Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 3 4 5 6 7 … 28  

Carros träning

Från: trollhättan
Registrerad: 2006-11-08

Haha =)
Ja svinballt! känns som att det är jäkligt jobbig men grym träning! Lite annorlunda! Kalasbra att vi har fått det på gymet innan visste jag inte att det existera!

Cybercowboy skrev:

Rosa it is. Gäller att bejaka sin feminina sida.
Har faktiskt aldrig provat, men det verkar vara bra skit enligt hörsägen.

Hur gick utrullningarna? Kommer du ända ner, eller hur var det?

Mjo, kan garantera att man blir jäkligt trött!

hm dom där ja. kommer inte speciellt långt ner :( måste jag fortsätta med dom? haha nädå men jobbigt är det iaf!

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Måste och måste, de är jävligt effektiva och bygger upp en bra bålstyrka som du har bra användning av i böj och mark t.ex. Om det är för tungt att köra med stång, så kan du köra med en sån stor (rosa?) boll och sätta upp armarna/armbågarna på, och sedan göra en liknande rörelse.
http://www.myfit.ca/exercisedatabase/images/elastic/ballrollout.gif

Gå aldrig så djupt så att du tappar formen, då kan du skada ryggen. Step by step...

mm, skojja bara ;-) kan ju prova med en boll men det låter nästan svårare! Jo antar att man kommer längre ner ju mer man kör?

Ju starkare du blir, desto bättre klarar du av att hålla formen och desto längre ner kan du köra utan att den blir lidande. Och desto starkare du blir, desto bättre klarar du av att hålla formen i knäböj och inte fälla ryggen.

Rosa bollen var bara ett tips, om det går bra med skivstång så fortsätt att köra så.

okej.. jo jag ska försöka köra dom o se hur det går. Händer det inget kommer jag säkert tröttna men :(
tror inte ens vi har rosa bollar heller :( snyft

Registrerad: 2007-08-14

Hej! Såg att du var från Thn, och körde med kettlebells på gymmet.. Hrrm, kan det vara plus? Isånnafall kör vi ju på samma gym, :p

Ja! tror bara plus har dom än sålänge? :-) ok coolt haha trodde inte folk från min stad existera på det här forumet. :)

Jag tror också det.. Nej, haha! Trodde inte jag heller. :p Är du ofta där? Tänkte bara om jag hade sett dig eller något.

=) ja 4-5 dagar i veckan iaf! du då?

Ja, absolut. Jag är där oooofta. Fast mest ganska tidigt, och du verkar träna mest på kvällen? :p
Hrrm. Jag är i alla fall 164 lång (kort?), och mörkhårig! Säger mycket va? haha.. :p

hm ok. haha sa mig ju mkt hm inte :-) ja gillar inte o träna innan jag käkat middag, blir så klen då haha
jag är också mörkhårig eller ja ljusbrun :D har säkert sett dig nångång!

Ja, det är lätt att det blir så. :p jag bor precis bredvid, så när jag kan tränar jag oftast efter frullen.. så lite folk där då, mest små panschisar som inte paxar grejerna allt för länge, hihi. :p

hehe jo det är fördelen med att träna på morgonen! blir morgonpass ibland när jag jobbar kväll annars föredrar jag som sagt kvällspass :-) skönt att bo nära hehe

Jajamän. Ska snart iväg dit nu och köra lite rygg&bic. Har också funderat på att fråga där om kettlebells, är det bara att fråga så får man en "lektion" eller?

ok härligt, jag ska dit ikväll igen haha. hm ingen aning faktiskt. Min kusin jobbar ju som pt ;) så jag grabbar bara tag i han om jag undrar nått eller så grabbar han tag i mig när han vill visa nått nytt som igår tex. men borde man ju kunna boka :-)

jaha, jaja okej :P hoppas det går bra, kör hårt!

idag blev det bröst, axlar och triceps! Aldrig kört combom bröst axlar men det gick bra fast i princip all axelträning utfördes med kettlebells ;-)

Bänkpress
uppv. 20 kg: 20
32,5 kg: 6,6,6
30 kg: 8

sned hantelpress, skulle försöka ge mig på 13,5 kg hanteln men tappa den typ. haha hade nog orkat om jag bara fått upp den :(
11 kg: 10,10,10

peckdeck
10 kg: 15
15kg: 8,8,8

Sen lämnade jag då skivstänger och hantlar till förmån för kettlebellsen? lät kul. hehe

en slags millitärpress med 8 kg kettlebell
10,10,10,10 på varje arm
i superset med:
drag mot hakan 12 kg kettlebell
10,10,10,10

En slags stretch variant. Med stabilitet för axeln bla. väldigt krånglig orkar inte förklara tror inte det går heller ;-) 8,8,8 ggr med en 4 kg kettlebell

Liggande tricepspress med stång
8,5 kg: 12
11 kg: 10,8,7

Pushdown med rep * var inte kul så jag bytte till stång
12,5 kg: 6,5

pushdown
12,5 kg: 12
15kg: 8,7,7

Baksida axlar i peckdeck, omvända flyes * kan säga att här vart jag helt slut, vart på gymet i ca 2 h. hehe blev lite långt pass idag!
5 kg: 15
10 kg: 5,5,5
5 kg: 12

Jag hade lite svårigheter o schamponera håret i duschen. undra hur det kommer kännas imorn. :S men skönt pass för övrigt! Go kettlebells, go kettlebells. haha

Senast redigerat av Carro09 (2008-04-16 13:49)

Nyss hemkommen från ett benpass. Skönt pass!

Knäböj
uppv. 20 kg: 15
40 kg: 6
50 kg: 4 reps pb
55 kg: 1
40 kg: 8

benpress
80 kg: 8
100 kg: 6 pb
120 kg: 4,5 pb

liggande lårcurl, försökte sträva efter o få kontakt här
15 kg: 10,10
20 kg:6,7
17,5 kg: 9

Knäböj med kettlbell, håller i kettlebellen framför mig med en arm typ
12 kg: 10,10,10,10

benspark, med halva så menar jag att jag inte kör ända upp (för jag orkar inte) utan bara matar ut det sista så att säga. skönt
40 kg: 8 + 2 "halva"
50 kg: 4
35 kg: 10+ 4 "halva", 7+ 3 "halva"

sittade vadpress
30 kg: 12
35 kg: 10,10,10

baksida lår på boll
KV: 12,12,12

lekte lite på bollen. knästående på pilatesboll. bålstabilitet o balans eller nått ;-)

Raka marklyft med kettlebell, provade o det kändes bra! tycker det kändes bättre än o köra med stång som jag iofs bara provat 1 gång, men känns som jag behöver stå på nått för o komma längre ner. är väll så vig ;-) haha
12 kg: 12
16 kg: 12,12
20 kg: 12,15

Ja det var det ;-) hade lite träningsvärk i baksida lår idag tror det var efter stretchövningen jag gjorde med kettlebells häromdagen.. Ska bli intressant o se hur mina ben mår imorn. förväntar mig åtminstånde liite träningsvärk! :-)

Senast redigerat av Carro09 (2008-04-17 19:10)

Jag tror du skulle tjäna på att fixera repsen i böjen, så att du kör en serie 3x3 (t.ex.) på samma vikt, istället för att hoppa runt mellan olika vikter/reps. Nästa pass skulle kunna de tyngsta seten kunna se ut som följande:
52.5x3 50x3x3 - det första setet är för att hela tiden förbättra dig från förra passet och det ska vara relativt tungt. Nästkommande vecka blir 55x3 52.5x3x3, förutsatt att du klarade föregående veckas vikter.

Det är ett förslag som lägger fokus på styrkan, men eftersom du kör en del andra övningar så kan du köra något högre repsantal i dem (som dagens pass ungefär) för att få lite hypertrofiträning.

Om du känner att din teknik är bristfällig är det dock lite dumt att kötta på med 3:or, då kan det vara bättre att köra 5:or istället så att du inte bygger in dig själv med en risig teknik.

Så endera gör du som jag säger, eller så gör du som de andra fjollorna på gymmet och mestränar.... http://www.smiliesarena.com/emoticons/Main/Humour/whip.gif

Tack för tipset cowbow. jag har faktiskt aldrig reflekterat över det så det är bara bra du kommer med ett förslag :-) jag bara kör liksom det som faller mig in. men fatta inte riktigt. 52,5 3 set sen 50 3 set sen 3 set igen eller menar du repetitioner? så det blir sammanlagt 3 set, kanske så du mena. dao. jag mestränar  inte! *arg* hur vågar du :P hm 3 elelr 5 or. får se hur det blir med det.

Mesträning it is... http://www.smiliesarena.com/emoticons/Main/Humour/ass5.gif

Du värmer upp och sedan kör du ett set på 52.5 med 3 reps, sedan sänker du och kör 3 set á 3 reps på 50. Första setet är bl.a. för att få upp viktvanan och för att sänka respekten för den vikten inför nästa pass då du ska köra 3x3 på den. Totalt blir det alltså 4 relativt tunga set. Du ska verkligen bita i kudden för att klara det alltså.
Om du kör så här några veckor, så kommer det kännas som att böja på päronvikter på dina nuvarande vikter efter ett tag.

Capishé?!

:O :O

damn vad tungt men känns inte som att jag kommer kunna öka så mkt varje gång men, vi provar :-) fan tog ju ett halvår innan jag våga mig på 40 kg bara för det är så psykist belastande övning :P men nu är 40kg ganska lätt så.

Capishé!! Ska prova göra som du säger, har ju inget bättre förslag direkt ;-)

Senast redigerat av Carro09 (2008-04-17 20:23)

Du klarar det, om du verkligen går in för det. 90% sitter i skallen. Visa att du är en man ffs!!!!

jo jag vet fan varför är det så :P jag står alltid typ 5 min innan jag böjer o förbereder mig mentalt haha

men jag vill ju vara kvinna :( fast en stark sådan hoho

Sidor: 1 … 3 4 5 6 7 … 28  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB