån och lite sådant. Men annars rekommenderar jag att göra tonfisksallad, majs, gräddfil, bönor, gurka, morrötter, tomat och lite olja salt.
Älskar tonfisk, det är både gott och nyttigt =)
konstigapellefant skrev:
en liten kasstrull
Provade i dag. Nyäten. Var riktigt gott faktiskt även om det inte såg så aptitligt ut. Tog lite Oregano i också. Nästa gång ska jag ha lite mindre lök och något mer vitlök. Tack för tipset! :)
Passar på att tipsa:
– Tärna nykokt varm potatis (stora tärningar).
– Lägg potatisen på en tallrik.
– Lägg tonfisk över (1 burk).
– Salta och peppra.
– Strö över rikligt med nyhackad dill.
– Häll över varm Hollandaisesås.
Värm lite i micro om det behövs. Mycket nice!
Strosaren skrev:
Passar på att tipsa:
– Salta och peppra.
wow dedär lät ju skitgott!
Strosaren skrev:
Passar på att tipsa:
– Salta och peppra.
Vad hungrig jag blev nu!!! Det ska jag testa någon gång! Färskpotatis mmmmm..
konstigapellefant skrev:
en liten kasstrull
+10000 en av mina favoriter de där, men de e inte ofta jag äter de :( pågrund av ork.
-1 burk tonfisk i vatten
-1 burk creme fraiche (lätt)
-Cyrry
-Jordnötter osaltade
-Skivad banan
Blanda allt i en stekpanna och servera med pasta av valfri sort.
Riktigt j**a gott.