Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Pulzen skrev:
Hoppas att tråden kommer igång igen... och att några försöker slå sina egna resultat...
Och det gäller även dig Fredrik =)
Jag kommer i alla fall att fortsätta... ;)
Jag lovar att försöka ta mig upp till 20 iaf under hösten.
Jag tycker vi borde leka knäböj på egen kroppsvikt. Jag känner dock att uppdateringsansvaret för att jag ska starta en sån tråd själv tynger lite för mycket just nu (hint hint).
Gärna det. Jag gjorde 100x25 när jag vägde ca 94kg. Testar gärna igen på lägre vikt.
En tävling jag såg så räknade dom på antal reps på 1.5 x KV. Då slapp man göra lika många men jag ser hellre att vi kör på 1 x KV och blir rejält illamående istället.
Alltidxx skrev:
Jag tycker vi borde leka knäböj på egen kroppsvikt. Jag känner dock att uppdateringsansvaret för att jag ska starta en sån tråd själv tynger lite för mycket just nu (hint hint).
Får väl se om någon känner sig manad att starta en sån tråd.
Det är iaf ingen tråd för mig. Att reppa på kroppsvikt i böj är ju ren konditionsträning.
1,5xkroppsvikt skulle jag kunna ställa upp på men då blir det inte så många för min del hur som helst.
Men Fredrik erkänn att det är kul :D
Älskar såna här utmaningar. Jag tänker starta en tråd inom en snar framtid.
Om vi kör 1,5xKV så misstänker jag att det blir färre som kan vara med än på bänkpresstävlingen. Jag vet inte om 1xKV är för låg belastning, illamående är ju ganska roligt trots allt :)
Vi kanske ska köra 1,25xKV?
Ett förslag är väl att göra en samlingstråd "SL-på kroppsvikt" och köra alla tre på kroppsvikt. Att det är konditionsträning spelar väl ingen roll, kolla pulzen med sina 63 reps i bänk.
Blir lättast om vi gör 1 X kroppsvikten överallt. Marklyft kommer bli riiiktigt intressant, med tanke på hur det bränner korsryggen :)
*blärgh* jag kräktes bara jag tänkte på det stevebc :(
bah! dubbla kroppsvikten i böjjar eller ingenting alls! XD
stevebc skrev:
Marklyft kommer bli riiiktigt intressant, med tanke på hur det bränner korsryggen :)
Hahaha du är juh galen pöjk!
Handledscurls på 0,5xkv + vadpress i benpressen på 3xkv! VEM ÄR PÅ?!?!
Kan inte nån mod fixa en samlingstråd då? Jag lovar att va med när min skada är borta ;) Kan ju vara kul med just sl övningarna på kroppsvikt kanske.
Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-07-25 15:11)
stevebc skrev:
Blir lättast om vi gör 1 X kroppsvikten överallt. Marklyft kommer bli riiiktigt intressant, med tanke på hur det bränner korsryggen :)
Högrepsmark ftw! Ger iaf mig mycket mer än många set lågreps. Typ 12-15 reps mark med typ 80% RM! Blir mycker pausande och frustande, men det är jääävligt skönt! MAn bara känner hur anabolt det! hah
That's it. Jag ska göra 90kg x 50 nästa markpass.
Jag väger förvisso 76 kg, men det finns inga 0,5kgs-kakor på gymmet och 75 kg är närmare än 77,5 kg.
16 reps på 75 kg iaf.
coffe_aberg skrev:
Jag väger förvisso 76 kg, men det finns inga 0,5kgs-kakor på gymmet och 75 kg är närmare än 77,5 kg.
16 reps på 75 kg iaf.
Det får väl anses som godkänt. En lösning är ju att du lägger på dig lite så att du väger 77,5 annars :)
Du plockade en placering. Men du får inte göra mer än 19 reps!! jag skulle få svårt att kontra då jag är uppe på 133 kg kroppsvikt i nuläget!
133 kg! Det är ju som en hel karl! :-) Jodå, jag ska lägga på mig lite, men 19 vette fan om jag lyckas med om jag inte verkligen går inte för det och det känns väl inte som högsta prioritet direkt.
Synd att inte fler deltar här, de flesta som deltar är ju hyfsat starka vilket innebär att ens prestation inte blir så märkvärdig i jämförelse. Kan inte fler som är klenare än jag vara med så jag kommer högre upp på listan relativt sett. :-)
Senast redigerat av coffe_aberg (2008-08-12 10:44)
coffe_aberg skrev:
Kan inte fler som är klenare än jag vara med så jag kommer högre upp listan relativt sett. :-)
Nej!
Herr Oberst skrev:
coffe_aberg skrev:
Kan inte fler som är klenare än jag vara med så jag kommer högre upp listan relativt sett. :-)
Nej!
Din missunsamme sate! Om du får en kaka då?
Senast redigerat av coffe_aberg (2008-08-12 10:45)
Okej jag kan väl kanske köra mina 9-10 reps någon gång.