Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Jo men folk har ju alltid minst 5 set stångcurl kvar, alternativt 2 set stångcurl och 7 set rodd:P Förutom det så nej, vi pratar aldrig med varandra på gymet. Jag försöker faktiskt ibland, och jag har lyckats hitta ett par människor där som man kan föra en konversation med, men det är långt mellan guldkornen om man säger så:P
Edit: Mr W.P, det är en fördel eftersom man kan börja med stången ungefär i midjehöjd då, så man slipper plocka upp den från golvet eller annat jobbigt när man ska börja. Dessutom så på mitt gym finns det faktiskt inget annat riktigt bra ställe, man måste plocka bort en stång från bänkpressarna och dessutom flytta sig ett antal meter som enda alternativ.
Senast redigerat av Lajne (2007-12-19 13:23)
Haha wtf, klart man hälsar och snackar med folk som man brukar träna samtidigt som. Det är ju trevligt, folk får gärna prata med mig på gymmet sålänge de inte gör det under setens gång och inleder jobbiga jävla diskussioner om att kosttillskott är farligt och sånt, det pallar ja bara inte med.
Jag håller med dig, gymet är mycket trevligare om man kan snacka med folk medan man är där.
Styrketräning 19/12-07
Bänkpress
5x110kg
3x112,5kg(Ingen ökning, glömde bort att jag skulle köra tre set:/)
Sned hantelpress
0x38,5kg(Fick fel grepp och tappade vänstra hanteln på väg upp.)
4x38,5kg(Tappade vänstra hanteln på väg upp i 4e repet, wtf händer?!)
6x38,5kg(Såja, inget hanteltapp men ett extra litet rep och kanske 1 till på lager=))
Chins
5st
5st+10kg(Ökning från förra gången iaf)
Kabelrodd
5x100kg
6x100kg(Lite ryggsving på sista två repen, men ökning iaf)
Militärpress
5x60kg
3x60kg(Ökning på första setet iaf, 60kg kändes nice=D)
Sittande hantelpress
5x30kg(Knakade till som fan i axeln och gjorde asont i utlåsningen på 5e repet, så jag tappade hantlarna och skippade andra setet. Hade f.ö. en polare som hjälpte mig upp med hantlarna idag, därför de gick upp^^)
Raka Mark
5x130kg
5x130kg(Pinsamt tungt. Greppet släpper dessutom nästan, får nog börja träna det.)
Ostrikta dragonflags
10st
7st
Sket i knäböjen idag, har problem med att komma ner i djup och har inte orkat ta mig tiden att stretcha än. För jävla lat är man:/ Annars ett bra pass förutom att jag slog rekord i antal tappade hantlar från hög höjd. Folk måste ha undrat vad fan jag höll på med efter ett tag^^
//Lajne
Sittande hantelpress
5x30kg(Knakade till som fan i axeln och gjorde asont i utlåsningen på 5e repet, så jag tappade hantlarna och skippade andra setet. Hade f.ö. en polare som hjälpte mig upp med hantlarna idag, därför de gick upp^^)
Bussigt av polaren :) men jag förstår inte varför du inte för upp dom med knäna? det går ju hur enkelt som helst för mig, och du är ju inte precis svagare? :)
Fint pass för övrigt.
Jag får inte upp dem med knäna. Det går inte. Inte tillräckligt stark i benen/höftböjaren/whatever:P
vad knasigt, aja du får se till att du har en polare med dig då, sittande pressar är ju svin najs :D
Förkyld, bara lite halsont men lika bra att låta det gå över istället för att förvärra det. Jävligt konstigt f.ö., det är andra gången jag är sjuk på bara ett par månader nu:S
Hur går det? Fortfarande sjuk, eller bara lat som jag?
blev frisk i morse i princip, men ger mig en extra dag att återhämta mig så träning imon=)
ARGHAHAHAHGHAGHAGHAHGAHGA!!! Äntligen frisk, äntligen träning! Blev dock ett skoj-pass idag, inte lönt att köra seriöst när man planerar att krossa proteinsyntesen så grundligt ner i botten som jag tänker göra ikväll ändå;) Med andra ord lite tävlingar och tester bara=)
Bänkpress(Så många rep som möjligt på 100kg, i jakt på 130kg finsk sisus 42:P)
5x50kg
5x70kg
10x100kg(Slog i den lägsta piken på 4 av de 6 första repen, hade lätt dratt upp 12-13 rep annars. Nåja, en bit kvar till finnen ivf:/ Min polare missade f.ö. 100kg också, så inte mkt glädje här inte)
Kabelrodd(Så många rep som möjligt på 100kg)
10x100kg(Ytterst förvånad, jävligt bra resultat imo=))
Chins(Så många som möjligt, med smalt supinerat grepp)
10st(Döda mig? Nej men seriöst, rodden sabbade nog det resultatet)
Stöt(Jepp, olympiska lyft. Första gången jag provar också!)
6x20kg
3x50kg
1x60kg
0x70kg
0x70kg
0x70kg(Den SKA upp!!!)
1x70kg(Såja, äntligen. Problemet i de tre förra lyften var balansen, ramlade antingen framåt eller bakåt och fick släppa stången)
Stöt(Har man lyft A får man lyfta B)
1x30kg
1x40kg(Vingligt som fan, vågade inte 50. Nu har jag trots allt en total ivf^^)
Marklyft, tävling(Lajne:Nexs)
1x70kg:1x70kg
1x110kg:1x110kg
1x150kg:1x150kg
0x170kg:1x170kg
0x170kg:Ingenting, han bara hånskrattade åt min förlust:(
Ett jävligt kul pass, alltid ball att bara leka lite istället för att köra stenseriöst. Riktigt nöjd med mina stötar också, tekniken såg åtminstone för mina amatörögon hyfsad ut och att ha fått upp 70kg första gången är väl inte fy skam.
//Lajne
Styrketräning, 2/1-08
Lajnepress
4x7,5kg
5x5kg(Sista setet väldigt lätt, första setet asnära att bli en 5a. Eftersom jag har varit borta nästan 2 veckor är det så bra att jag inte tänker plåga mig själv med ett sista set)
Snedbänk
5x87,5kg
3x87,5kg(Ökning första setet, jag är t3h förvånad)
Stångrodd
4x95kg
5x90kg(ingen aning om vad jag körde förra gången, men efter att ha kollat var detta rätt dåligt^^)
Latsdrag
5x100kg
5x105kg(Båda hyfsat lätta)
Drag till hakan
5x50kg
4x55kg(meh...)
deltoid raises i cc
5x10kg
5x12,5kg(Tog det lugnt, började bli illamående...)
Frontböj stöt-style
5x80kg
5x80kg(Mycket lättare när man höll som efter en avslutad stöt, men det sunkar mina handleder totalt. Dessutom blev jag rejält illamående här:/)
Bra pass viktmässigt för att vara det första efter 1,5 veckor på kcalunderskott, men den mentala biten satt inte någonstans. Som tur är vet jag exakt vilket problem det beror på och hur jag ska åtgärda det, så det lär bli bättre till nästa gång:) Då kommerj ag dessutom förhoppningsvis inte äta utgången yoghurt till frukost, så att jag slipper illamåendet och faktiskt kan avsluta passet med marklyft och nån magövning som sig bör:P
//Lajne
...och han läste sin egen dagbok, och han tittade på sina vikter, och ett citat från den engelska översättningen av en japansk poplåt poppade upp i hans huvud: "...and if this embarrassment is what you call living, you might as well lay down beneath a cold winter sky and close your eyes..."
En ny smolov är i antågande...
Yo, funderade lite på att testa periodisk fasta nu den första veckan på min diet och kommer ihåg du hade lite framgång på den biten. Ville bara kolla några grejjer med dig först.
Kände du dig trött eller hängig något under denna perioden?
Va hungerkänslor ett problem?
Kände du att du fortfarande kunde prestera bra på gymmet? (för att ligga på ett underskott)
Nått som du sj vill rekommendera eller tycka till om att ja ska ha i åtanke under denna test period?
Senast redigerat av high_school_boy (2008-01-02 20:48)
Lajne, kom till mitt gym! Det finns hantlar upp till nästan 60 kg, och de är lediga nästan hela tiden! (Förutom när jag är där och tränar då, 2-3 ggr i veckan). Jag har ju sagt åt dig att komma till Stockholm...
Melea skrev:
Jag har ju sagt åt dig att komma till Stockholm...
+1!
high_school_boy skrev:
Kände du dig trött eller hängig något under denna perioden?
Ja. Jag kommer tyvärr inte ifrån att jag var mentalt ganska slö innan jag fick i mig dagens måltid.
Va hungerkänslor ett problem?
Absolut, men för min del vägs det helt klart upp av att få äta mig grismätt en gång om dagen=D
Kände du att du fortfarande kunde prestera bra på gymmet? (för att ligga på ett underskott)
Märkte ingen större skillnad mot bulken rent prestationsmässigt. Jag ändrade dock hela schemat, hela repsmängden etc när jag gick in i deffen, så det hade varit svårt att märka någon egentlig skillnad. Allt jag kan säga är att jag ökade bra i styrka i mitt nya repsintervall=)
Nått som du sj vill rekommendera eller tycka till om att ja ska ha i åtanke under denna test period?
Ät typ 25-33% av ditt dagliga intag nån timme före träning så du har energi och framför allt lite aminosyror i blodet, och ät sedan resten så fort du kommer hem. Det blir faktiskt inte bra i längden att gå till ett träningspass efter 16-20 timmars fasta, hur mycket jag än ville tro att det var så:(
Melea skrev:
Lajne, kom till mitt gym! Det finns hantlar upp till nästan 60 kg, och de är lediga nästan hela tiden! (Förutom när jag är där och tränar då, 2-3 ggr i veckan). Jag har ju sagt åt dig att komma till Stockholm...
Det finns vissa bevis som pekar på en kortare visit för min del när tentaperioden är över för den här terminen. Ett pass tillsammans på ditt gym är väl inte helt uteslutet då?=)
floppix skrev:
+1!
Naw. Jag saknar er också;)
Senast redigerat av Lajne (2008-01-03 15:22)
Ät typ 25-33% av ditt dagliga intag nån timme före träning så du har energi och framför allt lite aminosyror i blodet, och ät sedan resten så fort du kommer hem. Det blir faktiskt inte bra i längden att gå till ett träningspass efter 16-20 timmars fasta, hur mycket jag än ville tro att det var så:(
Borde inte vara något problem med EAA i blodet. Maltodextrin och Esa Pro intar ja under passet, dricker ca halva drinken under uppvärmingen + första övningen, och sedan resterande delen under passets gång. Sen när ja kommer hem så blir det att trycka i sig runt 1400-1700kcal.
Något som ja ser ganska negativt med hela dieten är, (nu har ja inte alls läs jättemkt om den) att stor del av allt protein man intar efter passet måste ju oxideras. För min del rör det sig om ca 100g protein som ja intar direkt efter. Hmm.
Aminosyror från vanlig mat går ut ganska långsamt i blodet, det blir knappast någon anstormning av protein som kroppen oxiderar direkt för att den tycker där är för mycket. De 100g protein hade inte förvånat mig om det tar 16-24h innan allt är ute. Och esapro+malto innan lär funka utmärkt=)
Lajne skrev:
Melea skrev:
Det finns vissa bevis som pekar på en kortare visit för min del när tentaperioden är över för den här terminen. Ett pass tillsammans på ditt gym är väl inte helt uteslutet då?=)

Lajne skrev:
Aminosyror från vanlig mat går ut ganska långsamt i blodet, det blir knappast någon anstormning av protein som kroppen oxiderar direkt för att den tycker där är för mycket. De 100g protein hade inte förvånat mig om det tar 16-24h innan allt är ute. Och esapro+malto innan lär funka utmärkt=)
Sweet. :D Då är det bara ösa.!! Hittills andra dagen in på dieten och inga direkta hungerkänslor eller trötthet över huvud taget. Men det kommer väl.
HSB: Jadå, jag började inte tycka det var jobbigt förrän efter 2-3 veckor, så det ska nog inte vara några problem för dig på ett tag=)
Melea: Ska jag tolka det som att det är lönt att packa träningskläderna?=)
Nattpass, 5/1-08
Ingen kan fan säga att jag inte är dedikerad till min träning, efter att för att undvika den direkt absurda kölden ha betalat 140 spänn för taxi fram och tillbaka till gymet klockan 2300-0015 fredag kväll;)
Bänkpress
3x112,5kg
5x110kg(Sista 4 forced-.-)
Assunk bänk, men vaffan. Kcalunderskott, sjukdom och fylla måste ju ha nån sorts pris.
Incline Hantelpress
5x38,5kg
6x38,5kg
Får börja reppa upp här eller nåt, sned lajne-press kommer tyvärr aldrig att funka.
Chins
5xkv
5xkv+10kg
5xkv+15kg
Äntligen en fucking ökning i chins. Tyvärr beror det på att jag har bytat till smalt, supinerat grepp samt att jag har tappat ca 3kg vatten då jag inte pallade ta kreatin under sjukdomen^^
Skippade f.ö. kabelrodden då jag inte riktigt vet hur jag ska öka vikten där eller vilken övning jag ska ersätta den med. En variant är fler set chins, men jag vet inte riktigt. Får se vad som händer.
Militärpress
0x60kg
5x50kg
7x50kg
Inte helt slut i nåt av seten, men 0x60kg knäckte mig rätt rejält.
Sittande Hantelpress
5x31kg
3x32,5kg
Wohoo! Jag fick upp 32,5kg hantlar på axlarna helt själv!=D
Viktade situps
5x22,5kg
5x30kg
Sista setet lustigt nog tungt:S
Frivändningar med stöt
40kg
70kg
70kg
70kg
80kg(total fail)
80kg(mindre total fail, kan gå med 1-2 veckors träning)
Jag gillar frivändningar. Veti fan vart nånstans i passet man ska lägga in det dock, och framför allt tar några frivändningar inte bort det faktum att jag verkligen måste börja böja och marka igen. Fan, hatar att vara disco, det tär på samvete=(
//Lajne
Hahaha! Var du full när du tränade? :D