Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Igår blev det lite kondition och annat småplock, men idag så körde jag helpass nr 1 igen. Ända skillnaden var att jag åkte dit på mogonen då det inte var så mycket folk, så slipper man vänta OCH skämasd;). Nä men gick bra idag, dock har jag svårt att känna marklyften är jobbiga förrutom att det "bara" är tungt. Men antar att när tekninken sitter där den sak så kan man lägga på extra så blir det väl bra.
Marklyft: 30 kilo 3x5
Bänkpress: 25 kilo 3x8
Sittande hantelpress: 10 kilo 3x8 (gillar denna övningen)
Latsdrag: 16.5 kilo 3x8
Lårcurl: 45 kilo 3x8
Vadpress: 60 kilo 3x8
Mage: hängande benlyft, fast hänger på armbågarna(?) 100 st uppdelat i 20,20,20,15,15,10 (gjorde äöven 80 st igår)
Promenerade till träningen idag eftersom jag lånat ut min cykel, så 20 min dit och 20 min hem. Tog en proteindrink på vägen hem och när jag kom hem körde jag 5 bakryck och 500 hopprepshopp. Funderar på att köra lite kondition ikväll med, kanske cykling eller spåret. Men vi får se.
Förhållandevis starka hantelpressar och lårcurls! =)
Varför så många reps på magen?
Keep_On_Pumpin skrev:
Förhållandevis starka hantelpressar och lårcurls! =)
Varför så många reps på magen?
Haha, men inte om man jämför med de andra tjejerna;). Det blir ju aldrig jobbigt annars, om jag kör färre repetitioner får jag köra fler maskiner.
Jag lovar att det blir jobbigt om du lägger på lite vikt ;)
Keep_On_Pumpin skrev:
Jag lovar att det blir jobbigt om du lägger på lite vikt ;)
Hehe, men det har jag ju i de maskinerna som jag kör med.. men fem min efter är det inte jobbigt längre och då kör jag något annat. HUr ska jag ha vikt på den maskinen:S
Du kan klämma en hantel mellan fötterna eller binda ett snöre med en vikt runt fötterna! =) Annars är det bara att byta övning till något tyngre, för jag vet inte hur mycket så höga reps kommer ge dig. ;)
Keep_On_Pumpin skrev:
Du kan klämma en hantel mellan fötterna eller binda ett snöre med en vikt runt fötterna! =) Annars är det bara att byta övning till något tyngre, för jag vet inte hur mycket så höga reps kommer ge dig. ;)
Blir svårt att köra på extra vikter där, kommer antingen tappa den eller nocka någon som går förbi=). Men får väl svika min gamla favorit övning då=/.
Hmm, det borde ju gå att fixa på något sätt. Andra förslag:
- Cablecross nära? Då kan du binda fast foten
- Gummiband?
- Kompis som kan hålla emot lite?
Om inte kan jag rekommendera hantlar, man lär sig efter ett tag! =) Annars tycker jag du ska fortsätta med övningen om det nu var din favorit ;).
Keep_On_Pumpin skrev:
Hmm, det borde ju gå att fixa på något sätt. Andra förslag:
- Cablecross nära? Då kan du binda fast foten
- Gummiband?
- Kompis som kan hålla emot lite?
Om inte kan jag rekommendera hantlar, man lär sig efter ett tag! =) Annars tycker jag du ska fortsätta med övningen om det nu var din favorit ;).
Hm, får försöka på de två första. Tidigare höll min kompis emot, men har fått dumpa henne. Får väl ragga upp en ny;). Äsch, är kanske lika bra att gå vidare, testa nya övningar=). Vad kör du förnågot? HUr ska man använda hantlarna:S?
Du tar en hantel och eftersom de ser ut såhär: |---| Så kan man klämma dem mellan fötterna på ett bra sätt! =) Jag kör dragonflags heter det plus att mitt gym har en magmaskin som tar utan dess like =P. Annars är crunches med extra vikt jävligt bra samt crunches i cablecrossen. Man kommer dessutom långt på knäböj och marklyft vad gäller bålstyrkan! =)
Keep_On_Pumpin skrev:
Du tar en hantel och eftersom de ser ut såhär: |---|
Dina ja, mina ser ut såhär: |||||---||||| ;)
Keep_On_Pumpin skrev:
Du tar en hantel och eftersom de ser ut såhär: |---| Så kan man klämma dem mellan fötterna på ett bra sätt! =) Jag kör dragonflags heter det plus att mitt gym har en magmaskin som tar utan dess like =P. Annars är crunches med extra vikt jävligt bra samt crunches i cablecrossen. Man kommer dessutom långt på knäböj och marklyft vad gäller bålstyrkan! =)
Hm, jag får nog pröva de övningarna. Undrar vad du har för en maskin;D, låter som något man skulle pröva då. Ja är ju nybörjare på knäböj och marklyft än så länge, vågar inte ha så mycket vikt än.. men märker kanske av de senare.. tack för hjälpebn (alla hjälp)=)
Jadå du får lycka till! Kör det du tycker är roligt också för fan ;)
Hm, idag blir inte mycket som jag trodde att det skull. Men men så kan det gå när man mest är förrvirrad och glömsk=D. Ska iväg här strax så jag hinner inte träna alls idag=(, men får blir ett dubbelpass imorgon. Ska inte sova hemma ikväll så kommer inte kunna väga/mäta mig imogon bitti, men det kan vara spännande att vänta en vecka extra.
looking good! :)
Kör så de ryker!
/ spice
Ljuvligt: Dubbelpass är fina grejer, det gäller bara att orka ta sig igenom hela så känner man sig som en ny människa efteråt, dubbelt så utpumpad som man brukar vara:P
Spice: HAHA dina randomkommentarer är fan guld ibland xD
haha, ;P jag har min charm
Det verkade nästan som om jag haft sju svåra år igår, när jag blev bjuden på mat. Så blev en av mina sämre dagar, för att beskriva det försiktigt. Så idag har jag fått betala av det. Blev det andra helkroppspasset idag:
Knäböj: stången plus 10 på vardera sida. 3x5
Hantelpress: 10 kilo 3x8
Militärpress: Prövade den för första gången och körde på en 25 kilo(3x8), kändes helt okej men vet inte om jag svankar förmycket.
Cabelrodd: 57.5 kilo 3x8
Stående vadmaskin: 60 kilo 3x8
Mage: (twistern) 3x8 och 45 kilo på vardera sida
Sen så blev det 1000 kcal på konditionsdelen också, och bara för att skojsa till att cyklade jag dit och hem. Nu är jag liite trött men inte så farligt faktiskt.. Men jag kommer nog sova rätt gott ikväll=)
Ljuvligt skrev:
Det verkade nästan som om jag haft sju svåra år igår, när jag blev bjuden på mat. Så blev en av mina sämre dagar, för att beskriva det försiktigt. Så idag har jag fått betala av det. Blev det andra helkroppspasset idag:
Knäböj: stången plus 10 på vardera sida. 3x5
Hantelpress: 10 kilo 3x8
Militärpress: Prövade den för första gången och körde på en 25 kilo(3x8), kändes helt okej men vet inte om jag svankar förmycket.
Cabelrodd: 57.5 kilo 3x8
Stående vadmaskin: 60 kilo 3x8
Mage: (twistern) 3x8 och 45 kilo på vardera sida
Sen så blev det 1000 kcal på konditionsdelen också, och bara för att skojsa till att cyklade jag dit och hem. Nu är jag liite trött men inte så farligt faktiskt.. Men jag kommer nog sova rätt gott ikväll=)
Ett bra pass du hann med där :) Fortsätt så så kommer du blir den kvinnliga Bamse ;)
Haha, ja vet bara inte om det är det jag eftersträvar.. men än så länge är det en lååång bit dit=)
Vad strävar du efter? att få en bra kropp? Gå ner , gå upp. Har för mig du ville gå ner va?
spicegirl_17 skrev:
Vad strävar du efter? att få en bra kropp? Gå ner , gå upp. Har för mig du ville gå ner va?
Jag vill gå ner i fettprocent, men framförallt få en mer vältränat och fit kropp..
Right. Och nu håller du på att bulka upp dig lite som man så fint säger på detta forumet ;) Eller kör du andra hållet? Deff?
Hur har dina resultat sett ut, så mkt som du kör tror jag det har gett mycket bra resultat :)
spicegirl_17 skrev:
Right. Och nu håller du på att bulka upp dig lite som man så fint säger på detta forumet ;) Eller kör du andra hållet? Deff?
Hur har dina resultat sett ut, så mkt som du kör tror jag det har gett mycket bra resultat :)
Nja, ingen bulk för mig även om det verkade som det igår;). Deff är det som gäller för hela slanten, men resultaten är väl inte så pigga på att visa sig. Vilket är frustrerande när man ligger på en 1300 kcal iveckan. Men tycker att det verkar hänta lite och antar att det kommer vara lite extra jobbigt efter som det max handlar om en 3 kilo fett som jag vill gå ner. Men men jag jobbar vidare så får vi se=).
Menar du att du äter 1300 i VECKAN?? :O Eller menar du att du äter 1300kcal/dag? .