Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 3 4 5 6 7 … 46 Tråd låst

Lajne piskar KOP 23/2-06/6

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Morgonvikt: 75,5kg. Jag har INTE grisbulkat, men antar att det är tarmvikt? 1,5kg på typ 5 dagar har jag ökat ;P Haha...

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Min omedelbara gissning går till dålig våg eller glykogen.

Webbsida

Plyometrisk träning pass 3:

explosiva armhävningar med klapp

3
3
3
3
3

explosiva grodhopp

5
5
5
5
5

10min

Webbsida

Morgonvikt: 75,5-76kg

Ska iväg och träna nu =)

Registrerad: 2005-02-04

Morgonvikt: 74,5kg ungefär. Min våg är så störd så den visar olika hela tiden :/.

Antar du kör med digitalvåg?
Var själv och kollade på vågar på mediamarkt häromveckan. Ställde mig på 6st olika vågar (5 digitala och en vanlig) i affären. Det skiljde sig 0,5kg mellan högsta och lägsta. Philips var den som visade lägst och OBH Nordica den som visade högst.
Men ändå rätt så bra inom intervallet...
Sen kan ju dagsvikten ändra sig hur mycket som hellst från en morgon till en annan. Jag har ibland pendlat med 1,1 kg från morgon till morgon trots att jag ätit ungefär samma och levt rätt så optimalt.  Är nog vätskebalansen...

Ser i alla fall bra ut med träningen!

Rock on mannen ;-)

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Varför väga sig varje dag för KOP? Ja brukar väga mig kanske var 5e dag eller något. :)

Slutsats: Du är 5ggr mer bestatt av din vikt än mig!^^

Senast redigerat av high_school_boy (2008-03-16 12:23)

Webbsida

high_school_boy skrev:

Varför väga sig varje dag för KOP? Ja brukar väga mig kanske var 5e dag eller något. :)

För att han är nästan anorektiskt neurotisk över sin vikt. Eller så tycker han bara det är kul. I vilket fall...

Kop! Hör du mig?! Väg dig en gång i veckan, vare sig mer eller mindre, ok? Eller ja, om du ska väga dig mer än så så väg dig varenda morgon och mata in det i excel så vi kan få en graf över hur det går istället för random siffror varje till var tredje dag :P

Webbsida

Musicman1 skrev:

Rock on mannen ;-)

Tack :D

HSB skrev:

Vågen står i badrummet och jag sket imorse för första gången på länge =P (brukar inte göra det på morgonen) så jag passade på =P

Registrerad: 2006-05-13

Okej hur mkt bajskorvar kom det? :)

Webbsida

Pass 11:

Hantelpress

3x30kg
3x30kg
3x30kg
3x30kg
3x30kg --> Asså ni ska se hur dessa reps ser ut. Jag ser ut som en fjortis med 50kg på en pilatesboll. Noll balans och idiotsega reps. Jag MÅSTE sänka vikten nu, det går inte såhär. Dessutom känner jag att jag kommer faila på nästa set och det ska jag undvika till 100% nu.
5x27,5kg
5x27,5kg
6x27,5kg --> HELT annat. Skitfina explosiva djupa. Detta tar, det känner jag.

- Jag vet inte hur detta ska tolkas.

Chins med smal supinerat grepp

3 med 12,5kg extravikt
3 med 12,5kg extravikt
3 med 12,5kg extravikt
3 med 12,5kg extravikt
3,5 med 12,5kg extravikt
3 med 12,5kg extravikt
3 med 12,5kg extravikt
3 med 12,5kg extravikt

- Fan jag står lite väl stilla här.

Militärpress

3x40kg
3x40kg
3x40kg
3x40kg
4x40kg
4x40kg
4x40kg
4x40kg

- Strikta fina set! Äntligen!

Knäböj

3x105kg
3x105kg --> Aj som FAN i korsryggen.
3x100kg
3x100kg
4x95kg
4x95kg

- Slutade här. Hade bultande värk i korsryggen och det svullnade upp lite. Illa illa illa!!!!! Jag tror det kommer från att jag cp failade i marken för två dagar sen och nu tvingade mig att höja. Dessutom hade jag under hela passet jävligt bråttom för jag var tvungen att hinna med en buss (som sen ändå var 20 min försenad!!!!!!!!!!!!!!!). Så jag vilade mellan 30-45 sekunder mellan varje set. Detta resulterade i att passet med 30 set gick på ungefär 35-40 minuter (Var helt snurrig efteråt). Hoppas nu att rygger repar sig. Jag ska (om Linus tillåter) stanna på ca 100-105 i både böj och mark tills det känns bra med vettigt djup osv.

Från: Sundets pärla
Registrerad: 2006-07-30

kom igen nu Kop, gå inte sönder för fan. Lär dig att ta det lugnt o gråta några dagar o låt det vila så du kan köra igen.

Webbsida

_henkee skrev:

kom igen nu Kop, gå inte sönder för fan. Lär dig att ta det lugnt o gråta några dagar o låt det vila så du kan köra igen.

Nej jag vägrar. Jag ska ta det lite lugnt nu med just övningarna som belastar korsryggen tills det känns bra (jag visste att detta skulle hända). Och sen ska jag inte höja mig varje pass, det har liksom vart påtvingat nu i en ganska sjuk takt (speciellt i böj).

Webbsida

Plyometrisk träning pass 4 den 17/3:

3
3
3
3
3

explosiva grodhopp

5
5
5
5
5

10min

Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-03-18 19:12)

Webbsida

Plyometrisk träning pass 5:

3
3
3
3
3

explosiva grodhopp

5
5
5
5
5

10min

Webbsida

Pass 12:

Idag gick inte alls bra. När jag körde böj i söndags gjorde det som sagt väldigt jävligt ont i ryggen, inte helt plötsligt men smärtan kom allt eftersom och det var JÄVLIGT korkat av mig att inte sluta direkt efter första settet. Nu känns det som att jag har arbetat upp något som kan sluta rätt illa om jag inte är försiktig. Jag körde riktigt lätta marklyft idag bara för att testa lite och hålla igång, det kändes inte speciellt mycket. Smärtan sitter i undre delen av korsryggen lite över svanskotan typ. Dessutom när jag klämmer på vänstra sidan av erector spinae så känns den lite svullen samt gör lite ont. Smartast i detta läge just nu tror jag är att skippa marklyft och knäböjen och ersätta dessa med något för kanske en vecka eller något, för att se hur ryggen repar sig. Kom mycket gärna med förslag!!!!! :(

Bänkpress
3x70kg
3x70kg
3x70kg
3x70kg
4x70kg
4x70kg
4x70kg -> sista forced
3x70kg -> hade ingen passare och vågade inte

- Exakt samma som förra passet :/

Skivstångsrodd

3x60kg --> ville testa rygger
3x60kg
3x80kg
3x80kg
4x80kg
4x80kg
4x80kg
4x80kg

- Ryggen kändes sådär =/

Upprätt rodd

3x50kg
3x50kg
3x50kg
3x50kg
4x50kg
4x50kg
4x50kg
4x50kg

- Nu började det konstigt nog kännas illa i ryggen :S

Marklyft

3x50kg
3x50kg
3x50kg
3x50kg
4x50kg
4x50kg
4x60kg
4x60kg

- Kändes lite här. Jag tror det gör mest ont i bottenläget om jag har röven djupt nere. Kan det ligga något i det?

Hängade benlyft

6reps 2 sek hold sen 2 reps till
6reps
6reps
6reps
6reps
6reps
6reps
6reps

- Lite förvånad här. Men denna övning är helt störd om man inte pausar mera än 45sekunder. Jag tror inte jag är kapabel till att utföra en enda strikt utan det är ett jävla hängande och slitande.

Hoppas verkligen min rygg blir bra :(

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Jag hade ont på precis samma ställe som du, så jag gjorde inte vissa övningar på en vecka, sedan gick det över. Låt det gå sju dagar ungefär innan du gör marklyft igen. Smärtan uppstod när jag försökte "rycka" upp vikten våldsamt. Jag fick för mig att jag skulle rycka och stöta 100 kg, trots att jag inte var redo för det. Jag kom ungefär upp till höften, sedan rev det till i sidan av ryggen.

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Din beskrivning KOP stämmer precis in på det ja hade för ~2 veckor sedan. Det försvann efter ett par dagar men ändå.

Webbsida

Plyometrisk träning pass 6:

3
3
3
3
3

explosiva grodhopp

5
5
5
5
5

Från: Karlstad
Registrerad: 2006-11-28

Kör du Plyometrisk träning  varje dag? Någon uppvärmning innan?

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Lajne/KOP: vad är tanken med den plyometriska trrrrräningen? Jag tycker den är lite halvghey om jag ska vara ärlig :/

Webbsida

Det finns många tankar som kommer tillsammans. De första rör denna stackars lilla varelses axlar, enorma problemområden för honom bland annat pga inåtrotation. Eftersom jag inte kan vara där och titta och bestämma den exakta orsaken till detta får jag helt enkelt behandla varje tänkbar orsak, och armhävningar är ett bra sätt att stabilisera scapulae. Dessutom kommer uppvärmningen och denna ganska lågintensiva träning att skapa en viss mängd genomblödning, vilket gör att det på det sättet fungerar som ren rehab och därmed fungerar läkande på de skador som kan uppkomma. Jag anser att hans axlar numera är problemfria till skillnad från hur det var under deffen att vara delvis tack vare detta men man vet ju aldrig om det bara är ett högre kcalintag. Detsamma gäller f.ö. grodhoppen och hans rygg nu, men det är mer än slump än en tanke:P
Vidare handlar det också om att lära sig explosion, allt bra att ha nu när han kör treor.
Och sist men inte minst är det ett försök att imitera den framgång jag rönte i knäböj under den period då jag på vilodagarna använde mig av teknikträning i frivändningar på relativt låg vikt, det vill säga jag gick från 5x110kg till 4x130kg på 14 dagar. Den delen verkar dock inte fungera lite, förmodligen har armhävningar för lite att göra med bänkpress/hantelpress och grodhopp är för lätta. Men det skadar dock inte så jag låter den ligga kvar så länge axlarna är hela:)

Webbsida

de_dave skrev:

Kör du Plyometrisk träning  varje dag? Någon uppvärmning innan?

Nej jag kör det de dagar som jag inte är på gymmet =) Så varannan dag =)

Jag åkte till gymmet idag och gissa vad... det var stängt... Så det får bli plyo idag och träning imorn (hoppas det är öppet?). Vill samla lite tankar: Jag tror jag har missat en viktig del av träning mat och vila. Nämligen vilan.... jag har typ sovit 6-7 timmar per dag max och jag känner mig faktist jävligt sliten så jag måste börja sova mera om nätterna tror jag. =)

Morgonvikt: 75kg

Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-03-21 15:45)

Från: Floda
Registrerad: 2006-08-14

12 timmar sömn är lagom per natt tycker jag :) Hur känner du dig sliten? Mentalt eller i kroppen av för lite vila?

Webbsida

12 timmar finns inte på kartan att jag kan få varje natt =P Vi snackar 8 timmar om vi har tur =). Jag tror det skulle duga. Jag känner mig inte mentalt sliten alls, jag har mycket mera ledig tid än vanligt, bara ett prov i veckan och några föredrag lite då och då. Så det är inte det som är problemet alls nu. Snarare att kroppen är sliten. Om man ska klaga och gnälla mycket så gäller detta:

1. Ryggen - höger om svanskkotan
2. Höger bröst
3. Vänster knä

Men det blir nog bra! =)

Från: Göteborg
Registrerad: 2006-12-10
Webbsida

Keep_On_Pumpin skrev:

Men det blir nog bra! =)

Hej!

Din attityd kring Din slitna kropp påminner mig mycket om ett citat som jag nyligen läst:

"Det är bra som det är, sade bonden som hade eld i håret." - Svenskt ordstäv

Du är positiv, det är bra! =)

Även jag finner mig bekant i den smärta i ryggen som Du har, själv fick jag denna skada för ett år sedan från överansträngning och dålig teknik, inget vidare. Jag tror däremot inte att Du har det såpass allvarligt, utan det är nog som de andra föregående talare har påpekat; vila ett tag från övningen som orsakade problemet och känn efter när Du börjar träna igen. Det ordnar sig säkert, lycka till!

Mvh

Sidor: 1 … 3 4 5 6 7 … 46 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB