Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
men fasen, du måste ju skriva det på förhand, vi dör ju av spänning! vadhållarna dör av spänning. oddsen att du vinner tävlingen är ungefär 0 mot 100, och ändå är det inte många som tar det =D
zartok skrev:
men fasen, du måste ju skriva det på förhand, vi dör ju av spänning! vadhållarna dör av spänning. oddsen att du vinner tävlingen är ungefär 0 mot 100, och ändå är det inte många som tar det =D
Är du så nyfiken? =)
som fasen! vi vill alla veta hur många reps på egen kroppsvikt det är fysiskt möjligt att göra som svensk =D
zartok skrev:
som fasen! vi vill alla veta hur många reps på egen kroppsvikt det är fysiskt möjligt att göra som svensk =D
Det gick väl inte riktigt som jag hade hoppats på men får väl vara nöjd ändå med tanke på att jag har haft feber och varit förkyld hela veckan...
Och innan filmen kommer upp så säger jag REDAN NU att eftersom gymmet som jag tränar på (NAUTILUS) inte har något magnesium... man får inte ens ta med eget!
Så händerna gled allt längre och längre ut på stången vilket var riktigt irriterande och obehagligt åt handlederna!
Så jag hoppas att ingen klagar ur sig på det...
Senast redigerat av Pulzen (2008-04-19 17:05)
Ska inte klaga. Kläck ur dig hur många reps det blev nu då! ;-)
Fredrikn77 skrev:
55st =)
Pulzen skrev:
Fredrikn77 skrev:
55st =)
du är galen! kul att du gör typ 10 ggr mer än mig :)
Pulzen skrev:
Fredrikn77 skrev:
55st =)
Ja, då hinner händerna glida, otroligt resultat!!!
Pulzen skrev:
55st =)
Va faan!!!!!!! Hur gick det till? :)
han gör 60 om han har fått en bättre uppladdning, dvs inte varit sjuk hela förra veckan XD
vi vågar väl alla här enas om att pulzens resultat inte lär bli slaget i första hand och vi kan även skriva att vi är imponerade av hans odödlighet =D
zartok skrev:
han gör 60 om han har fått en bättre uppladdning, dvs inte varit sjuk hela förra veckan XD
vi vågar väl alla här enas om att pulzens resultat inte lär bli slaget i första hand och vi kan även skriva att vi är imponerade av hans odödlighet =D
Det blev faktiskt inte alls som jag hoppats på...
Jag hade siktat in mig på 65st på 65kg men det ville sig inte!
Men jag kommer att göra ett nytt försök på lördag nästa vecka då ska det banne mig bli mer än 60st!
zartok du behöver inte överdriva...
Pulzen skrev:
Fredrikn77 skrev:
55st =)
Det var nog det sjukaste jag hört! Grymt gjort! Av ren nyfikenhet, vad maxar du? Kan vara kul att veta hur mycket över din kroppsvikt du ligger:D:P
harvester of sorrow skrev:
Pulzen skrev:
Fredrikn77 skrev:
55st =)
Det var nog det sjukaste jag hört! Grymt gjort! Av ren nyfikenhet, vad maxar du? Kan vara kul att veta hur mycket över din kroppsvikt du ligger:D:P
Jag väger 65kg och har gjort 195kg som bäst... och om jag räknat rätt 3ggr kroppsvikten.
Varför la du av med tävlandet Pulzen? Det är äckligt imponerande resultat du gjort.
Haha, på måndag ställer jag upp i den här tävlingen... Räknar med minst 2 reps på 100kg :)
Cybercowboy skrev:
Varför la du av med tävlandet Pulzen? Det är äckligt imponerande resultat du gjort.
Pulzen skrev:
Slutade tävla pga av att jag började få ont i höften av knäböjarna + att det började kännas lite i ena knät.
Säkert inget allvarligt... men bestämde mig ändå för att lägga av innan det blev värre.
Grymt imponerande som folk har skrivit tidigare. Förstaplatsen lär vara din för alltid.
Ser ingen i Sverige som skulle kunna slå det i nuläget.
Fredrikn77 skrev:
Grymt imponerande som folk har skrivit tidigare. Förstaplatsen lär vara din för alltid.
Ser ingen i Sverige som skulle kunna slå det i nuläget.
Ähh så märkvärdigt är det väl ändå inte tycker jag... finns säkert nån annan envis jäkel nånstans!
Men tack så mycket i alla fall.
Pulzen skrev:
Fredrikn77 skrev:
Ser ingen i Sverige som skulle kunna slå det i nuläget.Ähh så märkvärdigt är det väl ändå inte tycker jag... finns säkert nån annan envis jäkel nånstans!
Men tack så mycket i alla fall.
Ödmjukhet är aldrig fel. Men det är helt klart ett VÄLDIGT bra resultat.
Fredrikn77 skrev:
Pulzen skrev:
Fredrikn77 skrev:
Ser ingen i Sverige som skulle kunna slå det i nuläget.Ähh så märkvärdigt är det väl ändå inte tycker jag... finns säkert nån annan envis jäkel nånstans!
Men tack så mycket i alla fall.Ödmjukhet är aldrig fel. Men det är helt klart ett VÄLDIGT bra resultat.
Nej verkligen inte & det tackar jag för... Tack så mycket än en gång!
Blir ett nytt försök nästa lördag... nu är jag sporrad till max att slå mitt eget resultat.
riktigt häftigt pulzen! Finns det något registrerat officiellt rekord (sverige,världs eller vad som helst) Pulzen är då som sagt stolt hälso.info rekordinnehavare. Medalj borde utdelas :D Som sagt riktigt nice! Hur slut var du efter de 55repsen?
Seppo.H skrev:
riktigt häftigt pulzen! Finns det något registrerat officiellt rekord (sverige,världs eller vad som helst) Pulzen är då som sagt stolt hälso.info rekordinnehavare. Medalj borde utdelas :D Som sagt riktigt nice! Hur slut var du efter de 55repsen?
Tack... Nej inget registrerat resultat ifrån mig om det va det du menade...?
Magnus (dvärgen) Carlsson har det svenska rekordet på 208kg i 67.5kg klassen jag tror även att det är det gällande världsrekordet men det känns långt bort!
Jag var väldigt slut efter försöket... nästan lite obehagligt utmattad, men återhämtade mig ganska snabbt faktiskt!
Har inte ens träningsvärk dagen efter.
Hihi jag kommer bara till den nedre fjärdedelen med mitt resultat. Tur att jag hade 1 kg för lite på stången så jag slipper redovisa någon siffra :)
även om carlsson drar så pass mycket vikt i sin klass så känns det som att man borde börja närma sig max någonstans, det måste ju finnas gränser för hur mycket vikt man kan pumpa hur många gånger som helst innan mjölksyran sätter i och musklerna börjar säga emot. eller är det bara jag som tror på att det finns en maxgräns på hur många reps man verkligen kan göra med det här? misstänker att pulzen i gammal form hade dragit en 70 eller något sånt, men många fler än så borde väl vara näst intill en fysisk omöjlighet? ^^
zartok skrev:
även om carlsson drar så pass mycket vikt i sin klass så känns det som att man borde börja närma sig max någonstans, det måste ju finnas gränser för hur mycket vikt man kan pumpa hur många gånger som helst innan mjölksyran sätter i och musklerna börjar säga emot. eller är det bara jag som tror på att det finns en maxgräns på hur många reps man verkligen kan göra med det här? misstänker att pulzen i gammal form hade dragit en 70 eller något sånt, men många fler än så borde väl vara näst intill en fysisk omöjlighet? ^^
Man kan ALLTID göra en rep till. Dvs. bägaren blir aldrig full. Går det att fylla ett rum?