Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 43 44 45 46 Tråd låst

Lajne piskar KOP 23/2-06/6

Från: Stekvadet
Registrerad: 2006-10-15

Keep_On_Pumpin skrev:

testar lite skit

Ser ut att va hyffsad "skit" du testat, glad ser du ju ut iaf=)
Tråkigt med ryggen, men som någon nämnde i ett tidigare inlägg, bara att blicka framåt ist för bakåt. Du kommer tillbaka.

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

testar

Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-09-25 00:18)

Registrerad: 2006-05-13

in på msn så ska ja skicka en grej

Registrerad: 2006-05-13

logga in nu så ska ja skicka det

Registrerad: 2008-05-26

Äh, upp med hakan nu KOP. :)
Du kanske kan upptäcka lite fler träningsformer nu endast för nöjes skull? Se det i erfarenhetssyfte. ;)
Pilates? :P
Simning = great.
Hade du inte bott så långt bort hade jag håvat in dig och gett dig en rejäl spark i häcken och en stor fet västkustbaguett i näven att trycka i dig. :P
Ett tips om du har svårt att äta, funkar iaf på vissa. Gör nåt HELT annat samtidigt som du äter. Kolla på tv, läs en bok, surfa på nätet. DU glömmer nästan bort att du äter och undrar vart innehållet på tallriken tog vägen. Problem solved. ^^

Webbsida

Ms_February: haha ^^ Jag äter iof alltid framför datan/tvn osv. Vilket gör att jag äter brutalt långsamt och blir mätt på väldigt lite. Mitt största problem nu är ju dessutom inte maten utan min jävla ryggskada. Måste ta det först. Under tiden jag rehabiliterar mig ska jag inte väga mig och inte hålla koll på maten alls =).

Kan dessutom meddela att jag faktiskt börjat med utfall idag =). Jag gör allting så sjukt strikt, så tempot under mina set är som en fluga på en tjärad sticka. Ni anar inte hur brutalt mycket jobbigare allt blir. Jag blir faktiskt nästan utmattad med tanke på att jag supersettar allting och kör utan pauser. Körde iaf mongostrikta utfall idag med 7kg i varje hand, och det kändes bra. Ingen smärta i ryggen eller nånting. Får se om det kommer nu i efterhand.

Puss på er.

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Låter bra KOP! Hang in there och skynda långsamt bara (vilket det verkar som du kommer göra) så blir allt frid och fröjd till sist!

Registrerad: 2008-03-24

precis, håller med coffe, skynda långsamt , you can do it =D

Webbsida

Störd träningsvärk/värk i högra skinkan. Mycket mera än i vänster. Beror säkert på att jag omedvetet slutar använda de muskler som bidrar till smärtan. Vet inte om detta är ett bra eller dåligt tecken? Men det känns bra iaf. =)

Webbsida

Va tror ni om Quadrol och läkandet av min rygg?

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Prova, kan ju vara värt 600 spänn för en 2månaders kur om det nu skulle funka. Men ta hellre Supercissus RX, mindre konstigheter och mer cissus för pengarna.

Webbsida

Lajne skrev:

Prova, kan ju vara värt 600 spänn för en 2månaders kur om det nu skulle funka. Men ta hellre Supercissus RX, mindre konstigheter och mer cissus för pengarna.

Har ju kvar en burk Cissius från din och min tid ;). Ska fan testa... kan inte skada iaf =)

Sitter och läser lite och stötte på detta:

"Electrical stimulation of the muscle prevents the usual decrease in muscle oxidative capacity and can prevent muscle fiber atrophy."

Que? Borde jag klistra massa elektroder på min kropp och köra lite elektrisk stimuli för att minska atrofin?

Webbsida

Tror vi talar om mer stillaliggande personer nu tbh, typ klistra elektroder på någon som inte kan lämna sängen på x antal veckor.

Webbsida

Lajne skrev:

Tror vi talar om mer stillaliggande personer nu tbh, typ klistra elektroder på någon som inte kan lämna sängen på x antal veckor.

Nej det gör vi (eller boken) faktiskt inte. Men det beror säkert på från fall till fall, dessutom använder de ju ordet "can".

Webbsida

Hmm, det hade varit värt att testa för din del isf... för typ 4 månader sedan:P Känns inte som om du har så mkt atrofi kvar att uppleva nu faktiskt, om jag får dra en gissning efter hur mkt tid som har gått :)

Webbsida

Lajne skrev:

Hmm, det hade varit värt att testa för din del isf... för typ 4 månader sedan:P Känns inte som om du har så mkt atrofi kvar att uppleva nu faktiskt, om jag får dra en gissning efter hur mkt tid som har gått :)

Tror du inte? Visst jag har ju sjunkit ihop som fan, men jag har ju kvar endel ändå. När "slutar" atrofin? Är det när man uppnår den nivån av muskler man skulle vara på om man aldrig skulle ha tränat?

Webbsida

Det är när du är på den nivå av muskler som kroppen anser är passande för din nuvaranda aktivitetesnivå, med hänsyn till hur hormonerna ser ut osv. Grejen är att du bör behålla en aning mer än du hade haft om du aldrig hade tränat, samtidigt som du fortfarande är i en ålder då du naturligt kommer bygga lite till varje år i några år till. Så JAG tror inte du sjunker ihop mer, som en ren kvalificerad gissning.

Webbsida

Lajne skrev:

Det är när du är på den nivå av muskler som kroppen anser är passande för din nuvaranda aktivitetesnivå, med hänsyn till hur hormonerna ser ut osv. Grejen är att du bör behålla en aning mer än du hade haft om du aldrig hade tränat, samtidigt som du fortfarande är i en ålder då du naturligt kommer bygga lite till varje år i några år till. Så JAG tror inte du sjunker ihop mer, som en ren kvalificerad gissning.

Fast det där stämmer ju inte 100%. Det borde ju bero på ens kosthållning också?

Webbsida

.

Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-10-08 12:38)

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Lajne skrev:

Exakt. Jag kommer inte köpa mer Quadrol kan jag säga, eftersom det bara är cissus som jag är ute efter.

Ang. Nitro FX så testa.

Webbsida

.

Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-10-08 12:38)

Webbsida

Okej nu kommer en del frågor så jag väljer att klistra in alla i detta dokument istället, fyller på om det kommer mera:

1. Jag har en NitroFX burk som går ut 11-2008. Dvs om ungefär en månad. Den har dessutom stått i bagageluckan på en bil hela juli månad, tror ni man kan ta pulvret utan att bli sjuk eller nånting? Jag testade nyss en halv dos och känner mig jävligt bubblig i magen. Vad tror ni?

2. Hmm nu läser jag detta:

"For fat loss, moderate resistance and endurance training is most effective. Resistance training also promotes gains in fat-free mass."

De meningarna står i sammanfattningen av en text där de menar att man kan go upp i fat-free mass och ner i fat mass samtidigt. Detta verkar ju rätt konstigt, speciellt eftersom min källa kan klassas som väldigt pålitlig.

3. Om ni utgår från min situation nu: Inte tränat sedan Juni och gått ner ganska många kg i vikt men samtidigt inte tappat någonting i midjeomfång, snarare ökat (ligger på runt 80cm). Kan jag deffa utan att träna tungt på gym?

Webbsida

Keep_On_Pumpin skrev:

Fast det där stämmer ju inte 100%. Det borde ju bero på ens kosthållning också?

Ja, och en massa andra saker. Men eftersom jag antar att din vikt har stabiliserat sig osv, så är väl allt det där konstanter vid det här laget?

KOP skrev:

Okej nu kommer en del frågor så jag väljer att klistra in alla i detta dokument istället, fyller på om det kommer mera:

1. Jag har en NitroFX burk som går ut 11-2008. Dvs om ungefär en månad. Den har dessutom stått i bagageluckan på en bil hela juli månad, tror ni man kan ta pulvret utan att bli sjuk eller nånting? Jag testade nyss en halv dos och känner mig jävligt bubblig i magen. Vad tror ni?

2. Hmm nu läser jag detta:

"For fat loss, moderate resistance and endurance training is most effective. Resistance training also promotes gains in fat-free mass."

De meningarna står i sammanfattningen av en text där de menar att man kan go upp i fat-free mass och ner i fat mass samtidigt. Detta verkar ju rätt konstigt, speciellt eftersom min källa kan klassas som väldigt pålitlig.

3. Om ni utgår från min situation nu: Inte tränat sedan Juni och gått ner ganska många kg i vikt men samtidigt inte tappat någonting i midjeomfång, snarare ökat (ligger på runt 80cm). Kan jag deffa utan att träna tungt på gym?

1. Ehm, vad ska du med NitroFX till?

2. Vi har väl fler än en gång konstaterat att ökande av muskelmassa och minskande av fettmassa går att åstadkomma?

3. 80cm är inte mycket. Vill du se ut som jonas colting så ja, då kan du deffa utan att gå på gym.

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Lajne skrev:

2. Vi har väl fler än en gång konstaterat att ökande av muskelmassa och minskande av fettmassa går att åstadkomma?

Under hur lång mätperiod?

Webbsida

1. Använda för skojs skull innan det går ut xD

2. Det jag främst stör mig på i denna bok (Physiology of Sport and Exercise) är att de just beskriver muskelbygge som något som kommer från träning enbart och inte påverkas dessmera av ens kost. Så som de beskriver det här så ska man praktiskt taget gå på gym om man vill tappa några kg fett och samtidigt bygga nått kg muskler. Förstår du vad jag menar? De beskriver det rätt simpelt. Lite lite information tycker jag.

3. Jag borde formulerat mig bättre: Kan jag börja jobba lite på min kondis samtidigt som jag deffar utan att förlora mera muskelmassa än vad jag redan förlorat? En riktig anal-fråga som antagligen inte har ett svar, men uppskattningsvis?

Sidor: 1 … 43 44 45 46 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB