Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Se där, en liiiiiten liten julgran börjar titta fram där bak. 
Det blir nog bra/bättre det här med tiden.
Den senare bilden är förmodligen trovärdigare, skuggor är naturligt och ingenting man bör undvika, se på mig jag står helt å hållet i skuggan ;)
Cybercowboy skrev:
Se där, en liiiiiten liten julgran börjar titta fram där bak. http://www.freewebby.com/action-smilies/superman.gif
Det blir nog bra/bättre det här med tiden.
julgran? haha
klart det blir!! ;)
konstigapellefant skrev:
Den senare bilden är förmodligen trovärdigare, skuggor är naturligt och ingenting man bör undvika, se på mig jag står helt å hållet i skuggan ;)
jo har du iofs rätt i :D haha du står nog snarare i ljuset iaf på gymet :D
Carro09 skrev:
sådär då sigyn, vet inte om det var såhär du menade men :P annorlunda blev det iaf mot dom andra bilderna! Jag gjorde mitt bästa ;)
http://img395.imageshack.us/img395/627/ … lo9.th.jpg
T-Rex skrev:
Carro09 skrev:
sådär då sigyn, vet inte om det var såhär du menade men :P annorlunda blev det iaf mot dom andra bilderna! Jag gjorde mitt bästa ;)
http://img395.imageshack.us/img395/627/ … lo9.th.jpghttp://img223.imageshack.us/img223/8056 … ignhy9.jpg
http://img223.imageshack.us/img223/8056 … d8e882.jpg
http://www.mysmiley.net/imgs/smile/evil … in0010.gif
+1
Edit: vad fel +1andet såg ut när man inte såg T-Rex's "bilder".
FÖR snyggt, sluta genast! ;)
(men mer armar/axlar vore bra...)
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-05-19 01:45)
Precis så menade jag!! Skitsnyggt!! Jag visste väl att där fanns mer att hämta än bara en silluett. =) Bra att du ser skillnaden också. Annars hade du ju gjort dig allt besvär i onödan. Kom nu ihåg hur du ställde upp allt, Så att du om typ ett halvår, eller nåt, kan ta en likadan bild att jämföra med.
Julgran fick jag också fråga om första gången jag fick den kommentaren. Tror det var Honn som sa det. Det är musklerna i ryggen som bildar en julgran.
T-rex: Haha rolig bild ;D
pimpen: tack du, jo mer armar axlar vet jag, kämpar med det framförallt biceps men vi är inte kompisar, dom vägrar växa och bli starkare tror det är en svår musklegrupp för mig. eller nått haha men jag har ju pinnarmar jämfört med dina!
sigyn: Tack! bra att jag fattade rätt! ja det ska jag nog komma ihåg var inte så krångligt! Jaha, den julgranen ser då inte jag men till jul kanske ;)
haft 2 vilodagar nu har jobbat kvällen idag så därför har jag inte hunnit träna. motivationen känns liite bättre så får se hur det känns på gymet imorn.
Jag tycker alltid att alla här äter så himla lite :) jag tycker att jag (ibland vill säga) äter hur mkt som helst ändå går jag inte upp i vikt inte spec mkt iaf. Kanske beror på att dom dagarna jag är ledig äter jag mkt mindre så det jämnar ut sig.
idag har jag jobbat o då brukar jag äta mkt, kanske beror på at jag rör mig hela tiden på jobbet.
dagens kost består iaf av:
whey 80 innan morgonpromenad
2 dl yoghurt 1,5 dl musli
1 port. korvgryta, 2 glas mjölk, kiwi
2 skorpor med smör, ½ chokladruta
2 knäckebröd med smör
1 miniport. skink o potatislåda, smaka från jobbet
2 skinksmörgåsar
1 kiwi, varm choklad
banan
2 knäckebröd med ost
ca 1 dl cashewnötter
1 glas mjölk
några ostskivor + säkert nått annat småplock jag har glömt
O det värsta är att jag är hungrig :( fast har ju iofs bara ätit en stor måltid kanske därför. hm såhär mkt småätande blir det ibland när jag jobbar. på denna avd. nu har jag ingen lunch så då blir inte att jag tar med mig en matlåda med riktig middag, det är lite negativt kanske. nåja :-)
Carro09 skrev:
Jag tycker alltid att alla här äter så himla lite
Många som deffar inför beachen nu vettu. :-)
Höftade ihop det du skrivit (det var det eller behöva kolla i förvirrande plugganteckningar) och kcal mässigt hamnar du väl som mig under (försiktigare) bulk. Och då är jag en inaktiv människa. Inte konstigt att inte vikten flyger i höjden :)
Mycket småätande. Känns hemtrevligt av nån anledning.. :)
hm sant :D vilket får mig att tänka på att jag kanske skulle äta lite mindre. Hm haha
men jag tycker du äter vääldigt mkt mindre än mig, förstår inte det.
har du nå bra sätt smidigt, tips för att räkna ut kcal i käket? :)
mm jag gillar o äta ofta faktiskt :D
Carro09 skrev:
men jag tycker du äter vääldigt mkt mindre än mig, förstår inte det.
har du nå bra sätt smidigt, tips för att räkna ut kcal i käket? :)
mm jag gillar o äta ofta faktiskt :D
Ehm... det beror väl på när du fått kika på min mat :) Äter ofta 3 mål per dag + postworkout + kvällsätande.
2000-2500 kcal blir inte så mycket mat...
Smidigt och smidigt. Handlar väl mest om att ha ett hum om hur mycket kcal saker innehåller (vilket jag tyvärr tycks blivit bra på)
Du äter inte så mycket protein hörru :)
Delightful_imp skrev:
Ehm... det beror väl på när du fått kika på min mat :) Äter ofta 3 mål per dag + postworkout + kvällsätande.
2000-2500 kcal blir inte så mycket mat...
Smidigt och smidigt. Handlar väl mest om att ha ett hum om hur mycket kcal saker innehåller (vilket jag tyvärr tycks blivit bra på)
Du äter inte så mycket protein hörru :)
okej. Tror väll kanske många ggr att jag äter mer än vad jag gör. men ändå stoor skillnad mot när jag dieta o då rasade jag ändå inte i vikt tyckte jag.
jag räknar men glömmer o räknar om men glömmer. minne som en guldfisk :D
Hm, jag har blivit extremt fixerad vid det sen dieten. :S mår dåligt när jag inte vet hur mkt protein jag får i mig så försöker strunta i det men nu gör du det inte lättare för mig :D fast vet att det inte blivit mkt idag, brukar va ngt bättre annars. Jag har bra koll på vad som är proteinrikt osv. men ibland är jag inte sugen helt enkelt. jag gillar kolhydrater haha :D
edit. nu fick jag slänga ihop en proteindrink för det. gah jag som var trött ;)
Senast redigerat av Carro09 (2008-05-19 23:09)
Carro09 skrev:
Gjorde musli igår också :D lite havregyn, rågflingor, boveteflinogr, solroskärnor, skalade sesamfrön. Lite honung ringlandes på o sen rosta i ugnen. Blev helt ok! så det står för frukosten ett tag framåt!
http://img225.imageshack.us/img225/1383 … ol7.th.jpg
Oj det ser ju gott ut! du jobbar möjligtvis inte ideellt som frukostkock? ;)
Aj då, tjejen är tuff på att förhandla ;)
Mosad banan PÅ gröten var en spännande variant! :D jag brukar skiva och koka bananen med gröten.
Ja i dagens samhälle får man inte va för mesig ;D
hm ja, jag vet inte hur jag kom på den briljanta ideen. Brukar skiva i banan annars men då måste man liksom leta bananskivor därför tänkte jag det kanske är smidigare o mosa den. jag har även blandat i kakao i gröten o haft mosad banan på, det såg jättekul ut =)
koka bananen med gröten det måste jag prova!
Tänkte lägga mig o fila på ett nytt träningschema. Just nu känns det som att jag är i behov av att ha lite koll. Problemet är att jag vet inte om jag ska deffa/ försöka bulka. Jag vet inte om jag ska byta till helkroppspass eller fila på en ny 3-split, jag vet inte om jag ska köra lite lättare ett tag typ 10 reppare eller köra tungt men det känns tråkigt med högrepps jag tycker det. Ja, jag vet inte så jävla mkt med andra ord. Det enda jag vet är att jag måste bestämma mig så jag får lite struktur på det hela, så jag kan fokusera på nått. Råd? :D
edit stavfel.
Senast redigerat av Carro09 (2008-05-20 13:02)
Blää det går inte bra det här! split får det nog bli iaf. nackdelen med helkropp är att jag måste ha vilodag mellan varje pass o ibland gymmar jag 3 dagar i rad så kommer inte funka nu.. Börjar med 3 split men fan känns som jag har för mkt övningar :( finns inga jag vill ta bort heller ju :P 4 split kanske fast det känns lite överambitiöst
Pass 1 Bröst, axlar, triceps
Bänkpress/hantelpress tänkte variera dessa
sned bänk/ sned hantelpress även dessa
millitärpress
lyft åt sidan
liggande tricepspress runt huvud
dips mellan bänk
pushdown
pass 2 Ben, mage
Knäböj kanske variera lite med frontböj
benpress
benspark
sittande eller stående vadpress
brutalbänk
någon typ av crunches
liggande lårcurl?
raka marklyft?
Pass 3 Rygg, biceps
chins
stångrodd
sittande kabelrodd
latsdrag med V grepp eller vanliga kanske. men jag gillar v grepp. :O
ryggresningar
skivstångscurl/ hantelcurl eller fan bägge delarna så dom små asen växer
någon övning för baksida axel
Frågor
1. Jag har ju fått för mig att jag vill klara göra chins nu helt plötsligt. hur kan jag lägga upp ryggträningen för att bli starkare i dom?
2. Mina biceps vägrar bli varken starkare eller större. Vad ska jag göra med dom små krabaterna?
3. Jag funderar på att köra baksida lår på ryggdagen, o köra raka marklyft istället för vanliga då jag har tröttnat lite på dom. men iofs kommer det blii väldigt många övningar på ryggdagen så det går nog inte. :( eller om jag kör baksida lår som vanligt o raka marklyft på ryggdagen. fast då måste jag ha en vilodag mellan ben o rygg dagen. hm
4. funderar även att köra baksida axlar tillsammans med ryggen. eller är det lika bra o köra den på axeldagen?
Jag tycker det ser ut att vara mkt övningar för varje pass och det finns säkert övningar jag kan strunta i men jag tycker ju dom är roliga, vad ska jag göra :) säkert massa jag glömt och som är fel nu men jag börjar såhär ;)
Hmm, vet inte om ajg har några råd att komma med. Men jag kan ju alltid berätta om hur jag gör, så kan du ju få lite input iaf =)
Jag kör helkropps när jag inte vet hur många ggr i veckan som jag kommer att träna. Tex som nu, när jag ligger borta över veckorna. Då känns det tryggt att köra hel kropps för jag vet att jag inte missar någon muskelgrupp, även att jag inte kan träna lika många pass i veckan.
Jag kör Högreppare (För mig är det typ 10) om jag inte har passare. För då vågar jag inte maxa. Men de gånger jag har passare så kör jag alltid på vikter som jag klarar max 6 ggr första settet, ibland så få som 1. Sen kan det bli så att jag kör lite högreppare i slutet av lågrepspass, (även de då jag haft passare) bara för att få lite skön pump i musklerna ;)
Min tre-split var upplagd så att jag körde Ben och nederdel rygg. Axlar, mage och vader. Rygg och bröst.
Det tyckte jag funkade jättebra eftersom jag ville fokusera på att bygga lite mer axlar för att få bättre proportioner.
Du kanske skulle fokusera lite extra på ryggen om du vill klara chins?
alltid bra att se hur andra tränar :) just nu iaf så har jag tid att träna så jag vet att jag hinner klämma in 3 pass i veckan o jag tränar oftast flera dagar på raken. sällan träna 1 vilodag, träna 1 dag till sen vilodag. osv. det är det som känns dumt med helkropp just nu.
för mig är högreppare 10 med. Jag har en tendens att haka upp mig på det jag kör. :P kör jag 6 or så fastnar jag på det o det känns konstigt att köra högre sen när jag väl vant mig med högre känns det konstigt att byta igen. om du förstår därför går det oftast längre tid innan jag byter repsmängd eller aa.
Jag ahr haft passre ett tag nu kört hårdare då med lite forced reps osv. är heller inte så glad i att maxa o köra jätte tungt på egen hand. lågreppare kan jag köra ändå fast det blir inte lika tungt som när jag har passare . jo pump är skönt ;)
Sigyn skrev:
Min tre-split var upplagd så att jag körde Ben och nederdel rygg. Axlar, mage och vader. Rygg och bröst.
Det tyckte jag funkade jättebra eftersom jag ville fokusera på att bygga lite mer axlar för att få bättre proportioner.
Du kanske skulle fokusera lite extra på ryggen om du vill klara chins?
okej alltid bra med tips på olika splittar som man själv aldrig tänkt på som man kan prova!
Jo ryggen vill jag faktiskt ge lite extra prio kanske även baksida lår som jag inte ägnat nån större tid åt.
därför är det ju bra med bilder så folk kan säga åt en vad man borde fokusera mer på så kan jag lägga in det bättre i min träning :D