Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 17 18 19 20 21 … 28  

Carros träning

Från: trollhättan
Registrerad: 2006-11-08

Cybercowboy skrev:

Äh, har du minne som en guldfisk eller? Kom ihåg hur du tränat sedan skriver du ner det här. Nästa pass så kollar du hur föregående pass gick och sedan höjer du vikterna. Voila.

ehm, ja? jag glömmer hur många set jag kört så fort jag börjat med en ny övning övningen, haha varför tror du jag har skaffat block för? :)

men jag ska försöka komma ihåg iaf o skriva ner här tills jag börjar med blocket igen!

spice och coffe: Tack så mkt :)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Carro09 skrev:

Cybercowboy skrev:

Äh, har du minne som en guldfisk eller? Kom ihåg hur du tränat sedan skriver du ner det här. Nästa pass så kollar du hur föregående pass gick och sedan höjer du vikterna. Voila.

ehm, ja? jag glömmer hur många set jag kört så fort jag börjat med en ny övning övningen, haha varför tror du jag har skaffat block för? :)

men jag ska försöka komma ihåg iaf o skriva ner här tills jag börjar med blocket igen!

Sluta spana på alla svettiga pojkar (tjejer?), det är det som fuckar upp minnet på dig.

haha jag önska jag kunde säga att det finns mkt o spana på men tyvärr! så är inte fallet. Jag kanske helt enkelt är född med dåligt minne.

Registrerad: 2008-03-24

Carro09 skrev:

haha jag önska jag kunde säga att det finns mkt o spana på men tyvärr! så är inte fallet. Jag kanske helt enkelt är född med dåligt minne.

carro, man kan inte få allt ;)

Bröst, axlar triceps igår! ska se vad jag minns från passet!
skriver ej med uppvärmningsseten

bänkpress
40 kg: 4,4
35 kg: 9

sned bänk i smith
42,5 kg: 6,6,6

stående millitärpress
20 kg: 8,8,8

hantellyft åt sidan
4 kg: 10,10,10

sittande axelpress
7 kg: 10,10,10

pushdown
20: 4,4,5

rep över huvud
10: 10,10,10

omvänd peckdeck
10 kg: 8,8,8

baksida axlar ståendes i cable
5 kg: 12,12,12

en annan övning för baksida axlar körde jag också! + lyft åt sidan med bara 1 hand! Ben idag eventuellt :) fast är sugen på att köra rygg. vi får se!

jaha, ligger lite efter med updateringen märker jag. förra veckans ryggpass. (det jag minns hoho)

pullups med lite hopp upp för jag orkar inte annars
4,4,4

latsdrag
30 kg: 6,6,6

skivstångsrodd
25 kg: 8,8,8

skivstångscurl för roddmaskinen var upptagen
12,5 kg: 10,10,10

bicepscurl med rep
10 kg: 10,10,10

sittande rodd
25 kg: 6,6,6 tror jag iaf. ehm

brutalbänk
8,8,7

situps, kettlebellvarianten :)
+4 kg: 10,10,10

Hoppas jag minns rätt! hehe

Och förra veckans benpass. :) eller fredagens närmare bestämt. det minns jag iaf

Benpress för böjen var upptagen
100 kg: 10,10,10

Rackböj med 2 st 16 kgs kettlebell
6,6

raka marklyft
40kg: 10
45 kg: 8,8

sittande vadpress
30 kg:12,12,12,12

liggande lårcurl
15 kg: 8,8,8

ryggresningar
KV: 10,10,10

nedre rygg i maskin
25 kg: 10,19,8

Tror det var allt! Idag blir det nog bröst, triceps och axlar!

hej på er! Längesedan jag uppdaterade nu! har hänt mkt i mitt liv och inte bra saker varför ska det alltid vara så :(
Tränar på som vanligt 4-5 dagar i veckan! På gymmet får man fokusera och tänka på annat, underbart! maten går det väll sämre med. Tappar tydligen matlusten när jag mår dåligt så gud bevare mjölk och ägg! Trots att jag inte uppdaterat min dagbok så har den ändå hjälpt mig, alltid motiverande att titta tillbaka i den!
Styrketräningen har varit väldigt varierad det senaste. Jag kör lite det jag känner för men försökt haft någorlunda koll på läget. Nu har jag iaf bestämt mig för att köra 2 veckor till med lite lättare träning typ 12-15 rep för att sen köra 8-10 reps några veckor och till sist 4-6 rep.

I måndags blev det step, sedan igår blev det bröst och armar. Körde med en kompis som aldrig satt en fot på ett gym förut, men det var roligt! :)

Bänkpress
uppv. stången*2
30 kg: 12,12,12

Sned hantellpress
uppv. 8 kg
10 kg: 12,12,10

Peckdeck
15 kg: 10
12,5 kg: 12,12

Pushdown
15 kg: 12,12,10

Skivstångscurl
12,5 kg: 12,12,10

hantelcurl
6 kg: 12,12,15

Idag har jag en väldans träningsvärk i tuttarna, måste bero på högrepsen. Kör aldrig så många rep, men alltid bra att variera sig! Men det tar emot att sänka vikterna! Ska försöka slänga in några kort på dagsformen, om jag hinner nu innan jobbet eller imorgon. Imorgon funderar jag på att antingen köra ben eller rygg. har haft problem med korsryggen ett tag, haft ont i den så jag är väldigt försiktig med böjjar osv. :( vet inte om det beror på att jag spänner mig mkt eller vad det är. Går det inte över snart så ska jag uppsöka en kiropraktor så dom får knäcka rätt lite ;) Nu bär det snart av till jobbet. Har 2 dagar kvar sen är jag ledig i en dag iaf! jobbat sen i lördags så ganska så trött!

Så får det bli sålänge!

Från: Vänersborg
Registrerad: 2007-06-20
Webbsida

Kul å se att du är tillbaka här carro ;) Du är värkligen välkommen,Tack för att jag fick träna i Vänersborg föresten;p

konstigapellefant skrev:

Kul å se att du är tillbaka här carro ;) Du är värkligen välkommen,Tack för att jag fick träna i Vänersborg föresten;p

ska inte du ta och uppdatera din journal du med!! :)
haha så lite så ;) Just nu jobbar jag ihjäl mig och nästa helg ska jag göra högskoleprovet. :/ sen tänkte jag ev om vi skulle ta och köra nått pass nån helgdag kanske, om du känner fört? :D

Webbsida

klart jag gört,vi får snacka i hop oss, jag har det helt fullt i mitt osynliga chema

jajjemen! Mm samma här :( pust 
men jag hör av mig när jag vet jag har en helg ledig iaf. för det var bara helger du träna på sportlife eller?

Webbsida

det kan vara hur olika som hällst,Som jag brukar säga;)

konstigapellefant skrev:

det kan vara hur olika som hällst,Som jag brukar säga;)

jaja, jag hör av mig iaf ;P

Idag blev det ben trött var jag, men det gick bra ändå! Sista dagen nu jag jobbade på min 6 dagars vecka, sen jobbar jag lördag också. PUH!
Dödsfall idag på jobbet också så det var första gången jag gjorde iordning en avliden. Lite speciellt, men vi fick beröm av dom anhöriga sen för att vi hade gjort så fint så det var roligt att höra.

Ben var det iaf då.

Rackböj djupa med kettlebell
12 kg i varje arm 12,12

benpress
138 kg: 12,12,12,12

Raka marklyft
40 kg: 12,12

Liggande lårcurl
15 kg: 12,12,12,12

Benspark
30 kg: 15,12,12

Ryggresningar
KV: 12,12,12

Ryggen har jag som sagt lite ont i eller så är jag spänd något är det iaf därför ska jag nog ta det lite försiktigt så jag inte skadar mig. Tråkigt :( men men. Tur jag kör lite högreps nu då :)

Gör du några framsteg? Hur ser planen ut? Hur mycket har du lärt dig av din tidigare träning?

Jag har gjort lite ökningar i vissa övningar. Minns inte riktigt iom jag inte har dokumenterat på ett tag + att jag nu kör mer reps.
Sen tänkte jag väga mig och mäta mig. ops skullle gjort det idag, fan frukosten snart nere :( Har nog garanterat inte gått upp något i vikt. Jag förstår inte hur det kan vara så svårt att få i sig mkt mat!

Jadu vilken plan? Att försöka må bra :) och att bli starkare och förhoppningsvis kunna lägga på mig lite mer, men hur ja det har jag inte reflekterat över.
sista frågan fattade jag inte riktigt? jag har ju inte haft nått uppehåll, har ju tränat hela tiden fast lite mer sporadiskt.

Rygg, baksida axlar

Pullups, går bättre och bättre, behöver endast hjälpa till lite med att ta fart upp
5,5,4

skivstångsrodd
20 kg: 15,15,15

Latsdrag
25 kg: 12,15,15

peckdeck för baksida axlar
5 kg: 15,15,16

Sittande hög rodd i maskin
15 g: 12,12,12

Facepulls
15 kg: 12,12,12

Skönt pass! På måndag börjar jag ett nytt jobb på endoskopin. Ska gå brevid i 2 veckor till att börja med. Vete fan vad jag har gett mig in på men ;P min gamla chef ringde mig och hörde om jag var intresserad så jag sa javisst, sen helt plötsligt hade jag massa tider jag skulle jobba i almenackan. Vissa dagar kommer jag jobba från kl 8 på morgonen till 7 på kvällen jag funderar på hur jag ska lösa det med träningen då, men det löser sig alltid! det lär nog snarare vara mitt sociala liv som blir lidande. Imorgon jobbar jag kvällen, sedan blir det axlar, mage, vader tror jag hm ja iaf på söndag! Ser fram emot det :)

Edit: Passet idag kändes mkt skönt, fick ganska bra kontakt i ryggen kändes det som. Jag diggar högreppare för tillfället. haha

Senast redigerat av Carro09 (2008-10-17 15:44)

Carro09 skrev:

Jag har gjort lite ökningar i vissa övningar. Minns inte riktigt iom jag inte har dokumenterat på ett tag + att jag nu kör mer reps.
Sen tänkte jag väga mig och mäta mig. ops skullle gjort det idag, fan frukosten snart nere :( Har nog garanterat inte gått upp något i vikt. Jag förstår inte hur det kan vara så svårt att få i sig mkt mat!

Lyxproblem!

Jadu vilken plan? Att försöka må bra :) och att bli starkare och förhoppningsvis kunna lägga på mig lite mer, men hur ja det har jag inte reflekterat över.
sista frågan fattade jag inte riktigt? jag har ju inte haft nått uppehåll, har ju tränat hela tiden fast lite mer sporadiskt.

Om man bara kör på i samma bana år ut och år in och aldrig reflekterar över vad träningen ger, så är det svårt att göra den effektivare. Om du tränat på ett visst sätt och kollar över hur det gått och sedan märker att det inte alls gått bra än fast du gjort allting rätt - så var det kanske inte ett bra sätt för dig. Det är det (utvärdera/reflektera) som gör att man hela tiden tar sig framåt efter att man tagit sig förbi alla lyxiga nybörjarökningar.

Axlar, mage och lite vader idag!

Stående millitärpress
15 kg: 12,12,12

Stående hantelpress
7 kg: 12,12,12

hantellyft åt sidan
4 kg: 12,12,12

drag till hakan i superset med en magövning
12,5 kg: 12,12,12

crunches i en ställning i superset med...
+2.5 kg: 12,11,10

...sittande vadpress
30 kg: 10,10,10,10

Crunches i maskin. svinigt tungt var det! :/
20 kg: 12,12,12

Jag älskar att köra axlar nuförtiden :) och jag hatar att köra mage som vanligt, dundertråkigt! men jag pina mig igenom 9 set iaf :) Ipoden var laddad med massa ny musik så stämningen var bra förutom att jag i princip var ensam på gymet, undra vad alla gjorde igår egentligen. Hmm, skönt när det inte är mycket folk iofs, men kan ju va trevligt med någon kotte iaf!

Within temptation är grymt bra har jag kommit på, speciellt livelåtarna! Fruktansvärt bra!

Cybercowboy:

Lyxproblem vet jag inte. Jag överdriver inte när jag säger att jag höll på att spy upp havregrynsgröten jag skulle äta innan träningen idag. Hemskt är det, får kväljingar ändå ger jag mig inte :/ Usch det förstör allt. Även om träningen går bra så oroar jag mig konstant över maten att jag inte äter tillräckligt, ganska jobbigt.

okej, jo jag förstår hur du menar. Samtidgt som det är så svårt att utvärdera när jag antagligen äter för lite. Men jag verkar ju inte gå ner i vikt iaf, har iofs inte vägt mig på ett tag men inga större mängder skulle det va isf. jag tycker att jag försöker variera mig ganska bra iaf. Just nu är träningen väldigt mkt mer mental än var den är "nu ska jag sätta nya pbn" fast det vore ju självklart roligt men kanske inte det jag fokuserar på i första hand. begriper du nått? =)

Föresten så jag har bestämt mig för att åka ner på fitnesfestivalen och titta på Luciapokalen =) bara 8 mil till göteborg härifrån så nära och bra :) Jag längtar!! Har aldrig vart på något sånt event förut så ska bli jätte intressant!

Carro09 skrev:

Cybercowboy:

Lyxproblem vet jag inte. Jag överdriver inte när jag säger att jag höll på att spy upp havregrynsgröten jag skulle äta innan träningen idag. Hemskt är det, får kväljingar ändå ger jag mig inte :/ Usch det förstör allt. Även om träningen går bra så oroar jag mig konstant över maten att jag inte äter tillräckligt, ganska jobbigt.

Jo, visst är det så. Jag menar inte att du på något vis har det lättare än någon som vill gå ner i vikt och sliter med det - men vill man så går det. Om du tycker att det är jobbigt med havregrynsgröt, så varför inte köra ner skiten i en mixer och dricka det istället då? Vips, så har du fått i dig hundratals kalorier i ett svep.

okej, jo jag förstår hur du menar. Samtidgt som det är så svårt att utvärdera när jag antagligen äter för lite. Men jag verkar ju inte gå ner i vikt iaf, har iofs inte vägt mig på ett tag men inga större mängder skulle det va isf. jag tycker att jag försöker variera mig ganska bra iaf. Just nu är träningen väldigt mkt mer mental än var den är "nu ska jag sätta nya pbn" fast det vore ju självklart roligt men kanske inte det jag fokuserar på i första hand. begriper du nått? =)

Ja, ich verstehe. Det är så klart helt OK att bara träna för att må bra - eller rättare sagt; man mår bra utav att träna. Men långt där bak tror jag ändå att det är ljuv musik för skallen att sätta ett å annat PB ibland.

Jag var f.ö. på Fitnessfestivalen ifjol, och det som var roligast var själva mässan med allt folk. Tävlingarna var inte speciellt mycket att hurra för, då startfältet var lite sisådär.

Jo det har du rätt i. Därför blir jag samtidigt lite förbannad på mig själv för jag menar jag är säkerligen inte den enda som har problem med att gå upp i vikt, så med en jävla anamma så är det klart att man kan lyckas med det ändå men jag känner väll att jag är så trött psykiskt så jag orkar inte lägga ner den energi som krävs. Har faktiskt en mixer så lite dum är jag ju som inte blandar drinkar istället. :) men på nått sätt så vill jag la va som vanliga folk och kunna äta mat och slippa mixa ner allt och dricka för att jag ska få i mig det men det verkar ju vara det som krävs. hehe

Mm för sen kommer det där att göra man inga framsteg så blir det ju inte lika roligt att träna, motivationen sviker osv. men jag har iaf tänkt köra lite lättare nästa vka också sen ska jag börja klättra neråt i reps. förhoppningsvis öka lite mer i bänken om jag ger mig fan på det!

jaså, ska du dit i år igen? Mm det är klart :) kommer nog va fullt med folk så iofs det jag ser fram emot mycket också! :)

Sidor: 1 … 17 18 19 20 21 … 28  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB