Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
En burk räcker väl inte längre än så ändå. Men det är helt klart ditt val. Jag gör nog schemat lite hårdare om du ska köra en rejäl bulk dock:P
Lajne skrev:
En burk räcker väl inte längre än så ändå. Men det är helt klart ditt val. Jag gör nog schemat lite hårdare om du ska köra en rejäl bulk dock:P
Vad snackar vi för viktuppgång? Är det ens vettigt att sträva efter 80kg? Eller blir det för mkt fett? Jag väger runt 76,5kg nu på morgonen
(båda angivelser enligt min våg).
Grub ser det som total bluff :/
http://www.kolozzeum.com/forum/showthre … ost2966944
Jag trodde att jag redan tidigare sade att om de hjälper med ditt rent psykiska problem så är det genom placebo?=) Nu har du iofs förstört chansen till placebo genom att ta reda på att det inte funkar, men men xD
Lajne skrev:
Jag trodde att jag redan tidigare sade att om de hjälper med ditt rent psykiska problem så är det genom placebo?=) Nu har du iofs förstört chansen till placebo genom att ta reda på att det inte funkar, men men xD
Blääh :P
Jag tror att det kan funka ändå. =D Grub är inte gud och en studie säger noll :D
Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-05-03 22:31)
Lajne skrev:
Haha precis vad jag skrev som svar i kolo-tråden :)
Min rygg/röv känns btw lite bättre. Det märks att jag har vilat några dagar. Planerar på att köra imorn igen. Men sjukt jävla lugnt. Jag tror tom svanken i bänk och hantelpressen skadar min rygg. Kan detta stämma?
Det kan mycket väl stämma. Man brukar rekommendera folk med ryggproblem att köra med fötterna uppe i bänk/hantelpress.
höhö 8-|
Hur ska jag köra nu då? Kanske ska akta mig lite med den starka svanken?
Ja känner du av det när du svankar trodde jag det var en självklarhet att sluta svanka?:P
Nej jag känner fan inte av det när jag tränar... Det är efteråt det brukar bli värre igen :/
Morgonvikt: 76,5-77kg (min våg - dvs allt mellan 72,5-74kg på riktigt). Nu är jag på den vikten som jag började denna dagbok på ungefär. Skillnaden är att jag har tydligare ådor på armar, axlar samt är fan så mkt starkare =P Men har också lyckats med att skada ryggen ^^
Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-05-04 12:03)
Pass 30 den 4/5:
Bänkpress
10x60kg - typ tungt? :S
10x70kg - svintungt? :S
9x70kg - sista forced :(
8x70kg - sista forced :(
- Och redan här märkte jag vilket hemskt pass som låg framför mig. Jag var totalt slut efter detta redan. Det är fan jobbigt att träna efter sjukdom märker jag ^^
Militärpress
12x40kg - ont i ryggen
10x40kg - pushpress på två sista repsen
10x37,5kg - pushpress på sista
10x35kg - pushpress på sista
- Asså Lajne. Pass efter pass går jag ner i styrka. Det är ju helt klart ett tecken på överträning? Jag tror inte det var smart att jag tränade axlar under min smolov?
Dips
10
7 med 10kg extravikt
- Hade sjukt pump i brösten här. Jag är inte van att köra så mkt bröst/axlar samma dag =P Det kommer bli bättre =)
Upprätt rodd
10x45kg
8x50kg
10x45kg - handleden hoppade in och ut :S
Lutande Bänkpress
Nu kommer vi till dagens höjdpunkt :D
1x50kgxD - fail
12x30kg - ont som fan i främre deltoid på båda axlar, håller för brett
8x40kg - forced på sista, fortfarande ont men mindre, smalare grepp
25x20kg - xD
Leg Extensions
10x75kg
10x85kg
10x95kg
10x90kg
Rehab Böj-ATG
12x40kg - ont
12x20kg
12x40kg - ont
Sittande Vadhävningar
12x50kg
12x65kg
17x65kg - :S
Ja katastrofpass. =)
Tog riktigt lång tid detta pass. :(
Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-05-04 18:06)
Keep_On_Pumpin skrev:
- Asså Lajne. Pass efter pass går jag ner i styrka. Det är ju helt klart ett tecken på överträning? Jag tror inte det var smart att jag tränade axlar under min smolov?
...
Jag blir nästan sugen på att låta dig överträna, bara så att du ska få känna på hur det verkligen är så att du kan sluta skrika överträning hela tiden. Jag menar, hur jävla stor tror du chansen är att du har blivit övertränad när ditt senaste axelpass var för 6 dagar sedan? Vänj dig istället vid att du precis har varit sjuk och att du omöjligen kan prestera på topp då.
Haha okej. Tycker bara att mina militärpressar redan är under gammal gubbe/kärring nivå sen länge och att detta inte borde vara fallet med tanke på mina bänkpressar som ändå antyder att jag är en pöjk 8-)
På kvällar väger jag 78kg. Det känns mys. =) Godnatt!!!!
Tycker inte din coach det är lätt förnedrande att hans lärling väger lika mkt som han? xD
Nja min våg ljuger ju. Du måste dra av 3-4kg =P
Ännu en natt med skitdålig sömn. Byggarbetarna börjar fan borra varje morgon klockan 07.00 för att sen ta fikarast lagom vid 09.00 när man egentligen ska gå upp. Jag tror inte det finns en enda yrkesgrupp som tar lika mycket fikaraster som dessa, snacka om disciplin under arbetstid. IDIOTER!
Så nu kan jag fortsätta klaga. Min hund bor hos mig. Den skäller på nätterna ibland. Det är irriterande =P.
Allergin har kickat in som fan nu, känner andra av den? Jag är björkpollenallergiker.
EDIT: Träningsvärk i brösten btw. Galet skönt =D
Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-05-05 07:47)
Hans coach hade en morgonvikt för en hel vecka sedan som var högre än det där, och då är det ju ändå en kvällsvikt. Så coachen är inte alls hotad, då morgonvikten denna veckan i sanning var en aning högre än förra veckans. Allt som allt går coachens bulk som planerat, förstår du;)
Haha!!! Skönt ö höra, skulle vara tragiskt om lärlingen piskade coachen xD
I sanning tragiskt, men som coach har man ju möjligheten att helt enkelt ge lärlingen ett jävla skitprogram om risken skulle uppstå=D
Pass 31 den 5/5:
Chins brett pronerat grepp
5 +20kg
6 +15kg
8 +10kg
7 +10kg
Dragonflags
8
8
Skivstångscurl
10x40kg
10x40kg
- Mycket strikta
Stångrodd pronerade REHAB
12x50kg
12x50kg
25x40kg
- Tog det riktigt lugnt här så att jag inte skulle få känningar.
Magmaskin
12x30
8x35
- Huvudet exploderade
Lårcurl - Maskinen är fixad
10x13viktplattor
8x14viktplattor
- Aj som fan i röven :(
Marklyft REHAB
12x40kg
12x40kg
12x50kg
Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-05-06 00:58)
Stångcurl pronerade REHAB
12x50kg
12x50kg
25x40kg
- Tog det riktigt lugnt här så att jag inte skulle få känningar.
Snälla säg att du menar stångrodd -_-'
Annars mycket rygg/biceps-stark som din läromästare :)
Marklyft REHAB
12x40kg
12x40kg
12x50kg
Stångcurl pronerade REHAB
12x50kg
12x50kg
25x40kg
Ehh? ;P