Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 4 5 6 7 8 … 10  

Bänkpress på egen kroppsvikt

Från: Vänersborg
Registrerad: 2007-06-20
Webbsida

konstigapellefant skrev:

Inget dåligt namn på en motionär, Ja 160 skulle du kunna klara ,Jag gör typ 11-12 på 120 och har lyft 160, utan "teknik" och utan max träning. men jag skal nog öva teknik och maxning om jag kan få in det i chemat i höst.

Jag va på gymmet nu och gjorde 29*85 i bänk
och ni som undrar varför jag väger 85 nu så kan jag säga, att jag hadde förklädnad,skor,en gainer i magen och det va kväll.

2465 kg

ursäcka det tog lite tid å fixa filmen, Jag hoppas jag har dom flästas trovärdighet, eftersom filmen blev kass.Jag kännde ingen där och ville inte mästra för mycke där inne. så jag la ner kameran på golvet och frågade en kille om han kunnde kolla mig. så det bara blev som det blev.Jag skal snart radera filmen, men respeckt för han som ofrivilligt kom med.

Lägg märke till den mysiga country musiken. Nej megamassiv jag tror inte att jag är rolig nu, men jag tror inte jag är allvarilig heller?

http://www.youtube.com/user/konstigapellefant

Registrerad: 2005-06-19

konstigapellefant skrev:

Nej megamassiv jag tror inte att jag är rolig nu, men jag tror inte jag är allvarilig heller?

Vad svarar man på det? Vet inte vad du syftar på.

Filmen har jag inga kommentarer på, förutom att om man lägger in en film så är det väl i första hand en bevisning hur mycket man lyfter och hur många reps man gjort.
Det känns som det blev lite tokigt..
Men jag misstror dig inte. Bra bänkat!

Från: Vänersborg
Registrerad: 2007-06-20
Webbsida

Du behöver inte svara, det va bara en före byggande förklaring på dina kommentarer.

Ja det blev tokigt, tiden rann ur mina händer och jag ville bara köra. Trevligt att du litar på mig.

förhoppnings vis va det carro jag såg på gymet förut, så kunnde hon vittna,men jag tror knappast att hon kollade hur mycke jag lyfte

Registrerad: 2006-10-02

Jag var ju också tvungen att testa. Speciellt efter det att Fredrik gav sådana fördelar till oss tjejer. =)
Så efter att ha hängt på den "barnsligt lilla fikonvikten" (Tacka Fredrik och Lajne för den benämningen)
51.8*0,6=31.08 avrundar uppåt till 32,5
Så blev det 20 med lätthet ;) När jag återhämtat mig från min matförgiftning (Tack, MacDonalds i Mjölby =P) så ska jag jaga Damien =)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Finns det tjejregler? Eftersom jag är klen som en tjej (no offence, bruds!!), så borde jag isf också få följa de reglerna :/

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-06-05

Sigyn skrev:

Jag var ju också tvungen att testa. Speciellt efter det att Fredrik gav sådana fördelar till oss tjejer. =)
Så efter att ha hängt på den "barnsligt lilla fikonvikten" (Tacka Fredrik och Lajne för den benämningen)
Så blev det 20 med lätthet ;) När jag återhämtat mig från min matförgiftning (Tack, MacDonalds i Mjölby =P) så ska jag jaga Damien =)

Fattar inte varför alla ska envisas med att göra just 20! ska ni slå mig så kan ni väl göra det med lite mer så att jag inser att jag ändå aldrig kommer kunna slå er. Nu blir jag ju nästan tvungen att försöka igen.
Men det får nog vänta ett tag nu så att jag inte förstör min träning helt och hållet. Snart serietävling så då får det bli lite mer målinriktad träning.

Grattis till en bra prestation Sigyn! Första tjejen på listan och dessutom bra placering!

Cybercowboy skrev:

Finns det tjejregler? Eftersom jag är klen som en tjej (no offence, bruds!!), så borde jag isf också få följa de reglerna :/

Tjejerna har fått tillåtelse att köra på 60% av kroppsvikten. "Klen som en tjej"?? ojoj, det uttalandet hade jag aktat mig för. =)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Jag skrev ju "no offence"!!! http://www.smiliesarena.com/emoticons/Main/Angel/angel02.gif

Från: Ö-vik
Registrerad: 2007-09-12

Konstigapellefant, är det din passare som börjar rappa 1:06 in i klippet? ;)

Fredrikn77 skrev:

Fattar inte varför alla ska envisas med att göra just 20! ska ni slå mig så kan ni väl göra det med lite mer så att jag inser att jag ändå aldrig kommer kunna slå er. Nu blir jag ju nästan tvungen att försöka igen.
Men det får nog vänta ett tag nu så att jag inte förstör min träning helt och hållet. Snart serietävling så då får det bli lite mer målinriktad träning.

Grattis till en bra prestation Sigyn! Första tjejen på listan och dessutom bra placering!

Tanx! Fast iom att det är en fikonvikt så vet jag inte om det var en bra prestation =)
Vaddå "nästan tvungen att försöka igen"?? Klart du måste ;)

Cybercowboy: I'll get you for that some day... ;) Du har väl hört att vi tjejer har _sjukt_ långt minne för oförätter...

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Sigyn skrev:

Tanx! Fast iom att det är en fikonvikt så vet jag inte om det var en bra prestation =)

Det var ett rep under vad jag gjorde; med andra ord den perfekta prestationen;)

Cybercowboy: I'll get you for that some day... ;) Du har väl hört att vi tjejer har _sjukt_ långt minne för oförätter...

Å andra sidan vet vi alla att smålänningar är för snåla för att åka till Göteborg och hämnas=D

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

Sigyn skrev:

nu har du minsann lärt dig att man inte ska äta på macdonalds. deras mat är giftig! jag har ätit big mac en gång i livet, och det gör jag aldrig någonsin om. jag blev inte sjuk, men nästintill. sur hamburgare till alla som vill falla offer för den! ^^

Lajne: Tekniskt sett är jag faktiskt Väst-Göte ;)
zartok: Nej verkligen!! Jag mår tom illa när jag ser deras reklam på tv nu... Aldrig mer McD!!!

Från: Övik
Registrerad: 2005-09-12

Vem fan äter gammal skosula med flensost och bröd utan frön frivilligt? :S

Från: Leksand
Registrerad: 2006-08-31

Englund skrev:

Du lär jobba på Max, endast de som jobbar i konkurerande hamburgerkedja kan ha skapat ett så djupt rotat hat för Mcd (inte helt utan grund dock).

Sorry för offtopic!

Från: Övik
Registrerad: 2005-09-12

Bragd skrev:

Englund skrev:

Du lär jobba på Max, endast de som jobbar i konkurerande hamburgerkedja kan ha skapat ett så djupt rotat hat för Mcd (inte helt utan grund dock).

Sorry för offtopic!

Hehe, jag gör faktiskt det :) Men jag sa upp mig idag. Börjar jobba på industri om två veckor :D

Registrerad: 2006-10-19

Englund skrev:

I love Mcdonalds! Min kropp är uppbyggd på Mackie D!

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

Englund skrev:

jag gjorde det. en gång. tyvärr. jag må skriva att mina smaklökar faktist sällan smakat en så vidrig blandning mellan sur dressing, strimlad sallad, saltgurka, en torr vitbrun tjernobylbiff och all annan sörja som fanns däri.

jag ska skriva att max deluxe med bacon är den godaste utematen som existerar, utan tvekan. mycket bacon ska det dessutom vara. jag och honan köper det en eller två gånger i månaden och vräker i oss. dåligt för formen, men himmel för smaken =D

ärligt talat så förstår jag inte hur det kommer sig att någon kan föredra den gyllende måsens mat (som smakar som att den har gjort av sig i maten) om man har möjlighet att för en lite större peng få ett himmelskt vidunder som jag vill kalla max burgare för. det är fasen tom godare än när man gör burgare hemma =D

så, det här inlägget var rejält offtopik. men... det är mycket energi i det och det hjälper när ni galningar bänkar 20 gånger egen vikt =D
lycka till allihopa, jag står handfallen för allas resultat, även om fredriks fortfarande är bäst enligt mig. tills pulzen göra sina 50 reps ^^

Moderator
Från: Umeå och Sporthallen
Registrerad: 2004-11-25

Peck. 18 reps kommer jag ju ingenstans med.

Honn skrev:

Peck. 18 reps kommer jag ju ingenstans med.

Har du testat och klarade 18? På vilken vikt?

Moderator
Från: Umeå och Sporthallen
Registrerad: 2004-11-25

Kanske skulle ha lagt till vikten. 91Kg var det på stången idag. Iofs 0,4Kg över min egen kroppsvikt, men det är ont om 100g vikter.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

18x91kg är ganska mycket, borde inte det innebära att du närmar dig din forna styrka nu?

Registrerad: 2007-05-10

jag tar 0 reps på egen kroppsvikt, tror inte jag kommer med på topplistan för det :(
Har dock bara tränat 16 veckor totalt

eop skrev:

jag tar 0 reps på egen kroppsvikt, tror inte jag kommer med på topplistan för det :(
Har dock bara tränat 16 veckor totalt

Nä du får väl tyvärr inte vara med på topplistan. Men jag tror inte att nån av oss som är med där pumpade på egen kroppsvikt efter 16 veckor så det är bara att köra på!

Registrerad: 2008-03-09

Då har jag idag äntligen gjort mitt test... =) och jag har även ett filmbevis på resultatet!
Ska lägga upp filmen så fort jag kommit underfull med hur man för över från telefonen bara!

Hur många det blev får ni räkna till själva på filmen... =) återkommer med filmsnutten så fort jag kan!

Senast redigerat av Pulzen (2008-04-19 16:14)

Sidor: 1 … 4 5 6 7 8 … 10  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB