Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Lugnande! =) Ja jag litar verkligen på dig.
En fråga: Hur länge ska jag jogga? =) Är det dåligt att sitta mycket? Hur ska man sitta på en stol? XD Jag hänger alltid väldigt mycket när jag sitter.
Är det okej att jag kör utfall på det sättet jag beskrev?
Jag försökte filma lite med det blev skitdåligt. Ska försöka ta bättre imorn.
Ska jag köra passet varje dag?
Börja med varannan dag! Nu tar vi det lungt här! Sedan vill jag att du kör en powerwalk 2 ggr i veckan i 60min (kör med en mp3-spelare så blir det roligare) i snabbt gå-tempo med aktiv armpendling samt en joggtur på ca 30min i lugnt tempo 1 gång i veckan så du bara börjar flåsa lite. Visst, kör utfall så, bättre än inget alls även fast jag skulle vilja haft det med minst 5-6 steg spikrakt framåt. Du kan inte köra utomhus?
Babel skrev:
Börja med varannan dag! Nu tar vi det lungt här! Sedan vill jag att du kör en powerwalk 2 ggr i veckan i 60min (kör med en mp3-spelare så blir det roligare) i snabbt gå-tempo med aktiv armpendling samt en joggtur på ca 30min i lugnt tempo 1 gång i veckan så du bara börjar flåsa lite. Visst, kör utfall så, bättre än inget alls även fast jag skulle vilja haft det med minst 5-6 steg spikrakt framåt. Du kan inte köra utomhus?
Utomhus med en jävla golvmopp xD Jag vetifaaan xD. Ska försöka flytta lite möbler istälelt =).
Powerwalks lät sjukt trist men jag får väl ta det =P.
Måndag: Rehab
Tisdag: Powerwalk
Onsdag: Rehab
Torsdag: Powerwalk
Fredag: Rehab
Lördag: Jogga
Söndag: Rehab
Måndag: Powerwalk
osvosv? Eller ska jag ha nån vila?
EDIT: Svara gärna på frågorna om hur man sitter xD.
Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-07-14 22:00)
Keep_On_Pumpin skrev:
Tisdag: Powerwalk med stavar
Torsdag: Powerwalk med stavar
Måndag: Powerwalk med stavar
Ser sjukt bra ut. Kör hårt. xD
Tisdag: Powerwalk med stavar
Torsdag: Powerwalk med stavar
Måndag: Powerwalk med stavar
Tufft program, skulle inte klara en vecka =P
Nej vad taskig jag är. Lycka till med rehaben :-) Hur man sitter på en stol.? På ditt ass XD
Rak rygg, fötterna på marken slappna av i axlarna och tänk på en bra hållning. Skrivbordet ska helst inte vara för långt eller för högt. Tror man ska sitta ganska mycket på kanten av stolen för att få upp hållningen.
Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-07-14 22:09)
Spicy bara så du vet ska jag inte ha stavjävlar :P Det är HSB som retas ^^ haha...
Varför får inte skrivbordet vara för långt? ;)
synd utan stavar: " har du tappat skidorna" hahaha
För jag tror att om det är föår långt är det lätt att man kutar ryggen lite automatiskt för att det är långt och man "säckar" ihop :P nej men jag vet inte. Men jag har för mig det inte ska vara för lågt.
edit: har en bok om detta, tar fram den imorgon på morgonen, ska sova nu :P imorgon får du bättre svar.
Keep_On_Pumpin skrev:
Spicy bara så du vet ska jag inte ha stavjävlar :P Det är HSB som retas ^^ haha..
Snackar skit gör du. Visst ska han ha stavar. Eller hur, Babel? :)
Edit: Spajsgörl, du missade mitt erbjudande på föregående sida. Ja tar din tystnad som att du fegar ur.
Senast redigerat av high_school_boy (2008-07-14 22:32)
high_school_boy skrev:
Keep_On_Pumpin skrev:
Spicy bara så du vet ska jag inte ha stavjävlar :P Det är HSB som retas ^^ haha..
Snackar skit gör du. Visst ska han ha stavar. Eller hur, Babel? :)
Edit: Spajsgörl, du missade mitt erbjudande på föregående sida. Ja tar din tystnad som att du fegar ur.
Hsb: förlåt jag såg det inte alls. jag ska läsa den nu!
high_school_boy skrev:
spicegirl_17 skrev:
haha, min skalle kan faktiskt en del måste jag säga. Speciellt när det gäller tennis hehe :P
Haha! Kom DÅ! Ja har faktisk lirat tennis..... i ett par år.... får ett par år sedan... Lite ringrostig men nog allt skulle ja spöa dig iaf ;)
När du har match i Racketstadion i norrköping så kan vi ta en "varva ner" match. ;)
haha!! Hm, norrköping kommer jag inte till i år. Men i höst kanske :P Japp, jag antar utmaningen!! Don't mess with me Hsb i gonna kick your ass :P
Kop:
• Fötterna ska vara placerade på golvet och om det inte går skall man ha fotstöd
• Höften ska vara vinklad 90 graders
•Stolen ska ge svankstöd
• Bordshöjden ska vara ungefär 5 cm längre än armbågens position
• För att få en så neutral arbetsposition som möjligt i sittande ställning, utgår du från ståenden ställning med armarna hängande rakt ner. Försök att hålla så nära den positionen som möjligt, böj upp dem på bordet
• Axlarna ska vara aslappnade och i en neutral position
• Sit ak i ryggen. Sjunk inte ihop
• Bildskärmens övre del ska vara i höjd med ögonen och blicken sänkt på skärmen
• Skärmen ska vara placerad så att ljusreflexer indviks
• Tangentbordet ska gå att nå med armarna i en naturlig och vilsam ställning, med armbågarna hängades och underarmarna i 90 graders vinkel mot ryggraden
• Musen ska vara ergonomiskt utformad och när det är möjligtplaxerad mitt för kroppen.
Hahaha =D Optionani ftw :D Men det kanske är av större vikt än vad många tror? Ska iaf börja sluta sitta som en hösäck/tuff grabb och sätta mig som en anständig människa :p
Keep_On_Pumpin skrev:
Hahaha =D Optionani ftw :D Men det kanske är av större vikt än vad många tror? Ska iaf börja sluta sitta som en hösäck/tuff grabb och sätta mig som en anständig människa :p
haha japp gör det! Inser själv att bordet här hemma är ca 5 cm högre än själva armstödet :( Inte bra :P
Vad menas med att den ska vara 5 cm längre?
alltså själva bordet där datorn sitter på ska vara 5 cm längre än armstödet på stolen. Annars spänner du axlarna för mycket. Så att du vilar armbågarna på armstödet och sedan hanlederna på bordet då bordet ska bara lite längre..
hsb: självklart ska Kop ha stavar , annars fungerar det inte. Föresten kop vad säger dom om din rygg?
Jag har min 3dje koll den 13 augusti. Hittills har de bara sagt blödning. Babels diagnos ovan är det bästa jag fått hittills och det låter jävligt logiskt.
ok, kop goes doggy :P Knip hahah!!! XD
nej nu ska jag inte spamma mer, lycka till med träningen :-D ...och stavarna ^
Babel skrev:
Låter onekligen som en bristning och en efterföljande blödning på det du beskriver. Nu har du ju inte ont i ryggen du har utan i rumpan som jag förstått. Det får mig att tro att båda skadorna är oberoende av varandra. När du skadade korsryggen och fick en blödning på erector spinae gjorde det att du ändrade stansen i benböj under kommande veckor där du överansträngde piriformis och dess muskelfästen vilket gjorde att du inåtoterade benet vilket resulterade i en nervklämma på nervus ischiadicus. <--- en kvalificerad gissning
Här är diagnosen om du inte såg den =D
Keep_On_Pumpin skrev:
Babel skrev:
Låter onekligen som en bristning och en efterföljande blödning på det du beskriver. Nu har du ju inte ont i ryggen du har utan i rumpan som jag förstått. Det får mig att tro att båda skadorna är oberoende av varandra. När du skadade korsryggen och fick en blödning på erector spinae gjorde det att du ändrade stansen i benböj under kommande veckor där du överansträngde piriformis och dess muskelfästen vilket gjorde att du inåtoterade benet vilket resulterade i en nervklämma på nervus ischiadicus. <--- en kvalificerad gissning
Här är diagnosen om du inte såg den =D
tack, jag läste den :)
spicegirl_17 skrev:
high_school_boy skrev:
spicegirl_17 skrev:
haha, min skalle kan faktiskt en del måste jag säga. Speciellt när det gäller tennis hehe :P
Haha! Kom DÅ! Ja har faktisk lirat tennis..... i ett par år.... får ett par år sedan... Lite ringrostig men nog allt skulle ja spöa dig iaf ;)
När du har match i Racketstadion i norrköping så kan vi ta en "varva ner" match. ;)haha!! Hm, norrköping kommer jag inte till i år. Men i höst kanske :P Japp, jag antar utmaningen!! Don't mess with me Hsb i gonna kick your ass :P
Du anar inte vilken veteran du pratar med. :P me & mr Wilson WILL beat you and ur Miss Prince up!
Senast redigerat av high_school_boy (2008-07-15 13:26)
high_school_boy skrev:
spicegirl_17 skrev:
high_school_boy skrev:
När du har match i Racketstadion i norrköping så kan vi ta en "varva ner" match. ;)haha!! Hm, norrköping kommer jag inte till i år. Men i höst kanske :P Japp, jag antar utmaningen!! Don't mess with me Hsb i gonna kick your ass :P
Du anar inte vilken veteran du pratar med. :P me & mr Wilson WILL beat you and ur Miss Prince up!
I don't give a damn about Prince -shit racket. I have Yonex 320gram! I gonna kick you and your little wilsonracket!
Jag har också Yonex. Dock har den några år (5-6?) på nacken.
Jag fick ett telefonsamtal nyss av en sjukgymnast som sade att jag kunde svänga förbi vid 18.00 idag. Eftersom jag har frikort tänker jag gå dit och se vad personen ifråga säger. Dock tänker jag inte avboka "den riktiga tiden" den 13 augusti.
Keep_On_Pumpin skrev:
Jag har också Yonex. Dock har den några år (5-6?) på nacken.
Jag fick ett telefonsamtal nyss av en sjukgymnast som sade att jag kunde svänga förbi vid 18.00 idag. Eftersom jag har frikort tänker jag gå dit och se vad personen ifråga säger. Dock tänker jag inte avboka "den riktiga tiden" den 13 augusti.
Min är 2år gammal , gamla bettan.
ja, vad intressant, får se vad h'n säger !! nej, absolut inte avboka!