Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 5 6 7  

Marklyft med frontgrepp

Registrerad: 2005-06-19

Lajne skrev:

Nya resultat: 160 med supinerat grepp

Inte pronerat?

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Det var väl helvete vad jag ska skriva fel på det där. Givetvis menar jag pronerat, det är ju trådens syfte:P

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Du fuskar ju om det var supinerat!!! Dessutom skrev du pronerat i dagboken =P bestäm dig!! :P

EDIT: och nu ser jag resterande delen av diskussionen ^^

Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-04-17 16:56)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

edit: ehhhhh

Senast redigerat av Cybercowboy (2008-04-17 17:01)

Webbsida

Från: Floda
Registrerad: 2006-08-14

Lajne skrev:

Tvåhands pronerat 160kg: http://www.youtube.com/watch?v=_Y2pCE4gOJI

Hhaha, BOOOM i landningen! :D kameran svajade gött

stevebc skrev:

Nice nivanson! Vad gör du med mixat grepp?

Tack! Har inte dragit max med mixat grepp. Detta draget var ju en tangering av mitt tidigare PB som jag gjorde med remmar. Gissar på 200kg iallafall men man kan ju aldrig vara säker på om vikten hade gått upp innan jag testat... Greppet är nog min starka sida :)

Senast redigerat av nivanson (2008-04-17 18:08)

Från: Övik
Registrerad: 2005-09-12

Mark med pronerat grepp försök 1: 150 kg.
Mark med pronerat grepp försök 2: 155 kg.

Jag nöjde mig där eftersom jag ändå var 15 kg över Lajne. Men vet ni vad Lajne gör då? Han sticker på gymmet totalt utan att meddela mig och drar 160. Detta måste jag göra något åt någon gång i veckan. Filmer kommer, ska bara skaffa användare på youtube först.

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Riktiga män särar inte på benen!

Seriöst, du ska ha cred för tröjan och för att du lyfter 160 så lätt i sumo när du vanligtvis (?) lyfter konventionellt!

Registrerad: 2003-11-04

Hahaha, jag trodde man gjorde enhands mark med stången framför sig! Inte konstigt att jag fick så dålig balans när jag försökte :-)

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-06-05

Oskiz skrev:

Hahaha, jag trodde man gjorde enhands mark med stången framför sig! Inte konstigt att jag fick så dålig balans när jag försökte :-)

Jag körde med stången framför...och det gick bra.

Registrerad: 2006-02-05

Jag tror det går bra vilket som. Arnes grepptävling tillåter båda varianterna: http://web.telia.com/~u30032763/lgc15.html

Arf Pingvin skrev:

Jag tror det går bra vilket som. Arnes grepptävling tillåter båda varianterna: http://web.telia.com/~u30032763/lgc15.html

Drar inte greppexperterna mer än så här?

4. One handed deadlift (x 0,4367)
(International Eleiko Powerlifting Barbell 29 mmØ)

L/R

1. Martin Arildsson 120/125=245 kg, 106,99 P
2. Theo Burggraaf 127,5 /115=242,5 kg, 105,90 P
3, Mario Sjögren 115/110=225 kg, 98,26 P
4. Jens Jepsson 100/100=200 kg, 87,34 P
5. Nicklas Wennerberg 90/90=180 kg, 78,61 P

Moderator

Nope. Fredrik, inse... du har sjukt starkt grepp :)

Tänk också på att de kör med viktkoefficient. De väger nog 20-40kg mindre än dig.

Från: Umeå
Registrerad: 2007-06-30

Lajne skrev:

Nya resultat: 160 med supinerat grepp och 80 i enhands. Damien får ta sig i kragen rejält med andra ord, och jag ger mig fan på att även ge cyber och honn pisk på lika resultat men lägre kroppsvikt om jag får nån vecka på mig;)

Edit: Ni kan få filmer om ni verkligen vill ha, men jag besparar mig gärna besväret:P

AAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!

Varför, varför, varför? (snyft)

Nu måste jag ju börja ta i ordentligt :D

På måndag är det dags för marklyft... Då är det dags att testa igen.... På 162,5 :)

stevebc skrev:

Tänk också på att de kör med viktkoefficient. De väger nog 20-40kg mindre än dig.

Nu skojar du med mig va? har aldrig hört talas om att man kör med viktkoefficient i grepptävlingar. Greppet påverkas ju inte av vikten...snarare till det sämre i så fall.
Martin som vann tävlingen väger dessutom 7-8 kg mer än mig.
Ser ingenting på sidan som tyder på att dom använder koefficient mer än att dom har nån koefficient för varje delgren som dom multiplicerar resultatet med för att resultaten mellan dom olika grenarna ska bli rättvisa.

Webbsida

stevebc skrev:

Riktiga män särar inte på benen!

Seriöst, du ska ha cred för tröjan och för att du lyfter 160 så lätt i sumo när du vanligtvis (?) lyfter konventionellt!

Det är inte sumo, det är semisumo och det är så jag mer eller mindre alltid kör. T.ex. med den stilen jag drog upp 190 på Giganternas Kamp. Tröjan är väl det jag är mest stolt över på gymet just nu, vem vill inte ha "Hardcore Strategies" skrivet över bröstet när de lyfter? ;)

Nivansson skrev:

Hhaha, BOOOM i landningen! :D kameran svajade gött

Då var det ändå en av de mest kontrollerade landningarna jag har haft på länge:P

Oskiz skrev:

Går som fredrik sade att göra på båda sätten, jag själv gillar att ha den mellan benen bättre, får en bättre centrerad tyngdpunkt då.

Damien Thorne skrev:

AAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!

Varför, varför, varför? (snyft)

Nu måste jag ju börja ta i ordentligt :D

På måndag är det dags för marklyft... Då är det dags att testa igen.... På 162,5 :)

Jag har satt 170 som mål för söndagens träning, så du får nog ta i mer än så;)

Frdrikn77 skrev:

Drar inte greppexperterna mer än så här?

Håller med dig, ser jättelite ut. Killen på 5eplats var ju ffs inte långt från mig i enhandsmark:P

Moderator

Fredrikn77 skrev:

stevebc skrev:

Nu skojar du med mig va? har aldrig hört talas om att man kör med viktkoefficient i grepptävlingar. Greppet påverkas ju inte av vikten...snarare till det sämre i så fall.
Ser ingenting på sidan som tyder på att dom använder koefficient mer än att dom har nån koefficient för varje delgren som dom multiplicerar resultatet med för att resultaten mellan dom olika grenarna ska bli rättvisa.

Ah det är sant. Jag tolkade deras poäng som någon slags omvandling med hjälp av viktkoefficient men läste fel. Då hade du vunnit den (del)tävlingen med andra ord!

Registrerad: 2008-03-09

Då lär man väl kanske pröva på detta också då...

stevebc skrev:

Fredrikn77 skrev:

stevebc skrev:

Ah det är sant. Jag tolkade deras poäng som någon slags omvandling med hjälp av viktkoefficient men läste fel. Då hade du vunnit den (del)tävlingen med andra ord!

Nja, dom hade ju gått andra grenar före så det är inte säkert man hade klarat lika mycket då.
Men jag borde nog klarat mig hyfsat iaf.
Däremot så är jag för svag i tummarna för att bli bra på vissa av grenarna.

Moderator

170kg blev det idag. Endast 10kg mindre än vad jag orkar lyfta från golvet. Herregud vad jag tappat bakre lår-styrka och/eller ökat i greppstyrka :/

stevebc skrev:

170kg blev det idag. Endast 10kg mindre än vad jag orkar lyfta från golvet. Herregud vad jag tappat bakre lår-styrka och/eller ökat i greppstyrka :/

Bra! du skulle dragit ett kg till så hade du varit ensam fyra!

Registrerad: 2004-03-11

Fredrikn77 skrev:

stevebc skrev:

Mm såg att det var en kass stång. Desto mer imponerande.

Även om jag kör med båda händerna får jag nog räkna med -50kg från maxvikt. Har iofs rätt dåligt grepp.

edit: Arf har kört mycket tyngdlyftning (?) så han är nog stark med frontgrepp.

Tyngdlyftare....aha, det kanske kan förklara det hela.
Men jag trodde att de flesta tyngdlyftare körde med tumlås?

-50 kg från maxvikt är nog ganska normalt. Micke låg -70, jag ligger ungefär -40.

Men om det är mer rättvisande med enhands så ska jag testa det. Vill göra det på en riktig stång då dock.

Tror nog det är mina ben som sätter stopp i marklyften =( Tar 40kg mindre in enhands mark än tvåhands, sist jag kolla.

Enhandsmark: 80 kg - TUuuungt!

Från: Umeå
Registrerad: 2007-06-30

Jag testade idag.... 160kg gick inte upp :)

Damien Thorne skrev:

Jag testade idag.... 160kg gick inte upp :)

Din smiley och din text motsäger varandra <3

Sidor: 1 2 3 4 5 6 7  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB