Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Pulzen skrev:
Jag har ju pressat 3ggr min egen vikt så att ett högre repsantal på min egen vikt ska väl inte va nåt större bekymmer!
Hur mycket vägde du då?
Själv så har jag pressat nästan dubbla kroppsvikten (140kg och vägde 72kg).
Det mesta jag har sett eller hört någon pressa tidigare är dubbla kroppsvikten.
Jag måste läsa din journal för att se hur stark du är :D
Edit. Jag gissar att du skrev fel och menade 2ggr din egen vikt.
Senast redigerat av Damien Thorne (2008-04-13 12:35)
zartok skrev:
vi vet att du är sjukt stark pulzen, så ditt resultat kommer att tas på ett riktigt. tre gånger sin egen vikt är det nog ingen här som någonsin kommer att ta, förutom fredrik77 som väl ändå ligger ganska nära det har jag för mig.
Fredrik har en bit kvar till 375kg ;)
Damien Thorne skrev:
zartok skrev:
vi vet att du är sjukt stark pulzen, så ditt resultat kommer att tas på ett riktigt. tre gånger sin egen vikt är det nog ingen här som någonsin kommer att ta, förutom fredrik77 som väl ändå ligger ganska nära det har jag för mig.
Fredrik har en bit kvar till 375kg ;)
Haha, jo du jag är nöjd om jag kommer upp till dubbla kroppsvikten.
Det blir ju svårare ju mer man väger och ju längre man är det där.
Men jag klarar iaf 100 kg över min egen kroppsvikt och det är jag ganska nöjd med.
Pulzens 3xkroppsvikt tror jag är med tröja? rätta mig om jag har fel.
175 tror jag att jag läst att han gjort utan tröja och det är snuskigt bra när man väger så lite.
Damien Thorne skrev:
Pulzen skrev:
Jag har ju pressat 3ggr min egen vikt så att ett högre repsantal på min egen vikt ska väl inte va nåt större bekymmer!
Hur mycket vägde du då?
Själv så har jag pressat nästan dubbla kroppsvikten (140kg och vägde 72kg).
Det mesta jag har sett eller hört någon pressa tidigare är dubbla kroppsvikten.
Jag måste läsa din journal för att se hur stark du är :D
Edit. Jag gissar att du skrev fel och menade 2ggr din egen vikt.
Nejdå 63kg kv och 190kg på tävling med tröja.
63x3=189
Pulzen skrev:
Jag vet att jag är riktigt uthållig och repstark framförallt i bänken så det ska bli riktigt kul att se vad man kan prestera!
Jag har gjort en hel del reps på 100kg under en plojtävling så jag vet att jag kommer att lyckas bra!
Men ändå jag är lite rädd för att bli misstrodd om det nu skulle vara så att det INTE blir filmat...
Men precis som Fredrik nämnde tidigare ingen här vinner ju 1 miljon i prispengar eller nåt...så vad tjänar jag som är 31 år gammal på att ljuga eller skryta upp mig själv inför andra som man egentligen inte känner?
Jag har omvärderat lite hur många reps jag tror du kommer göra. Vet att jag själv gjort runt 50 reps på 60 kg och då är jag värdelös på att reppa så jag kommer inte misstro dig om du säger att du gör 50+ reps.
Pulzen skrev:
63x3=189
Jag trodde du menade utan tröja.
190kg är jävligt starkt även med tröja. Har du svenskt rekord?
Men du har gjort 175kg utan tröja? Som sagt... Du är en övermänninska :)
Fredrikn77 skrev:
Pulzen skrev:
Jag vet att jag är riktigt uthållig och repstark framförallt i bänken så det ska bli riktigt kul att se vad man kan prestera!
Jag har gjort en hel del reps på 100kg under en plojtävling så jag vet att jag kommer att lyckas bra!
Men ändå jag är lite rädd för att bli misstrodd om det nu skulle vara så att det INTE blir filmat...
Men precis som Fredrik nämnde tidigare ingen här vinner ju 1 miljon i prispengar eller nåt...så vad tjänar jag som är 31 år gammal på att ljuga eller skryta upp mig själv inför andra som man egentligen inte känner?Jag har omvärderat lite hur många reps jag tror du kommer göra. Vet att jag själv gjort runt 50 reps på 60 kg och då är jag värdelös på att reppa så jag kommer inte misstro dig om du säger att du gör 50+ reps.
Får se hur det slutar... kommer nog att testa imorgon! e riktigt sugen nu faktiskt... tråden sporrade en hel del måste jag säga!
Vi måste hitta på nå mer sånt här "Fredrik" och tydligen verkar ju folk här inne uppskatta sådana här trådar!
Pulzen skrev:
Fredrikn77 skrev:
Pulzen skrev:
Men precis som Fredrik nämnde tidigare ingen här vinner ju 1 miljon i prispengar eller nåt...så vad tjänar jag som är 31 år gammal på att ljuga eller skryta upp mig själv inför andra som man egentligen inte känner?Jag har omvärderat lite hur många reps jag tror du kommer göra. Vet att jag själv gjort runt 50 reps på 60 kg och då är jag värdelös på att reppa så jag kommer inte misstro dig om du säger att du gör 50+ reps.
Får se hur det slutar... kommer nog att testa imorgon! e riktigt sugen nu faktiskt... tråden sporrade en hel del måste jag säga!
Vi måste hitta på nå mer sånt här "Fredrik" och tydligen verkar ju folk här inne uppskatta sådana här trådar!
Jo, det är alltid skoj med skojtävlingar som kan sporra lite extra. Att man testar nåt nytt.
Jag håller på att spåna på fler roliga tävlingar men det är svårt att hitta nåt som blir någorlunda jämnt.
Får se vad vi kan hitta på mer.
Får ju nästan slänga in en grepptävling också. Där spelar inte kroppsvikten nån roll så där kan man jämföra rakt av.
Kanske filmar lite på gymmet idag o slänger upp nån mer utmaning. =)
Mark med supinerat grepp kanske? Eller enhandsmark för extra greppdödande?:P
Lajne skrev:
Nej!!!
Då vinner ju Fredrik77! :)
Vi måste hitta på en tävling som han INTE är stark i.
Han gör 250kg i mark med överhandsgrepp.
Damien Thorne skrev:
Pulzen skrev:
63x3=189Jag trodde du menade utan tröja.
190kg är jävligt starkt även med tröja. Har du svenskt rekord?
Men du har gjort 175kg utan tröja? Som sagt... Du är en övermänninska :)
Jag har gjort 5 st singlar på 175kg ganska lätt utan tröja... har aldrig kört på tyngre än så utan tröjan.
Nej jag har tyvärr inte det svenska rekordet.
Det rekordet har Magnus Carlsson i klass 67.5kg på 208kg tror jag det är? sen ett par år tebax... Fredrik rätta mig om jag har fel!
Men gjorde en ökning till 195kg den 24e förra månaden efter att stått stilla i styrkeökning i bänken sen 5år vilket va otroligt kul... inget godkänt lyft vill jag väl påstå... då jag vet att rumpan lättade lite från bänken men ändå!
Nej jag anser mej inte som nån sorts övermänniska...
Jag e ju ganska liten och är mjuk i ryggen och kan svanka ganska mycket... och med den kombinationen så får jag ju inte så lång pressväg heller!
Så jag har väl relativt lite mer fördel än många andra kan man säga.
Det finns faktiskt andra killar som är mycket mer "övermänniska" som tex Amit Sellberg vann SM i SL klass 75kg 2008 väger 6-7kg mer än mig och har gjort exempelvis 300kg i knäböj! Det är övermänskligt...och fler finns det säkerligen!
Damien Thorne skrev:
Testade senast för 2.5 månader sedan. Då gjorde jag 23 reps. Ska testa igen imorgon.
http://www.youtube.com/watch?v=GUywmqUBJ-o
75kg*23
Bra gjort...! men jag säger som jag sa till Fredrik varför slutade du? fanns ju mer örk ju! :)
Pulzen skrev:
Damien Thorne skrev:
Testade senast för 2.5 månader sedan. Då gjorde jag 23 reps. Ska testa igen imorgon.
http://www.youtube.com/watch?v=GUywmqUBJ-o
75kg*23Bra gjort...! men jag säger som jag sa till Fredrik varför slutade du? fanns ju mer örk ju! :)
Styrkemässigt fanns det några reps kvar. Men mjöksyran slog till ordentligt.
Lajne skrev:
Bra förslag! Kommer en ny tråd ikväll där vi jämför mark med frontgrepp eller supinerat grepp kanske man kallar det.
Nytt försök idag, klarade 19 reps.
Min träningskompis Micke klarade 25 st på 102,5.
Så jag fick pisk =(
Film:
http://www.youtube.com/watch?v=rkoEayeObiU
Fredrikn77 skrev:
Så jag fick pisk =(
Film:
Härligt Fredde det tar sig... fortsätter du så här har du snart D-kupa :)
snart e det min tur :s
Senast redigerat av Pulzen (2008-04-13 19:54)
Fredrikn77 skrev:
Så jag fick pisk =(
Film:
Mycket bra Fredrik :)
Pulzen skrev:
Fredrikn77 skrev:
Så jag fick pisk =(
Film:
http://www.youtube.com/watch?v=rkoEayeObiUHärligt Fredde det tar sig... fortsätter du så här har du snart D-kupa :)
snart e det min tur :s
Jo, dom växer så det knakar.... ;-)
20 reps är nära nu också, hade varit skoj att sätta det. 20x125= 2,5 ton
fattar inte hur man kan bli så jävlars stark som du är fredrik! 19 reps på den där vikten, när man själv tar den en gång. så sjukligt imponerande, oavsett kroppsvikt =O
zartok skrev:
fattar inte hur man kan bli så jävlars stark som du är fredrik! 19 reps på den där vikten, när man själv tar den en gång. så sjukligt imponerande, oavsett kroppsvikt =O
Tack ska du ha. Antar att det är bra anlag, målmedveten genomtänkt träning under en längre tid som ligger bakom.
För fyra år sen så gjorde jag ungefär 130 kg som max. Sen har jag ökat ungefär 15 kg per år, inga jätteökningar egentligen.
Sista året har det dock börjat bli svårare att öka längre. Men förhoppningsvis ska man väl iaf kunna öka 5 kg per år ett tag till.
15år
176cm
80kg
80kg*11
Meh.
Jag testade idag.
Det blev 29 reps på 75kg (Väger 74kg)
Film kommer imorgon.
Visste att Damien skulle dominera den här tråden :)
Pulzen har ju inte kommit in och postat nåt resultat än, det borde bli brutalt. Men bara för att alla gissar så jävla högt på honom kommer han väl göra en stabil 6a eller nåt:P Riktigt bra jobbat iaf Damien, 29 reps är syra:P
F.ö. känns det lite jobbigt att så få som är sämre än mig postade här, vaffan hände med alla medelmåttor liksom?:P Nu har vi bara tävlande styrkelyftare, superrippade konstigapellefant+mikli, också jag och harvester of sorrow-.-
Senast redigerat av Lajne (2008-04-14 19:54)
Vet inte nu för min skada men här är en medeljävel
Vikt på den tiden 76kg
75x12 ca
fan är nog under medelmåtta:S