Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Ännu en deff-fråga (som jag inte sett här tidigare)

Registrerad: 2007-12-30

Hur lägger man upp kosten?

Alltså: Börjar man med ett litet underskott, för att sedan öka det mot slutet (dosering/kroppsvikt), eller bör man ligga på samma % hela tiden? Läst att man ska variera inom veckorna med några 100 kcal också, men hur tycker ni jag ska göra?'

Har inga problem att räkna detta till förbannelse, så "Ät nyttigt och håll dig borta från socker"-svar undanbedes

Jag väger nu 80 kg, så om jag går ut på ca 160 g protein, 200 g kolhydrat och ca 50 g fett ca 1950 kcal borde jag gå ner i vikt, men ska jag öka eller minska ju närmare slutet jag kommer?

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Ät nyttigt och håll dig borta från socker ;)

Närå, mitt förslag är att man går ut hårt i början då man har stora fettreserver och motivationen är på topp. I takt med att fettet minskar, ökar även risken att tappa muskler så då bör man inte ligga på ett för stort underskott.

Själv provar jag för första gången att cykla kolhydratintaget, och det har fungerat bra än så länge. Dvs på icke träningsdagar så håller jag nere kolhydraterna, för att på träningsdagar lägga en stor del kolhydrater i samband med träningspasset - precis då kroppen behöver dem som bäst.

Från: Linköping
Registrerad: 2003-02-20
Webbsida

Jag håller med kopojken, gå ut hårt i början och justera efterhand OM det behövs, man måste ju känna efter vad som är bäst med.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB