Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Äh, du är ju alla tre.
Herre min skapare, 150 kg i bänk är omänskligt. Nu får du sluta. ;-)
mikli skrev:
Äh, du är ju alla tre.
Det låter så bra det där att jag avstår från att lägga upp en dagsformsbild då ;)
Coffe: det finns en gubbe på gymmet som tar 170 i bänk som ingenting. Det om något är väl omänskligt! och imponerande. Det är mitt gubb-ideal :D
För övrigt tar jag ca 140 i mark pga. min cp-rygg. Statsen skulle stinka löjligt disco om det inte var för min hyfsade böj på 165 kg. Jag har inte prövat högre pga. smärtor i knäskålarna. Vi får se om jag vågar påfresta dem imorgon.
Senast redigerat av T-Rex (2008-06-15 21:25)
w00t, fett nice bänkat där t-rex!
Ugh, jag tycker att 7 dl gröt är lite väl även för mig... med honung och yoghurt slinker det ner tämligen lätt, men jag blir så förbaskat slö. Två ägg på det och proteindrink så är frukosten överstökad.
du bänkar riktigt tungt! :) inte konstigt med dem massiva pattarna! :)
Tack DP :D och alla andra som följer och kommenterar.
Jag sitter på jobbet och smälter maten. Det har blivit en hel del ätande... jag tror inte att det är så bra för hjärtat och blodtrycket.
Jag tränade ben idag - högreps. 30 reps på 100 kg i knäböj, ATG. Hjärtat ville verkligen hoppa ut ur bröstkorgen. Sedan diverse övningar för vader och baksida lår.
Träningskompisen fick förhinder och det slutade med att han inte kunde, så min träning blev förkjuten och näringstimingen blev inte den bästa.
Det gick sämst på passet i torsdags. Det var tänkt att bli ett bröstpass, men jag fick knappt av 150 kg från ställningen, armarna kändes som spaghetti. Jag gjorde 2 reps på 130 iaf, 2 set, fast jag har för mig att jag fick hjälp på sista repet på andra setet. Jag fick upp 100 kg 10, 9, 8 reps (inte fulla tior som jag brukar) och det var nog passning på 8-repparen. (Vilket sinne och minne för detaljer man har... det är nästan... skrämmande)
I övrigt har jag ätit rätt så dåligt senaste tiden, jag känner mig trött och hängig och omotiverad.
Hursomhelst så önskar jag alla en trevlig midsommar. Bulka duktigt nu under årets längsta dag!
Firade midsommar på midsommardagen istället, åt bra och sov framför allt väldigt bra. Lyckades sätta upp ett järnrör mellan två kraftiga tallar på landet och gjorde chins:
Lö:
15 med bred fattning (första 10 strikta och resterande 5 lite mer explosiva)
15 strikta pullups (handflator mot ansiktet, smalt grepp)
L-chins (kroppen i ett L), annars som övning 1 ovan, 12 strikta reps
3 negativa enarmshins (höger arm), 2 negativa vänster
Situps hängande i knävecken från stången: 18, 15, 10, 11. Kändes som att allt blod rann ner i huvudet.
Avslutade "passet" med 4 x 25 superstrikta armhävningar
Sö:
Joggingtur till en kyrka och tillbaka, totalt ca 2-3 km. Första gången på länge jag löper/joggar, men det kändes riktigt bra i knäna... vilket gör mig lite sugen på ett benpass ikväll. Ingen träningskompis idag, så det blir solo.
Nästa vecka blir det sova, träna och äta som gäller. Det är så jag gillar att tillbringa min semester ;) så det blir med andra ord täta pass-uppdateringar och bra ökningar! nöjer mig nämligen inte med mindre.
mikli skrev:
T-Rex skrev:
Sure, vi kan tävla till 150, men det lär nog dröja för mig ett tag!
T-Rex skrev:
Jag fick upp 150 i bänk med lätt passning på slutet (sista fjärdedelen av lyftet så att säga).
T-Rex skrev:
Nu tar jag det dock lite lugnt på gymmet. Det blir lite löpning, lite disco.
T-Rex skrev:
Imorgon tänker jag massakrera benen på förmiddagen.
T-Rex skrev:
Jag fick ett ryck och började bulka igen i fredags.
Klipp- och klistrakungen mikli slår till! Du kan aldrig bli disco. Det är mitt försök till att ge dig en komplimang..och så är jag imponerad och avundsjuk på dina ökningar.
Haha t-rex du är för rolig! =) Grattis som fan till dina 150kg i bänk!
KOP! tack mannen. Jag tar ut grattandet i förskott då, för tids nog så klarar jag väl av det utan passning och livsfara ;) nästa försök blir nog på onsdag för då har jag min träningspartner vid sidan.
Igår blev det dubbla gympass. Först mark och knäböj samma pass. Som nämnt ovan så strular knäna lite, men jag lastade på rejält med vikt efter en ordentlig uppvärmning. ATG-böj på 140 i böj och pumpande x antal reps på 140 i mark. Fick en väldigt bra pump i ländryggen.
Ca 2 timmar senare efter lite stressätande och nedgrisning i köket, tränade jag biceps och lite triceps. Jag avfyrade även 11 reps på 100 i bänk eftersom jag ändå passade min träningskompis i bänken.
Jag fick i mig rätt mycket mat mot kvällen, men i övrigt var det inte så bra "ätet" under dagen.
T-Rex skrev:
Jag fick i mig rätt mycket mat mot kvällen
Det där måste klassas som dagens underdrift =)
Sigyn skrev:
T-Rex skrev:
Jag fick i mig rätt mycket mat mot kvällen
Det där måste klassas som dagens underdrift =)
Då ska du veta hur jag äter när jag är riktigt hungrig ;)
Strax dags för dagens pass nummer 1 - övre rygg, axlar och/eller traps.
...
Senast redigerat av T-Rex (2008-06-24 21:28)
Idag sprängde jag en gräns. 6 reps på 150 i knäböj, ATG. Så mycket har jag aldrig pumpat på med så fin form. Musklerna orkade, men knäna ömmade något fruktansvärt. Jag kände att jag hade kunnat maxa kanske 170 kg (mot tidigare 165), men det ville jag inte försöka den här gången.
Lite annat tjafs, vader, baksida lår, framsida... Allt som allt ett skönt pass, svettades som en gris. Det är första gången på kanske 10 dagar som det känns riktigt riktigt bra på ett pass.
Fan vad kul, det är härligt när det känns så!
Tack Coffee, det är härligt när terapin känns skön. En extra bonus så att säga ;)
Grattis, du är brutal =P. Käkar du cissius?
Nej, men jag gjorde det ett tag förra året och det funkade otroligt bra! Super Cissus RX. Jag ska nog börja med det nu eller något liknande.
Axlar och mage
Sidolyft raka armar, 20 kg: 6, 8, 7, 5 reps
Alternerande frontlyft, 18 kg: 16, 16, 14
Baksida axlar i en skön maskin på Sats Odenplans konditionsavdelning (två kuddar som man pressar bakåt med baksida axlar): 80 kg i magasinet 6-8 reps, 5 set
Mage: repcrunches (80 kg i magasinet) x 15, 15, 15 reps
Crunches på snedbänk: 20, 20 med bra flås och kontraktion/kontakt (knip i slutet vart femte reps)
Trots bra prestationer kändes passet väldigt segt. Min träningskompis säger att mitt huvud ser litet ut i profil i förhållande till kroppen. En sådan kommentar glädjer mig, dvs. när någon säger att någonting är "för litet". Motsatsen är att säga att kroppen är för stor ;) och det kan den ju inte vara, eller hur? ;P Frågan är bara hur jag ska få huvudet att växa ikapp XD
Hörrö biffen, jag påstod just att du ser fet ut i dagsformstråden (dvs. fortfarande duktigt tränad som få, men fetare än när jag mötte massan senast) - håller du på att bygga ut och har övergivit det superrippade tillståndet tillfälligt? Det är ändå bara fjollor som siktar på 90% form året runt - det är hard core att våga va säl också ;)
Senast redigerat av floppix (2008-06-28 22:58)
Jag bygger ut ja, men så fort jag minskar lite på maten så blir jag rippad pga. den höga ämnesomsättningen... så du kanske får se en superrippad T-Rex igen...