Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
spicegirl_17 skrev:
ok, de fixar du :)
Jag hoppas det=)
självklart! Träna mycket bålstabilitet :)
coffe_aberg skrev:
Med 58 kg på 170 cm kan det inte vara långt till magrutor, eller?
Vissa dagar intalar jag mig att det inte är det;), men tror att det är det för mycket händer inte. Tycker ändå att jag anstränger mig, faktiskt mer än någon annan gång tidigare plus att jag äter mindre också. Men men det kommer väl, SKA klara det;)*tänker positivt*. Du har några bilder att kolla på, fast liite bättre är det nu. Ska nog slänga upp nya bilder på fredag så kan ni avgöra att själva;).
ja, släng upp lite bilder så får jag se!! håller med coffe!! Du är nära ditt mål tycker jag!! :) Keep it up!
spicegirl_17 skrev:
ja, släng upp lite bilder så får jag se!! håller med coffe!! Du är nära ditt mål tycker jag!! :) Keep it up!
Får väl ta några imorgon eller på fredag (=väg/mätdag).
ja gör det. kommer åka bort imorgon så komme rinte kunna kommentera denna vecka utan det får bli nästa vecka :) du ser säkert grym ut!
coffe_aberg skrev:
*sitter och väntar på bilder*
Haha, då får du vänta ett tag till=P. Tänkte att jag att jag tar dem imorgon då jag ändå ska mäta och väga mig. Den som väntar på något gott...;)
Styrketräning idag, helkroppspass 1.
Marklyft: 40 kg 3x5 (kan nog öka här)
Bänkpress: 27,5 kg 3x8 (Jobbigt!!)
Sittande hantelpress: 10 kg 3x8 (hm, börjar bli lite för lätt här tror jag)
Latsdrag: 16,5 kg 3x8
Lårcurl: 45 kg 3x8
Insida lår: 100 kg 3x8 (rekord, la till den och ska lägga till utsida om det är lugnt?)
Vadpress: 60 kg 3x8
Mage: lite olika övningar, har svårt att hitta någon bra/rolig just nu.
Tänkte ta en promenat alternativt lite cardio ikväll. Får se vad jag känner för senare.
Är du student? Tänkte eftersom du har tid att träna på förmiddagarna och sitta framför datorn mitt på dagen. :-)
coffe_aberg skrev:
Är du student? Tänkte eftersom du har tid att träna på förmiddagarna och sitta framför datorn mitt på dagen. :-)
Tog studenten förra året och är nästan färdig med naturvetenskapliga basåret, börjar inte jobba riktigt än heller. Men håller på med det sista som jag gör hemma på datorn så jag styr rätt mycket själv. Perfekt då man kan träna på dagarna när det inte är så mycket folk. =)
Senast redigerat av Ljuvligt (2008-05-29 13:55)
Blev ingen promenad idag och inget annat heller, men kör imorgon istället. Hamlade annars på en knappa 1000 kcal idag, vilket betyder att jag är lite hungrig nu..
Idag bestämdes det att jag ska till min sommarstuga nästa vecka= inget gym då. Men det får bli en massa löpning, vilket passar bra. Har bland annat en grym backe på 300 meter utanför huset, som jag tänkte jävlas lite med. Ska försöka köra lite andra övningar också, men riktar in mig på löpningen. Edit: ska passa på att jobab lite på brännan med inför sommaren.
Senast redigerat av Ljuvligt (2008-05-29 20:23)
Ljuvligt skrev:
Idag bestämdes det att jag ska till min sommarstuga nästa vecka= inget gym då. Men det får bli en massa löpning, vilket passar bra. Har bland annat en grym backe på 300 meter utanför huset, som jag tänkte jävlas lite med. Ska försöka köra lite andra övningar också, men riktar in mig på löpningen.
Man kan ta Ljuvligt ur gymmet, men inte gymmet ur Ljuvligt... eller hur var det nu? XD
Haha, man får göra vad man kan=)
Vet du miss Lovely, att efter moget övervägande har jag beslutat att erbjuda Eder en plats på min msn-lista. Detta är ett erbjudande som är få förunnat; Ni kommer att ingå i en exklusiv skara handplockade och noggrant utvalda människor om ni väljer att acceptera erbjudandet. Utan att bli allt för högfärdig tycker jag mycket väl att detta kan ställas i paritet med denna utmärkelse: http://sv.wikipedia.org/wiki/Serafimermedaljen
Notera då särskilt följande citat: "Proceres cum principe nectit" vilket jag tycker passar sig ypperligt även i detta sammanhang.
Grattis!
;-)
Haha, låter som en stor ära.. en chans som man inte får missa=D..
edit: tog bort mailen;)
Senast redigerat av Ljuvligt (2008-05-30 00:19)
Ljuvligt skrev:
Mätdag:
vikt:58.3 kilo
vader: 32,2 cm
lår: 52.2 cm
höft och rumpa: 92,5 cm
mage: 67,6 cm
arm. 27 cm
Mätdag igen:
vikt: 58,8 kg (börjar bra)
vader: 32,2 cm
höft och rumpa: 92,5 cm
Mage: 66,5 cm
arm: 27 cm
Tog någon mindre bra bild med, som jag slänger upp på min gamla blogg(http://ljuvligt.bloggspace.se/). Längre ner finns bilderna som jag började med om ni vill jämföra, tycker dock inte att något hänt. Om någon kan och vill uppskatta fettprocent är det också välkommet.=)
Jag tycker iaf att du fått en helt klart plattare mage =)
Sigyn skrev:
Jag tycker iaf att du fått en helt klart plattare mage =)
Det är ju bra nu inför beachen=)
coffe_aberg skrev:
Nog syns det lite skillnad allt. :-)
lite grann, men en bra bit kvar tror jag=)
Det är otroligt svårt att jämföra eftersom före-bilden i profil är närmare kameran och man ser inte benen heller. Och det är väl bara en månad emellan bilderna? jag kan inte säga att jag ser någon större skillnad och måtten verkar ju inte visa det heller... with that being said, jag tycker din kropp är fin och kommer se bra ut på beachen =)
Tack, det var snällt sagt=). Men nja det har faktiskt inte hänt så mycket alls, men jag tränar inte bara för sommaren så det får väl ta sin tid antar jag=/. Men en dag då jädrar;)
Ljuvligt skrev:
coffe_aberg skrev:
Nog syns det lite skillnad allt. :-)
lite grann, men en bra bit kvar tror jag=)
Fast jag tycker nog inte du har någon anledning att minska mer i vikt. Du är smal, inte tu tal om annat! Jag håller med T-Rex, det ser bra och fint ut redan nu. Ett par hårda år på gymmet och det är outstanding. :-)
Tack*ler*! vill inte bli för smal, lite mjuk och go ska man ju vara;). Men hade varit kul att få fram magen lite mer.