Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 19 20 21 22 23 … 46 Tråd låst

Lajne piskar KOP 23/2-06/6

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Ahaha självklart stångrodd... Sry ^^

Webbsida

Jag får så dåligt sömn nu eftersom jag flyttat hem till min lägenhet igen. Mitt badrum är nästan klart nu (fattas tvättmaskin och en duschvägg), men det verkar som om alla andras lägenheter inte alls är klara. Det innebär att hantverkare/elektriker osvosv kommer runt 07.00 på morgonen och börjar dundra i trappor, skrika och borra. I need my sleep mf.

Registrerad: 2006-05-13

Flytta tillbaks till bror din då!

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Keep_On_Pumpin skrev:

Jag får så dåligt sömn nu eftersom jag flyttat hem till min lägenhet igen. Mitt badrum är nästan klart nu (fattas tvättmaskin och en duschvägg), men det verkar som om alla andras lägenheter inte alls är klara. Det innebär att hantverkare/elektriker osvosv kommer runt 07.00 på morgonen och börjar dundra i trappor, skrika och borra. I need my sleep mf.

Sådär hade jag det i två veckor när mitt badrumstak reparerades. Jag fick "oväntat besök". Jag lider med dig!

Webbsida

Vill knappt ha kommentarer på det, skriver in det i min dagbok för att kunna kolla tillbaka och skaka på huvudet och återigen tycka synd om mig själv. Idag skulle jag träna och bulka osvosvosv. Jag har endast pluggat hela dagen idag och är riktigt stressad inför "det muntliga studentprovet" på måndag... Detta innebär att jag helt enkelt inte kommer kunna träna alls fram till nästa måndag, tyvärr jag har inget annat val. Det värsta är dock att jag på 24 timmar druckit en drickyoggi och ätit 1/4 pizza under kväljningar. Känns som om allt kommer ryka fram till nästa måndag och inte ens ryggen kan reparera sig eftersom jag ligger på ett så enormt underskott... Jaja vi får se hur det går, jag har nog med press nu och tänker inte ta mera från träningen, då kan jag lika gärna gå och lägga mig i en kontainer och vänta på sopbilen... Vill tillägga att jag avskyr byggarbetare/elektriker samt historia och samhällskunskap. Jag väger mig inte fram tills nästa tisdag, så ska vi få se hur mkt jag tappar. Förra gången jag vägde mig visade ca 77kg på morgonen (min våg). God natt! Ill be back.

Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-05-07 22:43)

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

"A man can cry for only two reasons; one is true sorrow and the other is self pity. Crying out of true sorrow is good and a worhty thing to do. However, crying out of self pity is a selfish and spoiled behaviour, which will lead to no good" //Juuni Kokuki

Så gaska upp dig och agera, tyck inte synd om dig själv och låt inte själva tanken på all press förlama dig, det kommer bara göra den större:)

Från: Stockholm
Registrerad: 2007-01-19
Webbsida

Så du beskriver ditt förhållande till mat låter farligt likt diagnoskriterierna för ortorexi alt. manorexi. Var ytterst vaksam så du inte utvecklar en beteendestörning, det är mycket lättare att göra det än vad man tror tyvärr.

Känner du att du måste kompensera för ökad näringsintag igenom träning? "Svälter" du alltid så fort du bestämt dig att inte träna? Hur är din syn på mat? Får du positiva synbilder av ett fullsmackat bord med tårta, glass, kött (eller vad det nu finns på bordet) eller får du en känsla av ångest?

Annars... lycka till på studenten!

Webbsida

Lajne: Javisst, den ska inte förlama mig, utom just att närings och träningsbiten får lida fram till nästa måndag.

Babel: Jo jag vet, jag har ett stört förhållande till mat. Jag avskyr mat rättare sagt och det är en ångestfaktor. Efter att allt detta är över ska jag leva/äta precis som jag vill och inte köra värsta hardcore bulken som förra sommaren. Dock ska jag inte sluta träna, för det vill jag verkligen, men som sagt: Äta precis den mängd jag själv vill äta när jag vill äta den, så blir jag av med all ångest efterhand. Eller vad tror du? Finns det nått bättre jag kan göra?

Webbsida

Keep_On_Pumpin skrev:

Lajne: Javisst, den ska inte förlama mig, utom just att närings och träningsbiten får lida fram till nästa måndag.

Jo, jag sade det bara för att jag vet att ibland när jag har riktigt mycket att göra kan jag bli så nedtyngd av själva tanken att jag inte orkar sätta igång:P

Webbsida

Imorn har jag mitt sista prov i min skolkarriär! :D Dessvärre det absolut pirrigaste och jobbigaste, muntligt förhör inför publik. Den goda nyheten är att den endast räknas in i min tyska studentexamen så den svenska beträffas inte. Hur som helst kommer jag vara världens gladaste man efter det provet! =D Då har jag äntligen lagt skolan bakom mig, för på fredag tar jag studenten!!! :D

Jag ska försöka klämma in ett gympass imorgon, men om det ska firas hela dagen kommer det bli svårt. Ha det bra alla!! =D

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Ska du inte plugga vidare din late faan?

Webbsida

Cybercowboy skrev:

Jo det är klart. Hade tänkt biomedicin på karolinska institutet, eller vanlig medicin. Medicin är mera status men biomedicin verkar roligare ^^. Jag tror det blir biomedicin ;) Men det klassar jag inte som skola utan HÖGskola haha.

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Keep_On_Pumpin skrev:

för på fredag tar jag studenten!!! :D

Ehm, studentvecka?

Webbsida

high_school_boy skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Ehm, studentvecka?

Vad menar du? =P Jag kickas ut ur skolan en månad innan svenska studenter om det var det du undrade. =)

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Keep_On_Pumpin skrev:

Cybercowboy skrev:

Jo det är klart. Hade tänkt biomedicin på karolinska institutet, eller vanlig medicin. Medicin är mera status men biomedicin verkar roligare ^^. Jag tror det blir biomedicin ;) Men det klassar jag inte som skola utan HÖGskola haha.

Tänk bara på de usla lönerna. Typ 22-23k efter 20 år i jobbet med den examen. Men självklart är det viktigast att man trivs med jobbet. Det var därför jag ändrade från Industriell Ekonomi till Väg- och Vattenbyggnad. Vill hellre skapa och bygga grejer än vara nån konsult som strömlinjeformar företag, till priset av lägre lön då.

Från: Övik
Registrerad: 2005-09-12

Jag är outbildad och drar in drygt 20000 netto i månaden. Mohahaha, industri ftw ;)

Senast redigerat av Englund (2008-05-11 22:32)

Webbsida

stevebc skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Cybercowboy skrev:

Tänk bara på de usla lönerna. Typ 22-23k efter 20 år i jobbet med den examen. Men självklart är det viktigast att man trivs med jobbet. Det var därför jag ändrade från Industriell Ekonomi till Väg- och Vattenbyggnad. Vill hellre skapa och bygga grejer än vara nån konsult som strömlinjeformar företag, till priset av lägre lön då.

Jag tänker ju inte bara "follow the mainstream" och inte göra något speciellt här i livet. Jag har massa möjligheter med den examen, men visst om jag inte självmant agerar/skapar kontakter/tar initiativ/är innovativ så kommer jag bli en mediåker lökare. Men det kommer nog inte hända ;). Plugga biomedicin och sen starta ett apotek i tyskland, då rullar cashen in. Eller så håller jag föredrag och skriver nån bok. Varför inte ta nobelpriset när jag ändå är igång xD.

Keep_On_Pumpin skrev:

high_school_boy skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Ehm, studentvecka?

Vad menar du? =P Jag kickas ut ur skolan en månad innan svenska studenter om det var det du undrade. =)

Du missar ju en av de roligaste veckorn under hela året!

So? inte mer "ledig" än mig ändå. :) Jag har 2 (ja två st) lektioner kvar innan ja är helt klar med skolan, onsdag 3h och torsdag 1.5h båda lektionerna denna vecka. Veckan efter det har ja ingeting o inte heller veckan efter det. Om 3 veckor är det studentvecka, och veckan efter det är vi lediga mån-tors och på fredag har vi skolavslutning. Så enligt mig har ja slutat skolan redan nu. :)

Webbsida

HSB: Jag är inte stolt över att ha mycket ledigt om du trodde det =P

För övrigt gick det bra idag. Men jag ska ut och festa ikväll och jag känner att jag verkligen förtjänar det, så det blir ingen träning idag heller. Har ont som fan i skallen för all press släpper (jävligt skönt ;D), sova nu och sen fest :D

Webbsida

Fan, då kommer du inte bli positivt överraskad av de där ukrainarna jag hyrde för att kidnappa dig och tvinga med dig till gymet hela natten:( Nåväl, gjort är gjort och jag kan inte stoppa dem nu:P

Grattis till att vara klar iaf, njut av de få veckorna till studenten för när den är över vaknar du sannolikt hemlös, arbetslös, bakfull och fattig:P

Webbsida

Ukrainrarna försökte ta sig in i min lägenhet i natt... Men jag hade öronproppar så jag sov gott ändå =)

Morgonvikt: 75,5kg (min våg). Med andra ord har jag gått ner 1,5kg på ca. en vecka utan att träna. Känns riktigt riktigt illa, men det värsta är att jag fan har fått feber igen + en förbannad migrän sen igår. Jag tror det är för att press har släppt och kroppen tillåter sig själv att bli sjuk :S. Jag ska verkligen försöka slänga in ett helkroppspass denna veckan iaf, så jag får något gjort :(. Känns riktigt illa :/

EDIT: Jag vägde mig i söndas på vågen som mina föräldrar har, och då visade det 72,5 om jag minns rätt. Så min våg visar ca 3kg för mkt.

Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-05-13 11:12)

Du måste ha europas sämsta imunförsvar. :-(

Webbsida

high_school_boy skrev:

Du måste ha europas sämsta imunförsvar. :-(

Typ... Men det är ofta så med mig. När jag börjar stressa som faen så blir jag sjuk och när stressen försvinner igen så blir jag sjuk igen... Har vart så flera gånger. Sen är det blomstrande allergitider som kan få en att känna sig jävligt hängig: Nyser hostar och allt rinner hela tiden ;P.

Ja är (har varit) befriad från allt sånt. Jag är sjuk 1vecka om året och då ligger jag med wursting feber o hela skiten. Annars mår ja prima förutom någon mindre snorig näsa då o då. :)

Webbsida

Alltså om du har feber så kan du ju iaf inte lita på vikten, eftersom vi normala människor svettas ut en hel del vatten då. Över huvud taget borde du veta bättre än att tro att du har tappat 1,5kg på en vecka om du inte har börjat extraknäcka på ett tungt kroppsarbete:P

Sidor: 1 … 19 20 21 22 23 … 46 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB