Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Om jag dricker Actimel yoghurt får jag bra immunförsvar då?
Om jag tar acidofilus pecidofulus eller whatever den nu heter, får jag bra immunförsvar då?
Möjligen bättre, men det mest troliga är att alla goda bakterier dör i din magsyra.
Vill du öka chanserna så får du dricka det i samband med måltid och kontinuerligt varje dag, och för att få effekten kan du behöva göra så i uppemot ett halvår.
Effekten försvinner så fort du slutar dricka.
Probiotika fungerar, men problemet är att få bakterierna att nå tarmen och sen överleva där. Det är en annan femma.
Senast redigerat av cali (2008-04-06 00:08)
Aha, okie...
Priobotika, vad är det?
Vad dåligt att de avtar så fort man slutar dricka det. Och att man måste dricka det varje dag...
Trodde de sa på Actimel reklamen att de blir bättre inom 14 dagar, annars får man pengarna tillbaka...
Actimel är probiotika, det är snälla bakterier som vi har i tarmen och som fungerar läkande för kropp och immunförsvar samt hjälper spjälka maten.
Men att Actimel skulle vara så mycket bättre än typ A-fil, en youghurt el dyl ser jag som föga troligt.
Tror det stod på någon hälsosite att actimel faktiskt fungerar, men dom rekomenderar det inte på grund av det tydligen är mycket socker i dom. Däremot Verum hälsofil & Dofilus är inte så söta & behövs bara 2 dl av om dagen för att få effekt. Om A-fil mm stod det att man var tvungen att dricka flera liter om dagen för att få effekt. Jag har själv IBS, och jag måste säga att Verum Hälsofil fått min mage att bli hyffsat normal, är riktigt nöjd med den:)