Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

När vet man att "biffningen" är över?

Registrerad: 2007-12-01

Det är ju ganska lätt att se när man är klar med deffen både våggmessigt,fettprocentmässigt eller utseendemässigt. Jag har bulkat ett tag nu och jag undrar helt enkelt när det är dags att sluta? (viktmässigt). Är 1.75nu och väger runt 74.5. Vägde 70,5(!) när jag börja för 3 veckor sedan men då började jag med kreatin också så det gav ett par kg direkt. Hoppas att det är en bra uppgång, känns bra iallafall =). Är som sagt osäker på när jag ska inleda slutfasen..Några tips?

Registrerad: 2007-03-19

Kör på tills du känner att du har blivit för fet. Finns väl egentligen inget som säger att du inte kan "bulka" dej igenom hela livet om du trivs med det och det är ditt mål :)
3 veckor är annars väldigt lite, du har nog inte lagt på dej några muskler att prata om.

Från: Lund/Gerda
Registrerad: 2005-10-06
Webbsida

bulka till nästa sommar, börja deffen(om du nu vill deffa) någon månad innan beachsäsongen! eller deffa lite när du är överfet helt enkelt xD

jag ska alltså bulka tills sommarn 2009?:P och gå upp 0.5kg/vecka?:P hoppas verkligen att jag har missförstått det hela ;)

Registrerad: 2007-08-01

ja du har nog missförstått detta, 3 veckors bulkande är inte ett skit.Enbart fett du lagt på dig imo.
Som sjöräven sa kör till nästa sommar.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

För de mindre hardcore: Sluta bulka när du inte kan se k*ken längre.
För de mer hardcore: Sluta bulka när du inte kan se fötterna längre.
För de riktiga männen: Sluta inte bulka.

Från: Gymmet
Registrerad: 2007-01-26
Webbsida

Nu handlar min fråga inte direkt om Topic men jag pallar inte skapa en helt ny tråd för de, om skaparN vill ursäkta.

Ja e 170 o väger ~70kg o ser knappast rippad ut, har inte kollat upp min bf% men jag tvivlar på att den är för låg. Enligt bmi kan jag gå ner till ~57kg utan o va underviktig men då lär jag se ut som en räka o väga som en mus. Jag vet att jag bör bygga på mig till en 80kg i deffat tillstånd men jag hinner tyvärr inte den resan till sommarn ;D Så ja tänkte gå ner några kilo bara för o få fram linjerna till beachen; VÄRT? bästa vore kanske o lägga upp en bild på hur ja ser ut atm, får väl bli om de krävs.

Tycker ni det e ok att gå ner till 60-65kg under sommarn för o sen sikta på 80 till nästa vår? :D

Edit: okej min fråga va typ tvärt om trådens egentliga mål haha... kan flytta den om någon admin blir arg.

Senast redigerat av Wille005 (2008-04-10 20:02)

Webbsida

Wille005 skrev:

Nu handlar min fråga inte direkt om Topic men jag pallar inte skapa en helt ny tråd för de, om skaparN vill ursäkta.

Ja e 170 o väger ~70kg o ser knappast rippad ut, har inte kollat upp min bf% men jag tvivlar på att den är för låg. Enligt bmi kan jag gå ner till ~57kg utan o va underviktig men då lär jag se ut som en räka o väga som en mus. Jag vet att jag bör bygga på mig till en 80kg i deffat tillstånd men jag hinner tyvärr inte den resan till sommarn ;D Så ja tänkte gå ner några kilo bara för o få fram linjerna till beachen; VÄRT? bästa vore kanske o lägga upp en bild på hur ja ser ut atm, får väl bli om de krävs.

Tycker ni det e ok att gå ner till 60-65kg under sommarn för o sen sikta på 80 till nästa vår? :D

Edit: okej min fråga va typ tvärt om trådens egentliga mål haha... kan flytta den om någon admin blir arg.

om du tror att du redan håller låg fettprocent så är det väl ordentligt overkill att gå ner 10 kilo imo. egentligen är det ju helt och hållet personal call huruvida man vill gå ner över sommaren, men jag tycker själv det är nice, bara man inte tappar styrka. det är ång-häst. fast som sagt, allt är ju beroende på vad du har för fettprocent i dagsläget. eller så skiter du i vågen och avgör att du är nöjd med deffen när du är nöjd med spegelbilden.

Webbsida

sjöräven skrev:

om du tror att du redan håller låg fettprocent så är det väl ordentligt overkill att gå ner 10 kilo imo. egentligen är det ju helt och hållet personal call huruvida man vill gå ner över sommaren, men jag tycker själv det är nice, bara man inte tappar styrka. det är ång-häst. fast som sagt, allt är ju beroende på vad du har för fettprocent i dagsläget. eller så skiter du i vågen och avgör att du är nöjd med deffen när du är nöjd med spegelbilden.

Jao precis de e ju helt va jag själv tycker o jag sitter inte o ber er bestämma eller något sånt. Jag har inte en låg fettprocent skulle jag själv säga, men jag är verkligen inte tjock. Det är typ precis så man inte ser magrutorna (klassikern?).
styrka har jag tappat när ja gått ner ett par kilo bara... de svider i kämparglöden men jag kör på ändå. Jag kommer nog fortsätta "deffa" tills jag fått fram tillräckligt mycket. Hoppas nu det finns något där under bara ;O

ryssen skrev:

ja du har nog missförstått detta, 3 veckors bulkande är inte ett skit.Enbart fett du lagt på dig imo.

Jag tycker att jag har märkt en skilland, defenetivt. Hur lång tid skulle du rekommendra att bulka då isåfall? Jag vet att sommarn är körd men att bulka till 2009 är ju lite overkill med tanke på att man går upp en 0.5kg/vecka.

Avstängd
Registrerad: 2008-04-10

Lajne skrev:

Hähähähä. Hur orkar ni bulkaret trycka i er så mycket som möjligt då?

Registrerad: 2007-12-02

Confed skrev:

ryssen skrev:

Jag tycker att jag har märkt en skilland, defenetivt. Hur lång tid skulle du rekommendra att bulka då isåfall? Jag vet att sommarn är körd men att bulka till 2009 är ju lite overkill med tanke på att man går upp en 0.5kg/vecka.

Du kommer inte riktigt öka 0.5kg/v sen utan det trubbas av. Sen behöver du inte öka så mycket per vecka, lägg dig på ett litet mindre energiöversktot, då bygger du men lägger inte på dig fett lika snabbt.

Registrerad: 2007-12-02

Lajne skrev:

Jag gillar ditt sätt att tänka! =D

Avstängd

Ove Rytters syn på bulkning.

10. Bulka inte upp dig

Jag har aldrig fattat vitsen med att lägga på sig en massa fett kring midjan. Jag vet, alla proffsen skryter med hur mycket de äter, den de gör också ofta en massa annat som de inte talar lika högljutt om. Om du inte råkar vara en mycket mager tonåring, ska du inte bulka upp dig. Du lägger inte på dig mer muskler på det sättet, bara mer fett. Bodybuilding handlar om muskler. Fylliga symmetriska, stenhårda och starka muskler. Inte fett. Visst, när du tränar för uppbyggnad kommer du att lägga på dig några extrakilon, det gör de flesta av oss, men längre än så bör du inte gå. När magrutorna är ett minne blott, glöm det där med att gå upp i vikt ytterligare.

Som bodybuilder bör du sträva efter att alltid se bra och hälsosam ut. Ett resultat av det kommer att vara att du mår bättre och att din träning känns lättare. Varje kilo fett du lägger på dig måste dietas bort någon gång om du vill ha synliga muskler. Tillsammans med fettet kommer en del muskler att brännas bort också. Ju mer fett du måste ta bort, desto större muskelmassa försvinner samtidigt. Visserligen kan du behålla en hel del muskler om tidsperspektivet medger en diet på längre tid. Men i de mest extrema bulkfallen skulle det i så fall betyda en diet på flera år. Ingen trevlig tanke.

Om det inte är tillräckligt för att övertyga dig, så visar den senaste forskningen att våra kroppar börjar lagra allt mer fett om vi äter för mycket.

Ja, vad föreslår du att man då gör om man vill bygga muskler? :-)

Avstängd

Confed skrev:

Äta lagom mycket. Äter man rätt mängd kommer den mängden gå åt till muklerna och inte till fett. Det säger sig självt, lägger man på sig bilringar äter man mer än vad som behövs. Om man ska fylla ett handfat med vatten fyller man det inte tills det svämmar över, det blir inte mer vatten i handfatet ändå.

Webbsida

Luffe-glader skrev:

Confed skrev:

Äta lagom mycket. Äter man rätt mängd kommer den mängden gå åt till muklerna och inte till fett. Det säger sig självt, lägger man på sig bilringar äter man mer än vad som behövs. Om man ska fylla ett handfat med vatten fyller man det inte tills det svämmar över, det blir inte mer vatten i handfatet ändå.

...lagom..

ja i vilket fall måste du i princip ligga på kalori-överskott för att kunna bygga. har du über koll på din kost kan du ju lägga dig säg 100-200 kcal över ditt vanliga intag - för att bulka "optimalt". eller så är du en slapp jävel som inte pallar väga varenda jordnöt du stoppar i dig och ser helt enkelt till att käka ordentligt, deffa kan man alltid göra, och nej, det kommer inte ta flera år.

Ja..tror inte att jag kommer att behöva deffa i ett år. Och det är inte så att jag grisbulkar heller.

Webbsida

Med andra ord förespråkar han en försiktig bulk snarare än grisbulk? Det är väl ganska enade åsikter på att det läggs minst fett då? :P

Registrerad: 2007-06-26

Det slutar aldrig. Tro det eller ej, det finns "riktiga män" (som Lajne hänvisar till och därmed har dömt ut sig själv som mindre hardcore) som aldrig deffar. För flertalet deffar man tills man når en icke-acceptabel nivå av flott och då säger man "nä fy fan nu får det vara nog" och så deffar man. Oftast tenderar denna tidpunkt inträffa några månader innan sommaren...

Registrerad: 2007-06-26

Luffe-glader skrev:

10. Bulka inte upp dig

Jag har aldrig fattat vitsen med att lägga på sig en massa fett kring midjan.

Ove Rytter har aldrig fattat att man bygger muskler och styrka mycket bättre med ett rejält överskott kalorier. Alla kan inte förstå allt.

Avstängd

Alltidxx skrev:

Luffe-glader skrev:

10. Bulka inte upp dig

Jag har aldrig fattat vitsen med att lägga på sig en massa fett kring midjan.

Ove Rytter har aldrig fattat att man bygger muskler och styrka mycket bättre med ett rejält överskott kalorier. Alla kan inte förstå allt.

Fett bygger fett, inte muskler. Alla kan inte förstå allt, av förekommen anledning.

Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Luffe-glader skrev:

Fett bygger fett, inte muskler. Alla kan inte förstå allt, av förekommen anledning.

Du försöker alltså säga att du är ett troll. Jag förstår.

Från: Uppsala
Registrerad: 2007-12-04

http://www.sund.nu/docs/artikel.asp?tem=2&art=277

Mycket bra artikel om fettceller, funktion och varför det är enklare att gå upp i vikt om man någon gång tidigare varit överviktig!

(Reklam på sidan)

Registrerad: 2007-09-19

Lajne skrev:

Om man slutar se fötterna före k*ken då? :P

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB