Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 5 6 7 8 9 … 63 Tråd låst

Vägen till Himmelen, går genom Helvetet

Från: Luleå
Registrerad: 2006-02-03

Fjöntiga sit-ups med medicinboll
1xnågra stycken sen insåg vi hur gay det var

Youtube please!!

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Inte en chans i helvetet:P Men jag kanske visar dig om jag nånsin skulle råka hamna i Luleå av Gud vet vilka olyckliga omständigheter;(

haha jo det hade varit trevligt :P kom upp till kylan

Webbsida

14/12-07

Tillbaka på 24/7 upptäckte jag ett problem av gigantiska proportioner: Deras tyngsta hantlar väger bara 38,5kg!!111 Kvicktänkt som jag är skapade jag dock en helt ny övning, som jag kallar för Lajne-pressen. Ja, jag älskar mig själv tillräckligt för att döpa en övning efter mig;P Jag är i vilket fall säkert inte först med att komma på den, men eftersom jag får ersätta hantelpressen med den framöver förklarar jag här hur den går till:
Man tar de där läderbanden som man ska ha runt ankeln för att göra bögiga benövningar i CC'n och sätter de runt handlederna istället. Därefter lägger man sig på en bänk i mitten av CC'n på ett sätt som gör så att du nu kan köra liggande hantelpressar med dina läderband runt handlederna. Sedan tar du de tyngsta bad-ass hantlarna du kan hitta, och kör med dem också, så att du får den kombinerade tyngden av hantlarna och vikten du kör i CC'n. Bad-ass bröstkontakt säger jag bara;) Alla vikter i Lajne-pressen anger bara vikten i CC'n, de 38,5kg tunga hantlarna är underförstådda att de ingår.

Lajne-press
5x5kg
5x5kg

CP-tungt. Bör tilläggas att vikterna i denna CC'n är dubbelt så tunga som exempelvis Nordic Gyms.

Sned Bänkpress
5x82kg
5x82kg

Ville ha 82,5kg, men inte nånstans i hela jävla gymet fanns det mer än en stycken 1,25kg tung platta. Nåväl, ökningen från förra passet är iaf ett faktum=)

Stångrodd
5x90kg
5x92kg

Dramatiskt mycket bättre än förra passet, nästan helt stilla rygg och tekniken får anses godkänd. Ökning baby!

Latsdrag
5x110kg
(Sista forced)
5x105kg(ingen force; ökningen konstaterad även här.)

Stående rodd
5x50kg
5x52,5kg
(Helt plötsligt fanns där 5 stycken 1,25kg-plattor. Nåväl. Ökning iaf)

Deltoid Raises i CC
5x10kg
5x12,5kg
(Eftersom 12,5kg här = 25kg på förra gymet är detta en 2,5kg stor ökning=))

Marklyft
5x140kg
(0 Studs i golvet)
3x150kg(0 Studs i golvet. Får acceptera 5x140 som max utan studs och öka utifrån det:/)

Frontböj
5x80kg
5x80kg
(TUUUNNGT GNGHNGG! Men en ökning iaf^^)

Magmaskin
5x50kg
5x60kg
(Måste få struktur på magträningen, annars kommer den hänga efter som fan om ett tag:/)

Fy fan. Allting ökar, mer eller mindre. Antingen håller kroppen på att anpassa sig till 5or eller så är detta ett schema som är mycket bättre än jag någonsin har kunnat föreställa mig. Lajne-pressen var dessutom jävligt skön=D

//Lajne

Senast redigerat av Lajne (2007-12-14 17:07)

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Damn du ökar :O

Webbsida

Tror inte det kommer fortsätta speciellt länge. Dock är jag galet förvånad själv; trodde det skulle ta ett tag att tvinga kroppen att öka igen efter smoloven, men det verkar snarare som om motsatsen gäller:S

Registrerad: 2006-11-25

Hur fan kan du orkar med de latsdragen? Använder du remmar?

Webbsida

Nope. Funkar fint utan. Håller stången i den första fingerleden istället för att ha en sluten hand, blir ganska mycket lättare så för mig:P

Webbsida

Styrketräning, 16/12-07

Bänkpress
5x110kg
(TUNGT, men fy fan, det gick=D)
5x105kg(Min passare stack, så jag valde att inte chansa och köra lite lättare. 5x110 är ändå ökning liksom.)

Sned hantelpress
5x36kg
(Tungt som fan, men upp gick det)
5x36kg(Mycket lättare. Måste lära mig att vila mellan två övningar som tar ungefär samma muskelgrupper)

Chins
4xkv+10kg
(WTF är felet? Jag ökar i latsdrag men minskar i chins?)
2xkv+10kg, 3xkv
5xkv
(Och det sista setet var nära fail...)

Kabelrodd
5x95kg
5x95kg
(Bara 5kg kvar på magasinet nu, och det står mot en vägg så man inte kan lägga på hantlar. Vad göra sen?)

Militärpress
5x55kg
5x57,5kg
(Fy fan vad bra, 5kg ökning från förra gången=D)

Sittande hantelpress
0x0
(OK, hur fan får man upp 2 30kg tunga hantlar på axlarna? Tränar biceps?:P)

Knäböj
5x110kg
5x110kg
(Bara slökörde, måste stretcha igen verkar det som-.-)

Raka mark
5x110kg
5x110kg
(Ganska lätta så sett, men greppet håller inte. Jävligt lustigt med tanke på att jag latsar samma vikt utan problem :S)

Viktade Sit-Ups
5x25kg
5x35kg
(Vikterna innan var för tunga för mig, så jag höll bröstryggen krökt genom hela lyftet vilket borde ge mindre egentlig magträning och mer höftböjarträning. Därför tänker jag försöka att långsamt hitta tillbaka till min maxvikt fast med bättre teknik. Det här var iaf ganska lätt)

Det var allt; stort plus idag till bänken, kabelrodden och framför allt militärpressarna. Snart kanske jag slipper skämmas för att skriva in just militärpressar i min dagbok=)

//Lajne

Från: Göteborg
Registrerad: 2006-12-10
Webbsida

Intressant pass... ofattbart tunga vikter (från mitt perspektiv, dvs... :P) och väldigt imponerande. Lycka till och kör på! :)

Mvh

Registrerad: 2006-11-25

Haha shysst passare som bara passar en gång xD
Du kan ju alltid köra med stång rodd, och hur kan du ta mer i hantelpress än militärpress? Eller försöka ta mer, du är ju konstig, mycket mer i latsdrag än kabelrodd....

Bra pass iallfall

Sittande hantelpress
0x0(OK, hur fan får man upp 2 30kg tunga hantlar på axlarna? Tränar biceps?:P)

Det är ju bara att använda knäna som hjälp :)

Webbsida

Mr W.P.: Tack så mycket för uppmuntran, jag börjar själv känna mig ganska stark nu=)

Koray: Det var den enda killen på hela gymet utom jag, ingen jag kände alltså, och han gick för att jag antar att han var klar med sitt pass:P Stångrodd kör jag redan på en annan dag, och hantelrodd finns det inte tillräckligt tunga hantlar för, tyvärr. Och jag vet att det är skumt i jämförelse med militärpressen, men jag tror det har att göra med att jag är som svagast i starten av en militärpress och det är bara i starten som de två övningarna tar olika muskelgrupper:P

Nipkiss: Jag försökte, men hade inte tillräckligt med tryck i höftböjarna för att slänga upp dem =(

Från: Helsingborg
Registrerad: 2004-01-31

Lajne skrev:

Det var den enda killen på hela gymet utom jag, ingen jag kände alltså, och han gick för att jag antar att han var klar med sitt pass:P

Tycker det är riktigt kass stil att bara sticka sådär bara för han är klar faktiskt. ;)

Håller med dig om att hålla stången i första fingerleden när man kör latsdrag och även chins faktiskt.

Webbsida

Styrketräning 18/12-07

Lajnepress
4x7,5kg
5x5kg
3x7,5kg
(Fick inte till ökningen idag tyvärr, men den kan nog komma nästa gång.)

Snedbänk
5x85kg
5x85kg
(En del rövlyft i andra setet, men ändå 3kg upp från förra passet)

Stångrodd
5x95kg
5x95kg
(Testade supinerat grepp idag, mycket lättare och dessutom kanske det gör något åt mina dåliga biceps. Ökning iaf.)

Latsdrag
3x110kg
(WTF?!)
3x105kg(WTF WTF WTF?!?!?!)
5x100kg(Sämsta serien latsdrag på länge:/)

Drag till hakan
3x55kg
5x50kg
5x50kg
(Ytterligare en ökningslös övning...)

Sidolyft i CC
5x12,5kg
5x15kg
(Ökning)

Marklyft
5x142,5kg
5x142,5kg
(Ökning, men fy FAN vad tungt det var. Ska nog ses som en falsk ökning också då 140kg egentligen inte var mitt max förra gången)

Dragonflags, ostrikta
7st
8st
(Måste öva upp den här övningen igen innan jag kan gå på strikta. Galet illa)

Och, givetvis, varenda JÄVLA gång är det någon som står och kör bicepscurls i böjställningen. Denna gången pallade jag inte vänta utan gick och körde benpress i maskin istället.

Benpress i maskin
5x200kg
5x200kg
(Maxat magasin, maxat djup, och ändå inte speciellt tungt. Sorgligt.)

Passet kändes allmänt dåligt, men jag kan ju trösta mig med två saker. För det första har alla dåliga dagar, och för det andra är det få människor som ökar i två övningar på dessa dåliga dagar=)

//Lajne

Webbsida

Chaas: Ja, en annan fördel med att hålla så är ju att det tvingar en till ytterligare lite längre ROM =)

vad är Lajnepress för nånting? :)

Webbsida

Nipkiss skrev:

vad är Lajnepress för nånting? :)

http://www.halso.info/forum/p-330950.html#p330950

oj, den lätt tuff, måste provas :)

Webbsida

Tar bort tyngd från triceps och lägger den på bröstmusklerna istället, i princip. Gör mig inget just nu eftersom brösten ändå fortfarande är den svaga länken i min bänk, men det kan bli ett problem senare. Tänkte bara jag skulle varna dig;)

Webbsida

Lajne skrev:

Och, givetvis, varenda JÄVLA gång är det någon som står och kör bicepscurls i böjställningen. Denna gången pallade jag inte vänta utan gick och körde benpress i maskin istället.

Varför kör man bicepscurls i en böjställning? :S

Mvh

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Varför inte?

Jag brukar köra antingen i böjställningen eller på våran avsatts på gymmet för marklyft. Dock om man står i böjställningen och kör biccecurls och någon vill böja flyttar man självklart på sig och finner en ny plats.

Webbsida

Faktum är ju att vill man köra stångcurl med vanlig rak stång så är böjställningen bästa stället, ingen tvekan. Men det gör det inte mindre irriterande att den alltid används till enbart det:/

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Driver du eller, om någon står och kör stångcurl i böjställningen och jag ska böja går man fram, har du många set kvar? Har han/hon 1 set kvar bara så väntar man, har personen flera kvar säger man, är det lugnt att ja värmer upp inför böjen medans du kör dina sista set, garanterat att personen inte säger nej.

För ni aldrig konversationer med övriga på gymmet eller? :)     Man är ju som en enda stor bamsefamilj.! ;-D

Webbsida

Jag tänkte mer på fördelarna med att köra bicepscurls i en böjställning jämfört med att... inte göra det? Jag tränar tyvärr inte på gym, så jag vet inte. :P

Mvh

Sidor: 1 … 5 6 7 8 9 … 63 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB