Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Bygga muskler på snabbaste sätt.

Registrerad: 2008-01-06

God kväll. 
Är ny här på detta forum.
Grabbar nu är det såhär att jag vill öka i muskelmassa och få en kropp med stora muskler. (Inte så jag ser anabola punpad ut)
Men nu är det den där j**** frågan som alla har olika åsikt på.
För att öka snabbast med maximalt resultat, ska man köra mindre gånger fast tyngre. Eller ska man köra fler gånger, fast lättare vikter?
Ni får ursäkta mig, jag är säker på att ni har hört det här en miljon gånger.
Men jag vill inte börja träna blind så att säga. :S

Om ni har ett bra bygga muskler schema så vore det schysst om ni kunnde länka det.

Tack på förhand!

MVH/ XvsZ

Från: Skurup
Registrerad: 2007-01-03

MAX-OT är väll bland de bästa, bara att söka

Från: Alltid gymmet!
Registrerad: 2006-01-31
Webbsida

Spelar ingen större roll vilka reps du ligger på,en variation är troligen det absolut bästa.
Det som spelar roll är din vikt ökning,går du inte upp i vikt så bygger du ingen muskel massa så träna och ät..

Från: friskis
Registrerad: 2007-01-16

sök på Max ot

Från: Skurup
Registrerad: 2007-01-03

Men seriöst finns inget super sätt:S, Men jag träna innan som fan styrketräning och jag har kanske inte bäst gener men jag skyller inte på de, men jag ändra om hela min kost till "nyttig" och körde på en 3 split, körde utan att fuska och lassa på för mycke vikt.. det gick jävlar i de snabbt:P men äter man halvdant mycke läsk och godis och tränar så går det söligare

jag tycker om man bulkar, vill lägga på sig en del,gå upp några kilo, då tkr jag man kan slänga i sig pizza ibland, lite chips på kvällarna och så om man vill gå upp i vikt, lr har ja fel?

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Kan kan man väl så länge man har en bra kost i övrigt.

Wow tack för all hjälp, någon som kan en bra länk där Max OT förklaras detaljerat?

high_school_boy skrev:

Kan kan man väl så länge man har en bra kost i övrigt.

mm jag äter jätte bra mat i vanliga fall, tkr man kan vara lite onyttig då, kalorier som kalorier;)

XvsZ
http://www.ast-ss.se/html/ in där och bli medlem därr stor de du vill veta om max ot

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-13

Om man tränar och försöker vara nyttig så tycker jag personligen att man kan skippa skräpmaten och äta upp sig på lite nyttigare föda :)

Registrerad: 2007-08-08

Definiera nyttig föda =)

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Skräpmat är gott. Är det inte ett så bra argument som något för att äta lite onyttigt ibland?=)

slängde liksom i mej 2 panpizzor, 980 kalorier där o lätt o slänga i sig

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Så länge man uppfyllt alla näringsbehov och har en bra kost i övrigt så gör det inget att äta lite skräpmat ibland. Det är tom. ett måste för vissa styrkelyftare för att hålla vikten/gå upp i vikt.

Eh grabbar.
Jag vet inte om jag äter tillräckligt, så skulle ni kunna kommentera mina måltider.

Frukost: 5dl Filmjölk med cornflakes och 2 ägg.

Mellanmål: Det skolan har att servera, mycket fisk (oftast) med potatis.

Lunch: 3 egg, samt korv. Vi snackar stora feta korvar. 2 st.

Mellanmål igen: Köttfärs med ris, 1 liter mjölk samt 2 råa ägg jag sveper.

Kvällsmat: 2 ägg med 2 mackor med ost på samt 2 glas mjölk.

(Vet ej vad jag ska kalla denna måltiden): 2 ägg med 2 glas filmjölk.

Jag har ätit sönder mig och ja måste erkänna att jag inte har mått bra p.g.a magen känns som den ska explodera.
Är detta vanligt?

Tack på förhand.

/XvsZ

Från: Stockholm
Registrerad: 2007-01-19
Webbsida

XvsZ skrev:

Eh grabbar.
Jag vet inte om jag äter tillräckligt, så skulle ni kunna kommentera mina måltider.

Jag har ätit sönder mig och ja måste erkänna att jag inte har mått bra p.g.a magen känns som den ska explodera.
Är detta vanligt?

Tack på förhand.

/XvsZ

Det är rätt enkelt. Om du går upp i vikt stadigt äter du rätt. Om du står still på samma vikt eller går ner i vikt äter du för lite (oavsett hur magen än känns). Det finns inga genvägar att gå upp i vikt, likaså inga genvägar att gå ner. Vill du bli muskulösare någorlunda fort måste du gå upp i vikt samtidigt som du styrketränar. Väg dig själv 1-2 ggr i veckan, om du inte går upp i vikt ät mer "onyttig" mat, våga äta fett, fläsk, sylt, jordnötssmör, röd mjölk... ja allt som många traditionellt "tror" är dålig mat. Går du även då fortfarande inte upp i vikt äter du fortfarande för lite.

Annars tycker jag du överäter ägg, det finns ingen "magisk" muskelmat som bygger extra bra. Får du i dig mer än 2g protein per kilo kroppsvikt (och de får man gratis om man äter normalt med energiöverskott) samt äter någon frukt + lite grönt varje dag är det bara att stoppa magen med godsaker tills vågen visar ett stort fett +. En överslagsräkning på vad du skrev säger mig att du äter för lite kalorier. Om inget annat fungerar så köp ett storpack snickers som mellanmål mellan mellanmålen. Glöm inte att lyfta tungt och sova bra också!

Lycka till!

Babel skrev:

XvsZ skrev:

Eh grabbar.

Är detta vanligt?

Tack på förhand.

/XvsZ

Det är rätt enkelt. Om du går upp i vikt stadigt äter du rätt. Om du står still på samma vikt eller går ner i vikt äter du för lite (oavsett hur magen än känns). Det finns inga genvägar att gå upp i vikt, likaså inga genvägar att gå ner. Vill du bli muskulösare någorlunda fort måste du gå upp i vikt samtidigt som du styrketränar. Väg dig själv 1-2 ggr i veckan, om du inte går upp i vikt ät mer "onyttig" mat, våga äta fett, fläsk, sylt, jordnötssmör, röd mjölk... ja allt som många traditionellt "tror" är dålig mat. Går du även då fortfarande inte upp i vikt äter du fortfarande för lite.

Annars tycker jag du överäter ägg, det finns ingen "magisk" muskelmat som bygger extra bra. Får du i dig mer än 2g protein per kilo kroppsvikt (och de får man gratis om man äter normalt med energiöverskott) samt äter någon frukt + lite grönt varje dag är det bara att stoppa magen med godsaker tills vågen visar ett stort fett +. En överslagsräkning på vad du skrev säger mig att du äter för lite kalorier. Om inget annat fungerar så köp ett storpack snickers som mellanmål mellan mellanmålen. Glöm inte att lyfta tungt och sova bra också!

Lycka till!

Tack så mycket för hjälpen.
Jo jag går upp i vikt iaf, från 76 till 80kg på sesådär (seriöst talat nu) 2 veckor. Nu påstår jag inte detta är muskelmassa, eller så ljuger min våg. Men vad i hela friden är röd mjölk? :S

Röd mjölk = den fetaste mjölken, innehåller 3% fett. Den ger 60kcal/dl.

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

high_school_boy skrev:

Röd mjölk = den fetaste mjölken, innehåller 3% fett. Den ger 60kcal/dl.

Det är faktist olika i olika delar av sverige:p

Wuuuuuuut? :S

Registrerad: 2006-10-11

och så kan vi tillägga att du bara kan tillgodogöra dig 50% av proteinet i råa ägg. Dessutom riskerar du att få salmonella. Att svepa ägg á la Rocky är alltså bara korkat.

Crosstjeck skrev:

och så kan vi tillägga att du bara kan tillgodogöra dig 50% av proteinet i råa ägg. Dessutom riskerar du att få salmonella. Att svepa ägg á la Rocky är alltså bara korkat.

Tack för varningen.
Koka är bäst va? Och så har jag hört att ägg gulan är helt värdelös protein källa.

Registrerad: 2007-01-19
Webbsida

XvsZ skrev:

Crosstjeck skrev:

Tack för varningen.
Koka är bäst va? Och så har jag hört att ägg gulan är helt värdelös protein källa.

Skippa allt du har hört, läs på själv. Ofta kommer information från egenutnämda experter eller från "starke" Jan på närmaste gym. Det mesta av proteinet från ett ägg kommer från gulan, dessutom innehåller gulan en massa essentiella fetter samt är rik på mikronutrienter. Om du ska äta något på ägget... ät helst då gulan.

Babel skrev:

XvsZ skrev:

Crosstjeck skrev:

Tack för varningen.

Skippa allt du har hört, läs på själv. Ofta kommer information från egenutnämda experter eller från "starke" Jan på närmaste gym. Det mesta av proteinet från ett ägg kommer från gulan, dessutom innehåller gulan en massa essentiella fetter samt är rik på mikronutrienter. Om du ska äta något på ägget... ät helst då gulan.

Så sant så sant.
Men idag är det svårt att utbilda sig när varje hemsida/bok säger olika.
Du förstår nog vad jag menar.

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

high_school_boy skrev:

Wuuuuuuut? :S

Röd mjölk är inte den fetaste överallt i Sverige =)

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB