Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Söndag 2/3
45 min promenad
Funderade på att sticka ut och springa men kände mig ganska sliten i benen efter fredagens böj, så det fick bli en rask promenad istället
Senast redigerat av greedy (2008-03-04 07:38)
Måndag 3/3
Måste dra ner set antalet till nästa gång, det här tog alldeles för lång tid. Fick skippa vaderna det här passet, så till nästa gång så får det bli 5x5 istället. Gick ner 10kg i vikt i marklyften pga av jag skulle köra 2 fler set den här gången och det kändes rätt bra, har dock lite problem med greppet men det få väl komma eftersom. Sen körde jag bänkpress, trodde jag hade lagt på med 80kg och tänkte jävlar vad lätt det här gick, kände mig hur stark som helst . Problemet var bara att jag hade lagt på en 10:a iställt för 15 som jag trodde. Så jag hade kört på 70kg under hela övningen, så jag är lika svag som förut . Men annars kändes passet bra, hade med mig lite dextropur blandat med vatten och kände att jag hade bra ork genom hela passet. Har redan nu en grym träningsvärk i röven efter utfallen :-)
Marklyft
6x5@120kg
Bänkpress
6x5@70kg
Latsdrag (pronerat grepp)
6x5@70kg
Militärpress
5x5@45kg (PB)
1x4@45kg
Utfall
3x5@45kg
Onsdag 5/6
Kul med lite variation och köra lite dicsoövningar som hantellyft åt sidan och cablecross, även få köra lite fler reps känns bra. Vet inte om jag gör rätt men f*n vad frivändningarna är jobbiga, men på det stora ett helt ok pass.
Frivändningar
3x12@50kg
Cablecross
3x12@30kg
Latsdrag
3x12@55kg
Stående vadpress
3x12@120kg
Hantellyft åt sidan
3x12@12,5kg
Lördag 8/3
Ökade med ett set idag och med lite högre vikter. Kändes rätt bra, men nackdelen med helkroppspassen, som förövrigt passar mig riktigt bra, är att dom tar lite för lång tid. Var på gymmet i 1 1/2 timme idag och det är lite för länge tycker jag. Men ska fortsätta att kämpa på och hoppas att jag ska få hålla mig frisk till sommaren så kommer det bli bra.
Tyvärr har vi en katt som är löpen nu och skriker hela nätterna, man är inte skitladdad att träna när man har sovit 3h på natten. Det andra gången på 3 veckor nu hon är på löpen, men första april så blir hon kastrerad. Får hoppas att det blir bättre då...
Knäböj
4x8@100kg
Liggande lårcurls
4x8@40kg
Sittande rodd
4x8@65kg
Sned hantelpress
3x8@30kg
1x7@30kg
Stångcurls
3x8@40kg
Push-downs
3x8@65kg
Måndag 10/3
Snart skiter jag i det här, skulle träna idag men nu sitter man här med ryggskott eller diskbråck. Började med marklyft, värmde först upp med lite mindre vikter. Sen började jag träna på 130, det kändes bra till att börja med. Hade lite problem med greppet annars kändes det hyfsat lätt. Men i fjärde setet på andra repet "small" det till ryggen, kände på engång att nånting hade hänt. Hade problem att lyfta av vikterna och hade jäkligt ont och svårt att gå, så det var bara att ge upp och åka hem. Har snackat med en kompis som är naprapat, tyvärr bor han 65 mil från mig, men det verkar som det "bara" är ryggskott. Har inte vad jag känner nu alla fall några strålningar ut i benen och när jag tog alvedon så blev det lite bättre. Har även tagit en kort promenad som hjälpte lite. Men ska ringa nån naprapat i morgon så får jag se vad dom säger...Men jag börjar bli jävligt less på att aldrig få vara frisk eller skadefri en längre period så man kan bygga upp sig!
Marklyft
3x5@130kg
Det var därför ditt pass verkade så kort. Tråkigt.
Tisdag 25/3
Första passet efter ryggskadan, ryggen kändes bra. Tog det förhållandevis lungt och skippade marklyft idag, ska se om jag testar att köra lite försiktigt nästa vecka. Skönt att kunna träna igen alla fall
Bänkpress
1x5@80kg
4x5@75kg
Latsdrag - pronerat grepp
5x5@70kg
Benpress
5x5@170kg
Militärpress
5x5@40kg
Onsdag 26/3
Körde ett intervallpass på träningscykeln idag. Började med 5 min uppvärmning sen körde jag 1 min där jag försökte komma upp i 90-95% av maxpulsen men kom inte riktigt upp i det på första intervallen. Efter det körde jag två minuter där jag låg på ca 60-70% av maxpulsen. Det var en intervall, sen körde jag två till sådana intervaller. Ska försöka köra det nu två gånger i veckan + ett längre löppass.
Intevallpass på cykeln
5 min uppvärmning
1 min 90-95% av maxpulsen
2 min 60-70% av maxpulsen
x3
5 min nertrappning
Torsdag 27/3
Passet kändes bra, förutom att jag måste ta med mig antingen malto eller nåt likvärdigt. Blir helt orkeslös när jag inte äter något efter lunch nu när jag tar EsaPro. Var mer det än att musklerna inte orkade på de ställen jag inte orkade, men annars kändes det bra och jag kände inte av ryggen
Frivändningar
2x12@60kg
1x9@60kg
Cablecross
1x12@30kg
Dips
2x12@kv
Latsdrag
2x12@60kg
1x12@55kg
Sittande vadpress
3x12@40kg
Situps
3x12@kv+10kg
Fredag 28/3
Intevallpass på cykeln
5 min uppvärmning
1 min 90-95% av maxpulsen
2 min 60-70% av maxpulsen
x3
2 min nertrappning
Sen blev 3 min på löpbandet för jag fick så jävla ont i stjärten att var tvugen att springa istället :-)
Måndag 31/3
Passet kändes bra, testade lite försiktigt marklyft för första gången sen jag gjorde illa ryggen och det kändes helt ok. Hade tyvärr en tid att passa så fick stressa lite på slutet så det blev bara 3 set i benpress och jag hann inte med vader, men det blir en löprunda i kväll så då får de lite träning...
Bänkpress
4x5@80kg
1x4@80kg
Marklyft
5x5@100kg
Militärpress
5x5@45kg
Latsdrag
5x5@70kg
Benpress
3x5@180kg
Lördag 5/4
Sjuk igen, börjar nästan bli pinsamt det här. Men i tisdagskväll började jag känna lite stickningar i halsen, men försökte ignorera det. Åkte till jobbet som vanligt på onsdagen, men under dagen kände jag att jag fick feber. Har varit riktigt risigt sen dess, 39,6 när jag vaknade i fredags med en sprängande huvudvärk. Har varit helt däckad, börjar bli bättre nu och har fortfarande lite feber men det känns mycket bättre alla fall. Förhoppningsvis kan jag börja träna lite försiktigt till veckan...
Måndag 14/4
Första tränigen på två veckor eftersom jag har varit sjuk - igen. Blev ett litet pajaspass, träffade min kusin där som passade mig. Eftersom jag alltid kör själv så testade jag att "maxa" bänken nu när jag hade pass för engångs skull, inte optimalt när man just har varit sjuk. Sen blev ju resultatet där efter också, men vilket fall som helst känns det skönt att kunna träna igen...
Marklyft
5x5@100kg
Bänkpress
2x5@80kg
1x1@90kg
1x1@95kg
1x1@100kg F
1x5@80kg
Latsdrag - handflatorna mot mig
4x5@80kg
Sittande hantelpress
4x5@25kg
Onsdag 16/4
Inget vidare pass det här, hade ingen ork. Vet inte om det beror på att jag inte är riktigt frisk än. Eller om det är för att jag inte äter något efter lunch pga esapro och inte har tillräckligt med energi. Får testa att blanda i dextro eller malto i esapro drinken som jag tar innan passet.
Frivändningar
2x12@60kg
1x10@60kg (här rök orken totalt)
Dips
3x12@kv
Situps
3x15@kv
Latsdrag
1x12@65kg
1x10@60kg
1x10@55kg (var helt orkelös)
Hantellyft åt sidan
3x12@12,5kg
Torsdag 17/4
Sprang i hyfsat tempo (för mig alla fall), med en kompis. Känns lite roligare att springa ute nu när solen skiner :)
Löpning 4-5km 25min
Måndag 12/5
Hej, länge sen sist. Har haft bihåleinflamation men nu känns det bra, och jäkligt skönt att man kan träna igen :-) Förmodligen har jag gått ut för hårt som vanligt men jag kunde inte säga nej när en kompis frågade om jag vill följa med och löpa, trots att jag hade kört styrka bara några timmar innan. Men båda passen kändes bra, börjar dock få en jäkla träningsvär men det bjuder jag på.
16-17 Styrka
Marklyft
5x5@110kg
Bänkpress
1x5@70kg
1x5@80kg
3x5@70kg
Latsdrag
5x5@65kg
Militärpress
3x5@45kg
1x5@40kg
Utfall
5x5@45kg
20-21 Löpning 6,4km
6,4km på ca 36 min, helt ok med tanke på att jag hade kört styrketräning innan.
Torsdag 15/5
Kände mig rätt orkeslös, vet inte om det beror på maten eller om jag fortfarande är lite sliten sen i måndags eller om jag fortfarande inte är riktigt frisk. Men kul att träna igen alla fall :smile-tb:
Knäböj
1x8@80
1x8@100kg
2x8@80kg
Sned hantelpress
2x8@32,5kg
2x8@30kg
Biceps curls
3x8@20kg
Liggande lårcurls
4x8@40kg
Sittande rodd
4x8@65kg
Push-downs
4x8@60kg
Måndag 20/5
Passet kändes bra, men det tar lite för lång tid så jag har skippat vader nu på slutet. Får ju det när jag springer :rolleyes:
Marklyft
5x5@120kg
Kändes rätt lätt, men vill fortfarande ta det lite lungt efter jag gjorde illa ryggen
Bänkpress
4x5@80kg
1x4@80kg
Hade kanske klarat det men ville inte chansa när jag inte hade passning
Omvända chins
3x5@kv
2x5@70kg (maskin)
Axelpress
4x5@25kg (tror jag)
Tisdag 21/5
Sprang på lunchen idag, men det gick tungt. Benen kändes som två stockar, har fortfarande träningsvärk i benen sen torsdagens knäböj
Löpning
Sträcka: 6,4 km
Tid: 35.50
Tar upp träningen igen!
Efter en tids sjukdom och skador så tänkte jag ta upp träningen i sommar, är inte helt skadefri och problem med nacken men inget som inte går att hantera. Kommer att köra på med 3 helkroppspass och komplettera med lite spinning och löpning. Vikten ligger på ca 88kg och målet är att gå ner till ca 80kg, och framför allt hålla mig hel och frisk.
Här är statsen för de 3 stora:
Bänk: 4x90kg
Böj: 5x110kg
Mark: 5x140kg
Tränade för första gången på flera månader förra måndagen och det är nu först jag kan gå normalt. Men från och med igår kommer jag att köra på med 3 helkroppspass i veckan enligt det här upplägget
Pass 1 4x5
Marklyft
Bänkpress/hantelpress
Chins/latsdrag, supinerat grepp
Militärpress
Stående vadpress
Pass 2 2x12
Frivändningar
Dips
Hantellyft åt sidan
Sittande vadpress
Mage
Pass 3 3x8
Knäböj
Stela marklyft
Snebänk/Snehantelpress
Sittande rodd
Skivstångcurls/EZ-Stång curls
Skullcrushers/Smalbänk
Sen kommer jag att byta reps- och set antal med pass 1 och pass 2 vartannat pass.
Måndag 18/8
Marklyft
4x5@120kg
Bänkpress
4x5@70kg
Latsdrag
4x5@60kg
Stående vadpress
4x5@120kg
Onsdag 20/8
Bra pass, men är fortfarande svag efter uppehållet och jäklar vad frivändningar är jobbiga konditonsmässigt ;-)
Frivändingar
2x12@50kg
Dips
2x12@kv
Sittande vadpress
2x12@30kg (nån maskin)
Situps
2x12@kv
Hantellyft åt sidan
2x12@12,5kg
Hängande benspark
2x12@kv