Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Låter det bra?
Tränar 5-6 pass veckan, både gym och kampsport.
Tja, I don't see why not. Vad har du för förväntningar?
Kreatin ökar prestationen, zink höjer testot, rosenrot gör att du blir lite piggare och gladare.
Du blir nog varken Gladiator eller Terminator, utan snarare en happy camper på gymmet, men det är inte så illa det heller! ;)
Känns dumt att äta ytterligare zink-tillskott, du får garanterat i dej det du behöver från vanlig mat alternativt en vitamineraltablett.
Äter man för mycket zink så kan man få lägre koppar nivåer, zink trycker ner koppar!! Satsa på nån multivitamin istället!!
Eller så gör man som jag har gjort en blodanalys så vet man vad man har brist på. Det är onödigt att äta sånt som kroppen redan har gott om!!
Senast redigerat av Ander (2008-03-17 18:10)
T-Rex skrev:
utan snarare en happy camper på gymmet, men det är inte så illa det heller! ;)
Det jag är ute efter typ :) Bli piggare. Kreatin har jag kört med förut så jag vet vad som väntar :P
olsson_15 skrev:
T-Rex skrev:
utan snarare en happy camper på gymmet, men det är inte så illa det heller! ;)
Det jag är ute efter typ :) Bli piggare. Kreatin har jag kört med förut så jag vet vad som väntar :P
Jag fick en väldigt trevlig effekt av rosenrot. Kände mig betydligt gladare, lugnare och mer avslappnad. Jag tog det i form av produkten Virilizer som förutom rosenrot innehåller zink och ALC. Effekten sitter dock inte i så värst länge, ett par timmar kanske. Så man måste sprida ut flera doser under dagen. Jag tog det bara under en månad ungefär, och efter ett tag så avtar effekten som med allt annat när kroppen vänjer sig.
Är det bara jag som är ute och cyklar eller är det så att man kan bli lite aggressivare av zinktillskott? ..
Möjligen om du kombinerar det med rohypnol, alkohol och amfetamin. Dvs. nej, den risken är nog rätt liten.
T-Rex skrev:
Möjligen om du kombinerar det med rohypnol, alkohol och amfetamin. Dvs. nej, den risken är nog rätt liten.
hahaha! ;D
Vad har koppar för funktion i kroppen?
Ander skrev:
Äter man för mycket zink så kan man få lägre koppar nivåer, zink trycker ner koppar!! Satsa på nån multivitamin istället!!
Eller så gör man som jag har gjort en blodanalys så vet man vad man har brist på. Det är onödigt att äta sånt som kroppen redan har gott om!!
T-rex, var fick du tag på din Virlizer? Låter som något ganska trevligt!
Crosstjeck skrev:
T-rex, var fick du tag på din Virlizer? Låter som något ganska trevligt!
Hej, jag stavade fel, Virilazer ska det visst vara:
http://www.nutritionstore.se/product_in … cts_id=398
(bara ett exempel, det är kanske inte bästa priset). Helt ok produkt faktiskt! jag använde det när jag löptränade en hel del och märkte att jag svettades mycket mer och mådde bättre (kände mig inte lika sliten). Jag tycker det är en prisvärd produkt.
Iggle skrev:
Vad har koppar för funktion i kroppen?
Ander skrev:
Koppar finns till största delen i levern men även som transportkoppar i blodbanan (När du får en infektion i kroppen skickar levern ut koppar i blodbanan har du låga nivåer så kan levern inte skicka ut nånting).
Koppar medverkar i hormonmetabolismen (tex noradrenalin och dopamin)
Överför nervimpulser till hjärnan.
Koppar krävs för att järnet ska bli till hemoglobin
Bristsymptom: Blodbrist (som ej orsakas av järnbrist)
Försämrat smaksinne
Dålig pigmentering av hår,hud
Inflammations och Infektionsbenägenhet
Allergier,bronkit
Huvudvärk, yrsel
Senast redigerat av Ander (2008-04-08 10:11)
Jag har haft problem med magen under säkert tio år. Efter mat, var jag tvungen att springa på toaletten, ibland flera gånger. Sökte på nätet på kosttillskott och såg nåt inlägg om att en person tyckte sig bli bättre i magen av zink så jag testade och köpte en burk. Jag har inte varit så här bra i magen sen jag började med zink. Har inte sett det på någon beskrivning nånstans att det ska ha den effekten, men det är uppenbarligen så att det har hjälpt mig. Då har jag ändå varit och kontrollerat en massa allergier, laktoskänslighet osv. Har till och med genomgått såna där otrevliga röntgenprocedurer utan att de hittat nåt fel på mig. :)
Så jag äter zink-tabletter regelbundet och har ingen som helst tanke på att sluta med det...
/F
va e det för problem me magen du har haft?
inte ibs eller liknande symptomer?
Nej jag blev bara extremt lös i magen efter jag ätit. Ingen av läkarna har hittat nåt alls som är onormalt så jag har bara accepterat det. Har ju inte haft ont i magen eller så så det krävdes bara lite planering när man skulle göra saker. Men nu tänker jag inte ens på det... Så oavsett vad det beror på, zinktabletterna eller placebo, så är jag nöjd. ;)
/F