Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 … 15  

T-RexXXL, to the limits and beyond

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Det är bara att stoppa i sig... men jag mår ju bäst när jag äter lite. Jag gillar inte att äta så mycket, men det blir ju inte alls lika bra resultat om jag äter normalt. Jag skulle aldrig kunna leva som en bodybuilder.

Registrerad: 2006-03-15

Mat är gott =)

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

T-Rex skrev:

Det är bara att stoppa i sig... men jag mår ju bäst när jag äter lite. Jag gillar inte att äta så mycket, men det blir ju inte alls lika bra resultat om jag äter normalt. Jag skulle aldrig kunna leva som en bodybuilder.

Men var får du hungern ifrån? Känns det inte som att det enda du gör är att äta?

Keep_On_Pumpin skrev:

T-Rex skrev:

Men var får du hungern ifrån? Känns det inte som att det enda du gör är att äta?

Jo... och jag hatar att laga mat :´C

Hungern kommer ifrån att jag lyfter tungt... jag blir jättehungrig av det.

Från: Leksand
Registrerad: 2006-08-31

T-Rex skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

T-Rex skrev:

Jo... och jag hatar att laga mat :´C

Hungern kommer ifrån att jag lyfter tungt... jag blir jättehungrig av det.

Och jättefet!!

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

T-Rex skrev:

Det är bara att stoppa i sig...

mmmmmmm mat! :)  Jag skulle också behöva/vilja vara man på >90kg!

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-03-19 23:15)

Delightful_imp skrev:

T-Rex skrev:

Det är bara att stoppa i sig...

mmmmmmm mat! :)  Jag skulle också behöva/vilja vara man på >90kg!

Då skulle du behöva tillbringa större delen av dygnet i köket :P en del hungriga män skulle iofs uppskatta den inställningen hos en kvinna ;)

Idag var det tänkt att jag skulle träna rygg och ben. Jag ska försöka undvika svordomar och könsord, för det vore ju trist att ovanpå allt %&¤# elände bli bannad.

Jo, det började lovande i knäböj. Lassade på 140 kg, ass to the grass, 9, 8 och 4 reps - men vad tusan hände - jo, ner damp stång-¤%¤#% med lilla mig under sig XD. Så nu har jag skadat ljumsken på något sätt.

In på gymmet kom dessutom, nä, det glömmer vi.

Hursomhelst så envisades jag med marklyft, 100 kg kändes som ingenting, men så sa ljumsken ifrån ändå.

Arg och frustrerad gick jag till chinsräcket, hängde på mig 15 kg extravikt och gjorde 5 set x 5 reps. Strikt utförande, men dålig kontakt. En 60-åring fick något konstigt i ögat när hon såg på mig, irriterande som tusan.

Så jag smet iväg till kabelmaskinen. Kan väl köra bröstet nu när allt annat skitit sig. Bra kontakt där, ruskigt bra måste jag säga.  40 kg per kabel, 10-15 reps, några set. Fin pump. Men nu var ju det här inte tänkt att vara ett bröstpass!

Nej, föga anabolt det här. Nu ska jag i alla fall äta. Det borde jag väl klara av?

Bröst:

100 x 10, 10
110 x 4
115 x 3, 3
120 x 2
130 x 1
100 (med benen i luften för att isolera bröst) x 6, 4, 3 <-- "kändes" som att övningen tog väldigt mycket på insidan/mitten av bringan

Lutande hantelpress 38 kg x 8, 8, 8, 7 (jag var rätt mör i titsen)

Cabelcross (45 kg) x 10, 10, 8 (bra kontakt)

Repcrunches 80 kg x 12, 10, 10

Bicepscurls:

40 kg plus EZ-stång (7 kg?) x 8, 7, 6
Lutande hantelcurls 15 kg x 10, 8, 8
Scottcurls 30 kg plus EZ-stång: 6, 6, 5
Omvända scottcurls (samma vikt): 4, 4, 3

Liggande tricepspress över huvudet (30 kg plus EZ):
10, 10, 8, 7

Pushdowns @ 80 kg:
10, 9, 8, 6

Omvända pushdowns (60 kg):
10, 8, 8

Dips (bara med kroppsvikt, men väldigt djupa och strikta): 10, 8, 7 <-- rejält trött efter hela passet

Sedan stretch. Försöker komma ner i split och spagat (har en bit kvar för att uttrycka det milt...). Jag kunde det när jag tränade kyokushin för ett antal år sedan...

Glömde hantellyft åt sidan: 16 kg x 10, 8, 8, 6 (fail på 7) <-- strikt med räta armar

Senast redigerat av T-Rex (2008-03-26 18:07)

Registrerad: 2006-10-11

Vilket jäkla monsterpass. Bra jobbat och fina vikter!

Från: Umeå/Jönköping
Registrerad: 2006-05-09

Grymt T-Rex. Bra pass!

Från: Leksand
Registrerad: 2006-08-31

Bah, tjockisen lyfter ju tyngre och tyngre också..Ge mig din viktuppgång tack :( Vill också bli fet..

För övrigt ett riktigt grymt pass där! Bänken ser riktigt stabil och bra ut, ökar för varje vecka?

En liten bild på tjockisen:

http://img262.imageshack.us/img262/5716/intebstaljuset3en2.jpg

Benpasset gick sådär...

ATG-böj med väldigt strikt form, 10:or på 110 kg. Långsamt på väg upp för att rekrytera alla muskelfibrer längs hela rörelsen. Väldigt bra kontakt och skön känsla efteråt. Inte så stor CNS-belastning.

Pulldowns bakom nacken, sittande rodd, stångrodd - på ganska låga vikter.

Inte så mycket att rapportera egentligen.

Jag börjar med löpningen nu i veckan.

PS: jo förresten. Några set dragonflags med extravikt på benen (10 kg, anknutna till nedre trissan i Cablecrossen) hann jag med också.

Senast redigerat av T-Rex (2008-03-29 13:10)

Registrerad: 2006-10-19

T-Rex = Alltid i superform!

Tack mikli! jag känner mig i bra form, fast jag är ju inte i närheten av din definition, speciellt inte benen.

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

Damn! kör du omvända scottcurls på samma vikt som supinerat?! :-O galet starkt!

Degpekka skrev:

Damn! kör du omvända scottcurls på samma vikt som supinerat?! :-O galet starkt!

Jag tror det är av alla chinsen jag har gjort genom åren - de stärker den del av bicepsmuskeln (som jag har glömt vad den heter) - som ingår i omvända curls. Fast jag gör ju färre reps i den övningen. Underarmarna är hyfsat starka också (nästan samma omkrets på dem som på armarna XD).

Idag blir det tutt-träning!

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

Grymt i vilket fall som helst! :)

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

T-Rex skrev:

En liten bild på tjockisen:

http://img262.imageshack.us/img262/5716 … et3en2.jpg

Hård! ;)
(om du är tjockis, vad är jag då?! :s)

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-03-30 17:33)

Tack :)

Om jag är tjock så är du smällfet. Men jag tror vi kommer närmare sanningen om vi säger att jag är hård och du är fast och kurvig, eller vad tror du? ;)

Hursomhelst... :P Dagens pass var ingen höjdare pga. att jag glömde ställa om klockan igår och kom i säng vid tretiden, vaknade av solen vid 8 och kunde inte somna om. Ökade inget, men tappade heller inget på gymmet. Passet såg för övrigt ut nästan exakt som förra överkroppspasset.

Middagen var enorm (åt hemma hos föräldrarna...). Kycklingklubbor, entrecôte, potatis, ärter, grönsaksbuljong m.m. Jag tänkte inleda en minideff på måndag för att mejsla fram magen lite.

Dagens pass bestod framför allt av träning av mage, nedre rygg och ben. Så många övningar att jag inte kan nämna dem alla, alla set och alla reps. Totalt 2 h och 30 min. Helt oförtröttlig.

120 kg ATG-böj, 8-10 reps
Mark 130 kg ca 8-10 reps
Utfall
Lårcurl
Vadpress i benpressmaskinen (ca 250 kg)
Benpress flera reps på 300 kg
Enarms-pulldowns
Enarms-rodd
Ryggresningar
Dragonflags (rakt och med twist)
Hängande Benlyft
Repcrunches på fullt magasin
Pullovers med hantel och stång

Jag hade bara ätit frukost, mindre än vanligt och tog lite hydrapro efter passet. Ibland är svälten extremt styrkeökande.

Idag inleddes alltså deffen.

Imorgon ska jag ev promenerad, kanske även löpträna lite.

Registrerad: 2006-10-11

Det är så där man sparkar igång en deff med besked gott folk. Kickas början T-rex.

Det är så varmt nu att man börjar bli slö och inte orkar uppdatera...

Tufft att träna på underskott... vikterna är ungefär de samma (dvs. ingen ökning), men trycket är borta, jag har gått ner ca 1,5 kg, mest vätska och glykogen antar jag.

Bänkpress 100 kg x 10, 8, 8

BP med fötterna i luften: 6, 5, 4
i superset med pullover med EZ (+30 kg) som jag hade liggande vid fotändan av bänkpressbänken
i superset med framåtlutade dips (+30 kg) x 4, 5, 4

Lite cabelfjolleri med dålig kontakt

Sittande militärpress med hantlar: 24 kg x 6, 5, 5, 5 (jag var trött efter bröstövningarna)
Framåtlutade sidolyft för bakre deltan: 12 kg x 7, 6, 6 (äh, trist)
Frontlyft: 16 kg x 8, 9, 8 (hyfsat strikt, dock lite gung på sista två repen)

Chins 10, 10, 8 på KV
Pulldowns bakom nacken på 80 kg x 10, 8, 7

Lite tricepspress bakom huvudet med hantel: 18 kg x 6, 6, 5
Pushdowns med rep 75 kg x 8, 8, 6
Omvända pushdowns med handtag, 35 kg: 10, 8, 8

Stretch av armar och bröst i ribbstolen

Registrerad: 2006-03-15

Hur mkt ska du ner i den här deffen?

Tills jag får fram rutorna ordentligt och bättre deff på benen. Hur många kg som krävs vet jag inte, vi får se. Mindre midjefett --> högre testo --> mindre benägenhet att lägga på sig fett vid bulk.

Sidor: 1 2 3 4 … 15  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB