Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 … 22  

Lajne piskar KOP 23/2-06/6

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Hejsan svejsan!

Detta blir min temporära dagbok under angivna månader. Under dessa månader har Lajne fullmakt över mig. Vi får se hur bra det går och om något förhinder dyker upp. Men jag är taggad som fan och jag tänker göra som han säger. Det blir ett väldigt kul expriment. =)

Dag ett:

Värmde upp med lätta vikter den 23/2. Fick dock träningsvärk :( Som jag verkligen inte ville ha.

Dag två:

Vila. Lajne säger att jag ska äta 500kcal på hela dagen, så då blir det så.

Startvikt är 76,5kg.

Gestaltar om allt här nångång med lite mera stats och bilder osv... Är så jävla trött i skallen. Har ätit 50 kcal på 7 timmar. =D

Från: Skövde
Registrerad: 2006-05-15

Hahaha! Detta ska jag lätt följa! Roligt expriment!

Från: Umeå/Jönköping
Registrerad: 2006-05-09

Kör hårt KOP!

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Kör hårt och följ vartenda ord Lajne säger så blir det bra. Jag och Thewind hade liknande planer för något år sen, men det blev aldrig av. Han skulle alltså leda mig.

Från: Övik
Registrerad: 2005-09-12

Gött mos, detta blir intressant. Men får man fråga vad poängen med att äta 500 kcal idag är?

Edit: Och, varför i hela friden bor i Täby? :S

Senast redigerat av Englund (2008-02-24 18:36)

Webbsida

Fråga Lajne. Jag antar att det är VLC diet jag ligger på nu ett tag. Från och med imorn blir det 1000kcal per dag fram till torsdag. Det är allt jag vet.

Från: Luleå
Registrerad: 2006-02-03

hahaha fan vad jag garvade av första inlägget :P denna ska följas! You're the bitch now!

Från: da hood
Registrerad: 2005-11-11

Kör hårt!

Från: Norrköping
Registrerad: 2005-12-15

Hahaha go go go KOP.!!! =)

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Hmm, en mycket målande titel:P Jag vet att detta funkar, det är bara att genomlida det till slut;)

Englund skrev:

Men får man fråga vad poängen med att äta 500 kcal idag är?

Du får fråga. Men det enda svar du nånsin kommer få är detta: Jag har en plan. Allt är taget under beräkning ;)

Webbsida

Frukost:

8gram EsaPro (typ 32kcal) med lite funlight (typ 5kcal) och vatten (0kcal) --> 37kcal

Några "mellanmål"

3x0,5l saft --> 15kcal

Middag:

Havregrynsgröt (40gram havregryn) --> 130kcal
Protec (500ml minimjölk och 30gram pulver) --> 335kcal

Ca 500kcal

Jag har ont i huvudet xD Och är vansinnigt trött.

Imorgon får jag äta 1000kcal för Lajne samt ska träna mitt första pass enligt hans anvisningar. Problemet är att jag ska träna på kvällen och först får äta allt efter träningen. Träningen består av 32 set. Önska mig lycka till =)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Varför i hela h-vetet ska en fimp som väger 76 kilo gå på en VLCD?

Webbsida

Cybercowboy skrev:

Jävligt bra fråga. Men vad har den med tråden att göra?:S

Från: da hood
Registrerad: 2005-11-11

men vad är det här? det är ju svältdiet? vad är syftet med allt detta? varför ska du äta allt efter träningen?? protein före stimulerar ju proteinsyntesen mer... jag är totalt förvirrad...

Från: Norrköping
Registrerad: 2005-12-15

Keep_On_Pumpin skrev:

Imorgon får jag äta 1000kcal för Lajne samt ska träna mitt första pass enligt hans anvisningar. Problemet är att jag ska träna på kvällen och först får äta allt efter träningen. Träningen består av 32 set. Önska mig lycka till =)

Dela upp det. Esa pro direkt innan passet + lite maltodextrin. Typ 45g maltodextrin + 12g esa innan passet = 200kcal.

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

Kör så det ryker Coop, inte lönt å tjata om högreps nu ju :(

Webbsida

Det är väl lika bra att jag börjar förklara mig direkt, så slipper folk säga hur förvirrade de är och hur galet idiotiska mina metoder är.

Jag har aldrig tränat mig själv enligt konventionella metoder. Det gäller kost i lika hög grad som träning, även om mina dagböcker bara har beskrivit träningen. KoP var väl medveten om detta när han bad mig ta hand om honom; jag skulle till och med vilja påstå att det är detta i kombination med min utveckling de senaste 3-4 månaderna som gjorde att han bad mig.
Jag har nu 15 veckor på mig att göra det bästa av en situation, av hans situation, och om jag skulle göra allt enligt standardrekommendationer skulle jag lika gärna kunna be honom sköta sin egen skit själv och blocka honom på msn, typ. Vilket idiot som helst kan följa standardrekommendationerna. Men det är bara de som själva skapar något utanför standardrekommendationer som verkligen åstadkommer något speciellt.

Sedan får ni gärna vara hur skeptiska ni vill. Men jag tänker inte svara på eller debattera kritik angående någonting förrän resultatet av detta står klart. T.ex. tänker jag inte säga något om den nuvarande träningen+kosten förrän om 1-2 veckor; risken är annars bara att tråden förvandlas till en ändlös debatt där folk hävdar att det och det kommer hända, kan hända, kommer funka, inte kommer funka, inte kan funka, kan funka, inte kan komma att funka, inte kommer att kunna funka osv. Det blir bara absurt, när ingen har facit i hand, och speciellt när ingen kommer kunna påverka mina beslut heller;) Det är dessutom inte meningen, det är ju en träningsdagbok.

Så utan att vilja verka som en otrevlig besserwisser, så är detta all förklaring ni kommer få just nu. Håll till godo. Och jag upprepar ännu en gång: Jag har en plan. Allt är taget under beräkning ;)

HSB: malto+esa är inte mat, givetvis ska han ha det i sig innan passet. Finns ju ingen chans att han orkar träna annars:P

Lajne, lägg ner styrketräningen och bli skribent för någon tidning istället ;). Jag har tänkt på det förut också, dvs. att du skriver bra. Nu ska jag sluta smöra. Är du tjej, har du bilder? Nej, nu blev det för mycket. Kör hårt med KoP så blir detta bra =)

Webbsida

Cybercowboy skrev:

Den anledningen jag kan ge är att jag har haft det rent psykiskt väldigt tufft det senaste halvåret pga många anledningar och därmed gått ner från ca 85kg till 75kg ofrivilligt. Jag har helt enkelt ingen matlust och genom en tuff diet kan denna komma tillbaka. Jag vill också börja om från början med hjälp av någon kunnig som kan motivera mig, peppa och pusha mig.

Tack så mycket för ditt väldigt motiverande inlägg, hört många liknande saker när jag krympte ihop från 85 till 75, alltid lika roligt.

Webbsida

Kan lägga till att jag har jävligt ont i skallen nu trots att jag druckit kanske 3-4 liter vatten. Känner dock ingen speciell hunger om jag ska vara ärlig, men inte mätt heller. Ska träna imorn, det ska bli kul =) Hoppas huvudvärken släpper. God natt =)

Registrerad: 2006-05-16

Jag tänker inte berömma eller kritisera först jag sett hur det går, det enda jag skriver nu är att jag ska följa denna dagbok och önska dig lycka till.

KoP, jag hoppas att du tagit bilder. Om inte så hoppas jag att du gör det snarast :)

Moderator
Från: Upplands Väsby(snart Hässelby)
Registrerad: 2003-11-01
Webbsida

Verkar som KOP och lajne kör super-smaller-size me.

Erik

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-10-11

Ska bli MYCKET intressant att se hur den här dagboken kommer att utvecklas!

KoP: Bara bita ihop

Lajne: Give him hell boy!

Webbsida

Englund: Jag tog lite discobilder som Lajne har sett bl a. Jag vet inte hur mkt de säger eftersom jag inte har tränat ordentligt på 7 månader. Så jag förväntar mig verkligen att saker ska hända under denna tid=). Jag tar mera bilder när "deffen" är avslutad. =) Det blir nog störst förändring mellan de bilderna och sedan när jag är helt klar=)

Alla andra: Tack för uppmuntran=) Jag är taggad som fan och ska verkligen kämpa!! =)

Sidor: 1 2 3 … 22  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB