Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 6 7 8 9 10 … 22  

Vedads träningsdagbok

Registrerad: 2008-03-24

Jag håller med er båda två! Visst målet är uppnått och man är lycklig men människan strävar alltid efter att bli nöjd som ni säger. Vilket tycker jag har sina goda och dåliga sidor.

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-10-08
Webbsida

spicegirl_17 skrev:

Jag håller med er båda två! Visst målet är uppnått och man är lycklig men människan strävar alltid efter att bli nöjd som ni säger. Vilket tycker jag har sina goda och dåliga sidor.

Jag håller med er båda också lol

Från: Göteborg
Registrerad: 2006-12-10
Webbsida

spicegirl_17: Självklart blir man glad av att uppnå ett mål, det håller jag med om. Vare sig det är att trycka upp 100 kg i bänkpress, åka ut på en semesterresa eller att ta sig till andra sidan av dalen så kommer man förmodligen bli nöjd när man väl fixar det eftersom man reagerar till ett behov som ens kropp/hjärna har. Att känna glädje är anpassat till individen, något som h*n dessvärre inte själv har skapat utan som har erhållits genom en viss sak/händelse på en viss tid/plats som skapat en positiv respons i kroppen. Om jag nu fortsätter denna psyko-biologiska teori blir det garanterat "off-topic" så jag sätter punkt där men jag vill bara hålla med Dig om att som människa blir man glad när man lyckas.

Sedan håller jag även med Dig om att man kan njuta när man väl är "i" målet så att säga. Det kan vara ex. att man har nått en viss kroppsvikt och sedan försöker hålla sig kvar på den siffran. Där tycker jag att man lever i målet.

Vedad: Jag förstår vad Du menar, tycker själv likadant och jag hoppas Du förstår min teori om att själva resan bör observeras mer än målet därav? Ta det här med julklappar som ex. Som barn går man runt och funderar kring vad man kommer att få i present på julafton. Det kan nästan kännas som en lidelse att behöva vänta och hoppas under en så lång tid för att få reda på svaret. När man sedan får presenten så kulminerar all förväntan för att abrupt försvinna så fort man öppnar julklappen, man får reda på svaret och en stor del av glädjen är då borta. På ett sätt kan man säga att man själv skapar glädjen av presenten genom att fantisera om vad det är för present, genom att "lida" fram en möjlig förväntan. Kanske vi gillar tanken med att kunna se framåt i tiden, att förutse? Nåja jag slutar här också för säkerhets skull, när man väl börjar fundera kan man skriva många ord... ^^

Jag blir glad att vi kan hålla med och respektera varandras åsikter! :)

Mvh

W_MP: Jag förstår nu dina svar och vad du försöker att få fram i dina texter. Om jag har förstått det rätt så tycker du alltså att det är viktigare att "färdas i målet" än att uppnå det och det är viktigt att färdas rätt inom målet? Färden är som viktigt och sedan om man uppnår det så är det en bonus men färden UNDER målet är alltså viktigare? :)

Oj, det blir väldigt mycket off topic här men tycker detta är intressant.

Webbsida

Mr W.P
------
Ja, det är sant att man njuter mer av väntan än av när man får presenten. Kanske är det endorfin? Eller Adrenalin som spökar av att tänka sig hur det är att ha den coola grejen?
Oavsett vad det är som ökar glädjen under väntan så kan vi hålla med om att det iaf är så som det är.

spicegirl_18
------
Jag har faktiskt inte mycket att säga ^^.
Inget alls, ni får dock fortsätta er diskussion här.

/Vedad

Webbsida

Träning

Cardio 10min
-----
Kabelrodd
25kg x 15
75kg x 6 TUFFT
75kg x 6 Lättare
75kg x 6 lite tuffare
Observation: Behöver värma upp med fler set för att få upp viktvanan innan man ger sig på de riktiga vikterna.
-----
Marklyft med frontgrepp
40kg x 10
70kg x 5
100kg x 2-3?
110kg x 4,4,4 Greppet sviktar, men det är tufft för resten av kroppen också.
-----
Bänkpress
20kg x 20
40kg x 10
75kg x 1
77.5kg x 1
80kg x 1 (PB!)
82.5kg x 0 Fail
Blev en maxning, jag är nöjd.
-----
Bakaxlar i CC
1p x 20
2p x 10
3p x 5,5
-----
Gick bra, jag är nöjd.

Webbsida

Först vill jag tacka Vedad för att han tillåter denna filosofiska diskussion fortsätta i hans träningsdagbok!

spicegirl_17 skrev:

W_MP: Jag förstår nu dina svar och vad du försöker att få fram i dina texter. Om jag har förstått det rätt så tycker du alltså att det är viktigare att "färdas i målet" än att uppnå det och det är viktigt att färdas rätt inom målet? Färden är som viktigt och sedan om man uppnår det så är det en bonus men färden UNDER målet är alltså viktigare? :)

Oj, det blir väldigt mycket off topic här men tycker detta är intressant.

Viktigare och viktigare... både ja och nej måste jag svara eftersom det blir en värdering i vad som är viktigt vilket i sin tur är ett behov skapat av jaget. Jag ser det mer som att man inte enbart bör fokusera på målet, som snarare bör vara en riktlinje, utan att man även bör betrakta resan för att få uppleva helheten av sitt problem. Att bara fokusera på målet skärmar av resten som faktiskt krävs för att nå till målet, däri resan bl a men även andra saker. Genom att "glömma" de andra sakerna så har Du missat chansen att få ut så mycket som möjligt av helheten och agerar därav inte korrekt, Du ser inte sanningen.

Att jag sedan betonar själva resans akt istället för destinationen är mer att påpeka att själva konceptet om "att färdas" är alltid sant, det går aldrig att värdera utan står bortom våran kunskap att behandla. Dess enkelhet gör att den kan associera till varje händelse i livet. Man kan ha en individuell åsikt om syftet men själva akten går ej att förändra för den reagerar enbart till själva behovet. Man uppnår målet genom att färdas kan man säga.

Och som avslutning vill jag säga grattis till "PB" i bänkpressen Vedad!

Mvh

Webbsida

Varsågod, och tack.

Gårdagens morgonvikt var 83.3kg och dagens 83.7kg, så 84.3 kan vara lite missvisande fast vi går efter det.

M.WP: OK, nu förstår jag dig till 100 % och jag håller med dig i vad du säger! :) När jag väl tänker på det känns det mer " spännande" på något sätt att inte glömma bort färden heller. Intressant detta tycker jag då det faktiskt kan spela roll i målet dessa tankar. :)

Keep it up Vedad :)

Webbsida

Roligt att Du finner nytta av denna diskussion spicegirl_17 men kom ihåg; Du förstår inte, Du reagerar (min åsikt iaf). Vi är alla olika och kan därför aldrig "förstå" varandras upplevelser till fullo. Glöm inte heller att dessa ord är själv också bara riktlinjer i sin tur, det skrivna ordet är alltid fixerat och stelt därav oanpassbart till verkligheten och livet. Dra nytta av de men förlita Dig inte helt på innebörden.

Mvh

Mr_W.P skrev:

Roligt att Du finner nytta av denna diskussion spicegirl_17 men kom ihåg; Du förstår inte, Du reagerar (min åsikt iaf). Vi är alla olika och kan därför aldrig "förstå" varandras upplevelser till fullo. Glöm inte heller att dessa ord är själv också bara riktlinjer i sin tur, det skrivna ordet är alltid fixerat och stelt därav oanpassbart till verkligheten och livet. Dra nytta av de men förlita Dig inte helt på innebörden.

Mvh

Ja du har nog rätt i att jag reagerar!

Webbsida

Träning
--
Cardio 20min
--
Latsdrag supinated
10kg x 20
40kg x 10
50kg x 6
72.8kg x 6,6,7 Höjning!
--
Knäböj
20kg x 10,10
40kg x 8
70kg x 5,5,5 Parallelt ung. ska köra upp det tills jag klarar fullt djup har jag tänkt
--
Militärpress
20kg x 15 eller ngt
40kg x 6,6,6 Klarar mer, Höjning!
--
Mage-crunches
25kg x 10
30kg x 10,10,10 tufft i slutet.
--
Cardio 12min

Webbsida

Lite Dagsform:

http://img168.imageshack.us/img168/5498/ryggzv3.th.jpg
http://img168.imageshack.us/img168/6112/tricepsmp3.th.jpg

Det ser jättebra ut vedad :) Jag tycker inte du ska gå ner i vikt? Eller? Fint! Keep it up!

Webbsida

spicegirl_17 skrev:

Det ser jättebra ut vedad :) Jag tycker inte du ska gå ner i vikt? Eller? Fint! Keep it up!

Ska jag stanna på vikten jag är, så visst, jag håller med dig, jag behöver inte gå ner. MEN (!), nu har jag haft en liten ide (:P) att deffa ner mig lite och sen, från och med augusti bulka upp 10kg på ett år vilket resulterar i lite mindre än 0.2kg i veckan, dvs kvalitativ massa. Det skulle vara intressant.

I Keep it up!

Vedad skrev:

spicegirl_17 skrev:

Ska jag stanna på vikten jag är, så visst, jag håller med dig, jag behöver inte gå ner. MEN (!), nu har jag haft en liten ide (:P) att deffa ner mig lite och sen, från och med augusti bulka upp 10kg på ett år vilket resulterar i lite mindre än 0.2kg i veckan, dvs kvalitativ massa. Det skulle vara intressant.

I Keep it up!

ok, då förstår jag. Hmm, jag ka väl säga jag är inne lite på samma spår. Jag behöver egentligen inte gå ner i vikt men samtidigt vill jag ha de bästa förutsättningarna för att lyckats och då borde jag gå ner i fettprocent för att sedan lägga på mig lite muskelmassa sen :)

Webbsida

Ok, låter bra! Lycka till. Men du siktar itne på 10kg va?

Vedad skrev:

Ok, låter bra! Lycka till. Men du siktar itne på 10kg va?

Nej herregud :P , jag kan ju inte väga typ 77 kg på banan. Jag räknar med att gå ner ca fettnivå till 20%.  jag ska gå ner till 67 , nu ligger jag på 71kg Har gått upp sedan lite dålig mat och lite för mycket. Men efter sommaren ska jag vara 67kg och sedan gå upp 2 kg muskelmassa! :)

Webbsida

Jag tänkte väl det. Skulle dock vara roligt att se en 80kg tung kvinnlig elitspelare eller iaf f.d. elit (kanske svårt att vara överviktig och elit samtidigt?) göra entre på en turnering.

Vedad skrev:

Jag tänkte väl det. Skulle dock vara roligt att se en 80kg tung kvinnlig elitspelare eller iaf f.d. elit (kanske svårt att vara överviktig och elit samtidigt?) göra entre på en turnering.

haha! Ja, men det håller inte. I såfall måste jag samtidig vara snabb som en vässla , smidig som en leopard och stark som en oxe! Nej, tennisspelare ska helst inte vara för biffiga!

Webbsida

Nej, tennisspelare skall inte vara alltför biffiga. Jag tänkte bara att det skulle vara "haha"-roligt att se det, inte att Du skulle göra det, skulle inte vara så roligt för din del.
Jag skulle vilja se en spelare snabb som en snigel, tung som en elefant, stark som ett barn och smidig som en man (inte smidig alls LOL).
DVS REN HUMOR!!!!!!

Vedad skrev:

Nej, tennisspelare skall inte vara alltför biffiga. Jag tänkte bara att det skulle vara "haha"-roligt att se det, inte att Du skulle göra det, skulle inte vara så roligt för din del.
Jag skulle vilja se en spelare snabb som en snigel, tung som en elefant, stark som ett barn och smidig som en man (inte smidig alls LOL).
DVS REN HUMOR!!!!!!

hahaha!!, jag förstår vad du menar! Venus Williams och Serena Williams är ganska biffiga! Finns en som heter Kuznetsova , hon är stor, lite för stor!

Webbsida

För att vara ärlig så kom jag att tänka på Williams när jag skrev det, har sett delar av deras matcher lol, dock inget som intresserat mig.
Om det är Svetlana Kuznetsova (googlade lite He He) så var hon väl inte så stor? Lite större än average men inte så stor?
---
Jaha.. då var turkiet utslaget ur em. Jag som hade hoppats på att dom skulle vinna allt :/

davay russia!! :D Är ju halvryska

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

spicegirl_17 skrev:

Kuznetsova

Äcklig och ful.

Sidor: 1 … 6 7 8 9 10 … 22  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB