Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 5 6 7  

Marklyft med frontgrepp

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

I enhandsmark, är det den starkaste handen som räknas eller den svagaste? Man får väl inte använda tumlås där?

I så fall har jag klarat 80 med vänstra handen och 90 med högra.

Registrerad: 2008-03-09

stevebc skrev:

Klarade 185kg idag. Förra PB var 170kg. Vet inte var dessa 15kg har kommit från.

Va f*n steve nu åkte jag ju ner från pallplatsen... Det ska du bittert få ångra! =)

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-06-05

stevebc skrev:

I enhandsmark, är det den starkaste handen som räknas eller den svagaste? Man får väl inte använda tumlås där?

I så fall har jag klarat 80 med vänstra handen och 90 med högra.

Starkaste handen och inget tumlås.... skriver upp dig på 90 kg

Registrerad: 2006-02-05

Fan också. Nästan så jag inte vill redovisa dagens bedrifter. Det hade varit så klockrent om det gått vägen. Värmde enhandsmark 60, 100, 120 med båda händerna, sen hämtade jag ut rekordvikterna(två 0.25:or) ur förrådet och lastade 133 ;)

But alas. Drar lös det från marken precis med högern men tappar nästan omedelbart, sen får jag stången nån lilldecimeter från marken med vänstern men den släpper obönhörligen :-(

Senast redigerat av Arf Pingvin (2008-10-15 20:43)

Arf Pingvin skrev:

Fan också. Nästan så jag inte vill redovisa dagens bedrifter. Det hade varit så klockrent om det gått vägen. Värmde enhandsmark 60, 100, 120 med båda händerna, sen hämtade jag ut rekordvikterna(två 0.25:or) ur förrådet och lastade 133 ;)

But alas. Drar lös det från marken precis med högern men tappar nästan omedelbart, sen får jag stången nån lilldecimeter från marken med vänstern men den släpper obönhörligen :-(

Vet inte om jag tycker att det var synd eller om det var tur. ;-)
Hade ju varit skoj att bli tvungen att öka lite.
Riktigt bra grepp har du iaf måste jag säga.

Från: Floda
Registrerad: 2006-08-14

Jag ligger visst kvar på listan här, hehe... Har börjat öva på det här med tumlås inför att lyfta olympiskt. Fick man använda tumlås här? För isåfall kanske jag ska ge mig på ett försök om några dagar!

Från: Malmö
Registrerad: 2007-06-26

Fy fan grymma ökningar av Stevebc och Arf Pingvin! Ska kanske prova själv snart igen, jag körde grippers igår och var starkare än vad jag var när jag gjorde mitt noterade lyft här. Men någon 15kgs ökning lär det inte bli.

nivanson skrev:

Jag ligger visst kvar på listan här, hehe... Har börjat öva på det här med tumlås inför att lyfta olympiskt. Fick man använda tumlås här? För isåfall kanske jag ska ge mig på ett försök om några dagar!

Nej, inget tumlås. Då kan man ju dra mycket mer.

Fredrikn77 skrev:

nivanson skrev:

Nej, inget tumlås. Då kan man ju dra mycket mer.

Okej, inga nya försök då.

Alltidxx skrev:

Fy fan grymma ökningar av Stevebc och Arf Pingvin! Ska kanske prova själv snart igen, jag körde grippers igår och var starkare än vad jag var när jag gjorde mitt noterade lyft här. Men någon 15kgs ökning lär det inte bli.

Hehe, jag har iofs inte ökat just så mycket. Har bara inte lyft nåt tyngre :P

Och tack Fredrik, grepp är tydligen min bästa gren. Lite skoj när fulltränade styrkelyftare börjar mixa greppet vid det jag i vart fall provade på enhands :D

Arf Pingvin skrev:

Alltidxx skrev:

Hehe, jag har iofs inte ökat just så mycket. Har bara inte lyft nåt tyngre :P

Och tack Fredrik, grepp är tydligen min bästa gren. Lite skoj när fulltränade styrkelyftare börjar mixa greppet vid det jag i vart fall provade på enhands :D

Jo, det är många som börjar med mixat redan på låga vikter. Jag kör själv alltid så långt jag kan utan att mixa.
Brukar byta nånstans runt 200-strecket för då börjar det bli jobbigt att dra reps utan att mixa.

Ok här har du ytterligare ett tveksamt lyft men som är bättre än det förra tveksamma jag gjorde. Så jag hoppas på att få godkänt den här gången. 170kg på stången http://www.youtube.com/watch?v=urFIoE0-G4A
Egentligen så kände jag mig försvagad det passet men jag lyfte ändå så jag såg stjärnor och det satte sig lite i ryggen också men ingen större fara. Tänk på det du om du underkänner :)

Alltidxx skrev:

Ok här har du ytterligare ett tveksamt lyft men som är bättre än det förra tveksamma jag gjorde. Så jag hoppas på att få godkänt den här gången. 170kg på stången http://www.youtube.com/watch?v=urFIoE0-G4A
Egentligen så kände jag mig försvagad det passet men jag lyfte ändå så jag såg stjärnor och det satte sig lite i ryggen också men ingen större fara. Tänk på det du om du underkänner :)

Ska kolla på filmen ikväll. KOmmer inte åt att se den när jag sitter på jobbet. Får hoppas att det är ett godkänt lyft nu då!
Bra jobbat hur som helst!

Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Pluspoäng för turklastningen deluxe där alltidxx! Annars vill jag godkänna, även om greppet gled var ju fingrarna faktiskt kvar tills vikterna slog i marken :)

Moderator

stevebc skrev:

Kände mig stark i greppet idag (innan hantelroddens andra set) så jag testade maxa ut marklyft med en hand, utan tumlås. Fick upp 95kg med högerhanden vilket är PB

Efter ett misslyckat försök förra veckan fick jag idag upp 100kg i enhandsmarklyft. Högerhanden såklart... Vågar inte ens testa med vänsterhanden :(

Moderator

En lång kille på gymmet, byggd för marklyft, blev intresserad av enhandsmarken som jag körde så han testade leka lite. Fick upp 125 utan att ha något magnesium på. Och han tränar typ aldrig greppet, förutom i marklyft. Med magnesium och greppträning borde han komma upp i 150+

Lajne skrev:

Pluspoäng för turklastningen deluxe där alltidxx! Annars vill jag godkänna, även om greppet gled var ju fingrarna faktiskt kvar tills vikterna slog i marken :)

Ha ha. Jag var helt ouppvärmd så jag ville köra några reps på ganska många steg innan jag provade 170kg.

stevebc skrev:

En lång kille på gymmet, byggd för marklyft, blev intresserad av enhandsmarken som jag körde så han testade leka lite. Fick upp 125 utan att ha något magnesium på. Och han tränar typ aldrig greppet, förutom i marklyft. Med magnesium och greppträning borde han komma upp i 150+

Kanske det. Men jag upptäckte liksom Fredrikn77 att skillnaden mellan 120 och 130+ är brutal :)

Senast redigerat av Arf Pingvin (2008-10-20 20:57)

Alltidxx skrev:

Det där lyftet godkänner jag helt klart!

Arf Pingvin skrev:

stevebc skrev:

Kanske det. Men jag upptäckte liksom Fredrikn77 att skillnaden mellan 120 och 130+ är brutal :)

Håller med pingvinen. Jag kan leka upp 120 och tom 125 men sen tar det tvärstopp strax över 130.

nivanson skrev:

Efter ett misslyckat försök förra veckan fick jag idag upp 100kg i enhandsmarklyft. Högerhanden såklart... Vågar inte ens testa med vänsterhanden :(

100 kg är bra!!

Sidor: 1 … 5 6 7  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB