Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Ironwoman skrev:
Ser fram emot att få sällskap av någon som har fler trainertimmar än timmar ute.
:D
Kalle Löpare skrev:
Oj har du fått jobb?? Stort Grattis!! Det måste kännas skönt, du blev ju alldeles nyss klar med utbildningen så det blev aldrig någon dödtid heller. Har du varit i Jönköping någonting eller blir det en helt ny stad?
Tack tack! Nej, blir ett par månaders arbetslöshet bara. Jag var där på en kongress för flera år sen och så var jag där när jag var på intervjun, så jag kan inte påstå att jag känner till staden direkt.
Har haft lite känningar i ena knät sen Örserum. Känns egentligen bara när jag går i trappor och kände av det igår när jag cyklade till simhallen. Det känns tillräckligt lite för att jag inte ska bli orolig (typisk sån känning som brukar gå över på ett par veckor om man håller sig i skinnet), men tillräckligt mkt för att det ska vara irriterande och begränsande. Addera handleden på det så är det jävligt svårt att komma på nåt vettigt att träna. Jag sprang och simmade igår. Vill inte springa två dagar i rad, vill inte cykla pga knät. Ska simma imorgon också och tre dagar i rad blir för mkt (iaf för handleden). Ingen växlingsträning för mig ikväll heller alltså. Kasst.
Gymmet känns verkligen aptrist när man måste utesluta både ben, bröst, axlar och armar :(
Du verkar behöva några vilodagar:)
Ha inte för höga krav på dig själv att hitta något att träna när du känner av skador här och där.
Det finns inget vettigt i att riskera fler skador, vilket är lätt hänt då man redan har några innan. Andra muskler måste arbeta mer och kompensera för de skadade och begränsade musklerna.
Något som hänt mig rätt ofta och lett till otaliga små skador och skavanker både i fötter, knän och lår då framförallt (curse of the sprinters:))
Om det känns i knäet då då går i trappor och om det är strax ovanför knäet då är det förmodligen inflammerade muskelfästen, käka då något antiiflammatoriskt, alternativt smörj in någon antiinflammatorisk salva som voltaren eller något liknande. Dessutom bör du ta det lugnt för om infllammationer inte ger vika så kan du inte fungera på topp och då får inga bra resultat, samt riskerar du att dra på dig några fler krämper.
Spectrum skrev:
Du verkar behöva några vilodagar:)
Ha inte för höga krav på dig själv att hitta något att träna när du känner av skador här och där.
Det finns inget vettigt i att riskera fler skador, vilket är lätt hänt då man redan har några innan. Andra muskler måste arbeta mer och kompensera för de skadade och begränsade musklerna.
Något som hänt mig rätt ofta och lett till otaliga små skador och skavanker både i fötter, knän och lår då framförallt (curse of the sprinters:))
Om det känns i knäet då då går i trappor och om det är strax ovanför knäet då är det förmodligen inflammerade muskelfästen, käka då något antiiflammatoriskt, alternativt smörj in någon antiinflammatorisk salva som voltaren eller något liknande. Dessutom bör du ta det lugnt för om infllammationer inte ger vika så kan du inte fungera på topp och då får inga bra resultat, samt riskerar du att dra på dig några fler krämper.
Vilade både måndag och tisdag och förra veckan både torsdag och fredag - jag är rastlös! :)
Jag tänker inte träna nåt som gör ont, det är det absolut inte värt. Har gjort de misstagen förut och sen fått bita i det sura äpplet och avstått från den träning man vill köra i flera månader.
Nu är alternativet typ mage/rygg på gymmet eller emn... dammsugning =/
Dammsugning suger:) helt rätt, förstår frustration det är drygt när man vill göra nått och det gör ont här och där. Kör lite mage/rygg det är aldrig fel med lite extra bålstyrka.
Jag tog det absolut säkraste alternativet och vilade. Blev en massa god mat och godis istället. Inte helt fel det heller. Imorgon ska jag köpa ett SL-kort, så att jag slipper dra runt med min pansarvagn till transportcykel i onödan tills dess att knät känns helt bra. Ska jag slita på det kan man iaf göra det med något som är kul och att transportcykla ligger faktiskt ganska långt ner på den listan.
Dåligt med dagsformbilder i konditionsjournalerna tycker jag, bäst att ändra lite på det!
En simmartriceps med lätt antydan till cykelbränna (triathlonlinnet har dock förstört den)
Löparben (med 2-stegs cykel-/löparbränna som "tyvärr" inte syns på bilden)
Schyssta muskler! Mina simmartriceps har försvunnit, men jag har ju en skadad vad att lägga in. Hur gör man för att lägga in bilder?
Endag skrev:
Schyssta muskler! Mina simmartriceps har försvunnit, men jag har ju en skadad vad att lägga in. Hur gör man för att lägga in bilder?
Lägg upp bilderna på t.ex. www.imageshack.us. Quota mitt inlägg så ser du hur jag lagt in bildlänken för att den ska synas i texten.
machine gun skrev:
Endag skrev:
Lägg upp bilderna på t.ex. www.imageshack.us. Quota mitt inlägg så ser du hur jag lagt in bildlänken för att den ska synas i texten.
OK, jag ska testa sen.
Formen ser bra ut. om jag spanar ordentligt på dina ben;) så tycker jag mig se 1 skarv iaf en fjärdedel upp på låret (från knät)
Ironwoman skrev:
Formen ser bra ut. om jag spanar ordentligt på dina ben;) så tycker jag mig se 1 skarv iaf en fjärdedel upp på låret (från knät)
Jo, det är den tydligaste. Sen har jag en skarv till ca 10 cm längre upp efter löpartightsen. Sjukt hett!
080711
Simning - öppet vatten, våtdräkt
När alla andra drar på after work på fredagkvällen, drar vi till Källtorpssjön och simmar i regnet. Det är ju inte utan att man känner sig lite vrickad emellanåt. Simmade med två från klubben, de ska köra Vansbro i helgen och ville mest ha en liten genomkörare. Jag hängde på för att jag kan behöva träna på min utomhussimning. Vi simmade över sjön som insim, ca 400-450 m, det tog ca 8 min. Samlade ihop oss och pausade i ca 1:30. Sen körde vi varvet runt öarna och tillbaka till start. Hela varvet (inkl. insim) är ca 1500 m och det tog 30 min inkl. paus, så ca 28:30. Simmade hyffsat rakt. Det blåste lite, så det var små vågor från ena hållet, men det gick bra ändå. Jag gillar verkligen att simma ute!
Shit, det syns att du tränar! Triathlon är nog inte så dumt för att få snygga muskler, eller vad säger du? ;)
För att få den perfekta cykelbrännan ska man använda samma cykeltröja på alla pass, och inte vistas ute annars... Borde nästan ta kort på min arm nu, innan man lägger sig och solar nånstans.
Kalle Löpare skrev:
Shit, det syns att du tränar! Triathlon är nog inte så dumt för att få snygga muskler, eller vad säger du? ;)
För att få den perfekta cykelbrännan ska man använda samma cykeltröja på alla pass, och inte vistas ute annars... Borde nästan ta kort på min arm nu, innan man lägger sig och solar nånstans.
Tack! Fick faktiskt kommentarer om att jag fått mer axel-/armmuskler av några bekanta som jag inte hade träffat på länge. Sånt är ju alltid kul att höra! (inte lika kul när jag var typ 16 och en släkting slänger ur sig "men vad rund du blivit, har du gått upp i vikt!" X()
Klart du måste dokumentera brännan :D
This is cykelbränna: http://kolozzeum.com/forum/showpost.php … ostcount=3 (det finns en ännu bättre bild på samma kille i nån tråd, från stranden, med knivskarpa linjer på armar, ben och vid strumplinjen)
tennisbränna är inte heller så hett :P
coolt med triathlon! Go girl! =)
Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-07-11 22:20)
spicegirl_17 skrev:
tennisbränna är inte heller så hett :P
coolt med triathlon! Go girl! =)
Fläckbränna är det som gäller på beachen i sommar ;)
Min nyvunna bekantskap med sporten triathlon har än så länge varit en helt och hållet positiv upplevelse :)
Min brorsas gamla klassföreståndare stötte på mig en gång för några år sen och petade mig i magen och sa: Du har lagt på en del, har du slutat med handbollen?
Idiot.
Endag skrev:
Min brorsas gamla klassföreståndare stötte på mig en gång för några år sen och petade mig i magen och sa: Du har lagt på en del, har du slutat med handbollen?
Idiot.
Du skulle sagt: Jag har fokuserat mer på Brasiliansk Ju-jutsu, det fungerar ungefär såhär! <duns>.
Kalle Löpare skrev:
Endag skrev:
Idiot.Du skulle sagt: Jag har fokuserat mer på Brasiliansk Ju-jutsu, det fungerar ungefär såhär! <duns>.
Haha, det hade varit nåt. Fast på den tiden tränade jag bara thaiboxning.
Där får man använda armbågar-smack
och knän -smack
080713
Simning - öppet vatten, våtdräkt
Aah! Underbart! Kvällssol och varmt i både luft och vatten. Vad är då bättre än att simma utomhus? Trots (eller pga?) det fina vädret, var vi bara tre personer som dök upp. Men det gick ju bra ändå. Vi körde ett varv (ca 1,5 km) tillsammans på ca 28 min, sen gick den ena killen upp och jag och den kvarvarande killen simmade till andra sidan och tillbaka (ca 1 km) på ca 18 min. Hade gärna simmat längre, men jag ville inte behöva simma själv. Att simma ute är verkligen tusen ggr roligare än att simma i bassäng!
Jag vågar inte heller simma utomhus ensam. Vet att de flesta gör det, men jag tror det är nåt nu sen jag gått och blivit farsa, är mer förtsiktig. Visserligen skullejag väl kunna simma mellan bryggorna i havet ute på Ribban, där är det långgrunt och man kan ju hålla sig där man precis bottnar, men det känns ändå onödigt. För din del tycker jag det verkar ännu mer onödigt eftersom ni verkar ha utomhusträmning ihop så ofta.
Nämen, Endag! Det är ju en häftig känsla att bara dra från strand till strand. Det är ju som nån slags frihet. När jag kör 2.000 meter så bottnar jag på typ fem av dessa. Och inte en kotte varken på stranden eller i sjön. Det är ju som om man skulle äga hela världen!
Jag vill också föredra utesimning framför bassäng...
steph skrev:
Nämen, Endag! Det är ju en häftig känsla att bara dra från strand till strand. Det är ju som nån slags frihet. När jag kör 2.000 meter så bottnar jag på typ fem av dessa. Och inte en kotte varken på stranden eller i sjön. Det är ju som om man skulle äga hela världen!
Jag skulle nog gilla det, för jag tycker det är underbart att simma ute. Jag kommer säkert börja simma mer ute sen när jag känner tryggare, men just nu så tvekar jag lite. Inte att jag är rädd, utan det är mer ett rationellt val.
Senast redigerat av Endag (2008-07-14 08:35)