Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 18 19 20 21  

T-RexXXL, to the limits and beyond

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Ok, det var en tillfällig svacka :) fylld av grubblerier. Nu är jag back on track.

Kanonpass idag. 4 reps på 130 kg i bänk, vilket är reps-pb på den vikten. Lite triceps och biceps. Jag kommer ett tag framöver att sänka vikten och öka repsen. Variation förnöjer.

Registrerad: 2008-04-09

Fan jag skulle nog klara av 4or på 130 utan problem. Hur kan jag maxa så mkt mindre än dej!? ;)

Men men, it ain't over 'till it's over. Jag kämpar för fullt för att komma ikapp dig.

Stickus skrev:

Fan jag skulle nog klara av 4or på 130 utan problem. Hur kan jag maxa så mkt mindre än dej!? ;)

Men men, it ain't over 'till it's over. Jag kämpar för fullt för att komma ikapp dig.

Min träningskompis gör 10 reps på 110 i bänk (lika mycket som jag), men maxar bara 130... uthållighetsstyrka är något helt annat än maxstyrka... vi ligger ju väldigt jämnt du och jag. PB är 155, men det är svårt att göra om. Senast så fick jag bara upp 150. Förutsättningarna just den dagen, just det ögonblicket, måste vara perfekta för att jag ska lyckas upprepa det.

Fast jag kom på att jag visst gjort 4 reps på 130 tidigare... rentav kanske 5... men med tanke på att jag varit lite omtumlad och underätit senaste dagarna, så är jag nöjd.

Senast redigerat av T-Rex (2008-08-07 22:54)

Från: Leksand
Registrerad: 2006-08-31

Emo. typ.

Lyft och var tyst nu, det går ju så bra för dig!

Registrerad: 2008-03-24

good joob spider! You back on track and keep it up! =D

Första cardio-passet på länge. 15 min HIIT på cykel (högsta motståndet). Jag höll på att dö (på riktigt). Medan magen fortfarande vred sig i konvulsioner och jag upplevde min torftiga frukost på nytt, drog jag på mig boxningshandskarna och körde 4 ronder som på den gamla goda tiden med 1 min aktiv rephoppningsvila emellan. Jag kunde vrida ur tröjan (sweatshirt) ca en halv liter svett efteråt...

Nu är jag bara halvdöd. Ska äta entrecôte, jasminris (jätteportion) och nån grönsaksblandning alldeles strax...

I övrigt mår jag riktigt, riktigt bra :D

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Usch, du är inte klok.

Registrerad: 2006-10-02

T-Rex skrev:

I övrigt mår jag riktigt, riktigt bra :D

Urhärligt!! Vilket j*la pass du drog till med då?! Har de gett gamla Rexxan nytt liv på Jurassic park? ;)

vad bra att du mår bra =) Kul att höra att det verkar ha löst sig, och att träningen var bra och hård :D

Mmm, kändes skönt. Nu känner jag dock att jag har lite vätskebrist...

På gårdagens bänkpass körde jag ihop med en ca 50-årig styrkelyftare. Vi tränade lite uthållighet och explosivitet. Jag gjorde några set på 10-12 reps i bänk på 100... med bra form... och kände mig duktig tills han la sig där och gjorde 20 reps utan större problem ;) allt är relativt. Väldigt trevlig gubbe som jag hoppas kunna träna lite mer med i fortsättningen nu när min träningskompis och jag har lite svårt att synka pass pga. andra åtaganden. Han sa att "pump är bättre än sex, som Arnold sa...". "Jo, kanske bättre än Arnolds sex..." sa jag... haha. Men visst är pumpet skönt, och pump blev det.

Senast redigerat av T-Rex (2008-08-14 09:45)

http://img398.imageshack.us/img398/9890/kostym2sd6.jpg

Vad fan hände med träningen? pga. att träningskompisen är upptagen med familjebesök och jag har sällskap av ja, skitsamma, så blir det väldigt VÄLDIGT light träning nu... tro det eller ej, men jag finner mig stundom stående på trappmaskinen. Imorgon blir det dock KNÄBÖJ för hela slanten, och eftersom knäna är friska nu igen så är det dags att mörda dem så att allt känns normalt igen. Dvs. smärtsamt. Och då vet vi att vi lever, folks.

Jag tänkte köra igång på allvar igen nästa vecka med TUNG träning.

Snyggt! Måste vara svårt att hitta en kostym som passar över dina axlar/lats och ändå inte är för stor i midjan?
TRAPPMASKIN!!!??!!! Du är ju inte riktigt klok ;)

Tack :) jo, herregud. Först tog de bara måttet över midjan och utgick i från det... byxorna sprack över låren... jag sa "bäst att ni tar måtten från midjan och neråt... alla måtten ;)". Så nu sitter den som gjuten.

Uuuuh, jag har sovit jättedåligt och drömt mardrömmar hela natten... :C måste piggna till lite.

hihihi, spider goes trappmaskin! =O

Riktigt snygg i din kostym, as always =)

Alla måtten!?!! Skrämde du iväg dem då?;P
Inte undra på att du får mardrömmar när du spenderar tid på en helvetesmaskin bara så där. Stephen King kunde lika väl skrivit om en trappmaskin som en mangel ;)

Haha, jag kommer få lida för den där trappmaskinen verkar det som XD jag fick fruktansvärd träningsvärk i skinkorna av den, det kanske inte var så välbetänkt att dricka gainer efteråt... hm...

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

För att citera dig själv: "Viss cardio är dålig" ;)

Gå och visa trappmaskinen vem det är som bestämmer!!! ;p

Usch sa jag så... jag är hemsk. Will do! idag är det knäböj på schemat.

Kanonpass och kanondag idag! :D allting gick som på räls från morgon till kväll. Såna här dagar minns man.

Reppade 8 djupa reps på 130 i knäböj och tvåor på 160 i mark (det börjar lossna i den övningen nu när jag enl Babels kunniga råd aktiverar benen mer). I övrigt blev det lite axelpress i maskin med hela magasinet och sidolyft åt sidorna med 16 kg 3 x 8 reps.

Maten är sådär, men jag behöver nog smalna lite nu ett tag. Så länge styrkan är kvar (för att inte tala om ifall den ökar), så är jag nöjd.

kul att det fick bra idag =) Go with the flow nu =) Keep it up!!

Registrerad: 2008-04-09

Vad händer här?

Webbsida

Relevant fråga här ovan.

Hehe, kul att ni frågade det just igår killar, för igår körde jag ett jättebra pass med Babel :) circuit-träning för rygg, ben och mage, med kort vila och superset. Tog ordentligt på krafterna. De konvexa speglarna på Sats söder var riktigt bra för självkänslan. Annars har jag blivit mycket mer deffad, hård men tappat lite i styrka sen i somras pga. jobb, studier och tjej. Livet tar över helt enkelt... så nu ligger jag helt plötsligt på 145 kg i bänk t.ex.

Livet är verkligen fullspäckat med händelser just nu, så jag hinner inte träna i den utsträckning och med den hängivenhet jag vill... men det måste finnas perioder av aktiv vila också, annars bränner man slut på ljuset.

Webbsida

Hm, säg upp dig, hoppa av plugget och dumpa tjejen. Det är det enda rätta du kan göra i det här läget! ;-)

Sidor: 1 … 18 19 20 21  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB