Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Johans träningsdagbok.

Registrerad: 2008-03-24

hej! Har inte sett denna bok, ska följas ! Lycka till ! :)

kanske ska kolla upp ryggen/höften?

Registrerad: 2005-10-09

spicegirl_17 skrev:

hej! Har inte sett denna bok, ska följas ! Lycka till ! :)

kanske ska kolla upp ryggen/höften?

Tack!
Jo, det kanske jag skulle. Men nu när jag inte har ont där så blir det aldrig att jag tar tag i det, men om smärtan kommer tillbaka så får jag väl bege mig iväg och kolla vad det är för något.

Fan, tror att jag har klämt en nerv som går igenom hela armen. Det började i onsdags med att jag fick ont i min vänstra underarm under knäböj(!). Jag kör med tumlöst grepp så jag har inte vikten på händerna. Smärtan försvann iaf en stund efter böjen. Idag när jag körde så började det göra ont i baksidan av axeln efter första setet böj, efter andra gjorde det ont i biceps och efter tredje i underarmen. Under militärpressen försvann smärtan delvis men när jag körde power cleans så kom den tillbaka i axeln och överarmen. Har inte ont just nu, men jag har en konstigt känsla hela vägen ned från axeln till handen.

Vidare till dagens pass:
Knäböj 3x5 95 kg
Militärpress 2x5, 1x4 40 kg
Power cleans 1x3 35 kg (teknik)

Böjen vad jävligt tunga idag. Ska dra igång en kreatinkur i helgen så förhoppningsvis hjälper den mig pressa ur de sista kilona ur böjen. Militärpressen suger just nu, blir fan bara svagare och svagare. Power cleansen kunde jag inte köra p.g.a. smärtan.

Postar lite nya mått också:
V. biceps: 32 cm (+0 cm sen senast)
H. biceps: 33 cm (+1 cm)
V. lår: 61 cm (+3 cm)
H. lår: 61 cm (+2 cm)
V. vad: 41 cm (+1 cm)
H. vad: 40 cm (+0 cm)
Höft: 95 cm (-1 cm)
Midja: 87 cm (+0 cm)
Bröst: 99 cm (+3 cm)

Registrerad: 2008-03-24

Usch, det var inte roligt med nerven :( Hm kanske ska töja och stretcha den??

Kul att du har ökat i cm :) Good job!

Nerven, eller vad jag iallafall tror är en nerv, strular fortfarande. Har svårt att höja armen samt för pressövningar efteråt. Kändes som om jag skulle tappa stången när jag körde bänkpress så jag körde lite lättare än tänkt. Dessutom hoppade jag chinsen p.g.a. detta.

Böj 1x5 97,5 kg - det var precis att jag fick upp sista så jag körde en reset på 90 kg för att kunna öka lite till innan det tar stopp, ligger precis på gränsen nu.
2x5 90 kg
Bänkpress 3x5 60 kg
Marklyft 1x5 115 kg

Överlag ett ok pass som kunde varit jävligt bra om det inte vore för vad det nu än är som spökar i axeln och armen.

Har varken energin eller motivationen till att träna idag så jag kör något lätt hemmapass med lite dynamisk stretching och gluteaktivering istället.

Får se om det blir någon träning idag, har fått en förkylning som satt sig i halsen. Inget halsont än så länge men hosta och kli.

Hostar fortfarande, vet inte om jag ska träna iallafall. Hostar knappt något under dagarna men på kvällen så börjar jag hosta mer och mer. När jag la mig i natt för att försöka sova så hostade jag nästan konstant, riktigt jobbigt. Kan man träna ändå? Känns segt att bara slappa hela dagarna.

Var och tränade för en stund sen, hostan är bättre men jag körde rätt så lätt ändå.

Knäböj:
60 kg*6
60 kg*6
70 kg*5
80 kg*3
90 kg*2
100 kg*1
60 kg*8
60 kg*8
40 kg*10

Power clean:
3*5 35 kg

Mycket teknik alltså, men det skadar aldrig.

Glömt att posta från i söndags:
Knäböj 3x5 90 kg
Bänkpress 3x5 55 kg - teknik
Marklyft 1x4 115 kg

Blir ingen träning idag, har fått utslag över hela kroppen som kliar som fan. Bara tanken på att bli varm och svettig får det att klia ännu mer.

Tillbaka från utslagen nu, det var så illa att jag knappt sov någonting på tre nätter. Är förmodligen allergisk mot något enligt min läkare.

Tränade i onsdags (men glömde posta) och tränade idag.

Onsdag:
Knäböj 3x5 85 kg
Militärpress 3x5 40 kg - konstigt nog starkare här än senast, kändes nästan lätta den här gången.
Power clean 3*5 35 kg - drar för mycket med armarna, inget tryck i höften.

Idag:
Knäböj 3x5 87,5 kg - fy fan vad bra de kändes, walk outen var lite annorlunda och min ställning kändes genast jämnare. Dessutom stod jag lite bredare än jag brukar.
Bänkpress 3x5 60 kg
Marklyft 1x5 110 kg

Toppenpass!

Senast redigerat av Xfer (2008-08-29 18:31)

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Xfer skrev:

Toppen pass!

Härligt när det känns så! :-)

Blivit kass på att uppdatera här, men det ska det bli ändring på.

Söndags:
Knäböj 3x5 90 kg
Militärpress 3x5 42,5 kg
Power cleans 5x3 45 kg

Idag:
Knäböj 3x5 92,5 kg
Bänkpress 3x5 62,5 kg
Marklyft 1x5 115 kg

Böjtekniken känns helt perfekt nu efter att jag jobbat en hel del med den, känns som om jag har mycket ökningar kvar innan jag når en platå. Smärtan (som jag tror är från en klämd nerv) har nu duplicerat sig i andra axeln. Hade tänkt köra lite rotator cuffs övningar varje dag för att öka blodtillförseln till området, får se hur det blir med det sen. Om det inte fixar sig så blir det att söka någon läkare.

Igår:
Knäböj 3x5 95 kg
Push press 3x5 45 kg
Power clean 1x3 47,5 kg

Fick avbryta power cleansen p.g.a. axlarna. Inte bara vänstra som strular nu längre utan även högra. Får ont i axlarna vid annan träning också nu, vilket jag inte fått innan. Har bytt ut militärpress mot pushpress eftersom jag tror att jag lätt blir övertränad i axlarna. Orkade mer i militärpress efter jag blev sjuk än innan.

Grymt bra pass idag, satte PR i allt :)
Böj 3x5 97,5 kg
Bänkpress 3x5 65 kg
Marklyft 1x5 117,5 kg
Chins 1x10, 1x8, 1x6

Kände inte av högra axeln överhuvudtaget idag, knappt den vänstra heller. Körde massa shoulder dislocations både under uppvärmningen och mellan seten och det verkar ha hjälpt :) ska knapra lite antiinflammatoriskt i några dagar så förhoppningsvis är smärtan borta snart.

Fick lite bråttom i slutet eftersom jag beställt skjuts och hann inte vila tillräckligt mellan chinsen.

Woho, tog körkort idag! Varit ute och kört en del idag så jag har inte käkat ordentligt vilket gick ut lite över dagens pass (vilket ändå gick helt okej).

Böj 3x5 100 kg
Pushpress 3x5 47,5 kg
Power clean 5x5 35 kg

Böjen kändes rätt så tunga, men de gick. Kan nog bero på att jag inte käkat ordentligt (som jag nämnde tidigare). Kass teknik på power cleanen, drar alldeles för mycket med armarna, så det blev bara teknikträning där.

*edit* kan även tillägga att jag inte kände av axlarna överhuvudtaget idag, vilket är jävligt skönt!

Senast redigerat av Xfer (2008-09-10 19:23)

Pissepass idag, allting var jättetungt. Har varit trött som fan under dagarna hela veckan men inte kunnat somna om nätterna och de senaste dagarna har jag blivit smått illamående när jag ätit vilket lett till att jag inte ätit lika mycket som jag brukar, förmodligen därför allt var så tungt. Har visserligen alltid haft problem med att somna på nätterna men jag kanske är övertränad? Har blivit en hel del träning de två senaste veckorna. Får se hur det blir med sömnen i helgen, kanske hoppar passet på söndag och ser hur jag känner mig.

Vidare till vikterna:
Böj 3x5 102,5 kg - preeecis att de sista repsen satt och ändå andades jag några andetag mellan varje rep vilket jag inte brukar göra.
Bänkpress 1x5 67,5 kg - framsida axlar gillar inte det här (de gillar inte sänkningen i militärpress/pushpress heller), kanske beror på att jag slutat med roddarna och det uppstått någon obalans mellan framsida och baksida. Tror jag ska införa roddar igen istället för chins, men då blir det att vila en stund mellan marklyften och dem.
Marklyft 1x4 121 kg - det var precis att sista inte gick, fick upp den till under knäna ungefär och sen tog det stopp.
Chins 2x7, 1x5

Idag tog det stopp, går inte längre att öka mellan varje pass så nu är det dags att börja köra något nytt. Hade tänkt köra lite halvtunga 3:or i böj och marklyft på fredag för att sedan maxa på söndag. Nästa vecka börjar jag med 20-rep squats två ggr/vecka (onsdag och söndag) i ett par månader och därefter hade jag tänkt köra stronglifts intermediate program.

20-rep squats programmet ser ut så här:
Power Cleans: 5x3 (bara teknik så det blir bra uppvärmning inför böjen)
Squat: 1x20
Pull-overs: 1x20 (lätt, bara för att vila lite efter böjen)
Standing Press: 2-3x12
Bent-over Rows: 2-3x10
Dips: 2x10
Deadlifts 1x15

vilade i söndags så har bara dagens pass att posta:
Böj 1x4 105 kg, 2x5 95 kg
Pushpress 3x3 50 kg

Begav mig sedan hem, hade ingen energi kvar till power cleansen.

Senast redigerat av Xfer (2008-09-17 19:34)

Blev lite ändrade planer i helgen, hoppade träningen i fredags så att jag skulle orka träna 4 timmar i lördags. Var grymt stel i söndags så det blev inga maxningar då inte :(

Började nya schemat idag och det känns bra, kommer ha en jävla träningsvärk imorgon tror jag :)

Power cleans 5x3 35 kg - fan vad bra de känns när man inte tränat något annat precis innan! Tekniken kändes mycket bättre idag.
Böj 1x20 57,5 kg - alldeles för lätt, öka till 65 på söndag
Pull-overs 1x20 10 kg
Pushpress 3x10 40 kg
Pendlayroddar 3x10 45 kg
Marklyft 1x10 90 kg

Inget dipsställ ledigt när det passade mig så jag hoppade dem.

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB