Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Rimliga mål?

Registrerad: 2008-02-20

Vad är rimliga mål med träningen för just dig?
Och hur lång tid ska det ta innan du når just det målet / delmålet?

Öka 3-8 cm i omkrets på armar?
Öka i vikt på knäböj och / eller bänkpress?
Beachen 2008?

Eller kanske något annat mål?

Från: Malmö
Registrerad: 2007-06-26

Mina mål har alltid varit att bli bättre (större, starkare och med god symmetri) så snabbt det går. Mer definerat än så har jag aldrig riktigt haft det och tänker inte ha det heller. Det skulle bara kännas som en boja för mig.

Det är inte riktigt sant förresten. När jag tränade för starkast på hälso så hade jag ju målsättning att göra 130 i bänk. Det var ett undantag.

Senast redigerat av Alltidxx (2008-03-26 10:33)

miniyates skrev:

Beachen 2008?

Om du frågar experterna på planering så måste ju en målsättning vara mätbar och tidsbunden och uppnåbar och bla bla annars är det ingen riktig målsättning. Dom går igång på sånt.

Mina egna mål är att nå 95-100 kg "torrvikt" (Ligger just nu på 94-95)
Ett mål lite längre fram är 50 i armar

Ska dessutom utbilda mig till Lic. instruktör, PT och kostrådgivare

Även jag från Malmö förresten.. :)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Alltidxx skrev:

miniyates skrev:

Beachen 2008?

Om du frågar experterna på planering så måste ju en målsättning vara mätbar och tidsbunden och uppnåbar och bla bla annars är det ingen riktig målsättning. Dom går igång på sånt.

Antal ligg är nog mätbart för kidsen. Vi (ja nu drar jag med dig i träsket) som är feta får ha andra mål :/

Själv tycker jag inte man tränar för sin egen del om man ens tänker Beachen 2008... trams

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

550 RAW-total innan sommaren är över.

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-06-05

Årets mål är:

Knäböj 310 kg
Bänkpress 230 kg
Marklyft 320 kg

Sammanlagt 850+

Från: Gävle
Registrerad: 2006-06-28
Webbsida

Mitt mål är att alltid göra ett så bra pass som möjligt så jag kan gå nöjd från gymet. Då kommer resultaten så småningom. Är pga irriterande skador förhindrad att jaga vikt i böj och mark och bänk är inte min bästa gren direkt..

Från: Lund/Gerda
Registrerad: 2005-10-06
Webbsida

mitt realistiska mål är att sätta 100 kg i bänk innan sommaren :) (5 kg kvar!! CURRAHEEEE!!!)

efter dess får jag satsa på att skrämma upp min knäböj till minst 100kg, det bör jag fixa innan nyår...10 kg kvar där
sedan kanske man skulle satsa på 160 i mark, dubbla kroppsvikten, innan nyår det med (10-15 kg kvar)

primära målet är förstås bänken för tillfället, annars brukar jag mest ta min träning som det kommer. har satsat på att bygga massa ett tag nu och börjar bli nöjd med mina pecs iaf!

edit: också självfallet att konstant ligga lite bättre till i resultat än min träningspolare xD

Senast redigerat av sjöräven (2008-03-26 23:45)

Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Mitt mål är att aldrig någonsin sluta. Lite som den gamle gubben på Höllvikens AC som redan när jag började träna där för 6 år sedan såg ut att ha passerat pensionsålder men ändå bänkade 170 med tröja, och fortfarande tävlade. Och som såvitt jag vet fortfarande håller på. Eller som Frank Zane som än idag har pecs som står sig i konkurrensen med de flesta ungtuppar, och knappast verkar visa några tecken på att vilja sluta han heller.

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Tänker du på han med mörkt hår och mustasch? Han är skitschysst!! Stöttade mig på första tävlingen :)

Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Om det där var menat till mig, så nej. Han ser som sagt ut att ha passerat pensionsålder för länge sen, det lilla hår som är kvar är vitt:P Men han var också skitschysst, så det kanske är samma kille fast med färgat hår och tupé?:P

Edit: Gick in och kollade på hemsidan. Snubben jag menade är Kent Hansson, snubben du menade är Jarl Hansson. Jag misstänker kraftigt att det är två bröder:)

Senast redigerat av Lajne (2008-03-27 00:14)

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-10-11

Självklart tränar man bara för sig själv. Inte en chans att jag skulle lägga ner så mycket tid, energi och jävla annama för någon annan. För egen del tränar jag för mitt ideal av drömfysiken och några sköna personbästa, samtidigt som jag respekterar att alla har olika mål och ideal.

Crosstjeck skrev:

Självklart tränar man bara för sig själv. Inte en chans att jag skulle lägga ner så mycket tid, energi och jävla annama för någon annan. För egen del tränar jag för mitt ideal av drömfysiken och några sköna personbästa, samtidigt som jag respekterar att alla har olika mål och ideal.

*tummen upp*

Crosstjeck skrev:

Tycker jag är en självklarhet att man gör, tränar för sin egen skull :)

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

mitt mål är nog att bli större och framförallt få vara frisk och fri från skador. för mig så är träningen först och främst ett sätt att må bra, då jag inte satsar på elit inom något område.

fredrikn77: fiii satan vilka vilket du satsar på! sm-guldet måste väl vara bärgat om du lägger dom på tävling?

zartok skrev:

mitt mål är nog att bli större och framförallt få vara frisk och fri från skador. för mig så är träningen först och främst ett sätt att må bra, då jag inte satsar på elit inom något område.

fredrikn77: fiii satan vilka vilket du satsar på! sm-guldet måste väl vara bärgat om du lägger dom på tävling?

Nä han måste upp i 900 totalt om det ska gå vägen säger han.

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Just nu tycker jag att det vore trevligt att kunna ta:

150 kg i bänk
180 i böj
200 i mark

Räknar med att orka det till sommaren om jag inte skadar mig eller något annat oförutsett händer.

Senast redigerat av T-Rex (2008-03-27 09:31)

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

900? inte för att jag vill tveka på vad han säger (ty en ond blick och jag är plattmos) men har vi verkligen så sinnessjukt starka människor i sverige? jag menar, dom totala världsrekorden ligger väl på runt 1000 på dom grövsta vikterna, och då är det väl också hur länge sedan som helst dom sattes, innan steroider blev förbjudna att använda tom?

Moderator
Från: Västkusten
Registrerad: 2004-09-08

Fredrikn77 skrev:

Årets mål är:

Knäböj 310 kg
Bänkpress 230 kg
Marklyft 320 kg

Sammanlagt 850+

Hur mycket ligger du på nu?

zartok skrev:

900? inte för att jag vill tveka på vad han säger (ty en ond blick och jag är plattmos) men har vi verkligen så sinnessjukt starka människor i sverige? jag menar, dom totala världsrekorden ligger väl på runt 1000 på dom grövsta vikterna, och då är det väl också hur länge sedan som helst dom sattes, innan steroider blev förbjudna att använda tom?

Hur mycket som behövs för medalj och för guld varierar från år till år. Detta året var det extremt hög klass i -125 och man behövde upp på 900 för att få brons.

För att få guld krävs en bit över 900 då Olof Wiklund tävlar i denna klassen och han är RIKTIGT bra.

850 kan nog räcka till medalj många år men ska man ha chans på guldet bör man iaf ligga över 900.
Det är en långsiktig målsättning att komma upp runt 900 också men det kommer ta något år till.

The Wolf skrev:

Fredrikn77 skrev:

Årets mål är:

Knäböj 310 kg
Bänkpress 230 kg
Marklyft 320 kg

Sammanlagt 850+

Jag ligger nu på:
Knäböj 290 (med lite mersmak, gick rätt lätt på 290)
Bänkpress 222,5 (med mersmak även här)
Marklyft 307,5 kg

Moderator
Från: Västkusten
Registrerad: 2004-09-08

Fredrikn77 skrev:

The Wolf skrev:

Fredrikn77 skrev:

Årets mål är:

Knäböj 310 kg
Bänkpress 230 kg
Marklyft 320 kg

Sammanlagt 850+

Jag ligger nu på:
Marklyft 307,5 kg

Starkt jobbat. Fortsätt kämpa vidare med dina mål. :) Håll oss uppdaterade hur det går.

The Wolf skrev:

Fredrikn77 skrev:

The Wolf skrev:

Jag ligger nu på:
Marklyft 307,5 kg

Starkt jobbat. Fortsätt kämpa vidare med dina mål. :) Håll oss uppdaterade hur det går.

Tack. Och jajamänsan jag håller er uppdaterade. Skriver ner varje träningspass i min journal. :)

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB