Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
cowboy: ja men bara så jag inte missuppfatta det hela. jo får ju pump i biceps när jag kör chins så. dom blir jäkligt slöa! bra o bra jag vill klara att göra åtminstånde 1 själv bara men jag varierar gärna med pullups :)
Sigyn: där fick du allt till det ;) jag tycker iofs språk o biologi är kul men geografi däremot nja. Äh kan ju alla muskelgrupper på latin iaf, måste ju inte kunna allt ;) har blivit att jag tar för givet att folk vet vad en gluteus är.. då jag tycker det är kul o säger det men många ggr vet inte folk vad i helsike jag pratar om :(
Nu har det blivit jävligt mkt tjöt här i min dagbok idag men what the heck ;) tänkte iaf redovisa dagens pass så ni får se att jag faktiskt tränar också!
Nu kör jag 3 split för ett tag och har lagt upp träningen någorlunda, eller jag ska känna lite på det! dagens pass kändes iaf bra! i mina axlar och triceps framförallt
bröst, axlar, triceps
Liggande hantelpress, inte så jätteförtjust i hantelpressar men. högerarmen va konstig o dom sista repsen när jag blir trött vill den gärna vika sig på nå knepigt sätt
11 kg: 15
13,5 kg: 10,10,9
Sned bänk i smith
30 kg: 15
40 kg: 8,8,8
millitärpress
15 kg: 10
17,5 kg: 10,10, 9½ failade på sista här ops
lyft åt sidan 4 kg: 8,8,8
3 kg direkt efter 10,10
dips mellan 2 bänkar
KV: 13
+ 10 kg i knät: 10,10,10 satan vad jobbigt detta var. mina triceps o axlar. herre jisses MEN tycker fortfarande det känns konstigt, jag kanske gör fel? hur ska man göra?
liggande tricepspress runt huvud
11 kg: 12,12,12
baksida axlar ståendes i cabecross
5 kg: 12,12,12
6kg: 9,9
kommer alltså köra lite högre reps nu under en tid. 8-10 iaf :)
imorgon är det hälsodag där jag tränar. ska på en föreläsning 9.15 om kondition nånting. Kan vara nyttigt då jag är av typen kondition, måste jag det? Bjuds på frukost också tänkte köra gymet efter det så det blir tidigt träning imorn. Sen tillbaks till gymet vid 6 för att gå på step pass med en gästinstruktör från sthlm. :) hoppas få bra med motivation iaf! ska bli kul!!
Schyst att du kör samma split mig ;)
(...fast med lite andra övningar...)
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-05-20 21:08)
gör jag, måste vara för att jag hänger i din träningsdagbok så ofta ;) det har fastnat i mitt undermedvetna :P
bra artikel där cowboy. tack! Är det lättare då att börja med pullps än chins? vi pratar i svenska termer nu. ska man ha axelbrett grepp då eller spelar det ingen roll? :)
Carro09 skrev:
bra artikel där cowboy. tack! Är det lättare då att börja med pullps än chins? vi pratar i svenska termer nu. ska man ha axelbrett grepp då eller spelar det ingen roll? :)
Jepp, det är lättare. Angående greppet så, variera dig!
Carro09 skrev:
gör jag, måste vara för att jag hänger i din träningsdagbok så ofta ;) det har fastnat i mitt undermedvetna :P
Och snart reppar du på 140 i bänk! vänta bara ska du få se ;)
Senast redigerat av T-Rex (2008-05-21 11:52)
körde några idag när jag hoppa upp o höll emot på nervägen. kändes bra. förutom att min armbåge ville hoppa ur led eller nått kändes det som.
T-rex haha säkert du ;)
bävade inför dagens pass. ben o ländrygg. Böjen skrämmer fan skiten ur mig nuförtiden vet inte vad som har hänt men mitt psyke är knas
Knäböj
20 kg: 10
50 kg: 5,5,5 tekniken kändes för jävlig, annars tycker jag inte 50 kg känna såå tungt ändå
raka marklyft
20 kg: 12
40 kg: 10,10,10
Utfall, höll på att dö
10 kg hantel i varje hand: 10,10,10 på varje ben
Liggande lårcurl, jag kan inte köra lårcurl efter raka mark. orkar ju knappt lyfta benen mot rumpan utan vikt hehe men då tar la marken där dom ska
15 kg: 8,6
10 kg: 8
Ryggresningar
Kv: 10
+8,5 kg stång på axlar: 10,10,10 rullade inte upp ryggen här kändes konstigt
Pullups, excentriska. svin härligt hoppa upp o det gick bra o höll emot på nervägen. Enda var att sista biten ner kändes det som att armbågarna ville hoppa ur led. :(
1,1,1,1 på sista stannade jag halvvägs o höll i ca 8 sek.
Sen var jag helt slut!! Och så ska jag tillbaka på step ikväll. hm hur ska det gå :D raggade även jobb på gymet haha ska jobba där hela nästa vecka och städa och ha barnpassning! så blev lite genomgång efter träningen så kom hem nu o käkade lite sen tillbaka till gymet vid halv 6 . blir nog omöjligt o ligga på kcal + idag.
blir mkt jobb nu, först lör sön på NÄL sen må-fre på gymet :D men perfekt bara sticka in o träna efter jobbet :) börjar 6 dock så får passa på att sova ut på mornarna tills på sön!! :)
sigyn, gud vilken bra kombo med ben ländrygg. perfekt ju :D att jag inte tänkte på det själv! passar det jätte bra med raka marken på bendagen också.
Japp, jag gillar den kombon. Ett tag så körde jag stenhårt med ben. Då körde jag tom raka mark direkt efter knäböj och vanliga mark. Då var man mör efteråt ;) Men helst så kör jag någon övning emellan.
När jag kör utfall så kör jag det med stången. Jag får mycket bättre balans då och slår inte i benen med hantlarna. Och så blir det mycket lättare att hänga på tyngre vikter =) 40 klarar du lätt på stång. Men 20 i varje hand kan kännas mer jobbigt för händerna än för rumpa/ben.
sigyn: okej :) ska prova med stång annars känns det ganska bra med hantlar förutom att jag var så trött i armarna efter gårdagens pass!
Nyss hemkommen från 1 timmas step. svin kul var det med en instruktör från sthlm. det enda jag blev sur över var att den manliga instruktören var 1000 ggr bättre på att röra höfterna och se sexig ut än mig :( åhhh haha det var svårt med snurrar hela tiden, men det är sånt som är kul ;) Känns som att jag skulle behöva äta en hel ko nu, men ändå är jag inte hungrig. suck! jag önska jag kunde dansa, men det är väll bara face the facts att man kan inte vara bra på allt.
just det fick ca 10 minuters massage idag med så boka tid för halvkroppsmassage på måndag. Jag var nämligen väldigt stel i nacke o skuldrerna :( kändes som jag hade knut där med, nu har jag ont där. attans
Hej carro! Vad kul att stepen var skoj (: Det var alltså dig jag såg på gymmet igår? Kändes lite halvpinsamt att inte veta om jag skulle säga hej eller inte.. ehhe, men du kanske inte kände igen mig. :o Har bytt användare förresten (fd Amie). :p
hej! ja det var kanon skojj men svårt! ja det kanske det var, du var tjejen i grönt va? med mörkt hår o rak lugg :) då vet jag det till nästa gång!
Jaså var det? Jag kommer nog aldrig våga mig in på step.. jag känner mig trygg på friskisgolven :p Men nu har jag fått en sån 12-dagars grej, så jag borde testa step ändå!
Ah, precis, det var jag. Då får jag heja nästa gång ! ^^
mm mkt snurrar, väldigt mkt o så gick det så jäkla fort! Jodå det är jätte roligt jag vill inte veta hur jag ser ut men kul är det iaf! tränar du på friskis nu eller jag fatta inte?
japp :) jag med hehe
Ikväll blir det box. har träningsvärk som satan i min rumpa o övre rygg så detta blir intressant. Jag har inte vart på boxing på nått år tror jag, men nu ska jag slå av mig lite aggresioner! det behövs :)
Mja, jag tränar både på plus och friskis, har 2 kort. Men på plus har jag bara gymkort, och på friskis har jag hela utbudet. Jag har gratis träning på friskis eftersom jag är "värd" på olika pass, dvs trycker igång musiken och sånt på pass... Men jag gymmar inte på friskis längre, tappade all motivation till det, men ÄLSKAR jympa! :D
Aah boxing. Det har jag hållt på med ganska mycket på friskis :p amatörnivå. :o
Övre rygg, lite mage, vader, biceps
Börja passet med lite huvudvärk men det försvann senare för jag tiggde 2 alvedon i receptionen.
Pullups negativa 1,1,1,1 folk undrar nog va jag sysslar med ;-)
skivstångsrodd
20 kg: 15
35 kg: 8,8,8
30 kg: 10
Latsdrag
25 kg: 10,10,10
V grepp 25 kg: 8,8,9
kabelrodd
25 kg: 8,10,8
skivstångscurl
13,5 kg: 10,10,10 dom sista var så trööga jag hatar mina biceps
sittande vadpress
30 kg: 12,12,12,12
brutalbänk
8,8,5 fick fuska på dom sista
crunch i maskin
20 kg: 9
25 kg: 3
22,5 kg: 6
sen gav jag upp. Mage är väldigt tråkigt att träna faktiskt! jag hatar satans piss ont i nacken också är så spänd. massagen på måndag längtar jag djävulskt till!
Sista lediga dagen idag sen jobbar jag 7 dagar i rad nu, så lär la va helt mongo till nästa helg :) får se hur träningen går nu till veckan men kommer ju jobba där så träna kommer jag allt göra ;-)
Kan du inte göra andra magövningar t ex på pilatesboll? mycket skonsammare och roligare. :) Det finns hur många övningar som helst för magen och bålen med sådan boll där man inte behöver göra crunch =)
Du blir ju starkare i biceps av att köra chins/pullups så det är bara att kämpa!
Sen hade jag inte tränat om jag hade så pass ont i skallen att jag var tvungen att ta verktabletter...
spice: jag har provat andra magövningar också ;) även med pilatesboll det var roligt ett tag. men jag har aldrig tyckt det vart kul att träna magen så jag gör det mest för att jag måste!
wizard: ja jag hoppas på det nu annars vete fan vad som är felet, muskelgruppen som gud glömde hos mig eller nått! jag får huvudvärk emellanåt och har även haft migrän så jag är van, den kom precis innan jag skulle åka o träna men hade inga alvedon hemma så tog direkt på gymet istället så den försvann ganska fort!
Varför huvudvärk? . OK, nej man har sina icke favoritövningar. Du får helt enkelt gilla läget :)
jag får det då o då. :( ibland får jag sån jobbig huvudvärk som inte gör så jätte ont men man känner att den är där då är det alvedon som gäller, men ibland hjälper inte ens det då utan så fort alvedonen slutar värka så kommer den tillbaka så kan det hålla på så i flera dagar. har diklofenak också eftersom jag har haft riktiga migränanfall men det var längesen nu. men det hjälper även när jag får sån knepig huvudvärk!
Japp bara o gilla läget ja :)
Har du kollat dina värden av alla olika slag, äter du bra, sover bra? Blodtryck?
nej har jag ju iofs inte men har haft såhär länge!
Blodtrycket är lågt o bra, äter bra gör jag med vågar jag nästan påstå, kanske lite för dåligt med grönsaker men hey vem gör inte det typ 90 % av befolkningen. sover bra gör jag oftast fast det går lite i perioder kan inte sova när det är fullmåne iaf :) tror inte det är något konstigt iaf
Försök äta mer grönsaker! :) . Nej, kan ju vara mentala bitar som krånglar också vilket gör att man får huvudvärk. =/