Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 5 6 … 20  

T-RexXXL, to the limits and beyond

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

ja! jag funderar på chinos också. Har du nåt märke som du gillar?

Från: olika, variation är ju viktigt
Registrerad: 2006-09-14

Ja har ett par rätt nya chinos, riktigt sköna. Kan röra sig mkt bättre i de än jeans. Prisvärt hittar man väl på dressmann, de gjorde jag iafall jag :)

Tack gräbs!

Åter från ett pass som kändes sådär. Nu märks det att man är på deff. Tappade ett reps här och där och känner mig lite sliten. 91 kg visar vågen. Mycket vätska och glykogen som gått bort och trycket finns inte där på samma sätt längre.

Jag tränar med samma intensitet, om inte högre, än förut, och äter som en anorektiker, men vafan, det är den enda vägen till en torterad rambo-fysik.

Registrerad: 2006-10-11

ag tränar med samma intensitet, om inte högre, än förut, och äter som en anorektiker, men vafan, det är den enda vägen till en torterad rambo-fysik.

Hehe, ja deff ÄR hardcore om man ska ner till låga BF% Se till att kämpa på så gör jag dig sällskap om en vecka eller två =)

Från: Hälsostudion, Växjö
Registrerad: 2006-05-22

Imponerande intensitet och upplägg. Lägger definitivt till den här db:n bland mina "prenumerationer"!

Thanx!

Idag tränade jag magen: dragonflags, repcrunches, boll-crunches, ett gäng vanliga crunches, marklyft... det tog längre tid än normalt för att jag instruerade en kille samtidigt, som det gick riktigt bra för. Det kommer ju ofta folk och frågar mig hur jag gör när jag tränar, men de flesta har inte vilja och styrka att göra som jag säger, så det är riktigt uppfriskande när nån verkligen gör det. Eftersom jag har så mycket varierad träning i bagaget tror jag att jag skulle kunna träna upp vem som helst till toppfysik, och det är kul för mig att se att mina metoder funkar. Mest blir det ju flickvänner som får lida pin, så det är extra kul att köra med en kille som klarar ungefär samma intensitet och belastning och har ungefär samma mål som jag med träningen.

Inte mycket att rapportera i övrigt... kosten är extremt klen. 2 dl havregrynsgröt till frukost och äggvitor, dietpro, lite kycklingfilée har dagens kost bestått av... men vikten går nedåt i lagom takt och jag har fått en torrare stramare fysik redan.

Registrerad: 2006-10-19

T-Rex skrev:

kosten är extremt klen

Fy fan för att gå runt och vara hungrig, tror att jag skulle ha svårt för det. Men det är verkligen sköna I-landsproblem vi har, gå upp i vikt, gå ner i vikt osv.

Kör hårt.

mikli skrev:

T-Rex skrev:

kosten är extremt klen

Fy fan för att gå runt och vara hungrig, tror att jag skulle ha svårt för det. Men det är verkligen sköna I-landsproblem vi har, gå upp i vikt, gå ner i vikt osv.

Kör hårt.

Haha, så sant... nu blir det en shake med Diet Pro... måltidsersättare.

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Har du mycket problem med hungern? För min del är det ingen fara, det jag lider mest av är resultatet på gymmet :\

Det är inte så farligt med hungern egentligen, man vänjer sig snabbt, och nu händer det rentav att jag "glömmer" äta när jag borde äta. Det värsta är precis som du säger resultaten på gymmet och värken, framför allt i axlar och rygg.

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

T-Rex skrev:

ja! jag funderar på chinos också. Har du nåt märke som du gillar?

Dr. Denim Donk Chino, sitter snyggt och har relativt mycket utrymme i låren jämfört med vaderna. Tror de finns i ända upp i storlek 36 (midjemått). Dock är mina lite väl lösa i midjan jämfört med låren (har 31 eller 32, minns inte). De är dessutom ganska förlåtande om man har mark- och böjrumpa. Finns på red devil i sthlm och kostar 600 spänn. ;)

Senast redigerat av johanw (2008-04-11 08:48)

Red Devil är bra! tack för tipset JohanW! :)

Nu är jag bra trött... deffen tar verkligen slut på mina nerver. Jag går runt och är lättirriterad och rentav otrevlig. Jag får nästan anstränga mig för vanligt hyfs.

Men nu börjar det hända saker med kroppen utseendemässigt till min stora lättnad.

Idag tränade jag benen och konstigt nog (med tanke på hur extremt lite kolhydrater jag får i mig) gick det över förväntan. 120 kg x 2 i benspark (ok, ingen styrkemätningsövning precis men iaf) och så reppade jag 6-8 reps på 120 kg ATG i knäböj. I ljumsksenan börjar det kännas ömt, och på en hel del andra ställen i kroppen. Styrkan detta pass kan jag inte klaga på, inte heller orken. Jag hamnade i ett slags trans som jag föreställer mig att en maraton-löpande kenian med glasartad blick upplever. Det var ett slags meditativt vakuum där det bara existerade ett uppåtsträvande med vikten. Det är ett knappt mänskligt tillstånd. Det enda som fattas nu är att jag börjar få syner och grundar en religion.

Det jobbigaste är hur detta går ut över ens sociala liv. Jag är brutalt obeveklig när jag väl bestämmer mig. Nu har jag bangat från att parta 2 ggr, senast idag när jag liksom nästan hysteriskt skrattande sa att "jag deffar" (end of discussion).

Man blir dessutom så jävla pissed på folk som tror att man dopar sig när man istället följer helt naturliga men extrema metoder som kräver ohygglig disciplin. Varför gör man det? jo, för man är besatt av att förverkliga de resultat man visualiserat. Det är svårt för många icke-tränande att förstå...

Senast redigerat av T-Rex (2008-04-11 18:41)

Registrerad: 2003-11-04

Skön attityd :-) Det är bara några kg kvar!

Tack Oskiz! :) Det är de sista kilona som är svårast. Det är jobbigt också att se hur en del muskelmassa går bort.

Registrerad: 2003-11-04

Särskilt de 2 sista. Själv har jag inte ens försökt att deffa på över ett år nu, och när jag väl deffar springer jag hellre istället för att dra in på för mycket mat. Tycker man kommer ganska långt med att äta små måltider ofta och springa intensivt korta sträckor (3km).

Fan så biffig du är, som tar många år att bygga är det klart folk undrar :-)
Förresten, härlig kommentar "ska du med på fest??!!" "nej, jag deffar"
Hahah

http://img119.imageshack.us/img119/2827/avslappnadfrontwx4.jpg

http://img383.imageshack.us/img383/4299/zidechestuj8.jpg

Fy för deff. Det sista fettet på magen släpper inte. Jag har gått ner 4 kg nu på ungefär 2 veckor. Mycket vätska, glykogen (tar inget kreatin eftersom det alltid binder lite vätska) och förhoppningsvis en del fett. Något bättre konturer på magen kan skönjas.

Jag kanske avbryter deffen i förtid. Jag tror inte att jag kommer så värst mycket längre utan vätskeutdrivning och annat som verkligen inte är påkallat just nu... jag tränar ju inte för tävling eller fotografering, inget planerat iaf.

Vad som nu krävs är väl lite bränna, men jag ska ut och resa i sommar så det fixar sig då hoppas jag... allt har sin tid.

Hade en "ätardag" idag. Eller ok, jag fuskade :P och åt köttbullar, rödbetssallad och annat fett. It felt sooo good :D

Senast redigerat av T-Rex (2008-04-13 18:42)

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Ser grymt ut som vanligt =D! Hörde att du träffade min polare på lidingöbanan ;)

Tack KOP! Japp, jag fick lite passning av honom i sista repsen i scottcurl, där jag faktiskt ökade med några reps. Det var ett tungt och bra pass trots väldigt lite energi i kroppen.

Från: Umeå/Jönköping
Registrerad: 2006-05-09

Ser hårt och bra ut T-Rex! lite färg på det och det skulle vara kanon. (jag är nog ännu blekare iofs)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Provat att lägga in cardio? Du är ju långt ifrån "hård" fortfarande (även om det ser bra ut), så jag tror att du får bita i kudden nu på slutet för att bli av med det sista.

Tack Mersault

Cybercowboy: du har helt rätt. Jag ska nog lägga in två HIIT-pass. Men det är ett tag kvar till sommaren och solen. Ska resa iväg i juli och till dess ska jag väl hinna komma i bra form.

Från: Vänersborg
Registrerad: 2007-06-20
Webbsida

Det ser bra ut ,Nu är det inte mycke kvar,Men tänk på att det är de sissta som gör den visuella skillnaden+ att man ser mycke hårdare ut när man börjar äta, Som du vet.

Raseri ut brott, är bara posetivt för deffen,Tänk på de nästa gång du blir arg

Registrerad: 2006-10-19

T-Rex skrev:

"ätardag"

Den var du ju värd, bra jobbat!

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

mikli skrev:

T-Rex skrev:

"ätardag"

Den var du ju värd, bra jobbat!

+1

jag hade också ätardag idag, jag är inte värd det :( :p

Tack grabbar, och tjej :)

Idag blev det överkroppspass och boxning (intervaller i 20 min, och det märktes att det var ett tag sedan).

Bänk:

110 x 4
100 x 8, 7, 7
90 x 9

Betydligt svagare nu. Ändå strikta, fina reps. Nöjd med tanke på hur lite jag äter. Ätardagen igår gjorde varken till eller från :C men det hade jag knappast väntat mig...

Chins: 12, 10, 9, 7

Supersetat med dips: 17, 16, 14 (brett grepp för att belasta främst nedre delen av bröstmuskulaturen, sista repsen kopplade jag in triceps lite väl mkt)

Boxning mot boxningssäck av golvmodell. Softcore så det skriker om det men duger för cardio/teknik-boxning.

--> Intervaller: 4 min x 5 ronder, 2 min paus emellan. Hjärtat i halsgropen. Svettades som inne i en bastu.

Sidor: 1 2 3 4 5 6 … 20  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB