Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 4 5 6  

Kxaegyu's Deffdagbok v.1.1

Registrerad: 2007-10-08

vad är symptomem för lindrigare diskbråck? jag kanske kollar upp det iaf hos skolsyster

jag har inte ont i ryggen längre men jag har blivit mkt stelare i ryggen sen dess, och så knäcks den oftare. en grej som hände idag i omklädningsrummet var att jag strechade och så för rörlighetens skulle så gjorde jag en rörelse med höften  som man gör med sånna där ringar, så hoppade det irygget ungefär, gjorde inte ont men obehagligt

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

De e nog knappast diskbråck iaf ^^. Diskbråck brukar uttrycka sig som avdomnande strålande smärta i hela benet rumpan och korsryggen. Du kan dessutom inte belasta utan att det gör rätt ont.

OK ;) ^^. Har en kusin som hade diskbråck förra året så klart det inte e diskbråck jag har... men det kan va ngt annat?

Webbsida

Hur gick det för honom då? Mår han bättre nu? Hur lång tid tog hans rehab?

Från: Jönköping
Webbsida

Keep_On_Pumpin skrev:

Han blev opererad :P. Han gick helt snett. Ja. Han kan springa nu osv. Han opererade sig förra året tror jag. Och i år var han ganska bra. Inte helt återhämtad tror jag.

PS. Jag o kxaegyu är bröder.

Webbsida

Vedad skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Han blev opererad :P. Han gick helt snett. Ja. Han kan springa nu osv. Han opererade sig förra året tror jag. Och i år var han ganska bra. Inte helt återhämtad tror jag.

Ah fan :( Jag klarade mig från operation som tur var. Det är fan förjävligt det här med diskbråck, inte kul med 1-2 års rehab heller. =/

Från: Jönköping
Webbsida

Keep_On_Pumpin skrev:

Vedad skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Ah fan :( Jag klarade mig från operation som tur var. Det är fan förjävligt det här med diskbråck, inte kul med 1-2 års rehab heller. =/

Ja. Men tänk 1-2 år är inte SÅ lång tid ändå :/ visst hamnar man efter, men ingen chans att man borde ge upp!

Webbsida

Vedad skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Vedad skrev:

Ja. Men tänk 1-2 år är inte SÅ lång tid ändå :/ visst hamnar man efter, men ingen chans att man borde ge upp!

Helt rätt =)

ska börja satsa mer på explosivitet o så, så from skippar jag cardio och kör merexplosiva knäböj och fricändingar även plyometriska övning, fast jag har ingen aning på hur jag ska lägga upp det, vf undrar ni kanske, jo ska anmäla mig till skolans basketlag för skolsm, tror inte attvi vinner men det skulle va kul att va lite bättre, ska även satsa på deff så att jag blir snabbare mm

träning idag

<ingen cardio som sagt>

Knäböj

20kg x 10,10
60kg x 10
70kg x 5,3 - jag vilade inte mellan setten så att säga, jag satte mig aldrig ner vilket inte kanske är det mest optimala..., men ganska bra är det väl ändå för att vara nybörjare

Frivändning
40kg x 3 - gjorde dom mellan 2 och 3 settett knäböj, inget spec tungt

Benspark
30kg x 10
50kg x 10
67.8kg x 10,10,10 - explosivt och snabbt, blev rätt så skakig i bena efteråt

Kabelrodd
40kg x 10
70kg x 10,10,10 - PB!, kändes lätt och då är det dags att höja, före sommarlovet tog jag typ 6reps på 80 nu vet jag inte, ska köra lite gögre volym tror jag.

Rotatorcuffs i CC
1pl. x 20,20,15

blir helt slut i kuffarna vilket är bra
enligt mitt påhittade schema så kör jag en rep på ngn vikt som jag könner är bra, just nu 85kg

bänkpress
40kg x 10
85kg x 1 - ganska bra kändes det
om ngn undrar vf jag gör det så säger jag viktvana, för att vänja mig vid tyngre vikter-

Sen blev det inte mkt mer...

dagens pass

Hantelpress

10kg x 10
25kg x 8,6 - som förra veckan, rädd för att bli för trött för bänken

Bänkpress
20kg x 5 - lätt
70kg x 5 - tyngre än förväntat
80kg x 4(5) - Failade på femte, skyller på ofokus. Men det hjälper mig iaf att känna press  och bli stenhård inför nästa set som gick såhär!
80kg x 8(9) - Kom upp halvvägs på 9 reppen sen ville det inte, hade flera pers som sa att jag skulle klara det, så man ville klara men icke
85kg x 4 - Tar väl 5 reps nästa ggn :)

Ser framemot att klara 9 reps på 80 skulle bli som en dröm att komma i uppfyllelse
Verkligen nöjd emd bänken, planener att inom kort maxa 100kg och sedan börja på mm2k

Axelpress - hantlar
20kg x 10,10 - gick ganska bra, nöjd, fick bra pump

Skullcrushers
EZ+10kg x 10,10
EZ+15kg x 10 - lätt, pump i triceps

Bakaxlar i CC
1pl x 10,10
2pl x 8 - blev för tungt

UtåtRotatorcuffs i CC
1pl x 20,20,15,10 - ungefär så såg det ut

Och massa streching för bena för att kunna böja optimalt!

Glömde dock Mage idag också :(

enligt massa 1RM calculators så ligger mitt max på: 99kg, 99.34kg, 102,56kg. ;)

Orkar inte skriva ner hela passet idag
men det blev iaf

Bänkpress
100x1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dessutom gick deffen utmärkt idag

morgonvikt ca 96kg (förmodligen mindre pga att jag hade kläder på mig)

Pass idag

Frivändningar (h'ngande powercleans)
på först 40kg och sen 50kg

Bänkpress
40kg x 10
70kg x 5
80kg x 5
90kg x 3 - ska ta 5 här också är det tänkt

sen blev det inte så mkt, allmänt trött idag

Sidor: 1 … 4 5 6  

Sidfot