Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Nej nej nej NEJ! Det här kommer inte lösa sig självt. Det är du och ingen annan som måste ta tag i det.
Och du, vadå göra en dexamätning?! Du är väl snart uppe i ett år utan mens? DET om något är ett ENORMT tecken på att saker å ting är galet fel. Varför tror du kroppen gör det? Jo, därför att vid så lågt kroppsfett så är det inte en säker miljö att bli gravid/föda barn. Där har du ditt kvitto.
Du är ute på väldigt tunn is. Jag hoppas verkligen att du förstår vilka konsekvenser det här kan få.
Riksföreningen Anorexi/Bulimi-Kontakt: 08-20 72 14 / stockholm@abkontakt.se - dit ringer/mailar du imorgon va?
Hej Lisi!
Jag har läst igenom din tråd här och alla som har skrivit svar. Först och främst vill jag säga att du MÅSTE ta tag i detta! Det är inte sunt alls och detta kan leda till mer allvarligare skador än utebliven mens i nästa ett år (vilket iofs är tecken på att något är galet) Jag har en nära vän som har likadana problem dock ej så allvarliga. Hon har också svårt att förstå och verkligen ta tag i saker när det gäller att bryta vanor, eller kontakta någon. Att förstå att man har problem är ett steg i rätt riktning, nu gäller det bara att fortsätta och inte svänga av. Att du har förstått du har problem är bra, då människan oftast vill tro den mår bra och vågar, eller förstår ej riktigt sanningen.
Jag har haft problem då jag inte vågat förstå att jag behöver proffshjälp förrän det har har gått överstyr. Då har hissen gått upp och nu mår jag bättre av hjälpen. Det är aldrig försent att söka hjälp!! Du kommer känna dig bättre till mods!
Att söka hjälp betyder inte att man är "dum i huvudet" eller liknande som iallafall jag kände innan. Jag tänkte för mig själv: " jag mår bra, att söka hjälp behöver jag inte, jag ska klara detta själv" Jag hade fel!! Jag är både glad över att jag sökte hjälp men också ledsen över att varför jag inte kontaktat någon tidigare!
Har du någon du kan prata med om detta?
Snälla lisi, du måste verkligen ta tag i detta som cowboy säger!! Det är allvarligt och alla vill vi här ditt bästa och vill att du ska må bra!!!!
mvh
/ Spice
edit: Iron_woman: Jag tror det är väldigt individuellt, själv tränar jag 20-25 timmar och det fungerar för mig. :)