Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 5 6 … 28  

Carros träning

Från: trollhättan
Registrerad: 2006-11-08

Cybercowboy skrev:

Carro09 skrev:

omvända flyes körde jag sist o det kändes la ganska bra men det är lite olika från gång till gång hehe
jag har iaf tänkt o träna baksidan. vare sig jag hittar nån skön övning eller ej men får hoppas jag gör det :P eller så får jag arbeta med mer tekniken på dom jag redan kör. =)

Face pulls! Du kan prova att ha händerna både supinerade och pronerade. Varannat set t.ex.

får la prova det. ska kika på länken va det är bara inte hunnit :D

T-Rex skrev:

Omvända flies i maskin är nice. Det kör jag själv där det finns maskin. Framåtlutade sidolyft och liggande kryssdrag i CC är sekundärt bäst i brist på det. I den mån baksidan inte tränas i basövningarna alltså...

liggande kryssdrag i cable har jag kört lite, men framåtlutande hantellyft har jag aldrig fått grepp om. fast längesen jag prova nu!

Benpass vare idag! det som skulle bli ett kanonpass ja blev inte riktigt som jag tänkt mig! Höll på o få ett totalspel rent ut sagt.

Självklart var bägge stängerna upptagna.. 15 min senare kunde jag påbörja mina kära knäböj, lite smått irriterad ;-)
Knäböj
uppv. 20 kg: 15
40 kg: 8
50 kg: 3*2

När det var avklarat tänkte jag gå vidare till benpressen, MEN som självklart var upptagen den med! Begav mig då istället pustande o en aningen surare för att köra lite lårcurl, när jag fick den briljanta iden att jag skulle prova sittande lårcurl, vilket inte gick så bra. Blev vansinnig och gick därför till den liggande lårcurlen vilket resulterade i:
15 kg: 10
20 kg:6,8,7

Tog en sväng förbi benpressen igen men nu hade en ny snubbe lagt beslag på den, underbart! Hopp tänkte jag, lika bra att gå ner o köra lite benspark då. FEL, för den var upptagen! Nämen är det sant tänkte jag. Jodå det var det allt.

Insida lår blev det då
45 kg: 8*3

Bensparken ledig tack o lov!
40 kg: 10
45 kg:6
50 kg:4
40 kg:8

Tänkte göra ett tredje försök för att se om benpressen var ledig. Och tredje gången gillt blev det! Kände mig ju inte något mör i benen nu! men men skam den som ger sig
Benpress
70 kg: 8*2
90 kg: 6*2

Avslutade detta tokpass med sittande vadpress
30 kg: 10*4

Det var det! Bättre lycka nästa gång kanske ;-) dessutom hade jag med mig 2 kompisar som jag träna lite halvt om halvt med som fick stå ut med sura mig :( Nackdelen med att träna fler är att det tar längre tid. Så när 1 h hade gått hade jag gjort hela 2 övningar!! inräknat all väntetid. jisses. Jag tycker oftast bättre om att träna själv. koncenterar mig mer då :-) Nu har jag tagit ett bad och är på gott humör igen, köpte även en godispåse i all ilska som jag ska snaska på nu. Imorn gör jag kanske ett försök att träna lite axlar och mage förhoppningsvis går det bättre då! :-)

Registrerad: 2007-12-02

Bensparken ledig tack o lov? Alltid folk där på? Om folk kör, kan du inte fråga snällt om du får köra tillsammans med dom?

mchrk skrev:

Bensparken ledig tack o lov? Alltid folk där på? Om folk kör, kan du inte fråga snällt om du får köra tillsammans med dom?

ja precis varenda grej jag skulle ha va upptagen brukar aldrig va så :-) otur! som sagt hade ju kompisar med mig hade jag vart själv hade det kanske vart lättare :)

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

Jag har hört att det är sommar på g, så gymmet får tillökning med folk som ska vara redo för Beach 2008... hoppas det går över snart!!

Delightful_imp skrev:

Jag har hört att det är sommar på g, så gymmet får tillökning med folk som ska vara redo för Beach 2008... hoppas det går över snart!!

ja där har vi det ;-) träna på en dum tid igår med så får la skylla mig själv :-)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Tränar fröken marklyft?

Cybercowboy skrev:

Tränar fröken marklyft?

ja det gör hon allt :) fast hon är vääldigt klen i det har hon märkt

Alright. Varför jag frågar är för att du ser ut att ha en obalans i ration quads/hams i din benträning. Tränar du mark så hjälper det till att balansera ut det lite grann iaf. Att du skriver att du är klen (allt är relativt) förstärker det ytterligare, då dina hams kanske är för klena för att du ska kunna trampa igång stången ordentligt - dvs du har tränat dem för dåligt.

Hur mycket drar du i mark? 200kg+?!

jo jag är medveten om att jag har det :S ska försöka prio den, men blir att jag aldrig orkar i benpassen så funderar o köra baksida lår nån annan dag istället? har inte kört marklyft såläng, och har inte gjort det på några veckor för har vart trött i konstig i ryggen tror att jag gjort nått på jobbet, mkt lyft osv där. 200 kg? :O skämtar du? :D

Tja, man vet aldrig :) Jag var intresserad hur du låg till i markstyrkan i förhållande till knäböjen.

Jag har dålig koll på hur ditt träningsprogram ser ut, men du skulle kunna köra mark på ryggdagen (om du orkar och ser till att bita i kudden).

inte bra vill jag lova ;-) men tror jag är lite feg också pga man vill inte göra fel liksom o dra på sig massa ryggskador. brukar köra mark på ryggdagen :D fast har inte gjort det dom 2 passen som jag haft med här, typiskt hehe men annars kör jag det då! jag ahr också dålig koll mitt träningsprogram. kör lite olika vecka till vecka beroende på hur jag jobbar osv.

Axlar, mage drog jag till med idag! Skönt pass! Att bara köra dessa muskelgrupper gjorde att jag kunde koncentrera mig på dom ordentligt. kanon!

Stående millitärpress
15 kg:12
20 kg: 6*2, 5

Sittande hantelpress *utan ryggstöd
9 kg: 5
8 kg: 7*2

Hantellyft åt sidan
3 kg: 12*3
4 kg: 10

Framåtlutande hantellyft *kändes inte så bra så stack vidare till peckdecken
2 kg:12*2

Omvända flyes i peckdeck maskin * Fick sån bra kontakt av o köra många reps här hm
5 kg: 12
10 kg:8*3
5 kg:15

Face pulls provade jag på idag :-) blev många set för jag ändrade o småpysslade för att få till det, till slut kändes det ganska bra faktiskt. men jag fick luta mig ganska mkt bakåt för annars skulle jag ramla framåt? kommentarer
5 kg: 12*2
7,5 kg: 11,12
10 kg: 8*2

Brutalbänk * jisses vad denna är jobbig redan efter 1 set blir jag färdig i magen och det går bara utför :-)
KV: 10,8,6

Utrullningar med skivstång àla ab-wheel provade jag också på idag och det är banne mig svårare än det ser ut. På knäna givetvis. kände mig lite rolig och fick samla mental kraft en bra stund innan jag vågade. fick för mig jag skulle ramla pladask på golvet men som tur var hände inte det! kom dock inte så långt ner :(
8*2

hängande benlyft
8*3

Situps i en sån där ställning typ
KV:10
+2,5 kg: 7,6

Plankan 2 ggr vet ej hur länge för jag hade ingen klocka men tills jag ramlade ner på golvet :-) tror jag fått med allt nu. imorn ska jag jobba kväll :( så på lördag eller söndag kör jag rygg och biceps så ska jag väll ha fått med allt för veckan :-)

Senast redigerat av Carro09 (2008-04-10 20:13)

Carro09 skrev:

Face pulls provade jag på idag :-) blev många set för jag ändrade o småpysslade för att få till det, till slut kändes det ganska bra faktiskt. men jag fick luta mig ganska mkt bakåt för annars skulle jag ramla framåt? kommentarer

Stå med en steg-liknande fotställning, ena benet framför det andra alltså. Då får du bra stöd som motverkar att du åker framåt när du drar. Alternativt kan du köra den i en latsdrag-maskin så att du sitter fast med benen, men jag tycker vinkeln blir lite halvknepig då.

Bra pass i övrigt. Kul att se att du kör hantelpressarna utan ryggstöd http://www.energeticforum.com/images/smilies/thumbsup.gif

ah okej det ska jag prova nästa gång :) hm det i latsdragen lät genast mkt krångligare :S

tack. jo kör alltid utan ryggstöd. jag vill gärna svanka tillräckligt ändå :(

Jag är ju big fan av drinkar, typ smoothies havredrinkar osv. :-) tycker det är jätte gott!
tips på smoothie 1 Glas:

125 g kesella lätt
½ banan
1 dl mellanmjölk (eller annan mjölk om man heller vill ha det)
ca 100 g hallon (eller vilken annan fryst frukt man vill ha, jag kör på olika det jag känner mig sugen på)

Mixa nån minut!

kcal: 224
protein: 22g
kolhydrater: 26g
fett: 4g

mums =)

Senast redigerat av Carro09 (2008-04-10 21:46)

rygg, biceps idag. Trodde jag skulle hunnit med o käka middag innan träningen men så blev det inte :( gick bra ändå :)

Dom dära marklyften ja, inget o hurra för
uppv. 20kg: 15
50 kg: 8
70 kg: 1,1 PB faktiskt :$
50 kg: 8

stångrodd
20 kg: 15
30 kg: 10*3

Latsdrag med V handtag
25 kg: 10
30 kg: 6*3

sittade rodd
30 kg: 10
40 kg: 8
45 kg: 4

Chins
-20 kg: 6,7*2

skivstångcurl, herregud nackdelen med o köra rygg biceps tycker jag, man blir så himla trött i armarna efter all ryggträning
15 kg: 7,6,5

hantelcurl
7 kg: 10
6 kg: 11*2

Ett medelmåttigt pass :-) är såå trött i korsryggen efter marklyften, jisses! Puh

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

Chinsen tar sig hörru! :)

njae ;-) mindes inte vilket vikt jag hade sist gång så bara körde på haha sånt kan va bra ibland!

Oh, sicken skön träningsdag idag :-) Måste bara påpeka vilken träningsvärk jag har i ländryggen efter gårdagens marklyft. Men det är väll bra o andra sidan att det känns där det ska kännas! tycker dock att det är scary med träningsvärk just där.

Dagens träning då :-) va på step i 60 min. Jätte roligt som det brukar vara, en underbar instruktör alltså ett underbart pass! Efter det smet jag in på gymet för att köra lite mage!

Brutalbänk
KV: 8,8,8

situps i sån där ställning
KV: 12
+5kg: 7,10,8

Sen träffade jag på min kusin som är pt på gymet och dom har precis fått in kettlebells. så då jäklar körde han igång o visa massa övningar och gud så skojj det var :-) Och JOBBIGT!! men detta var verkligen super kul! Tom så jag började göra konstiga ljud för att det var så jobbigt. haha det blev iaf lite gungningar aka juckningar fram och tillbaks :O knäböj, rackböj eller nått. pressar m.m lite stabilitetsövningar o så. måste verkligen börja köra detta ibland på gymet nu! Va så roligt o prova på nått nytt med :-)

Någon här som provat på tränings med kettlebells? :-) om inte gör det ;-)

Blev ju totalt slut efter detta men körde lite mer mage

hängande benlyft
8,8,8

utrullningar med stång
8,8

Sen fick jag köra ett maratonlopp till bussen! Puh nu är jag helt slut. men det kändes bara så bra idag, det är alltid skojj! Mer sånna här träningsdagar!

Sa någon kettlebells?
http://www.artofstrength.com/Portals/0/Product_images/kb_sizes.jpg
awww så söta -_-

NAW! :-) fast så roliga hade inte vi :( gråa eller svarta tråkiga
har du provat kettlebells cybercowboy?

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Rent instinktivt skulle jag tippa på att cyber använder den rosa men den ser alldeles för stor och tung ut för honom.

Kettlebells är coolt. Ska testa dom på Arnes gym när vi har hälsoträff där.

Rosa it is. Gäller att bejaka sin feminina sida.
Har faktiskt aldrig provat, men det verkar vara bra skit enligt hörsägen.

Hur gick utrullningarna? Kommer du ända ner, eller hur var det?

Sidor: 1 2 3 4 5 6 … 28  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB