Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Zqvirk skrev:
Oops. Uppmärksam man är då... :D
Ser att det står så nu... ^^
Inga markpass? :P
Haha :)
Hmm måste slänga in 1-2 teknikpass i mark. Men det blir inga tunga lyft. Marklyft kan verkligen fördärva mitt nervsystem så chillar med det. Kanske gör några lyft på 200-210 med dräkt som tyngst. Sätter jag 230 eller över med dräkt blir jag riktigt nöjd. Dels för att jag tappat kroppsvikt vilket har lett till att dräkten är _mycket_ lösare och dels för att dräkten har töjt sig rejält. Kommer tappa många kilon i böj och mark tills jag 1. har ätit upp mig och/eller 2. skaffat ny dräkt eller sytt in den gamla.
Okej, tänkte väl det. :)
Ät upp dig pöjk. :D
Vad väger du btw?
Tömd morgonvikt tippar jag på 88-89kg. Vår våg är för kass för att det ska vara lönt att väga mig på den. Brukar träna under sena eftermiddagen och fullt påklädd väger jag ca 90kg på gymmet.
Åkej. Blir det 90:an alltså?
Zqvirk skrev:
Åkej. Blir det 90:an alltså?
Först på DM (oktober?) som det blir viktklasstävling för mig så jag får se. Måste gå upp i vikt för att dräkten ska passa, och jag tackar inte nej till 5kg extra kvalitetsmassa. Utmaningen blir att undvika överflödigt fett :D
Okej, väldigt klokt att tänka så!
Böjpass 1/3 med utrustning, 29/1
Knäböj (full utrustning)
180kg x 2
180kg x 2
180kg x 2 - Djupet största problemet men inte långt ifrån. Som vanligt när det gäller utrustning ett riktigt uselt pass. Hatar den här sporten när det kommer till utrustning, och det gör det... rätt ofta. Hade hellre sett att alla med licens betalar en tusenlapp extra till IPF-styrelsen, det borde kompensera dom från missade mutor från Inzer, viking m fl.
Halva böj (endast bälte)
210kg x - Jävlar tungt, endast utgång
210kg x 1 - Segt som tusan. Får köra detta för viktvanan.
edit: Visstja en grej till. Med utrustning tar ett 50 min-pass 2½ timme istället.
Du får satsa på att bli så stark raw att du inte behöver utrustning helt enkelt. Om inte annat borde det kunna tysta en del människor som talar för dess användande^^
Lajne skrev:
Du får satsa på att bli så stark raw att du inte behöver utrustning helt enkelt. Om inte annat borde det kunna tysta en del människor som talar för dess användande^^
Kanske i framtiden. En annan störig grej är att jag gått ner i vikt samtidigt som dräkten töjt ut sig rejält. Jag har större storlek än Magnus Önerud (han har samma stl fast insydd) och han väger ~20kg mer än mig. Ska gå upp i vikt med kreatin och energiöverskott och sy in den.
Det är rätt synd med utrustning, håller med!
Det är som den här regeln med säkerhetsställningen i bänk! Tankebanor ftw!
"Hmm, tröjorna börjar bli farliga att använda nu... Vi borde göra någonting åt det..."
"Jag vet! Vi ändrar reglerna så att alla som anordnar tävling måste ha en säkerhetsställning, för tröjorna, som är livsfarliga, dom ska vi ha kvar!"
Hahaha precis. Lustigt nog är det just det här jag snackar om med en polare på msn. Han tyckte tyngdlyftning verkade farligt och då visade jag lite klipp på skador i styrkelyft som till stor del orsakas av den starka utrustningen.
Fortfarande smärta i nedre ryggpartiet efter tisdagens böjpass. Ska bänka idag och köra lite teknik i OL om ryggen klarar det. Ställer ev. in böjpasset på lördag om ryggsmärtan inte släpper.
Explosiv bänk 31/1
Bänkpress
60kg x 5
60kg x 3
60kg x 3
60kg x 3
60kg x 3
60kg x 3
Hade fortfarande ont i ryggen men gick bra att köra lite flexibilitets/OL-träning. Körde med stången bara. Ryckböj, pressar bakom nacken, utfall, utfall i ryckposition.
Chins
1-2-3-4- Pavels stege
1-2-3-4
5
5
Lite face-pulls i latsdragen, lite utåtrotationer liggande med hantel.
Har en känsla av att tävlingen nästa helg kommer bli ett fiasko. Har tappat löjligt mycket styrka och har nu över 38 graders feber, ont i ögon, ansikte, hals och alla leder. Jag måste hinna få in ett utrustningspass innan nästa lördag!
edit: haha ryggen också ja, värken i de nedre kotorna vägrar släppa. Den är väldigt småskalig men ändå konstant. Jävla förbannelse man drabbats av..
Fan vad tråkigt! Feber nu också! Fy fan! Jag lider med dig Steve!
Fan. Det är halsfluss jag har. Har varit sjuk typ 3-4 gånger de senaste 3-4 åren och alla gånger har det varit halsfluss. Kanske en följd av astma/trånga luftrör? Att 100% av gångerna jag insjuknat har det varit samma halsinfektion. Nåväl, har kvar lite antibiotika sen förrförragången så får ta det. Men fan.. även om man tar antibiotika bör man nog inte träna på 3-4 dagar efter man insjuknat i det.
Nej! Fasen vad tråkigt Steve! Detta är ju inge bra... :/
Update
Var nyss på sjukan och diagnostiserades med körtelfeber. Jaha. Varit sjuk i en vecka and counting. Just nu är the road to victory väldigt lång och väldigt winding :)
Det lär inte bli nåt pass den 12e med andra ord. Fan vad synd, du får krya på dig. Hoppas bara du slipper ett flera månader långt helvete som vissa verkar få med körtelfeber:/
Mm verkligen. Har redan varit sjuk en vecka nu. Det jag är mest rädd för är hur jag ska klara av studierna. Aja, vi får väl skjuta upp vårt pass någon vecka för att vara på den säkra sidan ;)
NOOO!!!!! Asså stackars pojk... Hoppas du inte råkar ut för vad jag hade!!! Jag länkar inte detta för att krossa dig, men för att göra dig medveten om att körtelfeber inte är att leka med i alla fall:
http://www.halso.info/forum/t-31150.html
Fyyy faan! Fy tjyvens vad tråkigt! Exakt hur sjuk är du? Är det lika allvarligt som KoP beskrev i tråden?
Nä, det känns lindrigt. Men sedan besöket hos läkaren idag har jag blivit sjukt nojjig. Hon sa att levern och mjälten kan brista om man får ett hårt slag i magen eftersom dom sväller upp så nu går jag runt o känner efter bulor och liknande. Pga detta ska man inte anstränga sig hårt i en månad _efter_ att man blivit friskt och ska helt undvika kontaktidrotter (av fallet "tappa stången i magen under bänkpress).
Så trist, krya på dig.!