Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Tjeena, har deffat i drygt 5 veckor nu, har gått ner cirka 7 kilo.. Jag funderar lite på kreatin, har dock aldrig tagit det tidigare. Hur skulle det påverka deffen? Jag kommer ju antagligen inte att gå ner lika mycket eftersom det binder vatten, men kommer jag se "större" ut eftersom det pumpar ut vatten i musklerna? eller vad kommer ske? :D
du får mer styrka, mer ork, vilket är bra. vätskan pumpas in i musklerna, ja, en viss del mellan musklerna så att du kanske ser lite slätare ut. men den vätskan tappar du ju sen. jag använder själv kreatin under deff just nu och det fungerar bra. plus ett kg pga. vätskebindning, men det tappar jag, det sista jag gör under deffen.
T-Rex skrev:
du får mer styrka, mer ork, vilket är bra. vätskan pumpas in i musklerna, ja, en viss del mellan musklerna så att du kanske ser lite slätare ut. men den vätskan tappar du ju sen. jag använder själv kreatin under deff just nu och det fungerar bra. plus ett kg pga. vätskebindning, men det tappar jag, det sista jag gör under deffen.
Nåt annat som du tycker är ett "måste" under deff? Typ nåt som ökar fettförbränningen etc. vill inte köpa massa skit nämligen.
Just nu kör jag bara på Gym 4ggr/vecka, löpning 3ggr/vecka, neddragen kost och protteshake efter gympass. Dagligen tar jag Omega 3 x2, multivitamin x1.
Wille005 skrev:
T-Rex skrev:
Typ nåt som ökar fettförbränningen etc. vill inte köpa massa skit nämligen.
.
då köper du inget som "ökar fettförbränningen" det är aldrig värt pengarna.
är kryddstark mat istället, det ökar förbränningen och är säkerligen lika effektivt för en mycket lägre summa pengar.
Wille005 skrev:
T-Rex skrev:
Nåt annat som du tycker är ett "måste" under deff? Typ nåt som ökar fettförbränningen etc. vill inte köpa massa skit nämligen.
Just nu kör jag bara på Gym 4ggr/vecka, löpning 3ggr/vecka, neddragen kost och protteshake efter gympass. Dagligen tar jag Omega 3 x2, multivitamin x1.
Hur mycket har du gått ner?
Hur mycket går du ner ca per vecka?
Jag har kört monohydrat varje gång jag deffat,skulle aldrig deffa utan.
Dr Nick skrev:
Jag har kört monohydrat varje gång jag deffat,skulle aldrig deffa utan.
Ca 3 kg. Men just nu pendlar det upp o ner från 66.7-67.7kg och verkar inte vilja gå lägre. Jag äter redan nu inte så mycket och skulle vara surt att dra ner ytterligare på kosten då magen ofta kurrar som det är. Men jag tänker köra på som jag gör nu i iaf 3 veckor till, har inte vågen ändrats då får jag göra en ny överblick.
Okej vilket monohydrat brukar du använda? Lite mer styrka under passen skulle faktiskt vara skönt, men kommer det inte skära sig med mina löppass?
Wille005 skrev:
Dr Nick skrev:
Jag har kört monohydrat varje gång jag deffat,skulle aldrig deffa utan.Ca 3 kg. Men just nu pendlar det upp o ner från 66.7-67.7kg och verkar inte vilja gå lägre. Jag äter redan nu inte så mycket och skulle vara surt att dra ner ytterligare på kosten då magen ofta kurrar som det är. Men jag tänker köra på som jag gör nu i iaf 3 veckor till, har inte vågen ändrats då får jag göra en ny överblick.
Okej vilket monohydrat brukar du använda? Lite mer styrka under passen skulle faktiskt vara skönt, men kommer det inte skära sig med mina löppass?
Jag kör på Eiselts Creapure monohydrat.
För att gå ner ytterliggare så måste du antingen minska kalorierna eller öka förbrukningen för att öka underskottet.
Skära sig med löp passen?
Dr Nick skrev:
För att gå ner ytterliggare så måste du antingen minska kalorierna eller öka förbrukningen för att öka underskottet.
Skära sig med löp passen?
Ok får kolla upp det.
Ja alltså tar man inte det för att hjälpa till under endast styrketräning?
Edit: Är det denna du menar? http://www.traningsgrossisten.se/produc … 3df93bb957
Senast redigerat av Wille005 (2008-04-25 06:11)
Betadrain har jag hört mycket gott om och nu har jag själv beställt ett parti för att pröva under fortsättningen av min deff. I övrigt är kreatin och koffein bra för orken och prestationsförmågan (som normalt minskar när man deffar). Men det viktigaste är att du håller proteinintaget högt, tränar tungt och får i dig mindre energi än du gör av med.
T-Rex skrev:
Betadrain har jag hört mycket gott om och nu har jag själv beställt ett parti för att pröva under fortsättningen av min deff. I övrigt är kreatin och koffein bra för orken och prestationsförmågan (som normalt minskar när man deffar). Men det viktigaste är att du håller proteinintaget högt, tränar tungt och får i dig mindre energi än du gör av med.
Du får uppdatera om Betadrain fungerar=)
Wille005 skrev:
Dr Nick skrev:
Skära sig med löp passen?Ok får kolla upp det.
Ja alltså tar man inte det för att hjälpa till under endast styrketräning?
Edit: Är det denna du menar? http://www.traningsgrossisten.se/produc … 3df93bb957
Du skrev ju att du styrke tränar?
Jepp den använder jag,men det finns fler Creapure märken
Senast redigerat av Dr Nick (2008-04-25 15:49)
Dr Nick skrev:
Du skrev ju att du styrke tränar?
Jepp den använder jag,men det finns fler Creapure märken
Jo precis men jag löptränar lite också, främst för att öka fettförbränningen.
Okej kanske får överväga att prova det då.
Edit: http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ib … SETMAJ0810 2 för 1 + billigare, tar nog den istället ;)
Senast redigerat av Wille005 (2008-04-25 18:52)
Har även tänkt på en annan sak, jag råkade inskaffa 4kg Whey-80 en vecka innan min deff startade, då upptäckte jag att Whey-100 även fanns. Är det mycket sämre i dietsynpunkt med w-80 än w-100? Hade tänkt köra på med w-80 ändå.
Wille005 skrev:
Har även tänkt på en annan sak, jag råkade inskaffa 4kg Whey-80 en vecka innan min deff startade, då upptäckte jag att Whey-100 även fanns. Är det mycket sämre i dietsynpunkt med w-80 än w-100? Hade tänkt köra på med w-80 ändå.
Det är ingen skillnad på möjligt resultat av ett protein pulver mot ett annat eller mot en kyckling file eller torsk..
Är du inte laktos intollerant så finns det ingen anledning att köpa ett renare protein såvida det inte är nån speciell smak man absolut vill ha..
Dr Nick skrev:
Det är ingen skillnad på möjligt resultat av ett protein pulver mot ett annat eller mot en kyckling file eller torsk..
Är du inte laktos intollerant så finns det ingen anledning att köpa ett renare protein såvida det inte är nån speciell smak man absolut vill ha..
Tänkte åt det hållet :)
Dr.Nick!
Jag såg att du nämnde deff med monohydrat, jag äter just nu rage med den där triplecreatin ingrediensen, hur fungerar dom två ihop? Jag ska precis börja med deffen och har en 500g påse mono som står och skräpar, samtidigt som jag vill fortsätta med ragen.
byggarnovicen skrev:
Dr.Nick!
Jag såg att du nämnde deff med monohydrat, jag äter just nu rage med den där triplecreatin ingrediensen, hur fungerar dom två ihop? Jag ska precis börja med deffen och har en 500g påse mono som står och skräpar, samtidigt som jag vill fortsätta med ragen.
Du kan ta 2 portioner monohydrat per dag,både vilo och träningsdagar tex på morgonen och efter träningen/vid samma tid som träningen på vilodagar och fortsätt med Rage som vanligt.
(ett sätt att göra det på)
Inga problem att kombinera de två.
Senast redigerat av Dr Nick (2008-05-07 18:10)